kanty
door kanty Oct 22, 2014 om 15:45
Computers & telefonie

Systeemherstel

Hallo allemaal.
Heb even een paar vraagjes aan jullie.
Heb nu in anderhalve maand 2 maal systeemherstel gedaan.
Vraag 1 het duurde wel 20 minuten voor het klaar was Duurt het altijd zo lang?
Vraag 2 is het schadelijk als je dit te vaak gebruikt?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Gr Kanty.

2722 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2014 om 15:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kanty,

1. Ja, dat kan wel eens even duren
2. Nee, maar je moet het niet zomaar gebruiken!
Het is een hulpmiddel als je problemen met je computersoftware hebt gekregen - bv. na een update, of een nieuw programma - en dan wil het wel eens helpen.

Met vr.gr.

kanty
door kanty - Oct 22, 2014 om 16:04
284 Antwoorden / 69 Vragen

Hoi Edrick hartelijk dank voor je snelle antwoord. Blij te horen dat het wel eens lang kan duren en dat je het niet te pas en te onpas moet gebruiken.
Vr gr Kanty.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 22, 2014 om 16:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Vraag 1 het duurde wel 20 minuten voor het klaar was Duurt het altijd zo lang?
Dat ligt aan de hoeveelheid wat hij moet wijzen dat kan invloed hebben op de tijd

Vraag 2 is het schadelijk als je dit te vaak gebruikt?
Nee.

kanty
door kanty - Oct 22, 2014 om 16:42
284 Antwoorden / 69 Vragen

Hoi Valerius ook jij bedankt voor je antwoord.
Vr gr Kanty.

haarp
door haarp - Oct 22, 2014 om 18:03
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb laats W8.1 (volledige versie) opnieuw geïnstalleerd. Doch deze week had ik een programma wat zich niet liet verwijderen en heb systeem herstel gedaan. Na 5 minuten was het systeem opnieuw opgestart met de mededeling dat systeemherstel was mislukt. Nog eens geprobeerd via een ander herstel punt, werkte ook niet. Erg irritant ...
Dom van mij, heb Revo uninstaller gebruikt en het probleem was opgelost. Blijft nog de vraag waarom systeemherstel niet werkte, erg raar.

kanty
door kanty - Oct 22, 2014 om 19:21
284 Antwoorden / 69 Vragen

Hoi Haarp,
Ik hoop dat ze jou ook nog even antwoord geven op je vraag. Ze zijn echt goed!. Gr Kanty.

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2014 om 20:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@haarp,

Kan verschillende oorzaken hebben.

Systeemherstel werkt niet meer is een veelvoorkomend probleem en de oorzaak kan zijn dat bepaalde services niet zijn gestart, of dat er essentiële verwijzingen in het register zijn verwijderd door een registry cleaner die als een olifant in de porseleinkast te werk is gegaan. Maar ook een virus, spyware of malware infectie kan de oorzaak dat systeemherstel niet meer werkt. Vaak is uit de vermelde foutcode zoals, 0x81000203 of 0x8000203 af te leiden wat de oorzaak is van de problemen omtrent Systeem herstel.

Onderstaand ziet u de meest voorkomende klachten en foutmeldingen.

Systeemherstel werkt niet meer – foutmelding 0x81000203
Er is een fout opgetreden in Systeemherstel, voer Systeemherstel opnieuw uit.
Systeemherstel mislukt – foutmelding 0x80070005
Systeemherstel werkt niet meer – foutmelding 0x8000203
Systeemherstel is niet voltooid.
(Bron:pcwebplus)

Maar gelukkig heb je het kunnen oplossen.
Neem aan dat je bij Revo optie 4 gebruikt hebt om register op te schonen.

Met vr.gr.

kanty
door kanty - Oct 22, 2014 om 21:35
284 Antwoorden / 69 Vragen

Geweldig Edrick dat je Haarp ook eventjes helpt.
Gr Kanty.
Ik hoop Haarp dat je dit van Edrick kunt gebruiken,

door 1953 - Oct 23, 2014 om 02:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, het kan soms nog langer duren of korter zelfs, ligt aan de configuratie in de systeemkast of laptop.

Is niet schadelijk herhaald systeemherstel. Mogelijk dat er een ander probleem in schuil gaat, daar het systeemherstel dikwijls heeft uitgevoerd.

kanty
door kanty - Oct 23, 2014 om 09:54
284 Antwoorden / 69 Vragen

Hoi 1953 ook jij bedankt. Vr gr Kanty.

haarp
door haarp - Oct 23, 2014 om 11:32
514 Antwoorden / 62 Vragen

@ edrick3

Bedankt.