ma
door marielle87 Apr 15, 2010 om 19:51
Computers & telefonie

T-mobile BKR

Beste Kassa,

Ik heb een abonnement gehad bij T-mobile, echter is deze naar een Incasso bureau gegaan nadat bleek dat het nummer niet werkte en nooit in gebruik is geweest. Hierover schriftelijk naar hun geschreven. Echter zonder antwoord is deze achterstand van betaling doorgestuurd naar incasso. Wanneer ik me hyptoheek rond probeerde te krijgen ben ik erachter gekomen dat ik BKR geregisteerd sta. Na een half jaar telefoontjes hebben gepleegd is mijn geadviseerd om het bedrag in te lossen om zodoende afgemeld te worden, dit heb ik gedaan omdat ik graag mijn hypotheek rond wilde krijgen. Per email een bevestiging gehad dat de werkelijke einddatum 27-01-2010 is. Dit moest alleen nog zwart op wit komen te staan. Daarover ook meedere keren gebelt, echter zonder resultaat. Er werd mij wel verteld dat de H code niet meer toepasbaar was omdat ik geen abonnement bij hun wlde hebben. Nu heb ik de officiele brief gekregen die ondertekend wordt met 27-01-2015. Wat kan ik hieraan doen?

2194 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

---BKR code AEen BKR code A betekend dat er op een lening een achterstandsmelding is gegeven door de kredietgever. De bij het BKR aangesloten kredietgevers zijn verplicht om u van te voren te waarschuwen dat zij een achterstandsmelding bij het BKR zullen doen als er voor een bepaalt tijdstip niet betaald wordt. Deze achterstandsmelding resulteert in een BKR code A.

BKR code H
Een lening met BKR code A zal worden omgezet naar BKR code H zodra de betalingsachterstand is in gelopen. De H bij BKR code H staat voor Herstel een lening met code H is dus altijd een lening met code A geweest.---

Door te betalen krijg je code H=herstel, teken dat het dus afgelost is.

--werkelijke einddatum 27-01-2010 --
BKR codering blijft 5 jaar staan.............dus 27-01-2015 klopt, dat is einddatum van codering, daarna vervalt hij.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Stacey,

bedankt voor je reactie. Nou ze vertikken het om de codering A2 eruit te halen.
En wat ik belachelijk vind is dat dit abonnement echter niet in gebruik is geweest.
En dat ik nooit een officiele brief heb ontvangen over deze registratie. Het enige wat t-mobile mij kon vertellen dat dit al bij het aansluiten van het contract al aangemeld wordt bij BKR. En dat ze eerst alles telefonisch bevestigen dat ze het kunnen doen, alleen moest er een email gestuurd worden. NA de eerste email een automatische reply terug krijgen dat je binnen 5 werkdagen hoort van ze. En dan nog pak en beet 3 weken aan het wachten bent. Dan een email terug krijgen dat alles met terug werkende kracht recht gezet gaat worden, met eind datum 27-01-2010 en dan meteen terug mailt. De automatische reply hierop verlengt is met 15 dagen en dan nog 1 maand niets horen. En dat de H code alleen toepasbaar is wanneer ik nog klant bij hun ben. Ik betreur het zeer hoe hier met mensen om wordt gegaan. Tevens omdat dit alles ook meteen in 1x is afgelost. Wanneer ik hierachter kwam heb ik in eerste instantie het incassobureau gebelt en die hebben mij in een brief bevestigd dat alles keurig is nagekomen.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

marielle87

Als t-mobile niet wil meewerken en je hebt dat zwart op wit, dan kun je daarna een klacht indienen bij de GeschillenCommissie BKR.

Adres BKR:

Bezoekadres: Dodewaardlaan 1
Tiel
Postadres: Stichting Bureau Krediet Registratie
Postbus 6080
4000 HB Tiel

Telefoon: 0900 - 257 84 35 of 0900 – BKR TIEL (€ 0,15 per minuut)

Bent u van mening dat de gegevens die u heb ingezien onjuist zijn? Dan kunt een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. Uw gegevens worden gewijzigd als deze inderdaad onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.

Als het conflict blijft bestaan, kunt u uw zaak voorleggen aan de Geschillencommissie BKR. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Voor meer informatie over het indienen van uw bezwaar kunt u terecht bij de afdeling Inlichtingen & Inzage van BKR, postbus 6080, 4000 HB, Tiel. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 257 84 35 (€ 0,15 per minuut).
(bron: www.bkr.nl)

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2010 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

In principe hoeft dit geen afwijzing van je hypotheek te zijn als je dit in een gesprek kunt uitleggen en wellicht bewijzen door correspondentie ed.

Je moet in elk geval bij T-mobile zijn om alles ongedaan te krijgen;

--Mijn gegevens kloppen niet. Wat nu?
Bent u van mening dat de gegevens die u heb ingezien onjuist zijn? Dan kunt een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. Uw gegevens worden gewijzigd als deze inderdaad onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.

Als het conflict blijft bestaan, kunt u uw zaak voorleggen aan de Geschillencommissie BKR. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Voor meer informatie over het indienen van uw bezwaar kunt u terecht bij de afdeling Inlichtingen & Inzage van BKR, postbus 6080, 4000 HB, Tiel. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 257 84 35 (€ 0,15 per minuut).------
BKR

Regel wel alles schriftelijk voor bewijs.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marielle87,
Kijk maar uit met t-mobiel, daar kan ik een boek over schrijven.
En wees ook maar voorzichtig met bijv. de geschillencommissie telecom, die spelen m.i. onder één hoedje.
Coen

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

marielle87

In mijn bericht van 20.46 uur, heb ik nog niet aangegeven dat je vanaf nu het best alles schriftelijk kunt afhandelen. Waarom? Zo bouw je een dossier met bewijzen op, die je t.z.t. nodig zult hebben als je een klacht bij de GeschillenCommissie zult gaan indienen.
Advies: handel vanaf nu alles schriftelijk af en maak van je eigen brieven altijd een kopie. Mocht deze firma zelf niet binnen 30 kalender reageren op jouw klachtenbrief, dan hoef je niet te wachten met het indienen van een klacht bij de Commissie. Ook een weigering is voldoende om jouw klacht door de Commissie ontvankelijk te verklaren.

Nogmaals sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2010 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ik heb iets dergelijks aan de hand! De betaling die ik heb gedaan is zoekgeraakt bij hun en toen hebben ze me geregistreerd bij BKR. Het was dus HUN fout! Ik heb er vandaag(20 apr.'10) een logje over geschreven waarin ik alles uitleg(Baasbraal.wordpress.com/t-mobile:VERTROUW ZE NIET!. Ik zaleen verwijzing doen naar jouw stukje. Het is toch te gek dat je daar niets aan kunt doen? Ik ben ook razend.....

ve
door verwijderd - Apr 20, 2010 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

baasbraal schreef op dinsdag 20 apr 2010, 14:54: Nou, ik heb iets dergelijks aan de hand! De betaling die ik heb gedaan is zoekgeraakt bij hun en toen hebben ze me geregistreerd bij BKR. Het was dus HUN fout! Ik heb er vandaag(20 apr.'10) een logje over geschreven waarin ik alles uitleg(Baasbraal.wordpress.com/t-mobile:VERTROUW ZE NIET!. Ik zaleen verwijzing doen naar jouw stukje. Het is toch te gek dat je daar niets aan kunt doen? Ik ben ook razend.....

BRAAL brief

ve
door verwijderd - Apr 20, 2010 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die engerds bij t-mobile belazeren de hele boel,ze hebben mij ook te
pakken gehad.
Ik heb altijd alles netjes betaald,en nu ineens heb ik een a2 codering,en
ik weet van niks das toch wel knap.
Maar ik heb mijn tanden erin gezet en laat niet los!!

ve
door verwijderd - Apr 20, 2010 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kunnen we niet gezamenlijk actie voeren naar het BKR toe of hoe dan ook? Ik denk dat we samen sterker staan..... Zal ik in mijn logje ook naar jou verwijzen? We proberen om een plaats tussen t-mobile in op Google te krijgen, maar dan moeten er een heleboel mensen op Google klikken op mijn logje. Als de mensen dan op Google zoelen krijgen ze de klachten te zien.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2010 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel hartelijk bedankt! Ik heb de brief gedownload en bij het BKR een formulier aangevraagd. Ik woon in het buitenland, dus ik kan niet bij een bank binenlopen. Wordt vervolgd.......