me
door meltp Sep 18, 2014 om 15:38
Computers & telefonie

T-Mobile en een defecte Samsung Galaxy S5

Ik heb sinds April 2014 mijn abonnement bij T-Mobile verlengd.
2 jaar lang, betaal ik 40 euro p/m (Om en nabij) voor een Samsung Galaxy S5 met onbeperkt internet, en 200 smsjes.

Nu een maand geleden is mijn toestel kuren gaan vertonen.
Het toestel ging vanzelf uit, reageerde niet meer op knopjes, en je moest de batterij eruit halen en opnieuw erin doen om hem weer op te kunnen starten. Ook gebruikte het android proces 55% van de batterij (in 5 minuten van 90% naar 11%) en werd het toestel erg heet.

Toen ik bij de T-Mobile shop zelf langs ging, raadde ze me daar aan om langs Samsung te gaan (Die zat verderop).
Samsung heeft mijn telefoon opgestuurd en gerepareerd.

Echter toen ik mijn toestel na 3 weken terug kreeg, bleken dezelfde gebreken te bestaan.

Een telefoontje naar T-Mobile hielp me ook niet bijzonder veel.
Ik vertelde ze mijn situatie, en ze begrepen dat het vervelend was.

Ze vroegen of ik langs de T-Mobile winkel kon gaan en nogmaals mijn telefoon in wilde leveren, dit zou dan weer minimaal 2 tot maximaal 3 weken duren.
Ik had de bon van de reparatie en kon aantonen dat dit toestel al "gerepareerd" was door Samsung.
Echter geloofde T-Mobile niet in de expertise van Samsung, om haar eigen producten te repareren. En wilde ze het toestel zelf repareren.
Ik voelde de bui al hangen, het toestel zou ik weer drie weken kwijt zijn, om vervolgens te horen te krijgen dat hij "Gemaakt" was.

Ik vroeg hoe dat zat met een vervangend toestel, en schrok van de reactie.
T-Mobile moet eerst drie maal een toestel ter "reparatie" sturen voor ze een vervangend toestel kunnen geven, dit zou dus nog 9 weken (twee en een halve maand) kunnen duren voor ik een nieuw toestel zou krijgen.
Op de vraag of ik dan een tijdelijk leen toestel kon krijgen werd geantwoord met "Dat is alleen voor verzekerde klanten".

Mijn vraag is nu dus, hoe kan T-Mobile een telefoon drie maal laten "maken" voor ze een nieuwe moeten geven, terwijl ik wel door mag betalen voor mijn abonnement, en ik overduidelijk nog garantie heb op het toestel?

Staat er niet iets in de consumenten bond dat me hierbij kan steunen?


2003 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

me
door meltp - Sep 18, 2014 om 15:54
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik lees op de consuwijzer:

De verkoper moet ervoor zorgen dat u een oplossing krijgt binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt.

Wat is die "bepaalde tijd"?
Want 9 weken vind ik een bijzonder lang termijn, om zonder toestel te zitten. En wanneer is het "teveel last"?
Want ik kan dus geen gebruik maken van mijn abonnement..

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 18, 2014 om 18:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Jouw telefoon is nu wel in reparatie bij T-Mobile? (waarschijnlijk, volgens T-Mobile ook nog eens de eerste reparatie..)

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2014 om 18:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U zult toch nog wel een oud mobieltje in een la hebben liggen, dus uw abonnement kunt u dan gewoon gebruiken.

En wie zegt dat het nu niet gerepareerd kan worden? Hoewel u straks wel "waterschade" kunt hebben.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 18, 2014 om 18:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dat zou niet gek zijn die "waterschade". Contract ontbinden en je bent van de ellende af.

me
door meltp - Sep 18, 2014 om 19:33
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Grappig dat je het zegt.
Nee ik heb geen oud telefoontje in een lade liggen.

Is ook niet iets waar een telecom provider als T-Mobile vanuit mag gaan.
Daarbij heb je tegenwoordig die "Micro sim" die nergens anders meer in past.
Moet je weer een "hoesje" om je simkaart kopen om een oudere telefoon te gebruiken.

Hij gaat voorlopig niet meer naar T-Mobile, ik ben eerder klaar als ik hem nogmaals naar Samsung stuur, die weten tenminste dat het de vorige keer ook niet heeft geholpen.
Ik hoop dat zij iets nieuws proberen.
Echter beantwoorden jullie mijn vraag niet.

Maar toch bedankt voor de reactie.

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2014 om 19:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

wonderlijke reactie. Samsung had er toch juist niets van gebakken? En u weet toch niet of hij danniet gerepareerd terugkomt? U gaat er meteen van uit van niet.

de
door delara - Sep 24, 2014 om 16:55
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=meltp schreef op donderdag 18 sep 2014, 15:38]Ik heb sinds April 2014 mijn abonnement bij T-Mobile verlengd.
2 jaar lang, betaal ik 40 euro p/m (Om en nabij) voor een Samsung Galaxy S5 met onbeperkt internet, en 200 smsjes.

Nu een maand geleden is mijn toestel kuren gaan vertonen.
Het toestel ging vanzelf uit, reageerde niet meer op knopjes, en je moest de batterij eruit halen en opnieuw erin doen om hem weer op te kunnen starten. Ook gebruikte het android proces 55% van de batterij (in 5 minuten van 90% naar 11%) en werd het toestel erg heet.

Toen ik bij de T-Mobile shop zelf langs ging, raadde ze me daar aan om langs Samsung te gaan (Die zat verderop).
Samsung heeft mijn telefoon opgestuurd en gerepareerd.

Echter toen ik mijn toestel na 3 weken terug kreeg, bleken dezelfde gebreken te bestaan.

Een telefoontje naar T-Mobile hielp me ook niet bijzonder veel.
Ik vertelde ze mijn situatie, en ze begrepen dat het vervelend was.

Ze vroegen of ik langs de T-Mobile winkel kon gaan en nogmaals mijn telefoon in wilde leveren, dit zou dan weer minimaal 2 tot maximaal 3 weken duren.
Ik had de bon van de reparatie en kon aantonen dat dit toestel al "gerepareerd" was door Samsung.
Echter geloofde T-Mobile niet in de expertise van Samsung, om haar eigen producten te repareren. En wilde ze het toestel zelf repareren.
Ik voelde de bui al hangen, het toestel zou ik weer drie weken kwijt zijn, om vervolgens te horen te krijgen dat hij "Gemaakt" was.

Ik vroeg hoe dat zat met een vervangend toestel, en schrok van de reactie.
T-Mobile moet eerst drie maal een toestel ter "reparatie" sturen voor ze een vervangend toestel kunnen geven, dit zou dus nog 9 weken (twee en een halve maand) kunnen duren voor ik een nieuw toestel zou krijgen.
Op de vraag of ik dan een tijdelijk leen toestel kon krijgen werd geantwoord met "Dat is alleen voor verzekerde klanten".

Mijn vraag is nu dus, hoe kan T-Mobile een telefoon drie maal laten "maken" voor ze een nieuwe moeten geven, terwijl ik wel door mag betalen voor mijn abonnement, en ik overduidelijk nog garantie heb op het toestel?

Staat er niet iets in de consumenten bond dat me hierbij kan steunen?


de
door delara - Sep 24, 2014 om 17:31
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=meltp schreef op donderdag 18 sep 2014, 15:38]Ik heb sinds April 2014 mijn abonnement bij T-Mobile verlengd.
2 jaar lang, betaal ik 40 euro p/m (Om en nabij) voor een Samsung Galaxy S5 met onbeperkt internet, en 200 smsjes.

Nu een maand geleden is mijn toestel kuren gaan vertonen.
Het toestel ging vanzelf uit, reageerde niet meer op knopjes, en je moest de batterij eruit halen en opnieuw erin doen om hem weer op te kunnen starten. Ook gebruikte het android proces 55% van de batterij (in 5 minuten van 90% naar 11%) en werd het toestel erg heet.

Toen ik bij de T-Mobile shop zelf langs ging, raadde ze me daar aan om langs Samsung te gaan (Die zat verderop).
Samsung heeft mijn telefoon opgestuurd en gerepareerd.

Echter toen ik mijn toestel na 3 weken terug kreeg, bleken dezelfde gebreken te bestaan.

Een telefoontje naar T-Mobile hielp me ook niet bijzonder veel.
Ik vertelde ze mijn situatie, en ze begrepen dat het vervelend was.

Ze vroegen of ik langs de T-Mobile winkel kon gaan en nogmaals mijn telefoon in wilde leveren, dit zou dan weer minimaal 2 tot maximaal 3 weken duren.
Ik had de bon van de reparatie en kon aantonen dat dit toestel al "gerepareerd" was door Samsung.
Echter geloofde T-Mobile niet in de expertise van Samsung, om haar eigen producten te repareren. En wilde ze het toestel zelf repareren.
Ik voelde de bui al hangen, het toestel zou ik weer drie weken kwijt zijn, om vervolgens te horen te krijgen dat hij "Gemaakt" was.

Ik vroeg hoe dat zat met een vervangend toestel, en schrok van de reactie.
T-Mobile moet eerst drie maal een toestel ter "reparatie" sturen voor ze een vervangend toestel kunnen geven, dit zou dus nog 9 weken (twee en een halve maand) kunnen duren voor ik een nieuw toestel zou krijgen.
Op de vraag of ik dan een tijdelijk leen toestel kon krijgen werd geantwoord met "Dat is alleen voor verzekerde klanten".

Mijn vraag is nu dus, hoe kan T-Mobile een telefoon drie maal laten "maken" voor ze een nieuwe moeten geven, terwijl ik wel door mag betalen voor mijn abonnement, en ik overduidelijk nog garantie heb op het toestel?

Staat er niet iets in de consumenten bond dat me hierbij kan steunen?


ik goeden middag.
Ik heb enig sinds het zelfde probleem maar dan met Vodafone en de firma Dynafix.
Mijn toestel een iPhone 5s vertoonde ook kuren nog binnen de garantie periode. Ik moest opeens de accu tot drie keer aantoe opladen per dag en ik speel er echt geen spelletjes op of muziek. Ik naar Vodafone geweest en ik moest een nummer bellen en hij zou gemaakt worden. Zo gezegd zo gedaan en hij werd op gehaald en ik zou ook een leentoestel krijgen tot zover gaat alles dus goed. Toen na een week kreeg ik hem terug ik helemaal blij. Totdat ik de volgende ochtend mijn reeds gemaakte iPhone 5s pakte en hij dus weer leeg was en ik dacht toen nog zal me niet weer gebeuren en ja hoor drie keer die dag en de volgende dag ook weer want het was weekend. Die Maandag weer gebeld met Vodafone weer een verzoek tot reparatie aanvragen, weer die telefoon op gehaald. Na ruim 4weken had ik dat ding nog niet terug dus ik naar de firma Dynafix gebeld. En hun vertelden mij dat ik nog steeds mijn zoek functie had aan staan en dat ze mij daarvan al een aantal keer een E-mailtje hadden gestuurd. Ik kan u vertellen dat dat inderdaad tot twee keer is gebeurd een keer de aller eerste keer en de tweede keer nog een keer want ik dacht dus dat ik hem al had uit gezet, want anders schijnen ze hem dus niet te kunnen maken. Dat telefoon gesprek liep helemaal uit de hand want de persoon bleef volhouden dat er meerdere mailtjes waren getuurd wat dus echt niet zo is. Ik heb mijn beklag gedaan bij Vodafone om mijn contract te ontbinden want ik zit al sinds dat het nog Libertel heten. Ik krijg gewoon mijn gelijk niet bij Vodafone hoe kan het ook anders. Wat ik wil is dat ze gewoon mijn contract ontbinden. Want ik heb ze naar mijn mening tot twee keer aan toe de kans gegeven om mijn toestel temaken en ze hebben zonder mijn mede weten gewoon mijn toestel omgeruild voor een andere die ook weer een probleem heeft namelijk dat hij terug springt in de foto/ Fotostream modus. Het verhaal is eigenlijk nog veel langer. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen want ik ben het gewoon niet eens met de gang van zaken met vriendelijke groet,
Dave

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 24, 2014 om 18:12
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

@delara
Stel eerst Vodafone in gebreke, geef ze bijvoorbeeld nog 4 weken om het op te lossen.
Hierna ontbind jij zelf het contract, klaar (bewijsstukken goed bewaren!)

Blijven wachten tot Vodafone dit gaat doen, is zinloos. Die blijven jou gewoon aan 't lijntje houden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer