na
door nathalie79 Aug 25, 2014 om 19:15
Computers & telefonie

T MOBILE: nieuw toestel kapot en omruilen

Hallo,

Enkele weken geleden heb ik via internet mijn t-mobile abonnement verlengd en verhoogd. Zodat ik hier de mobiel van mijn keuze bij kon bestellen.
Na zo'n 8 dagen moest ik de batterij al 3x per dag opladen. In mijn ogen is dat niet goed en daarop heb ik contact gezocht met de klantenservice. Daar kreeg ik de tip om een reparatiestatus aan te maken. Zo gezegd zo gedaan. Aan het eind van dit proces stond: uw telefoon valt nog binnen de garantietermijn en kon ik een keuze maken uit mijn nieuwe toestel laten repareren of een omruiling (hier stond niet bij dit het hier zou gaan om gebruikte toestellen.). Aangezien het toestel nog niet zo oud was koos ik dus voor omruiling. Na nog twee keer contact gezocht te hebben heeft zaterdag deze omruiling plaats gevonden en tot mijn verbazing krijg ik een gebruikt toestel. Hierop ben ik in de chat gekropen met de klantenservice. Dit was beleid en zij kon niets voor mij betekenen. Daarop toch maar telefonisch contact gezocht met de klantenservice. Ook daar kon niet geholpen worden. (waar is een klantenservice voor???) Wel kreeg ik de tip om een schriftelijke klacht in te dienen. Zo gezegd, zo gedaan. Daar heb ik vandaag een reactie op gehad. Een COULANCE van 15 euro omdat ik hun niet begrepen had... Daarop weer naar de klantenservice gebeld. En gevraagd naar de persoon die mij gemaild had. Ik kon niet doorverbonden worden. Daarop gevraagd naar de leidinggevende van de persoon die ik aan de lijn had. Dit was ook niet mogelijk. Ik moest maar schriftelijk reageren op de klacht. Op dit moment heb ik een antwoord geschreven. Maar nog niet op verzenden gedrukt.
Op hun website staat dat je bij gebreken 60 dagen recht heb op een nieuw toestel. Met daarbij ook nog het feit dat ik mijn abonnement 5 euro verhoogd heb voor twee jaar om dit toestel te kunnen kiezen. Ik betaal dus voor een nieuw toestel. Ik vind alleen geen opening om met deze provider in gesprek te gaan. Alle lijnen lopen dood. Hoe kan ik nu verder, wat kan ik hier nu mee doen?

1437 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 26, 2014 om 10:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Stel ze in gebreke en geef hun nog 4 weken om op te lossen. Doen ze dit niet ontbind je het contract.

Wees er op bedacht dat T-Mobile direct Lindorff inschakelt, die gaan stalking niet uit de weg. Die kun je gewoon negeren.

Cookies
door Cookies - Aug 26, 2014 om 11:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

.......Op hun website staat dat je bij gebreken 60 dagen recht heb op een nieuw toestel........


Ik lees nergens het woordje 'nieuw' in onderstaande tekst:

Aankoopfase

T-Mobile begrijpt dat het vervelend is als je toestel defect is. Is je toestel direct na aankoop defect als gevolg van een fabricagefout of is er sprake van een waarneembaar gebrek, neem dan bij voorkeur binnen acht dagen, maar in ieder geval niet later dan twee maanden na aankoop, contact op met T-Mobile Klantenservice. Je toestel wordt dan omgeruild zodat je niet hoeft te wachten totdat het toestel is gerepareerd. Vergeet niet te melden dat je toestel direct na aankoop stuk is gegaan en zorg dat je je aankoopbewijs of eventueel pakbon bij de hand hebt.

na
door nathalie79 - Aug 26, 2014 om 13:19
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Carola 83:
Ik lees ook nergens gebruikt.
Daarbij is dat ook op geen enkele manier naar mij gecommuniceerd.
Hadden ze dat gedaan dan had ik nog een keuze gehad!

crewmember
door crewmember - Aug 27, 2014 om 13:01
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=nathalie79 schreef op dinsdag 26 aug 2014, 13:19]Carola 83:
Ik lees ook nergens gebruikt.
Daarbij is dat ook op geen enkele manier naar mij gecommuniceerd.
Hadden ze dat gedaan dan had ik nog een keuze gehad!

Ik ben het met je eens, dus onderstaande oplossing zou een voet achter de deur kunnen zetten:

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 26 aug 2014, 10:50]Stel ze in gebreke en geef hun nog 4 weken om op te lossen. Doen ze dit niet ontbind je het contract.

Wees er op bedacht dat T-Mobile direct Lindorff inschakelt, die gaan stalking niet uit de weg. Die kun je gewoon negeren.

Zet er in dat als ze na 4 weken geen oplossing hebben je alle reeds betaalde bedragen storneert en de automatische incaso blokkeerd.

alfatrion
door alfatrion - Aug 27, 2014 om 17:36
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

U heeft recht op grond van de wettelijke garantie, tenzij herstel echt veel goedkoper is dan vervanging.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer