mi
door miraaa Feb 25, 2015 om 15:16
Computers & telefonie

T-mobile wil toestel niet vervangen

In juli heb ik mijn abonnement verlengd bij T-Mobile en ik ben daarbij uitgegaan op het advies van de medewerker bij het kiezen van een nieuw toestel. Binnen een maand toonde het toestel al gebreken en ik ben terug gegaan naar de winkel. Het bleek om een software probleem te gaan en ik kreeg gelijk een nieuw toestel.

Paar maanden later hetzelfde verhaal en ditmaal telefonisch contact gezocht en aangegeven geen vertrouwen meer te hebben in dit toestel en dat ik graag een ander toestel wilde. (en bereid was bij te betalen) Dit was niet mogelijk, ik kreeg een nieuw toestel (hetzelfde type uiteraard), medewerkster gaf mij als tip mee, "zet de telefoon anders op marktplaats".

Nu ervaar ik voor de derde keer dezelfde problemen, dus ik weer telefonisch contact gezocht en weer aangegeven dat ik een ander toestel wil (eventueel met bijbetalen). Dit was niet mogelijk, medewerkster vertelde er zelfs bij dat het niet bij T-Mobile lag maar bij Sony (de telefoon is van Sony), en dat de telefoon terug gestuurd moest worden wat betekent dat ik een periode zonder telefoon kom te zitten (ze bood namelijk niets anders aan) T-Mobile levert alleen diensten en geen telefoons was haar antwoord. Ik ga hier uiteraard niet meer akkoord en vraag mij af wat ik nu het beste kan ondernemen. Iemand tips?

1258 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Feb 25, 2015 om 15:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Betreft het een abonnement met een "gratis" toestel (op afbetaling)?
T-Mobile de gelegenheid geven om het toestel te laten repareren. Vraag ze eventueel voor die periode een toestel te leen of gebruik tijdelijk uw oude toestel.
U heeft destijds zelf voor het toestel gekozen.

gerbera
door gerbera - Feb 25, 2015 om 15:49
7358 Antwoorden / 14 Vragen
0

Misschien heeft u hier wat aan. Klik

mi
door miraaa - Feb 25, 2015 om 16:25
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Yes "gratis" toestel met abonnement. Ja ik heb al 2 x een nieuw toestel gekregen, dit is mijn 3e toestel van hetzelfde type (Sony experia) in 6 maanden. Nu wil ik gewoon een ander toestel, en ben bereid bij te betalen. Dat heb ik aangegeven maar zij willen niet akkoord gaan en leggen nu de verantwoording bij Sony, volgens medewerker "wij leveren diensten, geen telefoons. Wat natuurlijk nergens op slaat. Daarnaast heb op hun aanraden voor deze telefoon gekozen en het blijkt nu dat voor de derde x in 6 maanden het toestel dezelfde gebreken toont.

Bedankt voor de link, daar heb ik zeker wat aan. Ik ben uitgegaan van het advies van de medewerker, anders had ik nooit voor deze telefoon gekozen. Zal wel moeilijk aan te tonen zijn maar mochten er geen andere mogelijkheden zijn kan ik het altijd nog proberen.

crewmember
door crewmember - Feb 26, 2015 om 11:26
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=miraaa schreef op woensdag 25 feb 2015, 16:25]
Bedankt voor de link, daar heb ik zeker wat aan. Ik ben uitgegaan van het advies van de medewerker, anders had ik nooit voor deze telefoon gekozen. Zal wel moeilijk aan te tonen zijn maar mochten er geen andere mogelijkheden zijn kan ik het altijd nog proberen.

Dit ga je nooit van je leven bewijzen. En de verkoper heeft ook geen foute informatie gegeven.
Die link van Gerbera slaat op een verkoper die claim dat er een camera op zit terwijl deze er niet op zit. Niet over het adviseren welke telefoon goed voor jouw is.

Daarnaast heb je zelf als consument een onderzoeks plicht.

Hier heb je eventueel wel wat aan:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2015 om 12:00
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

wat betekent dat ik een periode zonder telefoon kom te zitten

En u heeft geen "ouwetje" thuis liggen, of kan er niet een lenen bij uw collega's, vrienden, kennissen of familie?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer