cornelis71
door cornelis71 Jul 26, 2014 om 14:35
Auto & vervoer

Tablet slecht opstart en afsluit

Goedenmiddag, ik heb eeb samsung galaxy tablet, dat ik meerdere malen moet opstarten en is ook normaal af te sluiten, moet dan de powerknop lang indrukken. Kan dit alles liggen aan een hotspotverbinding die veel uitvalt en langzaam is? Of ligt het aan het tablet zel? Misschien een advies.? Groetend

887 14 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2014 om 14:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Begrijp ik goed dat de tablet wel probleemloos in 1 x afsluit maar dat u vaker moet opstarten om de tablet werkend te krijgen?
Gaat de tablet niet in stand-by als de hotspot een tijdje uitgevallen is?
Als er problemen met aan- en uitzetten zijn kunt u 2 dingen proberen.
Eens scannen met bijv. de app Avast Free (zie google Play) en als dat niets oplost eens een soft reset proberen: klik hier (of omgekeerd).

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2014 om 14:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik lees nu pas het onderwerp, dat de tablet zowel slecht opstart als afsluit.
Mijn reactie blijft daarop hetzelfde.
Ik denk overigens niet dat het aan een slechte hotspot kan liggen.

cornelis71
door cornelis71 - Jul 26, 2014 om 15:20
167 Antwoorden / 60 Vragen

Inmiddels de 3e poging om een antwoord te verzenden.
Als ik het tablet aanzet en het vergrendelscherm komt, dan ga ik daar overheen, het gaat direct op zwartDan druk ik een knop onderin in en dat scherm komt weer, dus weer aanraken en hopen dat hij verder gaat. Afsluiten gaat niet met het scherm met die optie, maar met de aanzetknop. Het is niet altijd zo, soms gaat het ontgrendelen en afsluiten wel goed. Avast heeft niets gevonden. Heb al een softreset gedaan en gisteren naar fabrieksinstelling gezet.groetend

cornelis71
door cornelis71 - Jul 26, 2014 om 15:42
167 Antwoorden / 60 Vragen

Inmiddels gevonden, dat ik een pincode kan instellen, dus dan is het tablet direct ontgrendeld.Heb het 2x geprobeerd en dat gaat goed. U hoort nog of het goed blijft gaan. Groetend

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2014 om 23:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden, hopen dus maar dat het zo goed blijft werken.
vr.gr.

cornelis71
door cornelis71 - Jul 27, 2014 om 14:46
167 Antwoorden / 60 Vragen

Aurora1, was veel te optimistisch! Is een paar keer goed gegaan met die pincode.Heb er weer zeker 20min overgedaan voordat het tablet de pincode accepteerde. Heb deze direct gewist. Gebruik nu de aan en uitknop vergrendeling. Weet het nu ook niet meer. Heb toch echt een apparaat nodig voor op de camping, ben hier 5 maanden. Hartelijk dank voor uw hulp. Groetend

ab
door abcde - Jul 27, 2014 om 19:03
146 Antwoorden / 11 Vragen

Heeft u het advies voor resetten geprobeerd? Met een soft-reset zou het wellicht al opgelost moeten zijn, maar ik persoonlijk denk dat u met een hard-reset meer kans van slagen heeft. Wel eerst even alle belangrijke data veilig opslaan, die bent u namelijk kwijt na de reset. Niet leuk, maar lijkt mij de enige oplossing!

aurora1
door aurora1 - Jul 27, 2014 om 21:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welk model/type tablet van Samsung betreft het? Misschien kan ik dan nog iets op internet vinden want met uw slechte wifi zal dat wat lastiger zijn.
Zit de tablet nog binnen de garantie?

@abcd, het is altijd handig als u eerst reacties leest voordat u reageert.

ab
door abcde - Jul 27, 2014 om 22:44
146 Antwoorden / 11 Vragen

Oeps, ik heb inderdaad de reactie van 15:20 niet volledig gelezen. Zegmaar net zoals Aurora1 mijn naam niet helemaal gelezen heeft :-) Excuus!

cornelis71
door cornelis71 - Jul 28, 2014 om 11:07
167 Antwoorden / 60 Vragen

aurora, tablet is een Samsung Galaxy3.
Heb er spijt van. Destijds moest ik kiezen tussen een tablet of een chromebook of weer een laptop. Ik denk dat ik een verkeerde keuze gemaakt heb. Ik durfde dat chromebook niet.
Wat denkt U misschien toch beter? Die kan toch ook alles? groetend

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2014 om 14:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens klik hier bij de post van 27-6 (bijna onderaan) over niet opstarten dat dat met aansluiten op de netvoeding wel gaat, maar mogelijk had u dat al geprobeerd.
Als alleen met uw tab de wifi niet goed werkt en bij anderen wel, dan zou het aan de tab kunnen liggen.
Ik zou overigens met de tab z.s.m. terug naar de verkoper gaan omdat hij nog in de garantie zit, en door of via hen de problemen laten oplossen, ook gezien het resetten niet helpt. Misschien nog 1 keer terug naar de fabrieksinstellingen proberen?

Over uw laptop met Vista had ik begrepen dat hij weer goed werkte: klik hier voor de vraag van december over het eventueel aanschaffen van een Chromebook en de reacties.
U kunt bijv. uw laptop opnieuw (laten) installeren/terug naar de fabrieksinstellingen (laten) zetten als die verder nog in orde is. Dan wel eerst een back-up maken. Ik heb de indruk dat u hoofdzakelijk softwareproblemen ermee had. Voor hulp en advies daarbij zou u naar een spreekuur van Seniorweb kunnen gaan. Ze hebben vaak spreekuren in de bibliotheek of een sociaal centrum, of ze eventueel bij u thuis kunnen laten komen.
Zelf zou ik nooit een Chromebook aanschaffen maar dan weer voor een gewone laptop gaan en aanbiedingen in de gaten houden en dan de informatie over die laptops op internet opzoeken, vooral op problemen ermee zoeken of klachten erover.
Als de camping niet al te ver van uw woonadres zit dan zou ik de tablet naar de verkoper brengen en de laptop van huis ophalen.

cornelis71
door cornelis71 - Aug 13, 2014 om 14:46
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenmiddag, na het terugzetten naar fabrieksinstellingen, heb ik weer het volgende probleem, in de backup bleken de oude inloggegevens te staan, die inmiddels door de camping veranderd zijn. Waar moet ik die verwijderen, het tablet maakt drect bij aanzetten contact met de oude gegevens. Zit dus flink te tobben.graag advies. Groetend

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 15:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier door (onder wifi netwerk verwijderen).

cornelis71
door cornelis71 - Aug 14, 2014 om 13:23
167 Antwoorden / 60 Vragen

Aurora1, ik heb de instructies opgevolgd, (vande link)maar bij inloggen komen steeds de oude(die nu van een ander zijn)inloggegevens terug, automatisch! Heb van alles geprobeerd, en als ik daar wil uitloggen komt bij opnieuw inloggen weer die gegevens terug . Ik denk dat deze in die teruggezette backup staan. Mocht ik weer thuis zijn kan ik dan niet beter alles weer overnieuw installeren en niet de backup terugzetten.wat denkt u hiervan?.hier opnieuw installeren gaat met die verbinding onmogelijk.groetend