sj
door sjunneviefre77 Apr 14, 2015 om 13:51
Huishouden & energie

Tafel

augustus 2014 kloostertafel gekocht bij De Nieuwe Woonstijl te Heemskerk.(€1420) Na enkele weken ging deze wijken. Heeft bedrijf opgelost door op te vullen met vloeibaat hout. Geen gezicht. Tafel ging nog meer werken kieren tussen verbindingsstukken en scheuren in het blad. 02-02-2015 weer naar bedrijf geweest, maar ze willen niets meer voor ons doen, want dan staan we over enkele weken weer met deze klacht. Heb aangetekende brief gestuurd, maar geen respons. Nu sta je als klant tegen de muur. Waarom is er geen instantie, die dit soort problemen kan helpen oplossen. Uiteraard voor een redelijke vergoeding. Moet je je dan overal voor verzekeren? Rechtszaak is naar verhouding niet te doen.
Juridisch adviesbureau gebeld, maar ik heb gedaan wat mogelijk is zij kunnen ook niets aandragen.

630 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 14, 2015 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sjunneviefre77,

Wat een vervelende ervaring.
Helaas is dit bedrijf - voor zover ik kan zien - niet bij het CBW aangesloten, dus kun je niet naar een geschillencommissie.
Lees de info hier nog eens.
Maar vrees het ergste voor je.

Suc6

ve
door verwijderd - Apr 14, 2015 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sjunneviefre77, heb ze zojuist een mail gestuurd met deze klacht. Maar inderdaad, nergens bij aangesloten, kan ook geen KvK nr. vinden. Ik hoop dat men zal reageren maar heb er, eerlijk gezegd, een hard hoofd in.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2015 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het niet erg droog binnen bij u?

ve
door verwijderd - Apr 14, 2015 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin
Verbaasd lees ik hier, dat een reageerster actief ingrijpt richting derden in een case? Of wat heeft u inhoudelijk bedoeld? Gestuurd? De klacht ligt toch al voor...

ve
door verwijderd - Apr 14, 2015 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op dinsdag 14 apr 2015, 14:51: @tenormin
Verbaasd lees ik hier, dat een reageerster actief ingrijpt richting derden in een case? Of wat heeft u inhoudelijk bedoeld? Gestuurd? De klacht ligt toch al voor...

Het is hier niet ongewoon dat forumleden een vraagsteller te hulp komt door deze link aan betreffende firma te sturen. Soms wil het wel eens helpen namelijk. Maar omdat de site er (in mijn ogen) niet echt professioneel uitziet schrijf ik ook dat ik "er een hard hoofd in heb", dus of ze überhaupt reageren. Lezen zullen ze het wel (eens), denk ik.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2015 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is droog in mijn woning, maar heb lucht systeem, die dit regelt. Ik heb meer grenen meubels waar geen problemen mee zijn. Tafel is van gebruikt hout gemaakt, dus zou je zeggen uitgewerkt. Volgens verkoper chinees grenen gebruikt voor woningen. Als het een beetje werkt o.k. maar kieren van 6 tot 8 mm is wel veel. Verbindingsstukken laten ook los wat niks met werken te maken heeft, maar met ondeskundig inelkaar zetten volgens mij.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2015 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

..... Verbindingsstukken laten ook los wat niks met werken te maken heeft, maar met ondeskundig inelkaar zetten volgens mij.
Dat lijkt mij ook als ik dit zo lees.
Gebruikt hout zou inderdaad al uitgewerkt moeten zijn.
De luchtvochtigheid - zeker met een luchtsysteem - zou hier niet van invloed moeten zijn; zeker niet in deze mate.
Maar ja, gelijk hebben en gelijk krijgen.

Je zou je klacht nog eens op klachtenkompas.nl kunnen zetten.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2015 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin

Vooraf, ik waardeer het. dat u en andere vrijwilligers hier vragen beantwoorden. TS-stelt een vraag en verwacht eigenlijk niet meer dan een antwoord met een aanwijzing, een ervaring of een link. Dat reageerders actief ingrijpen zou ook wel eens voor een TS-er verkeerd kunnen uitpakken en juist ten nadele gaan werken, wanneer een partij (vroegtijdig) ervaart, dat de case op een openbaar forum is gezet. Ik ben het helemaal met u eens, dat KASSA in veel gevallen kan helpen, soms alleen al het woord. Maar initiatieven vanuit de reageerders zou ikzelf eerder niet verwachten en/of wensen, voordat een TS-ers erom vraagt.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2015 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tenormin. Ik vind het niet prettig, dat u op eigen initiatief stappen onderneemt. Ik vind het aardig dat u allen meedenkt.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2015 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sjunneviefre77

De tip voor klachtenkompas.nl is een goede mogelijkheid voor u!. Wanneer dit bedrijf nog nooit een klacht heeft gekregen, zal de Consumentenbond het bedrijf benaderen en om een reactie vragen. U heeft daardoor wel de mogelijkheid om zelf het initiatief te nemen. De geschiedenis van het meubelbedrijf geeft aan, dat ze hoogstwaarschijnlijk benauwd om hun goede naam kunnen worden en u tegemoed komen om imagoschade te beperken.......waarmee?......moet u zelf vooraf dus overleggen!

ve
door verwijderd - Apr 14, 2015 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op dinsdag 14 apr 2015, 17:39: @sjunneviefre77

De tip voor klachtenkompas.nl is een goede mogelijkheid voor u!. Wanneer dit bedrijf nog nooit een klacht heeft gekregen, zal de Consumentenbond het bedrijf benaderen en om een reactie vragen. U heeft daardoor wel de mogelijkheid om zelf het initiatief te nemen. De geschiedenis van het meubelbedrijf geeft aan, dat ze hoogstwaarschijnlijk benauwd om hun goede naam kunnen worden en u tegemoed komen om imagoschade te beperken.......waarmee?......moet u zelf vooraf dus overleggen!

ve
door verwijderd - Apr 14, 2015 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hanschen Klein, dank u ik ga er hier zeker iets mee doen.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2015 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

sjunneviefre77 schreef op dinsdag 14 apr 2015, 17:30: Tenormin. Ik vind het niet prettig, dat u op eigen initiatief stappen onderneemt. Ik vind het aardig dat u allen meedenkt.

Het spijt me dat u het niet prettig vind. Zie dat u voor het eerst op de site bent. Kan u verzekeren dat ik niet de eerste en zeker niet de laatste zal zijn dat een medeforumlid op die manier tracht te helpen.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2015 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net als tijger1 denk ik ook dat het bij u thuis te droog is.

De opmerking "gebruikt" hout valt op, dat is iets anders dan oud hout wat inderdaad uitgewerkt is.

U vraagt zich af waarom er geen instantie is die voor u opkomt. Die zijn er wel degelijk, maar u heeft niet de moeite genomen om u daar vooraf over te informeren. Had u gezocht op meubelen+ garantie dan had u direct het cbw gevonden.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2015 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@user123,

..... Had u gezocht op meubelen+ garantie dan had u direct het cbw gevonden.....
Tja, maar als je even gelezen/gekeken had dan had je gezien dat de verkoper hier niet bij is aangesloten.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2015 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op dinsdag 14 apr 2015, 14:26: @sjunneviefre77, heb ze zojuist een mail gestuurd met deze klacht. Maar inderdaad, nergens bij aangesloten, kan ook geen KvK nr. vinden. Ik hoop dat men zal reageren maar heb er, eerlijk gezegd, een hard hoofd in.

Ik zie dat ik niet de enige die zich verbaast dat een forummer zich ongevraagd gaat bemoeien met de communicatie tussen een TS en de leverancier. Ronduit schandalig dat u dat doet.

Als u iemand wilt helpen, leg dan in het forum uit wat een goede manier van afhandelen is, en blijf mijlen verwijdert van de TS als een onmondige te bejegenden door ongevraagd contact op te nemen met de leverancier.

Naar mijn mening zou Kassa dat als keiharde stelregel te hanteren.
Communiceer met de TS maar blijf met je fikken af van de communicatie met de leverancier.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2015 om 08:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op woensdag 15 apr 2015, 10:34: @user123,

..... Had u gezocht op meubelen+ garantie dan had u direct het cbw gevonden.....
Tja, maar als je even gelezen/gekeken had dan had je gezien dat de verkoper hier niet bij is aangesloten.

Had u de context begrepen, dan had u deze opmerking niet geplaatst.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2015 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@user123,

Je hebt gelijk. Mijn excuses. Slordigheid mijnerzijds:
..... Die zijn er wel degelijk, maar u heeft niet de moeite genomen om u daar vooraf over te informeren.....