ad
door adri2008 Mar 23, 2012 om 09:04
Voeding & gezondheid

Tandarst en factoring maatschappij

Geachte,
Hieronder kopieer ik even de mailwisseling in tussen de factoringmaatschappij van mijn tandarts en mij inzake onze facturen.
Factoringmaatschappij weigert de facturen door te sturen naar mijn zorgverzekeraar en wil hebben dat ik daar zelf declareer, terwijl ik een tandartsverzekering heb.

In afwachting van uw reactie

mvg
Adri de Bruyn

Geachte heer Pruijt,

Wederom hartelijk dank voor uw spontane en snelle reactie.
Wanneer u goed mijn e-mail leest verplicht ik u tot niets. Het enige wat ik te melden heb is dat wanneer u de facturen aanbied bij mijn zorgverzekeraar u uw geld tegemoet kunt zien.

Voor u om alle onduidelijkheid weg te nemen. Ik ga niet betalen. Daarvoor wacht ik eerst nog een aanmaning af en u mag e.e.a. ook ter incasso aanbieden, want in dat geval print ik onze correspondentie uit en
geef de dispuutmelding door. In dat geval krijgt u uw dossier per omgaande retour, vanwege het feit dat ik geen enkel commentaar lever tav de hoogte van de factuur en dat ik u nota bene de oplossing gegeven heb
hoe u de betaling kunt verkrijgen.

U bent een service verlener die geen service denkt te hoeven verlenen en dan wil ik graag eens uittesten wie hierbij gelijk gaat krijgen.

Voor wat betreft onze dochter heb ik u de verzekeringsmaatschappij inmiddels in mijn vorige e-mail gegeven. Deze gegevens zijn tevens bekend bij de tandarts, dus hiervoor mag u gewoon uw werk verrichten waarvoor u betaald wordt.

Tenslotte heb ik u beloofd dat ik bij een dergelijke respons het programma KASSA zou benaderen. Het is uiteraard aan dat programma waar ze tijd en aandacht aan willen schenken. Ik ga ze in ieder geval benaderen om dit geval eens in overweging te nemen. De vrije tandartstarieven zijn al behandeld. Ik denk dat dit een uitstekend causaal verband heeft daarmee.

Verder wens ik u uiteraard heel veel wijsheid voor wat betreft uw dienstverlening.

Met vriendelijke groet,

Adri de Bruyn

[edit redactie: e-mail en privégegevens verwijderd.
"Een e-mail is een auteursrechtelijke beschermd werk. Wanneer deze nog niet eerder openbaar is gemaakt, mag een mail niet als citaat of in zijn geheel worden gepubliceerd op de Kassa-site. Mails parafraseren, in eigen woorden weergeven, mag wel."]

1980 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 23, 2012 om 09:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het bedrijf is helemaal niet verplicht jouw factuur door te sturen naar je zorgverzekeraar! Het klopt wat zij schrijven. De factuur kun je zelf indienen bij je verzekeraar.

......U bent een service verlener die geen service denkt te hoeven verlenen....

Zij verlenen service aan de tandarts waar zij een overeenkomst mee hebben en door wie ze dan ook betaald worden.

Kortom: je klacht is niet terecht.

tenormin
door tenormin - Mar 23, 2012 om 12:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

vreemde redenatie, adri2008. De rekening word immers aan U gestuurd? U zend dit dan door naar Uw zorgverzekeraar. Heeft U extra tand verzekering kunt U aankruisen op het formulier of verzekeraar rechtstreeks moet betalen aan de wat u noemt "factoringmaatschappij" of aan uzelf (dan betaald u dus rechtstreeks) en krijgt U het geld van de verzekering rechtstreeks op Uw banknummer. Dit naar voorbeeld OHRA verzekering.

ha
door hanshh - Mar 26, 2012 om 22:41
8 Antwoorden / 0 Vragen

De gegeven reacties kloppen. De tandarts dient bij de zorgverzekering te declareren en het restant via de factormaatschappij bij u te innen. Als de tandarts geen contract heeft met uw zorgverzekering, dient u de kosten zelf bij de verzekering te declareren en het volledige bedrag aan de tandarts/factormaatschappij te betalen.

tenormin
door tenormin - Mar 26, 2012 om 23:36
16829 Antwoorden / 108 Vragen

hanshh, Misschien is dat bij elke Zorgverzekering anders maar mijn ervaring was en sinds de nieuwe regeling tandartstarieven, is nog steeds hetzelfde (behalve dat de rekening duurder is): 2 weken geleden voor het eerst dit jaar bij tandarts geweest, metingen verricht en nagezien wat er 4 april moet gaan gebeuren. Van dat eerste bezoek ontving ik afgelopen zaterdag de eerste rekening van Fa-med. Die heb ik betaald; heb het formulier van mijn verzekering ingevuld en kruisje gezet met: aan verzekerde te betalen. Wat nieuw was dat ik een brief (lees rekening) van de tandarts meekreeg met wat er 4 april gaat gebeuren met daarbij de kosten plus dat ik dat ondertekend weer mee terug moet nemen bij a.s. bezoek.
Ik weet nu uiteraard nog steeds niet (noch tandarts tot laatste bezoek, noch de verzekering) kon me exact vertellen wat ze zouden vergoeden, dus dat mag een verrassing blijven. De kosten bij deze tandarts zijn zo'n 15% hoger dan vorig jaar. Wat u schrijft van tandarts declareert bij verzekering was "vroeger", nu al enige jaren niet meer. Nogmaals, ik kan alleen refereren hoe OHRA werkt.

zwemmer
door zwemmer - Mar 26, 2012 om 23:37
2638 Antwoorden / 35 Vragen

adri 2008, Wat weerhoudt je ervan om je te voegen naar hetgeen er van je verwacht wordt? Het is maar een gebruikelijk kleinigheidje en zo gebeurd.