ri
door rickysixty Apr 4, 2007 om 09:55
Voeding & gezondheid

Tandarts buitenland (Turkije)

Wie heeft ervaring (of weet de weg) met buitenlandse tandartsen? Scheelt aanzienlijk met de kosten, vooral met bruggen en implantaten. Vergoeden ziekenfondsen deze kosten ook of gedeeltelijk?

17095 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste rickysixty,

Dat kan per ziektekostenverzekeraar verschillen. Lees daarom uw polisvoorwaarden en/ of neem contact op met uw ziektekostenverzekeraar om hierover in uw geval duidelijkheid te krijgen. Reisverzekeringen kennen ook clausules voor medische hulp in het buitenland, maar dat zal dan om accute en tijdens de reis ontstane medisch noodzakelijke behandelingen gaan.

Ik kan me voorstellen dat er een kwaliteitsverschil bestaat tussen de tandheelkundige zorg hier en elders, maar wegens gebrek aan persoonlijke ervaring moet ik dit houden op "kan het me voorstellen".

Wat echter indien u om welke reden dan ook zou moeten reclameren/ terug moet grijpen op eventuele garantie? Dat lijkt me iets ingewikkelder dan wanneer het een tandarts/ tandtechnicus in Nederland zou betreffen.

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een medische behandeling in het buitenland moet je ALTIJD VOORAF toestemming vragen aan je zorgverzekeraar, en zorgen dat je dat zwart op wit krijgt.

Aantoonbare Noodhulp tijdens vakantie wordt wel vergoed zorg wel dat je de European Health Insurance Card bij je hebt. Deze card verstrrekt je zorgverzekeraar opverzoek gratis.

hans

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van een Tandarts/forum;

--------Helaas kan het meeste werk dat in Turkije of oostblok gemaakt is en wat IK onder ogen krijg nog steeds niet door de beugel, in ieder geval naar de nederlandse / westerse normen. Dat Turkije een EU land geworden is betekent nog niet dat alles naar de normen zoals hier gedaan/gemaakt wordt...(helaas). wanneer dat wel zou gebeuren zou het kostenplaatje ook anders zijn...

Wat niet wegneemt dat er ongetwijfeld ook tandartsen aldaar zijn die het wel goed doen, en belangrijk: ook de goede materialen gebruiken!-------

Dus informeer bij je verzekeraar, misschien hebben ze wel adressen/(ervaringen) van tandartsen waar ze `zaken` mee doen/vergoeden

Succes,

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik ben het helemaal met Stacey eens voor wat betreft de kwaliteit van de gezondheidszorg in o.a. oostbloklanden. Geloof me, de risico's op infecties, besmetting, enz. zijn veel te groot. Goedkoop is in dit geval echt duurkoop. Doe me een plezier en ga je gezondheid niet op het spel zetten.

P.S: ik zou in dat soort landen helemaal niet naar een arts of (nog erger) ziekenhuis gaan, alleen als het echt absoluut noodzakelijk is.

Groetjes. ;-)

ve
door verwijderd - Apr 6, 2007 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben in thailand geweest en aldaar een tandarts bezocht omdat ik met mijn tong iets vreemds voelde aan tand

bleek eigenlijk niets aan de hand even gepolijst en kon weer vertrekken.

kosten  zero

aan de hand van informatie zijn de kosten in thailand vele malen lager als in nederland.

in een goede kliniek met naam doen zij alles met de nieuwste technieken.

ik heb een resitutie verzekering en geen zorg verzekering.

de eerste betaald de rekening de laatste zal gaan zeuren omdat ze geen contract hebben.

Ik heb een redelijk goed gebitr dus extreme behandlelingen kan ik niet beoordelen.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2007 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tandartsen die de nederlandse UPT codes(codes die de tandartesen in Nederland gebruiken worden vergoed. Deze tandartsen zitten meestal in de grensstreek van belgie en duitsland. de tandartsen in Turkeijen worden NIET vergoed, of er moet toestemming zijn gegeven vooraf door de zorgverzekeraar, mail je vrag naar je zorgverzekeraar daar zitten de specialisten die u vraag kunnen beantwoorden

ve
door verwijderd - Apr 6, 2007 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb familie in Thailand en de tandarts kosten zijn daar gelijk aan wat het in Nederland kost voor gelijke kwaliteit oftewel een modern ziekenhuis met moderne apparatuur en het verrichten van bij voorbeeld implantanten, kroon, burg-werk door goed opgeleide arts (lees in Europa of VS opgeleid).  Als je goedkoper gaat dan heeft het prijsverschil te maken met kwaliteitsverschil. Vooral bij het maken van bruggen of kronen is het beste materiaal zeer duur, maar het kan ook met heel goedkope kunstof...

ve
door verwijderd - Sep 6, 2007 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb implantaten laten zetten bij een nederlands sprekende tandarts in Istanbul. Hij werkt in het tandheelkundigziekenhuis in Besiktas, dat ook een overeenkomst heeft met Agis, maar hij heeft ook een privepraktijk (die goedkoper is!) Het is zelfs moderner dan Nederland en hij werkt met Duitse materialen! Zijn naam is Erdal Kumkumoglu, zijn website waar je meer kan lezen is: http://www.praktijkistanbul.com

Mocht die link niet werken kan je ook met google zoeken onder Praktijk istanbul! Erg vertrouwd en goed verzorgd. Ik voelde me er erg veilig!

ve
door verwijderd - Sep 12, 2007 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je zegt klopt niet! Ten eerste is Turkije geen EU land; maar er zijn wel degelijk normen waaraan men moet beantwoorden die door de staat streng gecontroleerd worden en door de koepel van tandartsen. Er zijn ook symposia en bijscholingscursussen. Deze normen zijn even hoog als in de EU. Verder is er in Istanbul een kliniek in Be?iktas die Amerikaans is, aan Amerkaanse normen voldoet, met Amer?kaanse  mater?alen werkt. De implantaten die ik kreeg waren Endure, waarmee ook in Nederland gewerkt wordt! De tandarts sprak Nederlands, had in Duitsland gestudeerd en in Amsterdam gewerkt! Misschien een uitzondering?!Maar het is natuurlijk dat tegenwoordig veel Turken naar hun eigen land terugkeren met de kennis die ze bij ons geleerd hebben!! Misschien moet je goed zoeken en veel vragen, maar je kunt je wel degelijk heel goed laten helpen in Turkije, zeker in Istanbul! De website waar je alles op kunt lezen is http://praktijkistanbul.com. Eeen ticket Istanbul heb je er zo uit!

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het buitenland, vooral in Turkije zijn zeer er goede maar ook slechte tandartsen, net als in ieder land trouwens. In Nederland zijn al veel bureaus bijgekomen die bemiddelen in tandcorrecties in het buitenland. Ik ben bij een supen moderne tandkliniek in Istanbul geholpen via tandcorrect ( www.tandcorrect.nl ). Voor implantaten heb ik 10 jaar garantie en het heeft mij 60% minder gekost dan in Nederland.

Het is een kwestie van goed zoeken en alles duidelijk afspreken.

Ellen

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn gebit in april 2008 laten behandelen bij tandarts Erdal (voornaam) eigenaar en oprichter van Tandartspraktijk Istanbul, een nederlands sprekende, zeer kundig man met liefde voor zijn vak. Hij is verbonden aan het Universiteits Ziekenhuis in deze stad en volgt de nieuwste ontwikkelingen op zijn vakgebied. Daarnaast behandelt hij buitenlandse patiënten omdat hij zijn know how ten volle kan toepassen. Het belangrijkste verschil met Nederland is dat er van te voren, mede aan de hand van een OPG foto en jou eigen wensen, een behandelplan wordt opgesteld. Hierdoor weet je precies wat er gaat gebeuren en wat de kosten bedragen. Iets waar in Nederland nog al geheimzinnig over wordt gedaan. De gebruikte materialen zijn exact dezelfde die in Europa (Nederland) worden gebruikt en zijn dus van hoge kwaliteit. Ook de apparatuur is hypermodern. Een lazer-boor is in iedere tandartspraktijk die zich serieus neemt in Istanbul (Turkije) aanwezig (in Nederland zijn er op dit moment maar 7 in het hele land) . De hygiëne is uitstekend, je draagt zelfs plastic wegwerp hoesjes over je schoenen in de tandartspraktijk en de behandelkamer ziet er hetzelfde uit als hier. Verder is de begeleiding en de behandeling door alle verdere medewerk(st)ers ontzettend hartelijk en vriendelijk.

Zelf ben ik het prototype van een angstpatiënt, maar ik heb me niet eerder zo veilig gevoeld bij een tandarts. De behandeling wordt verzorgd door een tandartsenteam van verschillende specialisten die ieder hun eigen vakgebied hebben. Afhankelijk van jou behandeling wordt bekeken welk van de specialisten er moeten worden ingeschakeld. Wat ik helemaal fantastisch vond was de begeleiding van het hotel naar de praktijk.

De regeldame van tandarts Erdal, Mariette, de Nederlandse dame die in Istanbul woont, geeft niet alleen zeer snel uitstekende telefonische informatie als je haar belt of mailt vanuit Nederland, maar begeleidt patiënten gedurende de behandeling op een lieve en vriendelijke manier en weet bovendien heel veel van de cultuur van Istanbul.
Bovendien is zij zeer betrokken bij de patiënten. Ik vond het heel erg prettig dat alles in het Nederlands besproken kon worden, dat geeft in zo’n ver vreemd land een vertrouwd gevoel. Allereerst ben ik natuurlijk naar Istanbul gegaan vanwege de lage kosten. Voor de totale behandeling incl. 17 kronen, waarvan een deel op 2 bruggen, was ik E 3200,- kwijt en alles was binnen 10 dagen in kannen en kruiken. Het resultaat is fantastisch en ik ben heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt. De hartverwarmende vriendelijkheid en de manier waarop ik ben ontvangen en behandeld zal ik nooit vergeten. Hij is tevens specialist op het gebied van implantaten. Voor info en contact zie www.praktijkistanbul.com

ve
door verwijderd - Aug 6, 2008 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf ben ik vanaf de grote vakantie vorig jaar onder behandeling geweest bij een tandarts in Hongarije; in het Kur-Ort Heviz nabij het westelijk einde van het Balatonmeer.

De kosten hiervan waren minder dan de helft van de offerte hier in Nederland, de kwaliteit is van hoog niveau en ik heb mij uitstekend vermaakt in Heviz.

Ik was bij een tandarts in Heviz (www.varadident.hu).  Hij heeft een tiental wortelkanaalbehandelingen uitgevoerd, heeft enige tanden/kiezen (deels) verwijderd, heeft stiften, kronen en bruggen geplaatst, en nu heb ik een volledig nieuw gebit.

Buiten de behandelingen heb ik me in Heviz uitstekend vermaakt met de verschillende vormen van wellness die in Heviz geboden worden.  Ik verbleef in een pension dat gerund werd door een gepensioneerd Oostenrijks echtpaar (www.rosenvilla-heviz.com) en liet mij vertroetelen in het hotel Carbona (www.carbona.hu).

Van mijn ziektekostenverzekering heb ik begrepen dat na goedkeuring de kosten vergoed zouden worden; als ik een tandartskostenverzekering zou hebben afgesloten.

Voor meer info kun je direct met me contact opnemen onder [edit - telefoonnummer verwijderd door redactie]

ve
door verwijderd - Apr 30, 2009 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Implantaten zijn ' booming business', omdat steeds meer mensen erachter komen dat ze geen genoegen meer hoeven te nemen met een rondwandelend kunstgebit en nooit-echt-zittende plaatjes.

Er wordt misbruik gemaakt van de 'hype': soms blijkt een hypermoderne kliniek een achteraf kamertje in een bouwval te zijn. Maar je kunt ook veel geld besparen.

Kijk alleen uit dat je je vantevoren goed informeert over garantie, bijkomende kosten e.d. Veel buitenlandse klinieken stunten met prijzen. Iedereen snapt echter wel dat een tandarts alleen een prijs en de beste behandeling kan bepalen als hij je zelf gezien en onderzocht heeft.

Zelf werk ik voor het service centre van de Bulgaarse kliniek Dentaprime. Wij sturen mensen nooit zomaar naar onze kliniek. Ik adviseer hen om eerst een Nederlandse tandarts te bezoeken en een behandelplan te laten maken. Op basis van dat behandelplan kunnen wij dan onze voorlopige prijzen geven en bepalen of het zich überhaupt loont om af te reizen.

Klein voorbeeldje: als je interesse hebt in implantaten, maar je beet is helemaal verkeerd (overbeet/onderbeet) of je knarsetand in je slaap, dan moet je niet in het vliegtuig stappen maar eerst iets aan dat probleem doen.

Mary

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben net terug van een 4 daagse trip naar Istanbul, waar ik bij Tandarts Erdal Kumkumoglu in zijn prive kliniek mijn gebit heb laten doen.
Ik kan niet anders zeggen dat ik uitermate tevreden ben. Ik heb 1 stift laten plaatsen (voortand) met een noodkroon, en 1 implantaat (kies), behandeling implantaat duurde maar een half uur. Ik heb zelf de injectie niet gevoeld. Mijn zoon grapte zelfs "je bent toch wel behandeld"
In mei ga ik terug om mijn definitieve kronen te laten plaatsen.
Ik heb zelf 4 jaar als tandarts assistente gewerkt en ben zeer onder de indruk over de hygiene en hoe geduldig en perfectionistisch Erdal en zijn assistente mij behandelde. Totaal geen tijdsdruk en heel verassend, totaal geen napijn. Ik was met een vriendin en die wees mij erop dat ik zelfs niet "raar" sprak na mijn behandeling. Ik ben na mijn behandelingen ook gewoon lekker gaan winkelen.
Op verzoek regelen ze zelfs taxi's of verblijf.
Een echte aanrader dus.

Groetjes,
Caroline

ve
door verwijderd - Apr 6, 2014 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

In turkije is tandheelkunde in het algemeen niet overal dezelfde kwaliteit zoals in nederland,bovendien is ook niet iedere tandarts hetzelfde,er zijn goede en slechte zoals overal.
Ik heb de ervaring dat de kwaliteit van de tandartspraktijken in Istanbul veel beter zijn dan andere steden in turkije,zoals Ankara of Antalya,is niet te vergelijken.
Tandarts Erdal Kumkumoglu spreekt native nederlands,maar ook duits en engels,heeft in Istanbul eigen praktijk,is eigenaar van praktijkistanbul.Kleine praktijk maar wel in het centrum van Istanbul en heeft alle laatsde technologie en technieken om een perfecte tandbehandeling uit te voeren,zelfs veel beter dan nederlandse tandartsen,omdat hij regelmatig alle ontwikkelingen beheerst.
Je betaalt 3 a 4 keer minder dan een begroting van je eigen tandarts en toch voor een betere tandartsbehandeling.Dr.Erdal is ook zeer hulpzaam,patientvriendelijk,dank nogmaals.

Groeten
Thomas

ve
door verwijderd - Apr 6, 2014 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reclame praatje.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2014 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zondag 6 apr 2014, 11:17: Bedankt voor je reclame praatje.

Bedankt ook :),maar ik ben zelf perfectionistisch en was zeer aan het twijfelen om 4 facings te plaatsen in Istanbul op mijn voortanden bovenkaak,omdat het esthetisch zeer opvalt.Ik had schuine en verkleurde snijtanden.
De resultaat is fantastisch,met behulp van Cad Cam technologie op IPS Empress schuifjes en het porseleinwerk van handvaardige tandtechniekers van NB dental en Dr.Erdal samenwerking.
Wie het wil,kan ik de fotos sturen voor en na.

MVG
Thomas

ve
door verwijderd - May 14, 2014 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een geluk bij een ongeluk

Half september 2013 maakte ik tijdens een afdaling in het mooie Limburgse Heuvelland een zware val met mijn racefiets. Mijn man raapte me op van het asfalt en ook....... stukken van mijn voortanden. Naast de omvangrijke schaafwonden was ook mijn gebit fors beschadigd met afgebroken en losstaande voortanden en een door en door gescheurde bovenlip. Gelukkig was er niets mis met mijn hersenen en mijn wervelkolom en andere vitale delen.
Na een maand toen de ergste zwellingen over waren ben ik, samen met mijn man, op zoek gegaan naar een oplossing voor mijn tanden. In Nederland werd, na het bezoeken van enkele gespecialiseerde tandartsen, al snel duidelijk dat dit niet zou leiden tot een totaaloplossing en dat een deeloplossing ook nog eens lang zou duren en heel kostbaar zou zijn.
Al met al reden genoeg om over de grens te gaan kijken, we leven per slot van rekening in een wereld die heel toegankelijk is en geen echte grenzen meer kent. Via internet kwamen we min of meer per toeval terecht bij tandarts/tandspecialist Erdal in Istanbul en met name de recensies van eerdere patiënten gaven aanleiding om met hem contact op te nemen.

Vanaf het allereerste contact was het prettig, accuraat en snel communiceren ongeacht het moment van de dag. Zeker toen we de gebitsfoto's, verkregen (en betaald) via de eerder bezochte specialisten, opstuurden was het al snel duidelijk: hij is de man die mij gelukkig kan maken met een mooi gebit dat ook nog eens technisch top is.
Eind november 2013 zijn we naar zijn praktijk in Istanbul gegaan waar we hartelijk ontvangen werden door hem en zijn lieftallige assistente. In overleg is toen besloten voor het plaatsen van stiften op de wortels van de afgebroken tanden en het plaatsen van implantaten waar vroeger kiezen stonden. Dit komt omdat ik vroeger nogal wat problemen met mijn tanden gehad heb en mijn toenmalige tandarts het trekken beter en gemakkelijker vond dan het behouden ervan, helaas maar waar. Bovendien waren een aantal van mijn andere tanden ook niet meer in een goede conditie. Tijdens dit eerste bezoek is dus de basis gelegd voor een volgend bezoek om al mijn tanden te overkronen en mijn kauwfunctie te herstellen middels het bijplaatsen van kiezen op de implantaten.

Tweede helft april 2014 zijn we teruggegaan naar Istanbul voor het laten maken en plaatsen van alle kronen. Hier kan ik kort in zijn, dit was een fantastische en nagenoeg pijnloze tijd waarin Erdal tijdens een 5-tal bezoeken een ongelooflijke klus heeft geklaard en......... wij heel veel gezien en beleefd hebben in de bijzondere en magisch stad Istanbul, het vroegere Constantinopel.
Het eindresultaat is buitengewoon mooi en ik heb inmiddels vele complimenten mogen ontvangen en daardoor zeg ik achteraf gezien terecht: "Dit was een geluk bij een ongeluk". Anders had ik misschien deze rigoureuze stap niet gezet en was het toch maar behelpen geweest met mijn gebit.

Tandarts Erdal is een zeer ervaren vakman, getuige ook de 10-tallen diploma's en getuigschriften in zijn praktijkruimte. Hij is op de hoogte van de laatste stand der techniek en heeft de modernste apparatuur en hulpmiddelen in huis. Ook het tandtechnisch laboratorium waarmee hij samenwerkt, is van hoge kwaliteit en nauw betrokken. Zij zijn zelf 2 keer komen kijken om tot het beste resultaat te komen, heel bijzonder.
Erdal is zeer kritisch en wil alleen maar een perfect eindresultaat. Ik denk dat tandartsen/implantologen met zijn kennis, kunde, ervaring en gedrevenheid in Nederland niet of nauwelijks te vinden zijn. Vakmensen die in staat zijn je in 8 dagen volledig te behandelen voor een prijs die substantieel lager is dan hier en dat ook nog eens met de beste materialen die momenteel verkrijgbaar zijn.

Tandarts Kumkumoglu een oprecht hartelijk dank voor je buitengewoon vakkundig werk aan mijn gebit. Ik ben daar heel content mee en dit draagt bij aan mijn levensvreugde. Ik ben heel gelukkig.

Hartelijke groeten, Chinroos

ve
door verwijderd - May 14, 2014 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

En hoeveel korting kreeg u voor dit uitgebreide en lovende relaas?

ve
door verwijderd - May 14, 2014 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Thomaspappe, doe het niet!!!!!!!!!!!!! Ik heb het gedaan, 6 dagen Istanbul met een medisch travel centrum uit Rotterdam, waarvan een Turk de eigenaar en reisleider is. Hij verzorgde ook ooglaseren en plastische chirurgie. De prijs was stukken lager dan in NL. Bij thuiskomst heb ik de kronen laten bekijken door een Nederlandse tandarts. Die had er geen goed woord voor over. De kronen pasten niet, geen van alle. Er konden etensresten onder komen, zodat er ontstekingen aan kiezen en tandvlees konden ontstaan. Second opiniion laten uitvoeren met hetzelfde resultaat. Vervolgens heb ik er dat Rotterdamse bedrijf op aangesproken, maar de eigenaar stelde (dat staat ook in het contract) dat hij slechts tussenpersoon is en niet aansprakelijk kan worden gesteld. De beloofde excursies in Istanbul bleven uit. De reisleider had het te druk met zijn liefje. Het beloofde vervoer hotel-tandarts v.v. bleef ook uit. We moesten op eigen houtje met de metro. De gecontracteerde tandartsen zagen bij iedereen mankementen die in NL niet besproken waren, waardoor iedereen duurder uit was dan was voorzien. Ik heb in NL alle kronen moeten laten vervangen. Ik was dus extra duur uit. Ook bleek de reisleider bij iedereen andere hoteltarieven te hebben berekend. Bij vertrek stelde hij als verplichting dat je voortaan in zijn Rotterdamse praktijk met ingehuurde Turkse tandarts moest komen voor controle en behandeling, want, zo zei hij besmuikt: "Bij je eigen tandarts hoef je nou echt niet meer aan te komen". Een ervaring om van te tandenknarsen! Over die de hemel ingeprezen tandarts Erdal (zie uitgebreid resumé hierboven) heb ik klachten gehoord van 2 vrienden.

ve
door verwijderd - May 14, 2014 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, bovenstaand advies is voor TS Rickysixty.

ve
door verwijderd - May 14, 2014 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

boppe1943 schreef op woensdag 14 mei 2014, 22:56: Sorry, bovenstaand advies is voor TS Rickysixty.

We zijn 7 jaar verder.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2014 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen ,
Voor een vrouw van 38 jaar oud zag mijn gebit er echt niet uit... De meeste tanden waren bewerkt met vullingen waren niet meer in goeie staat.

Bij mijn tandarts had ik me geïnformeerd naar de mogelijkheid om kronen te zetten. Zij had toevallig een klant die recent in Antalya was geweest en waarbij ze zo aangenaam verbaasd was over het resultaat van de kronen. Ik had nadien contact opgenomen met deze klant voor verdere info over Smile Partners.

!8 september 2013 was ik voor 7 dagen afgereisd naar Antalya, om 20 kronen te laten zetten .

Zoals afgesproken werd ik opgehaald aan het hotel. Tijdens de eerste behandeling wordt een foto genomen en wordt de nodige behandeling nogmaals besproken. Nadien werden de tanden gesleept, de nodige metingen gedaan en mag je de kleur van je kronen kiezen. Voor de komende 3 dagen, werden voorlopige tanden gezet. Het hele gebeuren duurde 3 uur.

Om geen pijn te voelen kreeg ik pijnstillers mee.

3 dagen later waren de kronen klaar. Bij het plaatsen van de kronen, vond de tandarts dat 4 kronen vanachter “niet perfect genoeg” waren. Bijgevolg moesten deze teruggestuurd worden. Een dagje later werden deze 4 er ook opgezet.

Het resultaat is gewoonweg PRACHTIG!!

Uit mijn omgeving krijg ik niets anders dan positieve reacties .
Dus mensen twijfel niet de prijs en kwaliteit verhouding is perfect .
Smilepartners.nl bedankt .

ve
door verwijderd - Jun 10, 2014 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

linda van aken schreef op dinsdag 10 jun 2014, 14:46:
Smilepartners.nl bedankt .

Bedankt? Waarvoor? Heb je alles gratis gekregen voor dit reclamepraatje?

ve
door verwijderd - Jun 10, 2014 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

thomaspappe schreef op zondag 6 apr 2014, 10:30: In turkije is tandheelkunde in het algemeen niet overal dezelfde kwaliteit zoals in nederland,bovendien is ook niet iedere tandarts hetzelfde,er zijn goede en slechte zoals overal.
Ik heb de ervaring dat de kwaliteit van de tandartspraktijken in Istanbul veel beter zijn dan andere steden in turkije,zoals Ankara of Antalya,is niet te vergelijken.
Tandarts Erdal Kumkumoglu spreekt native nederlands,maar ook duits en engels,heeft in Istanbul eigen praktijk,is eigenaar van praktijkistanbul.Kleine praktijk maar wel in het centrum van Istanbul en heeft alle laatsde technologie en technieken om een perfecte tandbehandeling uit te voeren,zelfs veel beter dan nederlandse tandartsen,omdat hij regelmatig alle ontwikkelingen beheerst.
Je betaalt 3 a 4 keer minder dan een begroting van je eigen tandarts en toch voor een betere tandartsbehandeling.Dr.Erdal is ook zeer hulpzaam,patientvriendelijk,dank nogmaals.

Groeten
Thomas

ve
door verwijderd - Jun 10, 2014 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op dinsdag 10 jun 2014, 14:52:
linda van aken schreef op dinsdag 10 jun 2014, 14:46:
Smilepartners.nl bedankt .

Bedankt? Waarvoor? Heb je alles gratis gekregen voor dit reclamepraatje?

Nee bedankt voor hun goeie service en daar bij komt kijken dat je voor hun geen nummer bent maar een patient . Als je tevreden bent over een product of een dienst is het niet verkeerd om iemand nogmaals te bedanken !