Tandartspraktijken
geachte heer/ mevrouw,
Graag zou ik willen vragen hoe het zit met een klacht indienen over behandelingen die ondergaan zijn bij een zeer onprofessionele tandarts.
Ik ben namelijk op 13 April na 5 jaar voor het eerst weer naar de tandarts gegaan omdat ik erg bang was heb ik gekozen voor een praktijk die ervaren zou zijn met angstige patienten.
In eerste instantie leek alles goed en professioneel na het maken van foto's en nakijken van mijn gebit vertelde de tandarts dat ik 1 ontstoken wortel had waar een wortel kanaal behandeling voor zou volgen die is per direct uitgevoerd maar moest tijdelijk opgevuld worden want het zou een lastige plek zijn en wegens tijdgebrek kwam er een tijdelijke vulling in!
Vrijwel gelijk de volgende dag had ik onwijs veel pijn en ben ik terug gegaan heeft een andere arts het schoongemaakt en weer opnieuw tijdelijk gevuld.
circa 2 dagen later had ik een keel oor en oog ontsteking wat niet zo raar is omdat dit allemaal in contact staat met.
Maar al met al moest ik nogmaal terug en dan zou de wortel kanaal behandeling afgemaakt worden en zou er 1 gaatje gevuld worden en dan zou mijn hele gebit ook in orde zijn.
Nadat dit allemaal gebeurd was. Was is enorm trots op mezelf en blij dat het enigzins mee was gevallen ook al vond ik het allemaal een beetje vreemd.
Een week later kreeg ik toch weer last en besloot ik mij te wenden tot een andere tandarts die mij kon vertellen dat er nog 8 gaatjes in mijn gebit zaten en wel degelijk verstandskiezen groeiden die er zo snel mogelijk uit moesten. Ook heb ik last van tandsteen.
Al met al ben ik dus behoorlijk opgelicht door deze tandartsen praktijk Kados te Zoetermeer en zou ik graag willen weten wat nu verder.
Want ik heb een klacht ingediend bij het NMT waar deze tandarts naar eigen zeggen lid van zou zijn wat ook op de site vermeldt wordt. Maar na het indienen kon een medewerker mij vertellen dat dit niet het geval was en zijn iets voor mij kunnen doen.
Ook al heb ik de rekeningen netjes betaald de tandarts geeft ook geen enkele reactie op de klacht.
Met vriendelijke groet,
C.Schouten
@schouten88
Een opmerking: als je een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan en er zit een ontsteking ... dan boort men uit/maakt schoon/anti biotica erin en er komt een noodvulling in. Kan pijn veroorzaken/en trekken naar oor/oog.
Wel vreemd als die tandarts zelfs na het maken van foto's, 8 gaten mist!
En ook niet iedere tandarts pakt het tandsteen aan, is dan doorgaans doorsturen naar een mondhygieniste.
"Een week later weer last".
Hoeft niet van de kies af te komen die die wortelkanaalbehandeling heeft gehad. Een naast liggende kies kan mogelijk dan ook opspelen.
Nee, is geen beste beurt geweest .... maar of die wortelkanaalbehandeling uitgesteld werd wegens tijdgebrek? Vraag het me af ... ontsteking moet eerst weg zijn, vandaar een noodvulling en een latere behandeling.
Opgelicht? Denk eerder een kwestie van nalatigheid
Maar ondanks angst toch ernaar toe ... pluimpje hoor.
Mvrgr.
en tevens gaf de tandarts zelf aan dat er een tijdelijke vulling in mo est omdat de volgende patient zat te wachten en de volgende dag kon ik terug met alle pijn die ik had en moest hij opnieuw uitgespoeld worden.
@ kiran,
Beste heer/mevrouw,
Waarom ik dit oplichting noem is omdat ik wel de rekening van €160 op mijn deurmat heb gekregen en ook betaald heb.
En omdat mijn huidige tandarts op het moment bezig is met de behandeling en al 1 verstandskies is uitgesneden bij de kaakchirug en zij heeft mij oook aangegeven dat de wortel nog steeds ontstoken is en het gaatje dat gevuld zou zijn nog open plekjes heeft waardoor al het eten en drinken erin kan en onwijs veel pijn doet.
Teven geeft deze praktijk aan dat zij aangesloten zijn bij de NMT maar deze organisatie geeft aan dat de praktijk helemaal niet bekend is bij hen en ik dat mij zal moeten richten tot het regionale tuchtcollege.
ik vind het dan ook zeer kwalijk dat de tandarts dit n iet zelf met mij wil bespreken en ook nog valse informatie verschaft daarom vind ik dit oplichting en nalatigheid.
met vriendelijke groet
Ik snap het niet helemaal. Je gaat naar tandarts 1. Die begint met een wortelkanaalbehandeling. Hiervoor was vooraf geen tijd ingepland, dus doet hij datgene dat hoognodig is en kan binnen de tijd. Ik vind het dan ook normaal dat er dan een vervolgafspraak gemaakt wordt.
Vervolgens heb je klachten en ga je meteen naar een andere tandarts? En kort daarna nog naar een 3e tandarts? Waarom niet terug naar de 1e?
Ik weet helaas ook wat het is om een wortelkanaalbehandeling inclusief zenuwbehandeling te moeten/mogen ondergaan (en de desbetreffende kies scheen nog een heel lastige te zijn ook), maar kan uiteindelijk alleen maar lof uitspreken voor mijn tandarts(en). Ook ik heb een periode van 5 jaar geen tandarts bezocht. Niet alleen omdat ik er nooit graag heen ging, maar ook omdat er geen plaats was. Uiteindelijk kon ik dus terecht bij tandartsen in opleiding. Je krijgt dan weliswaar vergevorderde studenten aan je mond, maar alles onder begeleiding van docenten. Voordelen: nieuwste technieken, goed opgeleide studenten en docenten, kennis up-to-date, lagere kosten en je merkt dat aan communicatie tegenwoordig aandacht wordt besteed. Soms word ik wel eens moe van de uitleg, maar het is wel prettig om te weten wat ze doen en waarom. Klein nadeel: behandelingen duren wel iets langer dan bij gewone tandarts. Kan ik dus iedereen aanraden.
@marcel75,
zal het je even uitleggen!
Ik voor het eerst naar de tandarts die doet een wortelkanaalbehandeling die deze tijdelijk vult vanwege tijdgebrek. VErvolgens kan ik de volgende dag terug omdat het niet goed gevuld was en eten tussen was gekomen!
Nog steeds naar dezelfde tandarts terug gegaan die foto's maakt en zegt dat er alleen 1 gaatje nog zit en die de volgende keer gevuld wordt samen met de wortel kanaal behandeling afmaakt. De 4de keer zelfde tandarts zou alles nu goed zijn en over een half jaar zou ik weer op controle moeten.En dan laat ik alle rare dingen en gezegden van deze tandarts weg.
Na 2 weken heb ik nog steeds pijn en besluit ik ga eens naar een andere tandarts om te kijken wat die ervan vind en of dit normaal is. En wat blijkt
er zitten nog 8 gaatjes in me gebit de wortel is nog steeds ontstoken en de vulling zit niet goed. En bovendien heeft u ook nog 2 verstandskiezen die er uit moeten!
lijkt me niet heel moeilijk om te begrijpen dat tandarts 1 ver in gebreke is gebleven en zijn werk heel slecht gedaan heeft! En vervolgens is de praktijk niet eens bereid om het er over te hebben. Duidelijk?
dus al met al GOED lezen marcel er zijn maar 2 tandartsen in het hele verhaal 1 die zijn werk verre van goed heeft gedaan en 1 bij wie ik nu in behandeling ben die mij kon vertellen wat er allemaal had moeten gebeurd
Citaat "In eerste instantie leek alles goed en professioneel na het maken van foto's en nakijken van mijn gebit vertelde de tandarts dat ik 1 ontstoken wortel had waar een wortel kanaal behandeling voor zou volgen die is per direct uitgevoerd maar moest tijdelijk opgevuld worden want het zou een lastige plek zijn en wegens tijdgebrek kwam er een tijdelijke vulling in!
Vrijwel gelijk de volgende dag had ik onwijs veel pijn en ben ik terug gegaan heeft een andere arts het schoongemaakt en weer opnieuw tijdelijk gevuld."
Ik tel dan in totaal toch 3 tandartsen, maar ik zal mijn bril eens gaan poetsen. Overigens vind ik de reactie wel erg agressief overkomen. Stelde uit belangstelling en vanwege onduidelijkheid aan mijn kant vragen en dan krijg ik zo'n reactie.
Dat er spontaan gaatjes ontstaat heb ik in het verleden ook al eens meegemaakt. Vooral als de wintersport of de zomervakantie voor de deur staan. Dan moesten er ineens foto's gemaakt worden en werden er ineens gaatjes gevonden. Ging ik net na de zomervakantie voor een controle, dan was er niets aan de hand.
Ja een andere arts in de zelfde praktijk omdat meneer de tandarts geen tijd had! en spontane gaatjes oke maar 8 in 2 weken tijd lijkt me heel stug denk ik zomaar.
Schouten,
Nu begrijp ik. Tja, een tandarts werkt nu eenmaal, net als een huisarts, de kapper, etc veel volgens afspraak. Hoe vervelend pijn aan het gebit ook is, het kan zijn dat een tandarts niet beschikbaar is. Volle agenda, cursus, agenda collega overnemen etc. Dat is voor jou als patiënt ontzettend vervelend, maar dat komt nu eenmaal bij meerdere beroepen voor. In dat geval kom je dan bij een andere arts uit die toevallig wel een gaatje in zijn agenda heeft.
Ik heb mijn bedenkingen bij mijn "spontane" gaatjes die zo kort voor een vakantie ontdekt werden en na een vakantieperiode er nooit waren altijd al gehad. Wel toevallig dat ik in december wel gaatjes had, maar in oktober nooit.
ja dat klopt en ik zeg ook niet over het feit dat ik bij de andere tandarts moest komen want des tijds was ik blij dat ik (geholpen werd)
En sorry maar ik snap het stukje van spontane gaatjes niet helemaal mij lijkt het gewoon onwaarschijnlijk dat er 8 gaatjes in 2 weken ineens zijn ontstaan. terwijl er wel foto´s zijn gemaakt en die verstandkiezen zijn ook niet in 2 weken volgroeid denk ik. Dus vandaar dat ik zeer ontevreden ben.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer