pc
door pcommandeur Feb 2, 2015 om 14:07
Huishouden & energie

Tapijt "gratis"gelegd??????

Wij hebben recentelijk tapijt gekocht bij de Kwantum, het tapijt had er een mooi bordje op staan dat het gratis werd gelegd. Bij aanschaf blijkt dat er helemaal niks gratis word gelegd, blijkbaar worden er "administratie kosten" toegevoegd aan de rekeningen wel zon 50 euro op een tapijt van ongeveer 300 euro aanschaf. Ik heb hier over geklaagd maar blijkbaar doen vrijwel alle tapijt verkopende bedrijven dit. We hebben besloten het maar zelf te leggen want dit soort valse reclame past niet in mijn portemonee. mijn vraag is mag dit uberhaupt en wat kan ik er aan doen???

8214 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pcommandeur,

Zijn de door jou genoemde administratiekosten geen kosten voor ondertapijt of vloerlijm Perfax?
Het gratis leggen is niet inclusief deze kosten!

Met vr.gr.

van leyden
door van leyden - Feb 2, 2015 om 15:31
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 2 feb 2015, 15:07]Hallo pcommandeur,

Zijn de door jou genoemde administratiekosten geen kosten voor ondertapijt of vloerlijm Perfax?
Het gratis leggen is niet inclusief deze kosten!

Met vr.gr.

Hoi Edrick.

Heb even de voorwaardes gelezen> ze rekenen administratiekosten en kosten voor de lijm en degelijke.
Betaal je dan ook administratiekosten als het tapijtleggen niet "gratis" zou zijn?

In mijn opinie bestaat gratis niet, er zit altijd een addertje onder het gras.

tenormin
door tenormin - Feb 2, 2015 om 15:41
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@commandeur, los van het feit dat ik het zeker niet netjes vind van Kwantum om dit er niet bij te zeggen bij aankoop dat er administratiekosten bijkomen, ik zelf zou zeker geen vloerbedekking gaan lijmen. Is (bijna) een rampenplan om het er later weer uit te krijgen mocht men iets anders willen. De "latjes manier" is dan toch gemakkelijker. (Weet niet meer hoe die dingen heten, sorry).

user123
door user123 - Feb 2, 2015 om 15:52
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 2 feb 2015, 15:41]@commandeur, los van het feit dat ik het zeker niet netjes vind van Kwantum om dit er niet bij te zeggen bij aankoop dat er administratiekosten bijkomen, ik zelf zou zeker geen vloerbedekking gaan lijmen. Is (bijna) een rampenplan om het er later weer uit te krijgen mocht men iets anders willen. De "latjes manier" is dan toch gemakkelijker. (Weet niet meer hoe die dingen heten, sorry).

Wanneer je advies wil geven over de manier waarop tapijt gelegd moet worden, moet je natuurlijk wel weten waar je het over hebt.

Er zijn genoeg situaties waarin het beter is om de vloerbedekking te verlijmen. En er zijn lijmsoorten waarbij de vloerbedekking gemakkelijker te verwijderen is.

Op 300 euro omzet ook nog gratis leggen ? Een loodgieter rekent al 60 euro voorrijkosten en dan heeft hij nog niets gedaan. Kwantum zal wel iets moeten verzinnen om nog iets te kunnen verdienen...

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

..... De "latjes manier" is dan toch gemakkelijker. (Weet niet meer hoe die dingen heten, sorry). .....
spijkerlatten = smoothedge carpet gripper

Het al dan niet lijmen van de vloerbedekking is mede afhankelijk van de soort en kwaliteit.
In dit geval lijkt het me - gezien de prijs - dat het gelijmd moet worden wil het een beetje behoorlijk liggen.

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pcommandeur, @van leyden,

Van de site van Kwantum:
Actievoorwaarden tapijt en vinyl ‘GRATIS gelegd’:

Deze actie geldt alleen voor tapijt en vinyl dat in de winkel en op deze website voorzien is van het ‘gratis gelegd’-label.

Deze actie is uitsluitend geldig in onze winkels en niet voor online aankopen.

Vloeren leggen betekent dat wij de arbeid van het los leggen in mindering brengen. Dit betekent niet dat het los leggen van tapijt of vinyl altijd de beste keuze is. Dit is namelijk afhankelijk van:

Soort ondervloer
Soort ruimte (woonkamer – slaapkamer)
Soort vloerbedekking
Je gezinssamenstelling / mate van gebruik

Het kan dus wenselijk of noodzakelijk zijn om een andere legwijze te kiezen. De toeslagen voor andere legwijzen blijven van kracht. Onze verkopers in één van onze winkels adviseren je hier graag over.

Alle benodigde materialen en overige handelingen (lijm, plinten, verlijmen etc.) kunnen we leveren of uitvoeren tegen betaling als je dat wenst. Laat je verder adviseren door onze medewerkers in de winkel.

De actie geldt voor elke ruimte vanaf 6 m2 uitgezonderd toilet/badkamers, caravan/boot, tuinhuis en trappen.

De vloerlijm en andere benodigde materialen worden apart in rekening gebracht.

De minimale stoffeerkosten zijn € 35.-.

Je betaalt altijd in de winkel €22,50 aan VPAV-kosten (Voorbereiden, Planning, Administratie en Voorrijkosten). De VPAV-kosten zijn vast ongeacht de afstand van het stoffeeradres tot het Kwantum filiaal.

En zoals je ziet staat 'GRATIS' niet voor niets tussen aanhalingstekens.

user123
door user123 - Feb 2, 2015 om 17:35
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=van leyden schreef op maandag 2 feb 2015, 16:04]Bij aankoop van twee Mercedesen, asbakje cadeau.
U betaalt alleen de administratiekosten en de montage...

De vergelijking past precies: 300 euro tapijt vs 2 mercedessen....

door 1953 - Feb 2, 2015 om 17:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Roobol en nog zoveel anderen niet, leggen het vanaf een bepaald bedrag het gratis voor u, exclusief eventueel tip.

hutch
door hutch - Feb 2, 2015 om 17:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

In deze ben ik het wel eens met User123, maar.... het gaat m.i. niet zo zeer om dat bedrag, maar meer over de duidelijkheid van Kwantum naar de klant toe.

Ik zou mij voor kunnen stellen, dat zij er bij zetten: "werkloon gratis, maar u betaald wel de lijm en de lijmkam, zijnde € 50,--" (of iets in die trant).

zipje2007
door zipje2007 - Feb 3, 2015 om 22:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn de voorwaarden recent gewijzigd? Mijn tapijt heb ik ook van Kwantum, zonder administratiekosten. Moest wel zelf bellen met een door Kwantum aangewezen stoffeerder voor een afspraak. Ik heb begrepen dat Kwantum inmiddels "alles voor u regelt".....

pi
door pieterwolters - Feb 4, 2015 om 09:35
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 2 feb 2015, 17:43]Roobol en nog zoveel anderen niet, leggen het vanaf een bepaald bedrag het gratis voor u, exclusief eventueel tip.

Gratis bestaat niet. Het zit dan gewoon in de meterprijs.

pi
door pieterwolters - Feb 4, 2015 om 09:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 2 feb 2015, 15:41]De "latjes manier" is dan toch gemakkelijker. (Weet niet meer hoe die dingen heten, sorry).

Maar dat kan je niet overal toepassen. Ik heb bijvoorbeeld een zwevende anhydriet dekvloer, en daar moet je echt geen spijkers in gaan slaan...