ma
door marimar Sep 4, 2012 om 18:28
Winkels & webshops

Tas inkijken supermarkt

Mag de caissiere in de supermarkt vragen of ze in je tas mag kijken en mag je dat weigeren, of ben je verplicht daartoe gehoor aan te geven? Ik voel me daar altijd heel ongemakkelijk onder en mijd voortaan zoveel mogelijk deze supermarkt.

18080 49 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo marimar,

Ja, dat mag.
Is een controle tegen diefstal.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierover zijn al vele discussies geweest, niet alleen bij de Lidl.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja haar ze mogen in je tas kijken als je in de winkel bent, dit staat ook vaak in de voorwaarden als je de winkele betreed.
Weigeren mag, maar dan kunnen ze de politie erbij halen en als je niks te verbergen hebt lijkt me even laten kijken toch makkelijker ;-)

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

En winkel kan zelf huisregels opstellen, het is geen openbare plek, je bent daar feitelijk te gast, als in regelement staat daar tas achter te laten of te laten controleren dan moet je zulke winkels niet betreden als je dat niet ziet zitten.
Maar zie het probleem zelf niet zo, je hebt toch niets te verbergen ?

--Tassencontrole mag uitsluitend, indien daarvan melding wordt gemaakt bij de huisregels. De huisregels hangen zichtbaar bij de ingang van de winkel.--Bron

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

marimar: Mag de caissiere in de supermarkt vragen of ze in je tas mag kijken en mag je dat weigeren, of ben je verplicht daartoe gehoor aan te geven? Ik voel me daar altijd heel ongemakkelijk

Ja... dit is mag.

U heeft waarschijnlijk niets te verbergen, zie het probleem dan ook niet zo.
Kan mij wel voorstellen dat u zich in zo'n geval wat ongemakkelijk voelt tegenover de mensen om uw heen....

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u niets te verbergen heeft wat is dan het bezwaar. Als ik met mijn boodschappen wagentje boodschappen doe dan laat ik het al automatisch zien dat er niets meer in zit. Daar naast heeft de caissiere de opdracht hier voor van haar chef ontvangen. Zij doet dus gewoon haar plicht.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2: Daar naast heeft de caissiere de opdracht hier voor van haar chef ontvangen. Zij doet dus gewoon haar plicht.

Lang niet alles verloopt rechtsmatig...

Haar chef kan bijv. wel opdracht geven klanten in hun BH te kijken, ze doet dan wel haar plicht, rechtsgeldig = het niet.

Ook tassen inzien is maar heel beperkt..

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begrijp eigenlijk niet dat deze vraag redelijk veel gesteld word. 't Is bij de meeste supers gewoon aangegeven; als men daar geen zin in heeft ga je toch naar de slager, groenteboer en weet ik veel welke zaken. Zoals de meesten: heb er totaal geen probleem mee als ze in m'n boodschappen wagen willen kijken. Wat vagcom aangeeft: nou nee, denk niet dat die opdracht gegeven word om in BH te kijken. (Da's dan meer politiewerk, neem ik aan?)

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar het buitenland daar mag je in diverse winkels niet eens met een tas naar binnen.
Wat een gezeur laat die tas dan in de auto liggen krijg je ook geen gezeur en probleem opgelost .

Mensen maken problemen van zaken die geen probleem zijn en gewoonweg voorkomen kunnen worden.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het winkelpersoneel mag dat vragen en (ongeacht wat de huisregels zijn) mag de klant aangeven, niet aan dat verzoek te willen voldoen. De verkoper kan dan "de weigeraar" begeleiden naar de uitgang en aangeven dat de klant niet meer welkom is in de winkel. Is er een sterke en gemotiveerde aanwijzing dat de klant iets gestolen zou hebben en de gestolen waar in die betreffende tas gestopt heeft, dan hebben ze het recht om de politie te waarschuwen, die alsnog kan controleren of de verdenking terecht is.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op dinsdag 4 sep 2012, 22:30: Het winkelpersoneel mag dat vragen en (ongeacht wat de huisregels zijn) mag de klant aangeven, niet aan dat verzoek te willen voldoen. De verkoper kan dan "de weigeraar" begeleiden naar de uitgang en aangeven dat de klant niet meer welkom is in de winkel. Is er een sterke en gemotiveerde aanwijzing dat de klant iets gestolen zou hebben en de gestolen waar in die betreffende tas gestopt heeft, dan hebben ze het recht om de politie te waarschuwen, die alsnog kan controleren of de verdenking terecht is.

Dit laatste mag niet, dat is vrijheidsberoving. Enkel daartoe bevoegde opsporingsambtenaren mogen bij een redelijk vermoeden van schuld staande/aanhouden. Een burger (dus ook winkelpersoneel) mag enkel op heterdaad iemand vasthouden tot er politie is. Zij moeten dus zelf hebben gezien dat de klant een product in de tas heeft gestopt en niet heeft afgerekend. Zoals eerder gezegd mag er wel in de tas worden gekeken, wanneer dit in de huisregels staan, die zichtbaar bij de ingang moeten zijn.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2012 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

oester schreef op dinsdag 4 sep 2012, 21:51: Ga naar het buitenland daar mag je in diverse winkels niet eens met een tas naar binnen.

Bij de Makro ook niet.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn omgeving kom ik zowel bij de Media M en jan Linders kluisjes tegen voor tassen. En een winkelier mag uiteraard ZIJN spullen betaald de winkel laten verlaten en daar mag hij regels voor stellen. En een advies aan de topic starter: neem gewoonn een lege tas mee als je naar binnen gaat. A: er valt niets te zien en B: je kan al je boodschappen meenemen.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 01:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 4 sep 2012, 23:42:
oester schreef op dinsdag 4 sep 2012, 21:51: Ga naar het buitenland daar mag je in diverse winkels niet eens met een tas naar binnen.

Bij de Makro ook niet.

hehehe!!

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

"dan hebben ze het recht om de politie te waarschuwen, die alsnog kan controleren of de verdenking terecht is"

Ook politie mag NIET in uw tas kijken, niet anders dan wanneer u bent aangehouden als verdachte.

"Enkel daartoe bevoegde opsporingsambtenaren mogen bij een redelijk vermoeden van schuld staande/aanhouden. Een burger (dus ook winkelpersoneel) mag enkel op heterdaad iemand vasthouden tot er politie is. Zij moeten dus zelf hebben gezien dat de klant een product in de tas heeft gestopt en niet heeft afgerekend. Zoals eerder gezegd mag er wel in de tas worden gekeken, wanneer dit in de huisregels staan, die zichtbaar bij de ingang moeten zijn"

Er mag ALLEEN in uw tas worden gekeken, indien u daar toestemming toe geeft. Bij weigering kan de enige sanctie zijn: het niet meer toelaten tot desbetreffende winkel.

Daarnaast mag niemand (anders) in uw tas kijken, ook niet indien u bent aangehouden door winkel- beveiligingspersoneel. Ook beveiligingspersoneel heeft geen enkele extra bevoegdheid, anders dan iedereen heeft.
Indien u dus rechtens wordt aangehouden (vastgehouden) door voornoemd personeel, mogen zij NIET in uw tas kijken en (!!) moeten zij u zo snel als mogelijk (onverwijld) overdragen aan de politie.

De politie moet u vervolgens formeel aanhouden, waarna er pas in uw tas gekeken mag worden.

Dus als antwoord op uw vragen: de cassiëre mag alleen in uw tas kijken, als u daar toestemming voor gegeven heeft. U kunt daartoe niet verplicht worden.

En om daarop door te gaan: indien u geen toestemming geeft om in uw tas te laten kijken, is dat absoluut geen reden om u vast te houden (aan te houden) en de politie daarvoor te bellen. Wordt u alleen om die reden vastgehouden, is dat wederrechtelijke vrijheidsberoving.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 08:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar als je die "toestemming" niet geeft, dan moet u die winkel helemaal niet binnen gaan, want als in huisregels staat dat er tassencontrole kan plaatsvinden, dan gaat u daarmee akkoord door de winkel binnen te gaan. Het personeel heeft dan het recht in uw tas te kijken, omdat u akkoord bent gegaan met die regels en voorwaarden.

Als je dat niet wilt dan moet je een winkel zoeken die dit niet in de huisregels heeft staan, en dat zijn er niet veel meer. Het is dus kiezen of delen.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 09:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag dan of je in de tas van de cassiere mag kijken, zijn ze uitge****..

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 09:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

jobiejoba schreef op woensdag 5 sep 2012, 09:00: Vraag dan of je in de tas van de cassiere mag kijken, zijn ze uitge****..

Heeft natuurlijk niks met de kwestie te maken, aangezien de winkel dit doet tegen diefstal, en de medewerker de tas niet bijdraagt. Het is een goed middel tegen diefstal.

Je hebt trouwens best kans dat medewerkers ook wel eens worden gecontroleerd.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh nee? Veel diefstal gebeurd door het winkelpersoneel. Dat blijkt uit menig onderzoek.Twee van mijn chefs zijn ontslagen wegens diefstal.
En als je een tegenvraag stelt dan blijkt dat het persooneel pas na begint te denken over wat ze doen als je vraagt om in hun tas te mogen kijken.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

hk_mr308

zie

Tassencontrole in een winkel

http://beveiliging.rv-webdesign.nl/winkeldiefstal.php#56

(zie 5.6 Tassencontrole)

Konklusie:

Uiteindelijk kun je dus als klant (ondanks de huisregels) toch weigeren je tas te laten controleren.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op woensdag 5 sep 2012, 17:55: hk_mr308

zie

Tassencontrole in een winkel

http://beveiliging.rv-webdesign.nl/winkeldiefstal.php#56

(zie 5.6 Tassencontrole)

Konklusie:

Uiteindelijk kun je dus als klant (ondanks de huisregels) toch weigeren je tas te laten controleren.

Ja, van zo'n amateuristische website, niet eens officieel erkend, ga we dan ook echt iets aan nemen.... Die website is totaal niets zeggend, ook niet leidend, dat is nog steeds het HUISREGLEMENT waar je MEE AKKOORD gaat door de winkel BINNEN te gaan.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even, want je leest zelf niet, een quote van de website:

Tassen van klanten mag je niet inkijken. Als een poortalarm afgaat en de klant weigert je inzage in de tas dan mag dat volgens de wet. In zo’n geval bel je de politie om assistentie. Je kunt wel in de tas van een klant kijken als bij de entree van de winkel een duidelijk bord ophangt waarop een aantal huisregels staan. Dergelijke huisregels gelden dan wettelijk als verkoopvoorwaarde, waardoor de klant bij binnentreden van de supermarkt de keus kan maken al dan niet naar binnen te gaan. Gaat de klant toch de supermarkt in, dan treedt vanaf dat moment deze verkoopvoorwaarde in werking. Juridisch gesproken gaat de klant dan stilzwijgend akkoord met de mogelijkheid inzage in de tas te geven. Uiteindelijk moet de klant zijn/haar tas openen als daar om gevraagd wordt, zo niet dan kan hem/haar de toegang geweigerd worden.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weigeren kan dus alleen maar door de winkel NIET binnen te gaan, eenmaal binnen kijken ze toch gewoon in je tas, ook al zeg je nee.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hk_mr308

We zijn het dus (deze keer) niet met elkaar eens.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op woensdag 5 sep 2012, 20:53: hk_mr308

We zijn het dus (deze keer) niet met elkaar eens.

En toch heeft hk_mr308 gelijk!

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

hk_mr308 schreef op woensdag 5 sep 2012, 18:14: eenmaal binnen kijken ze toch gewoon in je tas, ook al zeg je nee.

Fout! Dat mag absoluut niet!

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch schreef op woensdag 5 sep 2012, 22:44:
hk_mr308 schreef op woensdag 5 sep 2012, 18:14: eenmaal binnen kijken ze toch gewoon in je tas, ook al zeg je nee.

Fout! Dat mag absoluut niet!

Staat toch bij de PLUS ook?

ve
door verwijderd - Sep 5, 2012 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de mensen die het gewoon niet willen begrijpen: als de huisregels duidelijk vermelden dat er tassencontrole plaats kan vinden, dan mag een winkelmedewerker je tas gewoon controleren.
Voorbeeld: bij de Sligro mocht je eerst geen tas mee naar binnen nemen. Sinds een paar jaar mag dit wel; navraag bij een medewerker (puur uit interesse, niet uit wantrouwen oid) leerde me dat ze nu wel gerechtigd zijn om een tassencontrole uit te voeren en dat voorheen wettelijk gezien voor hen niet toegestaan was. Deze dame wist me ook te vertellen dat zij in de praktijk alleen zullen controleren als daar gegronde reden toe is (verdacht gedrag bijvoorbeeld).

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

susannef schreef op woensdag 5 sep 2012, 23:32: Voor de mensen die het gewoon niet willen begrijpen: als de huisregels duidelijk vermelden dat er tassencontrole plaats kan vinden, dan mag een winkelmedewerker je tas gewoon controleren.
Voorbeeld: bij de Sligro mocht je eerst geen tas mee naar binnen nemen. Sinds een paar jaar mag dit wel; navraag bij een medewerker (puur uit interesse, niet uit wantrouwen oid) leerde me dat ze nu wel gerechtigd zijn om een tassencontrole uit te voeren en dat voorheen wettelijk gezien voor hen niet toegestaan was. Deze dame wist me ook te vertellen dat zij in de praktijk alleen zullen controleren als daar gegronde reden toe is (verdacht gedrag bijvoorbeeld).
Ze mogen alleen in een "open" tas kijken en niet zelf de tas openen en/of met hun handen gaan rommelen in de tas.
Ze kunnen het niet afdwingen, wel (bij verdenking op diefstal) de klant vasthouden tot de politie er is (en ondertussen mogen ze ook niet zelf in de tas kijken!).

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou wat een ophef allemaal, kan je beter maar meteen in je tas laten kijken, sta je ook niet voor lul als de politie en alles erbij komt ;-)

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb daar ook een schurft hekel aan als ze in je tas willen kijken (lokale supermarkt), neem dan ook gewoon nooit een tas mee in de winkel, was alles maar zo simpel op te lossen..

Kom ik op andere plaatsen in 'n supermarkt is het 9 van de 10 keer zo dat ik 'n rugzak bij heb, deze doe ik dan in zijn geheel op de rug, nog nooit hebben ze gevraagd of ze er dan in mogen kijken (hang altijd lang in de winkel minimaal 2 bakjes koffie)
ik zie er dan natuurlijk ook heel erg betrouwbaar uit *kuch*

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou je je ongemakkelijk voelen?? je hebt toch niks te verbergen? laat ze kijken en klaar ermee. ik vind het hun goedrecht om te zien of je niets in je tas hebt wat van hun is.

hannie

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off-topic [edit redactie]

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie] off-topic.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie] off-topic.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ik weiger naar zo'n supermarkten te gaan. Geen probleem mee als ze in mijn winkeltas willen kijken, maar mijn handtas, sorry hoor, maar daar zitten persoonlijke spullen in waar een kassiere niks mee te maken heeft.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

xtremetaz schreef op zaterdag 17 nov 2012, 19:55: Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ik weiger naar zo'n supermarkten te gaan. Geen probleem mee als ze in mijn winkeltas willen kijken, maar mijn handtas, sorry hoor, maar daar zitten persoonlijke spullen in waar een kassiere niks mee te maken heeft.

Weet wel zeker dat de TS NIET haar handtas bedoelt!!

ve
door verwijderd - Nov 17, 2012 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op zaterdag 17 nov 2012, 21:24:

Weet wel zeker dat de TS NIET haar handtas bedoelt!!

Een man is zeer gevoelig waar het zijn handtas betreft.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2012 om 02:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op zaterdag 17 nov 2012, 21:24:
Weet wel zeker dat de TS NIET haar handtas bedoelt!!
Kan anders uit meerdere antwoorden wel begrijpen dat die het ook niet enkel over een winkeltas hebben.
En dan nog is er niks mis met mijn post.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2012 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

xtremetaz schreef op zondag 18 nov 2012, 02:04:
tenormin schreef op zaterdag 17 nov 2012, 21:24:
Weet wel zeker dat de TS NIET haar handtas bedoelt!!
Kan anders uit meerdere antwoorden wel begrijpen dat die het ook niet enkel over een winkeltas hebben.
En dan nog is er niks mis met mijn post.

Je bent kennelijk nieuw hier. Ik quote jou niet dat er iets mis zou zijn met je posting, maar over tas/boodschappentas.
Als anderen het over hun handtas hebben is dat natuurlijk onjuist, het gaat immers over, in hoe ik de vraag heb gelezen, een boodschappentas. In m'n handtas mogen ze natuurlijk niet kijken, da's logisch. Niemand trouwens....

ve
door verwijderd - Nov 18, 2012 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op zondag 18 nov 2012, 10:35:
Als anderen het over hun handtas hebben is dat natuurlijk onjuist, het gaat immers over, in hoe ik de vraag heb gelezen, een boodschappentas. In m'n handtas mogen ze natuurlijk niet kijken, da's logisch. Niemand trouwens....
Ja, idd en elk leest een vraag anders eh ;)
Maar waarom ik lees dat het over een handtas gaat is misschien ook wel te wijten aan het feit dat ik net met een vriendin van me een discussie heb dat ze bij haar in de Jumbo WEL vragen om in de handtassen te kijken. Het hangt op aan de ingang dat er tassencontrole is, dus MOET je je handtas laten zien aan de cassiere volgens hun Jumbo filiaal. Ik kom daar dus niet meer omdat er handtassencontrole is. En neen ik heb niks te verbergen maar dat vind ik wel inbraak op de privacy. We gaan nu bij een andere Jumbo die die regel niet heeft.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2012 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weiger per definitie om winkelpersoneel in mijn tas te laten kijken, om de doodeenvoudige reden dat zij er HELEMAAL niets mee te maken hebben wat ik in mijn tas heb. Ik kan er wel dingen in hebben zoals, ik noem maar wat: condooms, incontinentieluiers, sexboekjes of andere dingen waardoor ik me ongemakkelijk zou ga voelen.
Bovendien wens ik niet als winkeldief behandeld te worden. Hebben ze gegronde reden om me wel voor een dief aan te zien, dan halen ze er maar de politie bij, anders blijft bij mij de tas dicht....PUNT!
Ik heb het net aan de hand gehad bij een JUMBO in de stad: Mag ik uw tas inzien...Uh, nee, waarom? Dat wordt mij opgedragen. Kan wel zijn, maar ik werk daar niet aan mee....Chef, erbij. Staat op onze deur geschreven, mijnheer. Kan best, maar ik werk er niet aan mee. Dan moet u uw boodschappen voortaan elders doen. Prima hoor, winkels zat waar ze hun klanten niet als dieven behandelen.
Ik ben uitgelopen en ga er dus nooit meer terug, naar die Jumbo.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2012 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik houd daar ook niet van, al mag dit wel als aangegeven staat dat men in die winkel vindt dat men het recht heeft om tassen te controleren.

Pas maakte ik mee dat een winkelbediende me verbood om de producten die koel zijn in mijn koeltas naar de kassa te brengen. Prima. Dan winkel ik voortaan in een andere winkel waar het personeel mij wel vertrouwt.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2012 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ hk_mr308:
Ja hoor, als ik ergens boodschappen ga doen, ga ik eerst eens alle huisregels die op deur staan geschreven eens doornemen. Ik heb toch niets anders te doen....

ve
door verwijderd - Nov 21, 2012 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Proletarisch winkelen kan je dus het beste doen met een hand / rug tas, want die controleren ze bijna nooit.
De plastictassendraagertjes zijn de pisang..>> zij worden wel consequent gecheckt..

Voor de duidelijkheid>> je mag een tassencontrole weigeren maar als het in het huisregelement staat, kan de winkelier een winkelverbod opleggen.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2012 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik liet er per week zo'n 150 euro achter, en dan gaan ze me een winkelverbod opleggen!! Prima hoor, ik hoop dat nog veel meer klanten weigeren hun tas te laten doorzoeken, dan kunnen ze snel hun deuren sluiten.
Een winkelverbod is in mijn geval overbodig, want ik ga er uit eigen beweging nooit meer naar toe. Tel uit je winst, Jumbo!!

ve
door verwijderd - Nov 21, 2012 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

lelici schreef op woensdag 21 nov 2012, 22:11: Ik liet er per week zo'n 150 euro achter, en dan gaan ze me een winkelverbod opleggen!! Prima hoor, ik hoop dat nog veel meer klanten weigeren hun tas te laten doorzoeken, dan kunnen ze snel hun deuren sluiten.
Een winkelverbod is in mijn geval overbodig, want ik ga er uit eigen beweging nooit meer naar toe. Tel uit je winst, Jumbo!!

Als iedereen, net als jij, de Jumbo dan zou mijden, kunnen ze de reclame van 3 wachtenden in de rij, boodschappen gratis, ook wel van het scherm halen. Maar nogmaals, gaat het om een boodschappentas, heb ik geen moeite mee, handtas: afblijven met je f***en. Heb het ook nooit meegemaakt, zelfs als ik niet eens een mandje neem.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2012 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ja, ik zie het verschil tussen boodschappentas en een normale tas niet zo, want dieven kunnen in beiden gestolen goederen stoppen.
Tenminste als ze zo dom zijn om de huisregels die schijnbaar "met koeienletters op de voordeur staan", zoals de manager zei, niet eerst even te gaan bestuderen.

Want dan zullen ze het onder hun jas of in hun broekzak stoppen want die worden niet gecontroleerd volgens de huisregels. Dieven zijn toch ook niet achterlijk.
What's next: iedereen fouilleren?
Misschien een inwendig onderzoek want heb ik mocht wat hebben ingeslikt?

ve
door verwijderd - Feb 26, 2013 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

blijkbaar mag het want als je weigerd ,word je tegen je zin in vastgehouden ,zo mogen ze ook al het geweld gebruiken dat ze nodig achten om dat te berijken. wat er dan meestal gebeurd is dat de politie komt ,dan kijken ze zonder je toestemming in je tas ,want politie staat boven de wet. en meestal krijg je dan een winkelverbod .let op het weigeren is niet strafbaar en ze kunnen je ook geen boete geven.Op de andere reacties van: je hebt toch niets te verbergen ,of het is makkelijker om gehoor te geven , dat is natuurlijk onzin .Ik heb ook gordijnen voor mn ramen hangen , mn opa zal zich omdraaien in zn graf. vrijheid en privacy.als ik mijn rugtas gesloten op mn rug hou en na het betalen pas open doe ,zie ik het nut er niet van in .daarbij komt stel er zitten wel boodschapen in ,hoef je nog niet aan te tonen (of je kan niet aantonen) hoe je er aan komt. dus nutteloos.
je bent nog steeds onschuldig tot het tegendeel word bewezen.overal hangen cameras. het lijkt mij meer een regel wat de massa tam maakt ,wat de geschiedenis leert ,niet doen ,denk zelf na ,hou je vast aan je eigen ethiek.Een regel tegen winkeldiefstal ,ja klanten verliezen (die nog nooit iets gestolen hebben) klinkt niet echt logisch.

als laatste ja ze mogen je wel vasthouden tegen je wil (zolang als dat nodig is voor de politie om langs te komen) als klant door een winkel binnen te stappen doe je afstand van je recht van vrijheid (uit ervaring -je kan daar GEEN aangifte tegen doen)