sm
door smitje-85 Oct 17, 2012 om 13:49
Huishouden & energie

Te hoge jaarafrekening NUON

Hallo,
Wij hebben altijd een "normaal" energieverbruik gehad die zo rond de 3000 kWh per jaar ligt.
In 2010 kregen wij in ene een jaarafrekening waarin stond dat ons verbruik in ene 15052 was dat jaar en of we even €2350.78 bij wilde betalen.
Dit bedrag hebben wij betaald maar wij hadden ook meteen al contact opgenomen dat het echt niet zo kan zijn dat ons verbruik x5 is gegaan!
En wij worden vanaf toen van het kastje naar de muur gestuurd.
Ons verbruik is trouwens dit jaar (2012) en vorig jaar gewoon weer rond de 3000 kWh per jaar.
Wij hebben al een aantal brieven gestuurd en gebeld met de klantenservice maar krijgen elke keer weer onbeschoft en onkundig personeel aan de telefoon.
Bijv. Volgens de Nuon moesten wij maar contact opnemen met een aantal bedrijven uit de buurt om onze meter na te komen kijken, wij die bedrijven gebeld en blijken ze helemaal niet aan die meters te mogen zitten want dat mag alleen Nuon zelf!
Wij hebben in ieder geval na de absurd hoge jaarafrekening een metertje gekocht om al onze apparaten te meten qua verbruik en die bleken gewoon normaal te zijn.
Het probleem is dat Nuon vind dat het onze fout is want wij zullen wel een verkeerde meterstand hebben doorgegeven (de meterstand is opgenomen door iemand van de nuon/liander zelf!!) en wij hebben ook gezegd dat onze meter al lang vervangen had moeten worden en dat wij denken dat daar het probleem zit maar volgens Nuon is het heel normaal dat bij een "normaal" gezin het verbruik x5 (lekke vloerverwarming maar die hebben we niet of een heel jaar lang, dag en nacht heel veel gloeilampen laten branden!) gaat en dan weer terug!
Wij willen heel graag overstappen naar een andere maatschappij maar zijn bang dat we dan helemaal kunnen fluiten naar ons geld.
Heeft iemand tips wat we kunnen doen?

4403 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sk
door skyjack - Oct 17, 2012 om 14:04
121 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb je al eens naar de afrekeningen van de jaren ervoor gekeken en deze naast de daadwerkelijke meterstanden gelegd. Het komt nog wel eens voor dat er geen meterstanden worden doorgegeven, of dat er ondanks doorgegeven meterstanden, door de energiemaatschappij gewerkt wordt met geschatte meterstanden.

Over een periode van enkele jaren kan het verschil tussen de geschatte en daadwerkelijke meterstanden behoorlijk oplopen met flinke naheffingen tot gevolg.

Heb je maandelijks je meterstanden bijgehouden en is daar iets in opgevallen?

jo
door jorisw - Oct 17, 2012 om 14:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Geeft de meter ook dat hogere verbruik aan? Zo niet dan moet de meterstand nu nog altijd lager zijn dan toen je in 2010 die rekening kreeg.

di
door digitalwater - Dec 1, 2012 om 17:52
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

Inderdaad, check de meterstanden op de nota eens. Vaak staan daar verkeerde standen op.
Niet toevallig een cijfer achter de komma meegenomen?

1x per 3 jaar hoort er een meteropnemer langs te komen, om ervoor te zorgen dat er niet te lang met geschatte standen wordt gewerkt.

Overigens klopt het niet dat alleen Nuon aan de meter mag komen. Nuon mag dat als leverancier namelijk niet. Dat mag alleen de betreffende netbeheerder. Die is namelijk eigenaar van die betreffende meter. Dus kijk even aan wie u de netwerkkosten betaald. Of kijk eens op www.aansluitingen.nl

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer