mo
door moa77 May 8, 2015 om 12:37
Huishouden & energie

Te hoge rekening loodgieter

Er is net een loodgieter geweest om de afvoer van de keuken te ontstoppen. Ze waren met z'n tweeën, eentje stond erbij. Ze zijn een halfuur bezig geweest. Ze rekenen daarvoor 234 euro (bestaande uit 37,50 voorrijkosten en een uurloon van 89 euro)
Ik vind dit nogal aan de hoge kant. Zijn dit normale prijzen?

3541 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 8, 2015 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - May 8, 2015 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo moa77,

Zomaar een bedrijf gebeld?
Niet gevraagd wat de kosten zijn?
Uitgaande van de door jou vermelde prijzen had de rekening dus hooguit 2 x € 89 : 2 + € 37,50 moeten bedragen, oftewel € 127,50

Zijn 'normale' prijzen al is het vreemd dat je voor 2 man moet betalen.
Moeilijk om daar nu nog iets aan te veranderen.

Heb je niet meteen gevraagd hoe ze aan dat (hoge) bedrag kwamen?

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - May 8, 2015 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst prijs op vragen voordat er aan begint dat lijkt mij de beste oplossing om de schiften , zodat u van te voren weet wat het gaat kosten.

ve
door verwijderd - May 8, 2015 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties!
Ik heb van te voren gevraagd wat de kosten waren.
89 euro per uur + voorrijkosten 37,50.
Ik heb gevraagd waarom de kosten zo hoog waren.
Ik vind het raar dat ik voor twee personen moet betalen, terwijl een persoon er alleen maar bijstond.
(de reden dat ze met 2 kwamen was, dat ze niet wisten wat ze zouden aantreffen, terwijl ik dit aan de telefoon uitgelegd heb) Ik vind het ook raar dat ik voor een uur moet betalen, terwijl ze maar een halfuur binnen zijn geweest. (hun verklaring, zo gaat dat bij ons)

Kan ik hier nog iets aan doen of heb ik gewoon pech

ve
door verwijderd - May 8, 2015 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@moa77,

Ga er maar vanuit dat je 'pech' hebt.
Blijkbaar gaan ze uit van minimaal 1 uurloon + voorrijkosten.
Gelukkig is er nu geen verstopping meer. ;-)

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - May 8, 2015 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet alleen de tijd dat ze bij u geweest zijn maar de totaal tijd incl. de rijtijd van en weer terug naar hun bedrijf wat betaald moet worden.

Als u aan de telefoon uitgelegd hebt wat er aan de hand was en ze niet hebben gezegd dat ze met 2 monteurs zouden komen omdat ze uit uw verhaal niet op konden maken wat ze zouden aantreffen vind ik dat ze u in ieder geval 89 euro terug moeten geven.

Neem aan dat een van monteurs zelf de rekening heeft uitgeschreven.
Ga langs bij het bedrijf en vraag waarom u voor 2 monteurs moet betalen terwijl u aan de telefoon duidelijk hebt uitgelegd wat het probleem was.

Vergeleken met een onderhoudsbeurt van een CV wat meestal ook een half uur in beslag neemt en waar ook geen materialen worden gebruikt is een rekening van 234 euro voor deze ontstopping gewoon te hoog.

Als ze niet voor rede vatbaar zijn zou u op bijv. Klachtenkompas kunnen aangeven wat deze firma u in rekening heeft gebracht voor dit karwei.

Op de servicewagens van ontstoppingsbedrijven zit over het algemeen ook maar 1 persoon.

ve
door verwijderd - May 8, 2015 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

Deze prijs lijkt mij inderdaad aan de hoge kant. Prijs voorbeeld van Edrick3 lijkt mij wat meer in de goede richting. Ik vermoed dat ze de prijs naar boven hebben afgerond. Pech dat je hebt betaald voordat je hebt geklaagd.
Wel jammer dat je niet eerst wat prijs opgaven hebt opgevraagd. Nu heb je toegestemd en betaald en heb je voor de rest geen poot om op te staan.

Ekiem

ve
door verwijderd - May 8, 2015 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Scheelt voor de (nabije) toekomst dus veel geld als je oplet met wat je door de gootsteen gooit.

ve
door verwijderd - May 10, 2015 om 01:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mag hopen dat je nog geen betaling gedaan hebt? Zo ja laat ze dan met een redelijke rekening op de proppen komen, zo niet betaal je gewoon niet.
Laat ze maar lekker een incassobureau inschakelen en in hun sop gaarkoken. Wat hun kunnen kun jij tenslotte ook..

ve
door verwijderd - May 10, 2015 om 07:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent gewoon belazerd..... een afvoer ontstoppen met 2 man en dat voor € 234,--.
Een half uurtje werken....! Al was het een uur geweest was u nog belazerd.

Laat me eens raden: u moest contant betalen.

'hun verklaring, zo gaat dat bij ons'

Dit is een vooropgezet plannetje om de 'klant' (slachtoffer?) meer geld af te troggelen.
Helaas bent u met hen in zee gegaan en is daar nu niets meer aan te doen.
Wel kunt u anderen nu waarschuwen voor dit clubje door de 'bedrijfs'naam te noemen.
Dan weten anderen nu ook dat dit clubje niet benaderd moet worden.

ve
door verwijderd - May 10, 2015 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zou ook nog bij bijvoorbeeld Gamma of Karwei een ontstoppingsveer kunnen komen.

Klik bijvoorbeeld hier

Dan kunt u in voorkomende gevallen het probleem zelf oplossen.

ve
door verwijderd - May 10, 2015 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel te duur! Krijg je normaal voor rond de €80 gedaan. Kijk altijd op klusjes bedrijven online, zoals marktplaats enz., waar je een recensies kan laten en ook recensies kan lezen. En je zou de naam van het bedrijf moeten publiceren, omdat ze gelogen hebben om de kosten - 89 per persoon zoude ze moeten zeggen, en dat ze met twee man komen

Wat is de bedrijfsnaam?

ve
door verwijderd - May 10, 2015 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vertel over je ervaringen met dit bedrijf uiteraard met hun naam erbij op de media zoals bijv. op Facebook.

ve
door verwijderd - May 10, 2015 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad veel en veel te duur... misschien een overbodige vraag, maar mogelijk zinvol voor een volgende keer: "Wat heeft u eerst zelf geprobeerd om de verstopping op te lossen?"
Ik denk hierbij aan een handvol Soda met heet water, zo'n rode ontstopper (houten steel, rond rubber soort kommetje, te koop bij elke bouwmarkt en mogelijk ook bij Blokker) of zwanenhals onderin losdraaien met uiteraard eerst een emmer eronder en tenslotte inderdaad die lange flexibele veer die wordt genoemd. Soms kunnen handige buren ook een handje helpen of tenminste een tip geven.

ve
door verwijderd - May 10, 2015 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als u toch bij Karwei of Gamma bent dan zou ik ook een gootsteenontstopper meenemen: klik hier.
De eerste heeft deze week weer kortingsbonnen dacht ik.

ve
door verwijderd - May 10, 2015 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geleerd dat voorkomen beter is dan genezen. Zorg gewoon dat er niks door de gootsteen gaat wat er niet doorheen hoort te gaan, en je hebt al die voorgestelde rommel als gootsteenontstoppers, veren enz. helemaal niet nodig.