empee
door empee Jul 23, 2015 om 20:37
Computers & telefonie

Te trage opstart

Ik heb het idee, dat de laatste tijd bij het aanzetten van de pc veel te veel programma's mee opstarten. Daardoor duurt het veel langer, voordat de pc klaar is voor gebruik. Waar kan ik dat controleren?
Ik gebruik Win 8.1 met Firefox.

5071 9 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Jul 23, 2015 om 20:47
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste empee,

hoop dat u iets aan de volgende link heeft, windows sneller laten opstarten.
Met het uitschakelen (tijdens het opstarten) van overbodige programma's wordt het opstarten hopelijk een stuk sneller.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 23, 2015 om 20:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ga eens naar het configuratiescherm en neem dan de link naar onderhoud daar kan u een heleboel mee doen.

aurora1
door aurora1 - Jul 23, 2015 om 22:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier o.a. bij Het automatisch met Windows opstarten uitschakelen.

natuurmens
door natuurmens - Jul 24, 2015 om 12:33
158 Antwoorden / 4 Vragen

Je hebt in het programma en map met opstarten en daar kan je programma's verwijderd dat deze niet meer worden opgestart.
Je kan ook je temp en caches leeg te maken.
Maar beter is Windows programma de gelegenheid te geven om de onderhoud programma's te laten uitvoeren deze zitten in Windows 7 en 8 het onderhoudsprogramma en wordt alleen opgestart als de computer niet gebruikt wordt. Laat daarom de computer aanstaan tot het lampje niet meer knippert. Dan heeft de computer zijn onderhoud uitgevoerd. De computer gaat dan Defragmentatie uitvoeren bestanden en opstart oude bestanden update programma's verwijderen en bestanden bij elkaar zetten zodat alles sneller maakt.

Vergeet niet alle updates uit te voeren. Vaak geeft men de computer daar niet de gelegenheid voor.

kr
door krabbendam - Jul 24, 2015 om 12:38
5 Antwoorden / 0 Vragen

In de gratis versie van glary (het opschonen van registry en bestanden - ook de log files) zit een optie op alles wat bij de opstart wordt gestart op te schonen.

Met de gratis versie van shouldiremoveit kan dit ook en heel gecontroleerd, een aanrader.

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2015 om 12:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@krabbendam,

.....Met de gratis versie van shouldiremoveit kan dit ook en heel gecontroleerd, een aanrader. .....
Dacht dat dat een progje was om al dan niet een programma op je compu te verwijderen.
Dat versnelt dan toch niet je opstarten naar ik dacht (of het betreft een progje dat automatisch mee opstart).

@empee,

V.w.b. wat info over bovenstaande: klik hier.

Met vr.gr.

ro
door ron530 - Jul 24, 2015 om 16:41
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Windows knop aanklikken bij zoeken msconfig ingeven en oké dan komt u in het menu met een tabblad opstarten. Klik opstarten aan en vervolgens krijgt u een lijst van alle programma's die met Windows opstarten. Haal de vinkjes weg bij alle softwarematige programma's behalve die van beveiligingssoftware start de pc opnieuw op en enkel de programma's die u heeft gekozen starten op. Er zijn geen programma's zoals CC cleaner en anders voor nodig want u kunt het makkelijk zelf doen. Toch een tip als u een programma download en installeert dan heeft u vaak de keuze om dat programma met Windows te laten opstarten vink die optie altijd weg want veelal start het programma wel op als het bestand er om vraagt.

empee
door empee - Jul 25, 2015 om 22:02
178 Antwoorden / 139 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 24 jul 2015, 13:44]CCleaner - Gereedschap - Opstarten. Vergeet het tabblad 'Geplande Taken' niet, kan allemaal uit of je moet bepaalde wensen hebben.
Dit lijkt het best te werken en het best te volgen voor mijn ict-capaciteiten.
Bedankt allemaal en groetjes

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 25, 2015 om 22:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

CCleaner - Gereedschap - Opstarten. Vergeet het tabblad 'Geplande Taken' niet, kan allemaal uit of je moet bepaalde wensen hebben.