s.
door s. kooiman May 19, 2015 om 12:07
Auto & vervoer

Tegenpartij doet of zijn neus bloed

Hallo,

Op 21/12/2014 heeft een scooterrijder ingereden op geparkeerde scooters, 1 scooter was van mijn dochter. De beveiliging die daar werkzaam waren hebben de dader aangesproken en om zijn gegevens gevraagd, zij hebben een copie van zijn rijbewijs gemaakt en kenteken genoteerd. Wij hebben een schadeformulier ingestuurd naar onze verzekering, wij zijn WA + rechtsbijstand verzekerd. Onze schade wordt in behandeling genomen bij 112schade. De verzekering van de tegenpartij heeft nog steeds geen actie ondernomen omdat hun client geen schadeformulier in wil dienen. Wij hebben tevens twee getuigen een verklaring in laten vullen. Je zou toch denken dat de tegenpartij nu toch wel de schade zou moeten erkennen maar helaas 6 maanden verder nog steeds geen actie. De schade reparatie kosten bedragen 980 euro, volgens de schade-expert kan de schade niet geheel verhaald worden omdat de beugels rondom de scooter verroest zijn ( beugel is niet meer bruikbaar ) dus is de schade nu 638 euro. Ik wordt behoorlijk boos om dit soort zaken, wij zijn verzekerd kunnen niets doen aan deze schade maar hoe je het went of keert het kost je altijd geld. 112schade zit ik continu op hun huid maar er gebeurd weinig wat zou ik nog kunnen doen om de schade vergoed te krijgen? Ik ben ook al bij de politie geweest maar die zeggen dat ik geen aangifte kan doen???? Ik weet het niet meer.

1838 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 19, 2015 om 15:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U schrijft dat u een rechtsbijstandsverzekering heeft maar u heeft het ook over de kosteloze verhaalservice 112 die e.e.a. in behandeling heeft.
Hoe zit dat dan precies?

s.
door s. kooiman - May 19, 2015 om 16:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 19 mei 2015, 15:31]U schrijft dat u een rechtsbijstandsverzekering heeft maar u heeft het ook over de kosteloze verhaalservice 112 die e.e.a. in behandeling heeft.
Hoe zit dat dan precies?

s.
door s. kooiman - May 19, 2015 om 16:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 19 mei 2015, 15:31]U schrijft dat u een rechtsbijstandsverzekering heeft maar u heeft het ook over de kosteloze verhaalservice 112 die e.e.a. in behandeling heeft.
Hoe zit dat dan precies?

Hoi Aurora,

Mijn dochter is verzekerd bij Mathe Kuijpers en dat is een tussenpersoon van de organisatie Voogd & Voogd en die verstaan onder een rechtsbijstand 112schade. Volgens mij ook inderdaad kosteloos tenminste ze verhalen de kosten bij de tegenpartij, mijn inziens had ik die zelf ook kunnen inschakelen en heb ik geen rechtsbijstand nodig op deze manier.

sw
door swat1500 - May 19, 2015 om 19:20
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Alle partijen zitten kennelijk op elkaar te wachten. U zult uw tussenpersoon wat meer achter de broek aan moeten zitten. Echter, als u uitsluitend WA verzekerd bent en geen rechtsbijstandsverzekering hebt hoeft u van uw tussenpersoon niet zoveel te verwachten en zult u wellicht toch een advocaat moeten gaan inschakelen om geld te zien.
De tussenpersoon is namelijk niet verplicht om bij uitsluitend een WA verzekering een procedure voor u op te starten.
De politie is inderdaad geen partij. er heeft een ongeval plaatsgevonden en de kennelijke veroorzaker heeft zijn gegevens bekend gemaakt. De politie heeft geen rol bij het verhalen van de schade..

aurora1
door aurora1 - May 20, 2015 om 00:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo S.Kooiman,
Vreemde situatie. Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft en daarvoor premie betaald wordt moet die verzekering e.e.a. regelen.
Lees ook klik hier onder "Wat is het verschil tussen.....".
Ik zou dus ook even nakijken of het wel klopt dat u een rechtsbijstandsverzekering heeft en daarvoor premie betaalt.

hansje klein
door hansje klein - May 20, 2015 om 09:10
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U heeft een vordering bij de verzekeraar van de veroorzaker en dat is de enige partij waarmee u te maken heeft, dus termijn zetten en/of klacht indienen bij deze maatschappij. Klachtenformulier staat meestal op de website.

s.
door s. kooiman - May 20, 2015 om 15:31
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 20 mei 2015, 00:20]Hallo S.Kooiman,
Vreemde situatie. Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft en daarvoor premie betaald wordt moet die verzekering e.e.a. regelen.
Lees ook klik hier onder "Wat is het verschil tussen.....".
Ik zou dus ook even nakijken of het wel klopt dat u een rechtsbijstandsverzekering heeft en daarvoor premie betaalt.

Hoi Aurora,

Dank voor je berichten, ik heb inmiddels de tussenpersoon gesproken en die zegt ook dat dit een vreemd verhaal is omdat wij tenslotte een rechtsbijstandverzekering bij de scooter hebben afgesloten. Voogd & Voogd is de verzekeraar en niet de tussenpersoon en Voogd&Voogd heeft deze schade ondergebracht bij 112schade. Dit is inderdaad belachelijk , de tussenpersoon gaat nu het een en ander uitzoeken bij Voogd&Voogd.
Ik hoop dat er nu wat gang in de zaak komt, het is toch echt te gek voor woorden dat mensen die schade maken vrij uit gaan door niet te reageren.

Groet Sonja

zoekster
door zoekster - May 20, 2015 om 16:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik u was zou ik dit ook op klacht.nl plaatsen. Dan als klacht naar Voogd & Voogd. Ze reageren daar snel.