Tegoed jaarafrekening energie
Volgens de jaarafrekening heb ik zo'n 1.600 kw/h minder gebruikt dan het geschatte jaarverbruik. Ik krijg zo'n € 400,- terug. Er zijn inmiddels 2 maanden verstreken en nog steeds hebben zij dit bedrag niet terugbetaald. Als ik 2 maanden de maandelijkse nota niet betaal, word ik acuut afgesloten. Heeft zo'n energiebedrijf niet een verplichting mij binnen een bepaalde termijn te betalen, of mogen zij dit oneindig lang in hun bezit houden: ik heb geen betalingsachterstand
Beste aronolideus,
staat er op uw jaarafrekening niet vermeld wanneer men u die € 400,- terug betaalt of hoe men het gaat verrekenen ?
Voor zover mij bekend bestaat er geen wettelijke termijn waarin uw energiebedrijf u het geld terug moet betalen. Lees hier de informatie op consuwijzer en wat u kunt doen: klik hier.
Heeft u waarschijnlijk al meermalen gedaan, maar neem in ieder geval contact op met uw energiebedrijf. Ben met u van mening dat men dit in 2 maanden inmiddels al wel terug had moeten betalen. Ben benieuwd wat uw energiebedrijf als uitleg heeft om te verklaren dat u uw geld nog steeds niet heeft.
Wat staat er op de jaarafrekening?
Dit tegoed wordt met toekomstige maandvoorschotbedragen verrekend.
Dit te goed wordt U overgemaakt op rekening xxxxxxxx
Heeft u online uw facturen al bekeken of heeft uw energiebedrijf deze service niet?
Is uw maandelijkse nota wel aangepast?
Het verschil tussen de schatting en de realiteit is erg hoog, heeft u volgens uw eigen informatie ook 1600 kWh minder verbruikt?
Ja dat is de moeite 1600 kw minder gebruikt. Is het niet zo dat u eerdere jaren teveel is opgegeven en dat het daarom lijkt of u nu dit jaar veel minder gebruikt heeft.
Beste Mensen,
dank voor al uw aandacht.
Overzicht gebeurtenissen in chronologische volgorde:
- Per 1 februari 2014 klant bij de betreffende energie leverancier.
- half januari 2015 ontvang ik een kaart om vóór 1 februari de meterstanden in te vullen en op te
sturen. Ik doe dit op 27 januari online: ik krijg direct een bevestiging met de juiste gegevens,
zowel de begin- als de eindstand staan hierop juist weergegeven.
- eindelijk krijg ik op 5 maart de jaarfactuur. Er staat op dat ik € 222,31 terugontvang.
Maar wat blijkt: de beginstand klopt niet en ik vraag om correctie hiervan.
- op 24 maart ontvang ik een nieuwe factuur, deze klopt wel en ik krijg nu € 405,87 terug.
- aangezien ik nog steeds niet die € 222,31 heb ontvangen, begin ik een chat, er wordt mij op
op 27 maart medegedeeld dat ik in totaal € 230,87 terug ontvang, er wordt namelijk € 175,-
incassokosten in mindering gebracht: zijnde 10 X € 17,50 wegens te late betaling maandnota, dit
bedrag schijnen ze binnen 5 weken in rekening te brengen, ook al ontvang je de aanmaning
later dan wanneer betaald hebt.
Er is gezegd dat ik voor de uitbetaling van die 230,87 euro op 3 april op de lijst sta, wat lijst ( !!! )... op die dag is het Goede Vrijdag en er is dan geen betalingsverkeer. Ondertussen gaan de maandnota's ad € 85,- gewoon door, die moet ik zelf betalen .... inmiddels is het straks met de Pasen al weer 70 dagen geleden, dat ik (op 27 januari) mijn meterstanden heb doorgegeven in de hoop de betaling snel zou plaatsvinden om nog tijdig de onder mijn pc liggende rekeningen van bv extra zorgkosten te betalen. De incassoafdelingen van vooral energiebedrijven houden alleen maar rekening met hunzelf ... zelfs een pover excuus voor gemaakte blunders kan er niet eens af
[quote=hopetobehelping schreef op maandag 30 mrt 2015, 06:26]Beste aronolideus,
staat er op uw jaarafrekening niet vermeld wanneer men u die € 400,- terug betaalt of hoe men het gaat verrekenen ?
Voor zover mij bekend bestaat er geen wettelijke termijn waarin uw energiebedrijf u het geld terug moet betalen. Lees hier de informatie op consuwijzer en wat u kunt doen: klik hier.
Heeft u waarschijnlijk al meermalen gedaan, maar neem in ieder geval contact op met uw energiebedrijf. Ben met u van mening dat men dit in 2 maanden inmiddels al wel terug had moeten betalen. Ben benieuwd wat uw energiebedrijf als uitleg heeft om te verklaren dat u uw geld nog steeds niet heeft.
[quote=hopetobehelping schreef op maandag 30 mrt 2015, 06:26]Beste aronolideus,
staat er op uw jaarafrekening niet vermeld wanneer men u die € 400,- terug betaalt of hoe men het gaat verrekenen ?
Voor zover mij bekend bestaat er geen wettelijke termijn waarin uw energiebedrijf u het geld terug moet betalen. Lees hier de informatie op consuwijzer en wat u kunt doen: klik hier.
Heeft u waarschijnlijk al meermalen gedaan, maar neem in ieder geval contact op met uw energiebedrijf. Ben met u van mening dat men dit in 2 maanden inmiddels al wel terug had moeten betalen. Ben benieuwd wat uw energiebedrijf als uitleg heeft om te verklaren dat u uw geld nog steeds niet heeft.
Bedankt voor de link ... de procedure duurt echter veel te lang. Ik denk erover voortijdig over te stappen naar een ander energiebedrijf
[quote=carola.83 schreef op maandag 30 mrt 2015, 13:09]Zet even de naam van het energiebedrijf hier neer. Sommige energiebedrijven zijn hier nl actief.
bedankt voor deze tip, maar ik heb nu ff geen zin om me nog meer te ergeren aan hun mededelingen; ik heb al genoeg valse meldingen ontvangen
En hebt u ook tien keer te laat betaald?
De definitieve afrekening hebt u nu één week. Dus zo erg is het allemaal niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer