door wilmasikkema Jun 10, 2013 om 11:59
Geldzaken & recht

Tegoedbon

Kan ik een tegoedbon van iets dat ik in de uitverkoop gekocht hebben weer gebruiken om iets te kopen in de uitverkoop. Volgens de winkel mag ik dat niet

1567 18 Rapporteer

me
door mein33 - Jun 10, 2013 om 13:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het is op zich al netjes dat de winkel iets terug neemt wat in de uitverkoop is verkocht.
Meestal staat in de voorwaarden van een tegoedbon dat deze niet geldig is in de uitverkoop of bij aanbiedingen.

dearagain
door dearagain - Jun 10, 2013 om 13:40
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*welke winkel is dat?

valerius-2
door valerius-2 - Jun 10, 2013 om 13:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De winkel bepaalt zelf waar tegoed bonnen voor mogen gebruikt,zij geven ze n.l. als coulantie want er is geen wet die dat bepaalt om artikelen terug te nemen die goed zijn.

wi
door wilmasikkema - Jun 10, 2013 om 13:49
3 Antwoorden / 5 Vragen

De broek die ik gekocht had was uitgescheurd op diverse plaatsen. De fabrikant erkende dat dit niet had mogen gebeuren (Scarva) en de winkel gaf me daarom een tegoedbon. In de desbetretreffende winkel koop ik eigenlijk alleen maar in de uitverkoop omdat ik het anders te duur vind.

Cookies
door Cookies - Jun 10, 2013 om 13:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=dearagain schreef op maandag 10 jun 2013, 13:40]*welke winkel is dat?

Dat doet er in dit geval helemaal niet toe! Behalve dan voor jouw kinderachtige opzet: zoveel mogelijk bedrijven in een kwaad daglicht zetten!

tenormin
door tenormin - Jun 10, 2013 om 14:04
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, dat is meestal zo dat tegoedbonnen voor uitverkoopartikelen niet gelden. Is er niet iets anders, buiten de uitverkoop, wat je ook wel zou kunnen gebruiken en wat dan toch de waarde dekt van de tegoedbon? Want anders ben je het bedrag sowieso kwijt en dat zou helemaal zonde zijn.

dearagain
door dearagain - Jun 10, 2013 om 14:41
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=wilmasikkema schreef op maandag 10 jun 2013, 13:49]De broek die ik gekocht had was uitgescheurd op diverse plaatsen. De fabrikant erkende dat dit niet had mogen gebeuren (Scarva) en de winkel gaf me daarom een tegoedbon. In de desbetretreffende winkel koop ik eigenlijk alleen maar in de uitverkoop omdat ik het anders te duur vind.

*in dat geval had je een tegoedbon helemaal niet moeten accepteren

tenormin
door tenormin - Jun 10, 2013 om 14:51
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=dearagain schreef op maandag 10 jun 2013, 14:41][quote=wilmasikkema schreef op maandag 10 jun 2013, 13:49]De broek die ik gekocht had was uitgescheurd op diverse plaatsen. De fabrikant erkende dat dit niet had mogen gebeuren (Scarva) en de winkel gaf me daarom een tegoedbon. In de desbetretreffende winkel koop ik eigenlijk alleen maar in de uitverkoop omdat ik het anders te duur vind.

*in dat geval had je een tegoedbon helemaal niet moeten accepteren

TS had met een tegoedbon gekocht, dus was het normaal dat ze de tegoedbon terugkreeg. Als ze die niet geaccepteerd had, stond ze nu helemaal met lege handen.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 10, 2013 om 15:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[

TS had met een tegoedbon gekocht, dus was het normaal dat ze de tegoedbon terugkreeg. Als ze die niet geaccepteerd had, stond ze nu helemaal met lege handen.

Dat lees ik niet misschien kan dat wel zo zijn het staat er niet.

me
door mein33 - Jun 10, 2013 om 15:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 10 jun 2013, 14:51][quote=dearagain schreef op maandag 10 jun 2013, 14:41][quote=wilmasikkema schreef op maandag 10 jun 2013, 13:49]De broek die ik gekocht had was uitgescheurd op diverse plaatsen. De fabrikant erkende dat dit niet had mogen gebeuren (Scarva) en de winkel gaf me daarom een tegoedbon. In de desbetretreffende winkel koop ik eigenlijk alleen maar in de uitverkoop omdat ik het anders te duur vind.

*in dat geval had je een tegoedbon helemaal niet moeten accepteren

TS had met een tegoedbon gekocht, dus was het normaal dat ze de tegoedbon terugkreeg. Als ze die niet geaccepteerd had, stond ze nu helemaal met lege handen.

Er was bij de aankoop geen sprake van betaling met een tegoedbon of cadeaubon maar er was contant betaald.
Bij het terugbrengen van een uitverkoopartikel is een tegoedbon uitgegeven en daar gaat de vraag over.

tenormin
door tenormin - Jun 10, 2013 om 15:40
16828 Antwoorden / 108 Vragen

nee, valerius-2 en mein33, verkeerd gelezen: jullie hebben gelijk. Sorry.

zoekster
door zoekster - Jun 10, 2013 om 16:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft een broek met een fabrieksfout gekocht en daar hoeft u geen tegoedbon voor te accepteren. U had of precies dezelfde broek aangeboden moeten worden (maar dan zonder fabrieksfout) en is dat niet mogelijk, dan kan de koop worden ontbonden. Wat betekent dat de winkel krijgt de broek met fout terug krijgt en u uw geld.
Dus de winkel komt goed weg met die tegoedbon. Dat er nu nog moeilijk wordt gedaan over de tegoedbon besteden tijdens uitverkoop, is ronduit belachelijk.

dearagain
door dearagain - Jun 10, 2013 om 17:38
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het is jammer dat de TS hier niet de naam van de winkel noemt, want die winkel verdient een flinke draai om de oren

*er was een evident ondeugdelijk produkt geleverd (wat niet werd ontkend) en in plaats van vervanging of de aankoopsom retour (zoals dat wettelijk hoort) is er een tegoedbon afgegeven

*een schandelijke zaak (behalve dan voor 1 respondent van dit forum), die in aanvulling daarop ook nog niet vrij mag worden besteed

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jun 10, 2013 om 18:30
355 Antwoorden / 1 Vragen

Schuif die winkel het bericht van @zoekster onder de neus en eis dat OF de (onterecht gegeven) tegoedbon wordt geaccepteerd bij uitverkoopartikelen OF de tegoedbon wordt ingewisseld voor geld of een broek zonder fabrieksfout.

(Heb trouwens nog nooit gehoord dat tegoedbonnen niet zouden mogen worden gebruikt bij opruimingsartikelen?? )

alexishoop
door alexishoop - Jun 10, 2013 om 18:55
561 Antwoorden / 6 Vragen

tenzij je toen meer waarde tegoed hebt gekregen, mag je aan tegoedbonnen geen beperkende voorwaarden stellen, behalve dat ze inwisselbaar zijn tegen een gelijkwaardig produkt (ruim begrip) en tenminste een jaar geldig moeten zijn.

van leyden
door van leyden - Jun 10, 2013 om 19:08
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Discussie had moeten gaan waarom TS gewoon dr geld niet terug kreeg bij een klaarblijkelijk ondeugdelijk produkt.

Niet of TS wel of niet tevreden had moeten zijn / blij moeten zijn met haar tegoedbon want...
Prietpraat is dat.

alfatrion
door alfatrion - Jun 10, 2013 om 19:54
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wilmasikkema schreef op maandag 10 jun 2013, 11:59]Kan ik een tegoedbon van iets dat ik in de uitverkoop gekocht hebben weer gebruiken om iets te kopen in de uitverkoop. Volgens de winkel mag ik dat niet
Dat mag in zijn algemeenheid alleen indien de verkoper dit in zijn algemene voorwaarden heeft staan en u op het bestaan hiervan heeft gewezen voor of tijden het sluiten van de koop. Een mededeling op de kassabon is daarom niet bindend. In uw geval blijkt het om een ondeugdelijk product te gaan en dan mag het alleen als de verkoper u de keuze heeft gebonden tussen een ander exemplaar of een tegoedbon.

dearagain
door dearagain - Jun 10, 2013 om 20:16
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=alexishoop schreef op maandag 10 jun 2013, 18:55]tenzij je toen meer waarde tegoed hebt gekregen, mag je aan tegoedbonnen geen beperkende voorwaarden stellen, behalve dat ze inwisselbaar zijn tegen een gelijkwaardig produkt (ruim begrip) en tenminste een jaar geldig moeten zijn.

klopt bovenstaande wel?

Zie: Consuwijzer