mo
door mouthaan52 Nov 20, 2014 om 09:59
Geldzaken & recht

Tegoedbon/cadeaubon geldigheid/vervaldatum

ik heb een tegoedbon gekregen van de organisatie Gift for 2. Dit is een bon welke al is afgerekend, dus er is geld betaald voor deze bon. Nu blijkt dat de bon maar 1 jaar geldig is. Dit is m.i. niet correct, cadeaubonnen (bonnen die gratis verstrekt worden) mogen volgens mij wel een eindigheidsdatum krijgen maar bonnen waarvoor betaald is moeten volgens mij oneindig besteedbaar zijn (zie ook VVV bonnen). Aangezien deze organisatie dit voor al hun bonnen zo heeft ingericht wil ik u vragen of jullie hier iets mee kunnen?

844 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2014 om 10:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mouthaan52,

.....wil ik u vragen of jullie hier iets mee kunnen?....
Nee, daar kunnen we hier - je zit nu op een forum - niets mee.

Lees hier over de geldigheid van (cadeau)bonnen.
.....maar bonnen waarvoor betaald is moeten volgens mij oneindig besteedbaar zijn ....
Niet dus; alleen als er géén datum op staat.

Met vr.gr.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 20, 2014 om 11:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het is heel simpel, als er een eind (geldigheids) datum op staat is de bon tot dan geldig en geen dag langer. De minimumtermijn moet wel redelijk zijn en als dat in uw geval een jaar is is dat prima.
Ik begrijp nooit dat mensen bonnen krijgen en dan niet binnen een jaar tijd vinden om er gebruik van te maken. Maar dat terzijde

Diewilik

costnix
door costnix - Nov 20, 2014 om 13:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het wordt tijd, dat Kassa en rubriek maakt met de Top 20 van de meest gestelde vragen. De vraag van de TS zou vest wel eens met stip op 1 kunnen staan.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 20, 2014 om 13:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De eind datum was toch kenbaar, voortaan beter naar het geschreven wat er bij hoort..

emcede
door emcede - Nov 20, 2014 om 13:30
960 Antwoorden / 4 Vragen

Uw inzicht is niet correct: een geldigheidsduur van een cadeaubon van een jaar is wettelijk toegestaan. Ook (misschien wel: zelfs) voor bonnen waarvoor betaald is.

Zoekt u maar eens op deze site door in het zoekveld bovenaan bijvoorbeeld 'cadeaubon' in te tikken.

Als u Kassa wilt vragen hier aandacht aan te besteden kunt u onderaan de pagina klikken om contact op te nemen met de redactie. Maar persoonlijk denk ik dat er voor Kassa geen reden is hier wat mee te doen: de datum staat op de bon, dit is toegestaan en u heeft een jaar (een JAAR) om een cadeau te kopen en heeft dat niet gedaan.