bi
door biancastevens Aug 25, 2015 om 09:21
Elektronica & tv

Tekst op site komt niet overeen met het produkt

Ik heb bij Redcoon een steamer gekocht. Na lang zoeken en wikken en wegen kwam ik op deze uit. Wel veel geld, maar ook veel extraatjes. Na levering bleek niet alles er op te zitten wat de site beloofde. Had ik dat geweten had ik net zo goed een goedkoper alternatief gekocht. Redcoon bedankt me voor de melding, maar aangezien ik de steamer al gebruikt heb kunnen ze verder niets voor me doen. Staan ze in hun recht? Als ik een foute bestelling plaats en ik gebruik het snap ik dat ik niet mag retourneren, maar nu was hun informatie niet duidelijk.

2612 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2015 om 09:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Na levering bleek niet alles er op te z itten wat de site beloofde".

Waarom dan niet meteen geretourneerd?

bi
door biancastevens - Aug 25, 2015 om 09:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

ik twijfelde eerst aan mezelf, had zoveel steamers op internet gezien. En omdat ik er erg blij mee was ben ik het gelijk gaan uitproberen. Bedacht me later dat ik naar mijn gevoel had moeten luisteren en eerst die specificaties had moeten checken, maar toen was het al te laat.

Cookies
door Cookies - Aug 25, 2015 om 10:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je een link naar de steamer?

bi
door biancastevens - Aug 25, 2015 om 11:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

http://www.redcoon.nl/B136510-Domena-CS-4-Blauw_Stoomreinigers

Inmiddels zijn de specificaties aangepast. Eerst stonden er dezelfde specificaties als bij de CS6, aangezien deze gelijk waren dacht ik dat het gewoon een nieuwer type was. Het oprolbare snoer leek me erg handig, en ook de verschillende programma's, maar die zitten hier dus niet op. Nu lijkt het qua specificaties best veel op de steamers van andere merken, maar die zijn veelal goedkoper.

jo
door jorisw - Aug 25, 2015 om 12:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=biancastevens schreef op dinsdag 25 aug 2015, 09:21]Staan ze in hun recht?

Ja, je had dit kunnen constateren voordat je het product ging gebruiken.

[quote=biancastevens schreef op dinsdag 25 aug 2015, 09:21]
Als ik een foute bestelling plaats en ik gebruik het snap ik dat ik niet mag retourneren.

Dat mag juist wel bij een webwinkel.

Cookies
door Cookies - Aug 25, 2015 om 13:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je nog binnen de 14 dagen zit, het verpakkingsmateriaal nog hebt, mag je gewoon nog retourneren.

bi
door biancastevens - Aug 25, 2015 om 13:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het verpakkingsmateriaal. Maar hun klantenservice zegt dat het produkt ongebruikt moet zijn, en dat is het niet.

mahadma
door mahadma - Aug 25, 2015 om 15:18
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb het verpakkingsmateriaal. Maar hun klantenservice zegt dat het produkt ongebruikt moet zijn, en dat is het niet.

Bij een internetaankoop moet redelijkerwijze het artikel kunnen testen of het is, doet en kan wat je ervan verwacht. Is dat niet zo, kan dit retour. Dus wat ze zeggen is flauwekul. Tenzij u het artikel dusdanig gebruikt hebt dat er al overduidelijk slijtage sporen zijn, staan ze in hun recht.

pino123
door pino123 - Aug 25, 2015 om 16:00
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Voorwaarde Redcoon:

Bedenktijd en ontbindingsrecht

Als je een aankoop doet bij redcoon, krijg je wettelijk 14 kalenderdagen bedenktijd. De bedenktijd begint op de dag nadat je order is geleverd. Deze periode geeft je de mogelijkheid het product te bekijken en de tijd om na te denken of je de order wilt houden of retourneren.

Binnen de bedenktijd heb je als koper het recht om, zonder opgave van reden, de koop te ontbinden.

Dit ontbindingsrecht geldt uitsluitend wanneer je het product hooguit hebt gebruikt in zoverre dat je kunt beslissen of je het wilt houden of niet. Het recht op ontbinding geldt niet wanneer je handelt in beroep of bedrijf, of als de koop zaken betreft zoals bedoeld in artikel 7:46d lid 4 BW.

Heel bijzonder dat Redcoon niet zijn eigen voorwaarde nakomt....

pi
door pieterwolters - Aug 25, 2015 om 16:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dan is het wel interessant om te weten in hoeverre het product gebruikt is. Als het alleen maar is gebruikt om te kijken of het werkt dan zou je je kunnen beroepen op het ontbindingsrecht. Als je er al meerdere maaltijden mee hebt bereikt lijkt het me een ander verhaal (en zelfs als het wettelijk zou mogen, zou het gevoelsmatig niet kloppen; niemand van ons zal dat product vervolgens nog accepteren lijkt me).

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2015 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat het snoer eventueel niet oprolbaar is, is te zien zonder gebruik. Als op die andere allerlei programma's stonden en op deze niet, moet dat toch te zien zijn aan de instelling, of de gebruiksaanwijzing? Hoeft dat ding dus mi ook niet gebruikt voor te worden.

ho
door hopetobehelping - Aug 25, 2015 om 20:00
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste biancastevens,

het is duidelijk dat u misleid bent door de informatie die u op de site van Redcoon heeft gezien.
Bij de aflevering heeft u dit al geconstateerd en had u, zonder opgaaf van reden, kunnen retourneren en de koop kunnen ontbinden. Meer informatie vind u hier.

Als u de steamer alleen gebruikt heeft om het functioneren te testen dan mag u nog steeds de koop ontbinden als u nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit (zie ook de voorwaarden van Redcoon zelf). Meer informatie hierover vind u hier.

Indien u de steamer vaker gebruikt heeft dan nodig is om het functioneren te testen kunt u nog een beroep doen op 'dwaling' van de verkoper. U zult dit wel moeten kunnen aantonen. Dit kan nog best lastig worden, als u de steamer al 'vol' in gebruik heeft.

Mocht de koopovereenkomst ontbonden worden dan dient Redcoon u binnen 14 dagen uw geld terug te geven. Ook de eventuele verzendkosten dient u terug te krijgen. De retourkosten zijn voor uw rekening tenzij Redcoon dit niet van te voren aan u heeft aangegeven. Hier leest u er meer over.

zoekster
door zoekster - Aug 25, 2015 om 20:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zelfs al heeft u het product al te veel gebruikt om nog voor het herroepingsrecht in aanmerking te komen, dan nog blijft het een non-conform product, dat betekent dat het product niet beantwoordt aan wat u er gezien de overeenkomst van mocht verwachten en welke uitspraken de verkoper over het product heeft gedaan. Het maakt in principe niet uit of dat in de bedenktijd gebeurt of erna. Non-conform is non-conform. Ook al ontdek je de non-conformiteit later.

Daarmee heeft u het recht op kosteloze vervanging (herstel in dit geval niet van toepassing) van het product, maar dan met de specificaties die zijn opgegeven toen u het product kocht. Kunnen ze dat niet leveren (voor dezelfde prijs), dan kunt u de overeenkomst ontbinden. Product gaat daarbij kosteloos terug naar de verkoper en u krijgt uw geld terug.

Gebaseerd op dit wetsartikel 7:17 lid 2 BW

Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Dus hoe dan ook kan het product terug.
Als ze moeilijk doen dan maar een klacht via Thuiswinkel.org indienen.

bi
door biancastevens - Aug 26, 2015 om 08:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reakties.

tr
door truvanu - Aug 26, 2015 om 15:53
51 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 25 aug 2015, 16:06]Dan is het wel interessant om te weten in hoeverre het product gebruikt is. Als het alleen maar is gebruikt om te kijken of het werkt dan zou je je kunnen beroepen op het ontbindingsrecht. Als je er al meerdere maaltijden mee hebt bereikt lijkt het me een ander verhaal (en zelfs als het wettelijk zou mogen, zou het gevoelsmatig niet kloppen; niemand van ons zal dat product vervolgens nog accepteren lijkt me).

Meerdere maaltijden? Met een stoomreiniger? ;-)

wimmi20
door wimmi20 - Aug 27, 2015 om 02:00
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste meneer Wolters.
bij u kun je kennelijk van de vloer eten.
Want u bereidt (u schrijft bereikt) maaltijden met een steamer.
Om u even bij te scholen : een steamer is een vloer reiniger.
Dat heeft vraagsteller al eerder duidelijk gemaakt.
Het schijnt dat het Nederlandse woord voor zo'n ding gewoon stoomreiniger is.
Maar ja, als je interessant wilt doen noem je het een steamer.
++++++++++++++++++++++++++============

quote=pieterwolters schreef op dinsdag 25 aug 2015, 16. Als je er al meerdere maaltijden mee hebt bereikt lijkt het me een ander verhaal (en zelfs als het wettelijk zou mogen, zou het gevoelsmatig niet kloppen; niemand van ons zal dat product vervolgens nog accepteren lijkt me).

1paul
door 1paul - Aug 27, 2015 om 09:11
3101 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon inpakken dat ding, retourbon erbij doen en terug sturen...