ma
door marela Jul 10, 2014 om 22:50
Computers & telefonie

Tele2

Ik heb een abonnement bij tele2 voor internet, telefoon en tv. Echt tevreden ben ik niet over deze provider en wil graag wisselen. Nu kreeg ik een aanbieding van UPC. Op hun site kwam ik een pagina tegen waar men het volgende vertelde:
Het Ministerie van Economische Zaken en diverse internetproviders hebben afgesproken dat klanten die willen veranderen van provider eenvoudig kunnen overstappen. Deze afspraak houdt in dat de nieuwe provider voor u de overstap binnen minimaal 30 en maximaal 90 dagen regelt en uw huidige internet-, telefonie- en tv-abonnement opzegt.
Dankzij dit overstapproces kunt u dubbele abonnementskosten zoveel mogelijk voorkomen en bent u ervan verzekerd dat u niet zonder diensten komt te zitten.
Status van de overstap
Als UPC de overstap voor u afhandelt, wordt u tijdens het overstapproces via e-mail op de hoogte gehouden van de vervolgstappen in het proces. Hiervoor wordt het e-mailadres gebruikt dat u heeft doorgegeven tijdens de bestelling van uw diensten.
Nergens kon ik achterhalen dat er nog kosten aan verbonden zouden zijn. Ik heb dus een pakket besteld bij UPC. 4 dagen voor dat de knop zou overgaan kreeg ik een mail van tele2 waar in stond dat alles geregeld was en of ik even 472 euro wilde betalen. Kosten abonnement tot einde datum contract. ik heb meteen terug gebeld en gezegd dat ik geen dubbele kosten wilde dus het hele verhaal ging niet door. Volgens Tele2 was alles in orden en werd de boel weer aangesloten (dit ook omdat ze het abonnement hadden geblokkeerd want ik had niet tijdig betaald (ze zijn erg vlot met blokkeren en het duurt een hele lange tijd het weer open te krijgen). Volgens de medewerker van Tele2 stond er niets meer open en was het geen probleem. en inderdaad de volgende ochtend toen ik alles weer aansloot had ik weer internet en telefoon. Op 2 juli kwam ik er achter dat ik geen telefoon had en geen internet. Omdat ik aan een storing dacht belde ik deze afdeling bij Tele2. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik te horen dat het abonnement was stop gezet. Het enige wat mogelijk was was om een nieuw abonnement af te sluiten tot einde datum oude abonnement. Helaas ging dit niet door want er stond een melding voor Incasso bij en ik moest maar contact opnemen met het incassobureau.

Ik heb dit gedaan en kreeg daar te horen dat alles op nul liep en dat het dossier terug was naar Tele2. Weer Tele2 opgebeld maar nu naar de afdeling voor de facturen. Daar kreeg ik te horen dat ik even in de wacht werd gezet om het een en ander na te kijken. Toen ze terug kwam zei de dame dat ze het door zou geven aan de afdeling financiën en dat deze met het Incassobureau zou bellen en mij dan terug zou bellen. Na een paar uur had ik nog niets gehoord dus belde ik terug. Daar kreeg ik te horen dat het wel 48 uur ging duren voor ik zou worden terug gebeld. Daar was ik het niet mee eens en als ik die zelfde dag niet zou worden terug gebeld of dat het probleem zou worden opgelost ze alles daar konden stoppen waar de zon niet scheen. En natuurlijk gebeurde dat niet.
De volgende dag heb ik alles naar Tele2 retour gezonden met een brief waarin stond dat ik het niet eens was met de gang van zaken. Dit ook omdat het hun fout was.
De woensdag er op dacht ik zelf maar eens te gaan bellen want de 48 uur waren al voorbij. Volgens hun hadden ze gebeld en een sms achter gelaten maar ik heb niets gekregen (gek hé) en weer bleek er helemaal niets te zijn gedaan. Er was geen contact opgenomen met het Incassobureau en de melding was er nog steeds en volgens hun namen zij geen contact op met het Incassobureau dat moest ik zelf doen. Mijn reactie was waarom moet ik dit doen. ik heb het bureau niet in de hand genomen en ik heb ze al gebeld wat kan ik nog meer doen. Er werd volgehouden dat dat mijn probleem was en ik moest ze maar bellen.
Dat heb ik gedaan. Het Incassobureau vond het maar gek wat tele2 deed en zou met hun contact opnemen. Het incassobureau heeft toen met iemand van tele2 een afspraak gemaakt en ik moest binnen 24 uur met tele2 contact opnemen/.
De volgende dag heb ik contact opgenomen en tot mijn stomme verbazing was de melding incassobureau nog steeds daar en kon er weer geen contract worden afgesloten. Er zou weer een melding worden gemaakt naar de afdeling financiën en ik wou weer binnen 48 uur worden gebeld. ik was er nu volledig klaar mee.
Weer het incassobureau gebeld en helaas was de heer waarmee hij de afspraak heeft gemaakt niet aanwezig en moest ik wachten tot de volgende dag.
om 20:54 kreeg ik een sms van Tele2 waar in stond dat het dossier van het incassobureau was afgewezen en ik moest mij maar in verbinding stellen met het incassobureau. ik heb tele2 gebeld met de v raag waarom het werd afgewezen maar dat wilde ze mij niet vertellen.
Nu moet ik mij met het bureau in verbinding stellen en ondertussen zijn er al 3 weken voorbij en is er nog niets geregeld. Kan dit zomaar?

367 1 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2014 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U vermeldt niet hoe lang uw contract nog liep bij Tele2. Een lopend contract kan wel worden opgezegd, maar niet zonder kosten.

Daar heeft die overstaphulp niets mee te maken, die regelt alleen de opzegging met een maand, dus als u vrij bent om over te stappen.

Met de rest van uw verhaal kan ik niets.

Zulke zaken kan men ook beter per mail of per brief regelen.