es
door essie38 Sep 16, 2014 om 13:17
Computers & telefonie

Tele2

Hoi Hoi.

Ik zit met een probleempje.
Ik heb via tele2 internet televisie en bellen.

Deze heb ik op 01-07-2013 afgesloten.

Nu is het probleem dat ik tot 20 mb internet heb.
Maar ik krijg maar 7a8 mb binnen.

Nu hebben ze van tele2 al 3 keer een monteur laten komen en alle drie zeggen ze dat we niet meer mb,s kunnen krijgen.

hierdoor loopt mijn televisie 2a3 keer per avond vast en moet ik hem steeds resetten.

Volgens tele2 moet ik hier maar genoegen mee nemen en willen ze niets oplossen omdat het meer dan 4 mb is wat ik binnen krijg.

Mijn vraag is nu dan ook wat ik hier aan kan doen .
Het is toch belachelijk dat ik hier genoegen mee moet nemen.

ik heb aangegeven dan ontbind mijn televisie maar .
Maar dat doen ze ook niet.

Help ik wordt hier zo boos om.

Groetjes Essie

479 11 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Sep 16, 2014 om 14:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U schrijft TOT 20 mb maar dat betekent niet dat u ze ook 20 mb krijgt.

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2014 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Door het minder aantal Mb's kan uw televisie helemaal niet vastlopen.

Dat moet een andere oorzaak hebben.

mahadma
door mahadma - Sep 16, 2014 om 15:39
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als je huis een grotere afstand van de wijkcentrale ligt, is het zeker dat je geen 20Mb van de TOT 20Mb binnen krijgt maar 7 tot 8. Ik krijg van de TOT 20Mb ook maar 12 Mb binnen. Als je zo vaak tv uitval hebt, vraag dan aan tele2 een ander modem/kastje. Zij kunnen zien hoe vaak dat je storing had/hebt.

bo
door boarder - Sep 16, 2014 om 15:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Essie,

Waarschijnlijk kan je niet sneller internet krijgen dan 8 MB. Dat probleem heb ik zelf ook. Voor mij bracht UPC uitkomst. Die geven namelijk internet via de kabel. Hierdoor heb ik een snelheid van 120 MB die ik ook daadwerkelijk behaal.

costnix
door costnix - Sep 16, 2014 om 16:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@boarder
De TS moet dan wel in het servicegebied van UPC wonen. De fusie van Ziggo met UPC vind rond 1 november a.s. plaats. ze moeten dan wel eerst Film1 van de hand doen. Bron:

es
door essie38 - Sep 16, 2014 om 16:34
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Allemaal.

Bedankt voor de reactie.

Valarius-2: dat weet ik dat je verlies heb.

Tijger1: de monteur vertelde ons dat dat kwam omdat er te weinig mb.s door kwamen.
en tv van tele2 via het internet gaat.
Maar als het daar niet door komt dan moeten ze de storingen van de tv toch oplossen.

Wat ze tot nu toe gedaan hebben is 1 keer een nieuw kasje opgestuurd wat niet geholpen heeft.
en een nieuw snoertje toegestuurd die ook niets deed.
En verder doen ze niks we moeten er maar genoegen mee nemen.

Mahadma:de centrale ligt idd 3 kilometer van ons af.

boarder:het gaat me niet zozeer om het internetsnelheid maar wel dat mijn tv het goed doet.
En ik niet als je een film zit te kijken de boel 2 a 3 keer moet resetten.
en een ander kastje hebben we ook al gehad.

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2014 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom hebt u in juni dan niet het abonnement opgezegd? Dan blijf je toch niet tobben?

ekiem
door ekiem - Sep 16, 2014 om 17:24
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ik begrijp dat u 3 kilometer van de centrale woont. Nu kan ik het mis hebben maar ik was in de veronderstelling dat dit max 2 km moest zijn. Afstand tot centrale is van invloed op de door te geven singaal.

Heeft u van tevoren geen postcode ceck gedaan want daaruit is e.e.a af te leiden.

Ekiem

costnix
door costnix - Sep 16, 2014 om 17:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De afstand tot de centrale wordt hemelsbreed gemeten . De werkelijke kabellengte is (veel) groter.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 16, 2014 om 18:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Welke kabelaar kunt u nemen?

pi
door pieterwolters - Sep 16, 2014 om 19:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 16 sep 2014, 14:14]Door het minder aantal Mb's kan uw televisie helemaal niet vastlopen.

Dat moet een andere oorzaak hebben.

Ik denk dat TS bedoelt dat het beeld van digitale TV vast loopt, niet de software in de televisie. En dat kan natuurlijk wel bij een te lage snelheid. Als het buffer van ontvanger sneller leegloopt dan dat het wordt gevuld valt er niet te kijken.