pi
door pimt Jan 23, 2015 om 11:07
Computers & telefonie

Tele2

Hallo,

In oktober 2014 heb ik via Belsimpel een abonnement afgesloten bij Tele2.
Elke maand krijg ik ontzettend hoge rekeningen. Na de facturen te hebben bekeken blijkt dat er geld in rekening gebracht wordt wanneer ik over mijn internetbundel heen ga.
Wat erg duidelijk vermeld staat op de site van Tele2 is dat abonnees ná februari 2014 geen buiten-de-bundel bedragen worden gevraagd.
Aangezien ik in oktober mijn abonnement heb afgesloten val ik volgens mij gewoon onder dit contract. Tele2 denkt hier anders over. Ik ben slecht (lees; niet) ingelicht over mijn contract dat anders zou zijn dan vermeld is op de website van Tele2 (lees; nergens terug te vinden). Na contact te hebben gehad met Tele2, melden ze mij niets te kunnen doen hieraan omdat ik via Belsimpel dit Tele2 abonnement heb afgesloten en verwijzen me door naar Belsimpel. Na contact met Belsimpel wordt ik doorverwezen naar natuurlijk... Tele2.

Ik weet nu niet wat ik moet doen, ik ben het totaal niet eens met deze rekeningen. Ook de manier hoe ik van hop naar her gestuurd word vind ik ronduit klant onvriendelijk.

Het enige wat ik nu naar mijn idee nog kan doen is mensen die bij Tele2 of Belsimpel een abonnement af willen gaan sluiten dit ten zeerste af te raden.

Bedankt voor het lezen en hoop op wat inspiratie.

Groetjes Pim

2228 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2015 om 11:14
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U bent via de "tussenpersoon" belsimpel naar de "uiteindelijke provider tele2" gegaan.

U bent dus niet goed/goed genoeg ingelicht door belsimpel, want daar heeft u een contract getekend.

U kunt een app instaleren die uw verbruik meet, ook via tele 2 kunt u uw verbruik zien op "mijn tele2".

U moet het dus gewoon zelf in de hand houden en niet boven uw abo grenzen uit gaan. En gebruik zoveel mogelijk wifi.

pi
door pimt - Jan 23, 2015 om 11:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het klopt, ik ben me er inderdaad bewust van dat ik verantwoordelijk ben voor mijn eigen internet verbruik. Wanneer ik echter nergens kan terug lezen dat ik aangepaste voorwaarden heb, hierdoor ook hoge rekeningen moet betalen, vind ik dat een zeer kwalijke zaak wanneer er tpch kosten in rekening worden gebracht.
Van beide partijen ben ik slecht/niet ingelicht over deze aanpassing en de beide partijen nemen niet de moeite om hier iets aan te doen op een klantvriendelijke manier. Zelfs nu kan ik nog steeds nergens terug vinden wat ik betaal per mb buiten de bundel.

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2015 om 11:30
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Het enige wat ik nu naar mijn idee nog kan doen is mensen die bij Tele2 of Belsimpel een abonnement af willen gaan sluiten dit ten zeerste af te raden.

.Het klopt, ik ben me er inderdaad bewust van dat ik verantwoordelijk ben voor mijn eigen internet verbruik

U legt nu uw fout neer bij een ander, u gebruikt meer data als in het contract staat. Daar bent u voor verantwoordelijk en niet de provider.

Kijk eens op "mijn tele2" naar uw verbruik, daar zullen ook prijzen in staan.

Cookies
door Cookies - Jan 23, 2015 om 11:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt bij het afsluiten van je abo toch de algemene voorwaarden en tarieven ontvangen?

pi
door pimt - Jan 23, 2015 om 11:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt! Er stond een week geleden op de website vermeld:
De internetbundels zijn geldig tot je volgende factuurperiode. Je kunt je verbruik van je internetbundel zien in de Tele2 app. De maximale down- & upload snelheden zijn: 14.4Mbit/s voor downloaden en 2Mb/s voor uploaden. Bij de internetbundels van Tele2 geldt een Fair Use Policy.

Wij rekenen géén buiten-de-bundel tarieven voor internet. Als je reguliere internetbundel leeg is, brengen we de snelheid naar beneden. Of kun je een extra internetbundel kopen.

Voor 12-02-2014 klant geworden?
Dan rekenen wij € 0,15 per MB als je reguliere internetbundel leeg is of € 1,- per MB indien je geen internetbundel hebt. Ook kun je nog een extra internetbundel kopen. Let wel op, nadat je extra bundel leeg is, internet je weer buiten je bundel.

Helaas hebben ze er deze week ook bij vermeld dat dit met actiebundels geldt. Wat dus maakt dat ik inderdaad niets meer heb om op te staan.

Al met al, mij zien ze niet meer terug en zal het niemand aanraden.

pi
door pimt - Jan 23, 2015 om 11:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag kan gesloten worden wat mij betreft.

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2015 om 11:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Al met al, mij zien ze niet meer terug en zal het niemand aanraden.
Bij elke provider gelden regels en voorwaarden, en het moge bekend zijn dat er verbruiks apps bestaan. Dus houdt jezelf in de hand, eenvoudiger is het niet. En dat geldt voor elke provider.

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2015 om 11:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Vraag kan gesloten worden wat mij betreft.

Helaas kan u en wij dat niet. U kunt "uitvinken" door het vinkje bij "stel mij op de hoogte als er reacties zijn". Goed weekend.

tele2webcare
door tele2webcare - Jan 23, 2015 om 14:18
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Pimt,

Ik snap dat het vervelend wanneer je hoge facturen ontvangt wanneer je deze niet verwacht. Je hebt je abonnement bij BelSimpel afgesloten en helaas hebben zij je verkeerd geïnformeerd. Abonnementen die na 12-2-2014 zijn afgesloten met een internetbundel daar rekenen wij geen buiten de bundel tarieven wanneer de mb’s op zijn maar verlagen wij de snelheid. Het is jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over Tele2 en dat je ons bij niemand zult aanraden. Mocht je nog vragen hebben dan kun je deze stellen op onze Facebook pagina, twitter pagina of op ons forum https://forum.tele2.nl/.

Groetjes,

Natascha

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 23, 2015 om 19:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op vrijdag 23 jan 2015, 14:18]Hallo Pimt,

Ik snap dat het vervelend wanneer je hoge facturen ontvangt wanneer je deze niet verwacht. Je hebt je abonnement bij BelSimpel afgesloten en helaas hebben zij je verkeerd geïnformeerd. Abonnementen die na 12-2-2014 zijn afgesloten met een internetbundel daar rekenen wij geen buiten de bundel tarieven wanneer de mb’s op zijn maar verlagen wij de snelheid. Het is jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over Tele2 en dat je ons bij niemand zult aanraden. Mocht je nog vragen hebben dan kun je deze stellen op onze Facebook pagina, twitter pagina of op ons forum https://forum.tele2.nl/.

Groetjes,

Natascha

Beste Natascha, vertel dan ook even waarom deze bij haar dan wel in rekening gebracht worden.

@Pimt hierboven staat het bewijs dat je niet buiten de bundel kunt. Dus hop opnieuw klagen en vol blijven houden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 23, 2015 om 19:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En ja Pim kan ook prima als meisjes naam :-).