richardvd
door richardvd Jul 16, 2010 om 12:02
Computers & telefonie

Tele2 Digitale tv problemen

Zijn er nog meer mensen hier die problemen hebben met digitale tv van Tele2, zoals happerend beeld, hangend beeld, weg vallen van zenders, 20 min bezig zijn op digitale tv aan de praat te krijgen? En het ook spuugzat is dat Tele2 hier niks aan doet, reargeer dan even? Groeten

Richard

9274 56 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 16, 2010 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

richardvd

Heb je hierover al kontakt opgenomen met de servicedesk van tele2?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2010 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij dat je een storing met je gehele adsl verbinding hebt.
Op het Tele2 Gebruikers Forum kun je je probleem melden en in contact komen met o.a. Tele2 Webcare.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2010 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste read,
ja heb hier al meerdere malen contact over gehad en ze geven het ook toe dat er problemen zijn, maar ze doen hier niks aan tot op heden. heb hier nu al drie maanden last van en op verschillende forums is dit ook bekend. als klant voel je ke gewoon genaaid dat er niks aan gedaan wordt.

groetjes
richard

ve
door verwijderd - Jul 17, 2010 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Richard,

Mijn ervaring bij Tele2 is alsvolgt: Na een soortgelijk probleem is mij geadviseerd om het modem te resetten ( 15 min. stekker uit stopkontakt en daarna er weer in). Het modem start dan weer op en na een aantal minuten is het klaar. Bij mij was het probleem toen meteen verholpen.

Succes!

Genius

ve
door verwijderd - Jul 17, 2010 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even ter aanvulling: Controleer ook even je kabels. Wellicht dat hier een "storing" in zit / uit voort komt. Het is aanbevelenswaardig om de kabel waarop het signaal binnenkomt naar je modem toe, zo kort als mogeljk te houden / maken. Dit scheelt een hoop (ellende).

ve
door verwijderd - Jul 19, 2010 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Richard,

Graag zou ik je klacht over ons TV-product in behandeling willen nemen. Ik ben Danielle en help klanten online met vragen en klachten over onze producten. Zou jij alsjeblieft je postcode/huisnummer of klantnummer naar mij toe willen sturen per e-mail. Graag ontvang ik dit onder vermelding van Richardvd via danielle@tele2.com

Indien je een (mobiel) telefoonnummer hebt waar je goed op bereikbaar bent voor een eventuele troubleshoot dan ontvang ik dit ook graag.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ve
door verwijderd - Jul 29, 2010 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ouders hebben soortgelijke problemen...en worden zeer slecht behandeld door Tele2...na jarenlange trouwe dienst...beide bijna 70 jaar maar hebben internet + bellen en digitale televisie...eerst hadden ze die oude decoder (ziet eruit als een zeer oude video recorder)...ze konden nooit films kijken want het beeld werd verstoord door electronen-blokken, balken door beeld...lijkt op capaciteitsprobleem van Tele2...gisteren nieuwe decoder (de nieuwe kleine zwarte) ontvangen via UPS na maanden zeuren...aangesloten, HDMI...nu beter beeld, edoch beeld blijft hangen...weer tig keer gebeld met technische dienst...vanmorgen weer gebeld en men zegt gewoon, tja, daarmee moet u maar leren leven, met hangend stotterend beeld...en als je als klant dan vraagt om bezoek van monteur/specialist, kan wel maar dan moet u zelf betalen...belachelijke Tele2 service...nee, het woord service bestaat dus niet bij Tele2! Contract loopt af eind Januari...dan is het toedeloe TELE2...met je service...UPC kabel pakket, 45 Euri per maand...dag!

ve
door verwijderd - Jul 29, 2010 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ladyboris,

Het kan niet de bedoeling zijn dat je ouders met haperend beeld zitten en graag zou ik dit dan ook op willen lossen. Ik heb inmiddels je e-mail ontvangen en neem je klacht nu in behandeling. Ik houd je op de hoogte van de vorderingen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ve
door verwijderd - Jul 29, 2010 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zoon had vergelijkbare problemen. Lag volgens Tele2 aan de slechte/oude aansluiting. Na een aantal aanmaningen heeft mijn schoondochter het contract wegens wanprestatie ontbonden (haar broer is jurist, en dat helpt). Ze zijn over gestapt op kpn via de zelfde oude aansluiting, en dat werkt wel goed. Bovendien is de beeldkwaliteit bij KPN beter (minder digitale artefacten). Mogelijk is een overstap naar KPN ook hier een optie

ve
door verwijderd - Jul 29, 2010 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben het zelfde probleem gehad met de kpn .eerst begon het met de telefoon en televisie en geen internet !!!! zo begon het er zou ook een momteur bij ons langs komen om 19.00 uur nooit gekomen . dus rondt een uur of 21.00 uur s,avonds toen gaf de pc aan .dat ik moest gaan ricepen dat heb ik gedaan .dat ging een paar dagen goed toen begon het weer . weer de modem ricepen en dat ging allemaal goed maar iedere ging het ook niet goed .met de email dat liep ieder keer vast . en sinds maandag overdag haden wij geen tv we hebben interactieve tv ook van hun !!! en sinds vanmiddag om 15.30 doet alles het weer . ze hadden ons eerst afgesloten maar later was het toch een storing !!!

ve
door verwijderd - Jul 30, 2010 om 00:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Theo jij hebt toch een heel ander probleem en ik mag een boon wezen als ik weet wat "ricepen" is.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2010 om 07:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

genius schreef op zaterdag 17 jul 2010, 16:28: Hallo Richard,

Mijn ervaring bij Tele2 is alsvolgt: Na een soortgelijk probleem is mij geadviseerd om het modem te resetten ( 15 min. stekker uit stopkontakt en daarna er weer in). Het modem start dan weer op en na een aantal minuten is het klaar. Bij mij was het probleem toen meteen verholpen.

Succes!

Genius

Helemaal mee eens met Genius!
Wij hebben Tele2 al jaren en hebben geen noemwaardig problemen mee! Misschien af en toe bij zware onweer, maar meer niet. Het hele systeem is aangesloten op een elektrische stekker (afstandbediening) die alles afschakelde als wij naar bed gaan. Dus wordt elke dag de modem en decoder ge-reset!
De Samsung tv heeft een stand-by knop, en ik wil geen sluipstrom betalen voor jan met de korte achternaam...daarom de aansluiting....

ve
door verwijderd - Jul 30, 2010 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@robert11: je idee gaat helaas niet helemaal op: op de eerste plaats gaat bij een blikseminslag de stroom dwars door die schakelaar naar je apparatuur, ook al staat de schakelaar uit, op de tweede plaats heeft ook die schakelaar een stroomverbruik, dat wel eens hoger zou kunnen zijn dan dat van je tv in standby.

Echt uit is het alleen een mechanische schakelaar. Bij onweer is het beter om de stekker geheel uit het stopcontact te trekken en een meter daarvandaan te houden.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2010 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edwardus,
Ik heb het over onweer dat eventuele storing kunnen optreden zoals TS meld, meer niet.
Bij onweer halen we alle schakelaars uit de stopcontact!
De samsung tv verbruikt 4 W/stand-by....
De schakelaar verbruikt 0,25W.....

ve
door verwijderd - Jul 31, 2010 om 01:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

You're doing fine!

ve
door verwijderd - Jul 31, 2010 om 09:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn er nog meer mensen hier die problemen hebben met digitale tv van Tele2, zoals happerend beeld, hangend beeld, weg vallen van zenders, 20 min bezig zijn op digitale tv aan de praat te krijgen? En het ook spuugzat is dat Tele2 hier niks aan doet

Inhoudelijk teruggaan op de vraag van richardvd:
Happerend beeld of hangend beeld kunnen veroorzaak worden door atmospherische storingen.
Als men live een uitzending volgt, bijvoorbeeld de Tour de France, heeft men vaak van die soort storing!
Maar de 20 minuten om de de digitale tv aan de praat te krijgen is waarschijnlijk een kwestie van goed te resetten!
Dat tele2 niks aan doet lijk me sterk! Als er problemen er zijn, wordt ik altijd zeer goed geholpen, niet dat ik vaak belt, maar voor die keer....
Danielle van tele2 zal u verder helpen, en wij hopen dat u dan de resultaat hier doorgeven....positief of negatief....

@edwardus: You're doing fine!
Al spreek ik enige talen, is voor mij engels net Chinees!

ve
door verwijderd - Jul 31, 2010 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vrij vertaald: dat doe je goed.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2010 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Danke edwardus ;-))
d8 al zoiets ja. Maar idd stroom sparen kan een hobby worden uiteraard, maar men moet weten wat en hoe men wil besparen! Door de modem te uitschakelen als het niet nodig is, spaar men heel veel stroom. Deze produceert een hoop warmte, net zoals de adapter van telefoon of de adapter van de laptop.
Voordeel is dus dat hier de modem en decoder elke dag worden ge-resetten, spaar ik een beetje "ellende" en geld zowiezo!
Prettige weekend toegewenst .....

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het ook zooooo gehad met Tele2, ze beloven een hoop maar is dit wel waar, kunnen ze hun belofte waar maken. ik zit inmiddel al bijna 2 jaar vast aan mijn contrakt, maar ik ga over stappen naar ZIGGO die maakt wel zijn belofte waar. ik ben het ook zoooo beu, slechte beeld qwalitijd, blokjes in beeld, het blijven hangen van de beeld, beelt uitval en ja ff wachten en je ziet storing ik heb het met mooi weer en met slecht weer.

ook programma gemist valt zeer tegen alleen, ned 1-2-3, sbs6, net5 en veronica dat is alles. waarom bv rtl4 niet?

als je een contrakt afsluit en je denkt na een paar maanden ik wil eurodivisi live erbij dan doe je dat maar PAS OP!! op dat moment word je contrakt opnieuw verlengt, echt achterlijk, dit is mij overkomen. mijn contrakt ging 2008 in t/m 2010 dit was incl laptop ok begrijpelijk, ik wou na 4 maanden later eurodivisi live erbij, volgens Tele2 geen probleem, maar nu ik over wilde stappen om de boven genoemde redenen, kreeg ik te horen dat me contrakt tot 2011 loopt dit kwam volgens Tele2 door dat ik eurodivisi live erbij had gekocht. dit mogen ze niet zomaar doen en ik ga nu echt alles uit de kast halen, want ik ben Tele2 nu wel heel erg zat! ik heb altijd optijd netjes betaald en je krijgt nu dit voor je kiezen...

p.s.
kom mij nou niet vertelen dat ik de stekker uit de modem moet halen en 30 sec moet wachten of zijn de draden wel goed aangesloten enz enz, dit zit allemaal goed. ook regelmatig hing ik aan de telefoon voor dit probleem, tot nu toe zonder resultaad. ik ben dit zooooo zat....

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ach ja het zijn allemaal geld wolfen

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

...........dit mogen ze niet zomaar doen ........ Ja hoor, dat staat ook duidelijk in de alg. voorwaarden. Altijd handig om die eens te lezen. Overigens wordt bij alle providers een abonnementswijziging automatisch wijziging contractdatum.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Overigens wordt bij alle providers een abonnementswijziging automatisch wijziging contractdatum.........

Dus OOK bij Ziggo!

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op zondag 1 aug 2010, 19:15: .........Overigens wordt bij alle providers een abonnementswijziging automatisch wijziging contractdatum.........

Dus OOK bij Ziggo!

voor ik Tele2 had, had ik ziggo die ik echt super vond maar wegens verhuizing in me nieuwe regio haden wij geen ziggo vandaar dat ik koos voor tele2, maar nu ben ik weer verhuist en kan ik ziggo weer nemen en aangezien de problemen bij Tele2 aanhouden en steets erger worden stap ik over. ik heb geen nieuwe wijziging papieren of nieuwe contrakt gehad van ze, dit haden ze wel moeten doen dat heb ik Tele2 telefonisch ook vermeld, maar hij hield vol dat mijn contrakt t/m 2011 is zonder dat ik dat ooit zwart op wit heb gezien. dus ik heb nu een 3 jarig abonnement. echt achterlijk voor woorden toch...

ve
door verwijderd - Aug 2, 2010 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@robert11
Alles wat hier genoemd aan oplossingen heb ik uiteraard al uitgevoerd met tele2 aan de telefoon. De problemen begonnen 4 maanden geleden en nu pas wordt er een nieuw kastje voor de digitale tv naar me opgestuurd, terwijl ik zelf dit al veel eerder aan gegeven heb dat het waarschijnlijk daarmee te maken heeft. Ik werk zelf ook in de ICT en heb ook veel met dit soort problemen te maken gehad, tuurlijk weet ik niet alles af van hoe het werkt binnen bij Tele2, maar ik heb van te voren al heel veel dingen uitgesloten wat het kan zijn. Het vervelende is gewoon dat het 4 maanden moet duren totdat er iemand is die naar je luistert! In de flat waar ik woon heb je geen kabel aansluiting, dus ben ik afhankelijk van tv via de ADSL lijn. De tv aansluiting die mijn flat heeft is gewoon erg slecht dus daar naar kijken is geen optie + ik betaal gewoon voor Tele2. Als je 4 maanden lang aan het tobben bent en lekker op de bank een film zit te kijken met andere woorden te ontspannen, en het loopt steeds na 10 minuten vast of wat dan ook, dan zit je niet meer ontspannen tv te kijken, maar loop alles en iedereen bij mekaar te vloeken! Op een gegeven moment ben je het gewoon zat. Voordat ik tele2 begon te bellen heb ik eerst diverse forums nagezocht, waaronder die van tele2 zie link :.
Je kan dus wellicht mijn frustratie begrijpen. Moet er overigens wel bij zeggen dat ik afgelopen vrijdag met een dame van Tele2 gesproken heb en die me echt goed geholpen heeft en dat mag ook gezegd worden! Hoop gewoon dat het snel wordt opgelost en dat ik eindelijk eens normaal tv kan kijken!

ve
door verwijderd - Aug 2, 2010 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

oh link ging niet helemaal goed, komt die nogmaals Link naar forum

ve
door verwijderd - Aug 2, 2010 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Monique-a,

Ik begrijp dat je problemen ondervindt met de kwaliteit van de digitale TV en zou je graag willen helpen om dit op te lossen. Zou jij a.j.b. je postcode/huisnummer of klantnummer en telefoonnummer waar je goed op te bereiken bent naar mij toe willen sturen per e-mail o.v.v. Monique-a?

Zodra ik dit heb ontvangen kan ik je klacht in behandeling nemen. Om nog in te gaan op je contractverlening met Eredivisie Live: Het zit zo wanneer je een Eredivisie Live pakket besteld je contract inderdaad opnieuw verlengd wordt, zonder het contract van Tele2 heeft Eredivisie Live namelijk geen bestaansrecht.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ve
door verwijderd - Aug 3, 2010 om 08:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

tele2webcare schreef op maandag 2 aug 2010, 15:18: Beste Monique-a,

Ik begrijp dat je problemen ondervindt met de kwaliteit van de digitale TV en zou je graag willen helpen om dit op te lossen. Zou jij a.j.b. je postcode/huisnummer of klantnummer en telefoonnummer waar je goed op te bereiken bent naar mij toe willen sturen per e-mail o.v.v. Monique-a?

Zodra ik dit heb ontvangen kan ik je klacht in behandeling nemen. Om nog in te gaan op je contractverlening met Eredivisie Live: Het zit zo wanneer je een Eredivisie Live pakket besteld je contract inderdaad opnieuw verlengd wordt, zonder het contract van Tele2 heeft Eredivisie Live namelijk geen bestaansrecht.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ik heb nooit een contrakt ontvangen :(
ik ben nu sins gister overgestapt dit met div redene zie hier onder:

> slecht beeld qwaliteid
> stil hangend beeld ( gevolg daarop is tv-beeld ingebrand, heb nu een nieuwe tv moeten kopen)
> krakende/ blokkerig beeld
> progr gemist, bv sbs6 staat aleen piet weerbericht niet echt veel keuze dus...
> tele2 chat om je probleem voor te legen, de antwoord is vaak: dit produkt is bij ons niet bekend waardoor je verplicht word om te bellen en ja een 0900 nummer en dan word je ook nog is lang in de wacht gezet, kortom de service krijgt voor mij een cijver 3

ook betaalde ik bij tele2 71,00 per maand.
nu ben ik overgestapt ik betaal nu 66,00 en proviteer ik van veeeeeeeel meer senders, en 24 uur dag/nacht gratis bellen(excl 0900/06 nr's) en als ik de profider wil bellen hebben we zelfs een gratis nummer, en super snel internet, en kijk ook nog is in HD qwaliteid.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2010 om 08:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@monique-a: ik begrijp dat je je gisteren hebt aangemeld bij een andere provider. Wil ik je wel even waarschuwen: dit ontslaat je niet van je verplichtingen t.o.v. Tele2. Je zult gewoon de abonnementskosten moeten betalen tot einde contract.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2010 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op dinsdag 3 aug 2010, 08:51: @monique-a: ik begrijp dat je je gisteren hebt aangemeld bij een andere provider. Wil ik je wel even waarschuwen: dit ontslaat je niet van je verplichtingen t.o.v. Tele2. Je zult gewoon de abonnementskosten moeten betalen tot einde contract.

daar ben ik al van op de hoogte, dat vind ik het probleem ook niet, ik kan nu in iedergeval wel rustig tv kijken zonder dat ik hoef te vloeken omdat er weer een van de redene optrede ;-)

ve
door verwijderd - Aug 3, 2010 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste richard, ik kan het niet helemaal begrijpen als trouwe tele2 klant! Ik wordt altijd heel netjes geholpen van de service medewerkers!
Maar even dit: in ons eet/woonkamer hadden wij de zitpositie veranderd van voren naar achter en vice-versa. De televisie aansluiting wordt dus verlengt door de hele kamer 9 meter verder. Ik heb in die tijd minder goed beeldkwaliteit gehad en van alles geprobeerd...en ook tele2 de schuld gegeven.
Nu is alles weer terug in oorspronkelijke situatie, en de tv is 1,5 meter van de toenmalige telefoonaansluiting. De kabelsverbindingen hou ik zo kort mogelijk, en ik heb weer een prachtige beeld en zonder blokjes.
Ik heb nog een lange kabel voor als ik wil internet buiten (2e tv buiten loop via een draadloos marmitek en ik kan niet tegelijk kijken door storing). Maar door de lange kabel valt wel af en toe mijn verbinding weg! Maar verder heb ik geen probleem met tele2....gelogen...vanmorgen had ik een 1/2 uur geen internet wel televisie! 2 keren ge-reset en alles was weer goed. Of het een storing was van tele2? weet ik niet en heb dus niet gebeld.
Ik heb hier trouwens nog steeds een oude decoder, samsung, het tweede in al die jaren, en voordat hij kapot ging, hadden we enorm veel last van blokjes en stilstaand beeld. Binnen een week hadden we de nieuwe decoder!
Misschien ben ik een van de weinige die echt tevreden is met tele2!

ve
door verwijderd - Sep 2, 2010 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook al maandenlang problemen met haperend beeld. In eerste instantie had ik geen problemen met tele2 tot de storingen begonnen.

Telefonisch contact opgenomen met de klantenservice, meermaals zelfs, dat alleen al kost klauwen met geld. En hun commentaar? "Tja mevrouw, vanaf hier ziet alles er ok uit dus er is geen probleem. Een monteur kan wel, maar op uw kosten".

Werkelijk een service van niks daar helaas, ik kan niet wachten tot mijn contract afloopt. Iemand nog goede suggesties voor de overstap?

ve
door verwijderd - Sep 3, 2010 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dees,

Namens Tele2 wil ik excuses maken dat je klacht nog niet adequaat is opgelost. Graag zou ik je willen helpen dit op te lossen. Kun je alsjeblieft je postcode/huisnummer of klantnummer en telefoonnummer waar je op te bereiken bent naar danielle@tele2.com
Je gegevens zie ik graag o.v.v dees.nl tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ve
door verwijderd - Oct 11, 2010 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels heeft tele2 mijn contract ontbonden, omdat ze het probleem niet kunnen oplossen.

Groetjes

ve
door verwijderd - Oct 11, 2010 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat hebben ze mij zojuist ook voorgesteld. Ik kan kosteloos opzeggen zodra ik een ander provider heb gekozen.
Toch een vreemde gang van zaken, maar het zij zo. In ieder geval fijn dat deze posts hebben gezorgd voor een beter contact met tele2.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eind 2010 heeft Tele2 de look&feel van televisie veranderd, dit hadden ze netjes per brief aangekondigd. Zag er mooi uit maar de basisfuncties werken slecht; zappen, geluid verzetten alles reageert traag. Denk je dat de afstandsbediening niet reageert, en 30 sec later staat de boel alsnog 10 standen harder of een paar kanalen verder dan de bedoeling is.

Ik gebeld. Het duurde even voor ik het iemand aan de lijn kreeg met verstand van zaken maar toch gelukt. De oudere Samsung Versatel decoders bleken de verandering niet helemaal aan te kunnen. Graag oplossen was mijn reactie. Oplossing zou nieuw type decoder zijn; prima. Maarrr... Moest ik wel even een nieuw contract afsluiten. Mag ik hun probleem oplossen door me te verplichten een jaar langer klant te blijven. En het nieuwe contract zou wel goedkoper zijn, maar de vanafprijs is wel laag maar om op hetzelfde pakket uit te komen werd het minimaal even duur.

Ik wilde opzeggen, dus doorverbonden naar die afdeling. Het verhaal nog eens uitgelegd en het was me verkeerd voorgerekend. Nieuw contract en decoder met harddiskrecorder bleek 1e jaar 5 euro p/m goedkoper en daarna even duur. De tip was; na een jaar bellen en dan krijg je gewoon weer die 5 euro p/m korting. Ik, hier wilde ik wel op in gaan. Ik wilde ook een 2e decoder voor in de slaapkamer. Invoeren lukte niet dus het alternatief voor een vast bedrag per maand was 1 x 50 euro wat al binnen een jaar voordeel op leverde; prima dus.

Ik wachten op de hele handel. Na 2 weken gebeld; excuses het is nooit verwerkt, u heeft alles binnen 5 dagen in huis. Dat klopt maar wat hebben ze opgestuurd als 2e decoder? Zo'n oude Samsung waar de problemen allemaal mee begonnen zijn.... ZUCHT. Heb daar dus nog 5 tientjes voor betaald.

Ik weer bellen. Nee hoor, die decoder heeft u besteld. Nee dus, zie historie, ik heb nog 3 van die dingen dus waarom zou ik. Nu willen ze de decoder dus niet ruilen voor het nieuwe type, die ze me zelf hebben geadviseerd. Alleen terugsturen en geld terug is een optie. Om dan aan een nieuwe decoder te komen moet ik een apart contract van 5 euro per maand afsluiten dat los staat van het hoofdcontract en dus een andere einddatum heeft. Echter, dat is niet afgesproken en zorgt voor mij al na 10 maanden hogere kosten dan beloofd. Als ik dat een paar weken geleden had gehoord had ik opgezegd, waar ik dus al voor aan de telefoon hing. Ook dat aparte contract willen ze niet eens gelijk trekken met het nieuwe contract dat nog maar een paar weken terug is ingegaan. En zonder hoofdcontract heb je niets aan de extra decoder.

Wat zit dat allemaal raar in mekaar zeg. Ik heb zoveel aan de lijn gehangen à een dubbeltje per minuut, ben het helemaal zat. Ik denk dat ik maar eens verder ga kijken en het hele boeltje terug geef.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2011 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan wordt er aangebeld door TNT; pakketje... Nieuwe decoder. Zou er dan toch iemand naar gekeken hebben die snapt hoe de vork in de steel zit? Nu dan nog maar even goed kijken hoe dit alles op de rekening wordt verwerkt...

ve
door verwijderd - Feb 9, 2011 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vervelend allemaal ik heb ook last van haperend beeld en geluid, en al diverse keren gemaild maar geen antwoord of zoiets als modem resetten enz enz.
Danielle al gemaild maar zelfde antwoord, bellen met helpdesk ik heb een onbeperkt bellen contract met tele2 naar alle nummers behalve 06 en 009 nummers en wat denk je ik mag een 009 nummer bellen ( 10ct/min) alsof wij nog niet genoeg betalen aan tele2 voor tot nu toe ondeugdelijke levering.
Kabel tot aan de modem is 75 cm al ontelbare keren resetten en kabels checken/wisselen bla bla bla het draaiboek riedeltje van Helpdesk.
Dan maar via de help assistent van tele2 , via berichtje sturen uiteindelijk gelukt om een mail te versturen vragen ze je wel het hemd van je lijf en zelfs je tele2 telefoonnummer zodat je " teruggebeld kan worden" aan me hoela je krijgt gewoon een mail terug met de mededeling dat je helpdesk kan bellen.......
Ben wel netjes geholpen toen ik problemen had met overstappen naar digitale tv want in dat nieuwe contract stond " goedkoper bellen" terwijl ik al jaren onbeperkt bellen had dus dit hadden zij zonder te ,melden ook veranderd pfgfgff hiervoor wel gebeld en dat hebben zij keurig geregeld door het weer terug te zetten en de kosten die ik in twee maanden had gemaakt met bellen te restitueren Tele2 kan het wel dus ................

Ron

ve
door verwijderd - Feb 9, 2011 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik nu wil weten ( het liefst van danielle of iemand van TELE2) of het probleem nu wel of niet opgelost kan worden ..... zoniet hoe komen wij tot een oplossing om ons contract te ontbinden ... zoja wanneer en hoe lossen wij het probleem haperend beeld en geluid dan op ?
En het liefst openlijk via een topic zodat iedereen dit kan lezen, scheelt een hoop mailwerk voor Danielle .....

Zou dit mogelijk zijn in ..........7 dagen vanaf nu ???

Ron

ve
door verwijderd - Feb 14, 2011 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben vandaag gebeld 14-2-2011 met de mededeling dat wij een nieuwe modem toegestuurd krijgen op woensdag/donderdag, de modem zou de update's misschien niet goed meer verwerken.......
Volgende week worden wij weer teruggebeld om te kijken of er verbetering is.

ben benieuwd hou jullie op de hoogte

R

ve
door verwijderd - Feb 23, 2011 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag 23-02-2011 opnieuw gebeld door Tele2, ondertussen al een week verder met het nieuwe modem , maar nog geen storingsvrije HDtv, wel minder geworden. Met internet en telefoon geen problemen meer gehad dus dat is op zich al positief nieuws.
Krijg nu een nieuwe decoder thuisgestuurd en Tele2 belt mij weer terug.

Ben benieuwd of de storing na het plaatsen van de decoder tot het verleden behoord.

Hou jullie op de hoogte

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wederom gebeld door tele2 vlgs afspraak vandaag 03-03-2011.

Ondanks de nieuwe decoder is er geen noemenswaardige verbetering, beeld en geluid haperen nog steeds, nu de melding van tele2 dat wij teveel down/uploaden (tijdens TV kijken) of dat er maleware of virussen actief zijn zodra wij met internet zijn verbonden. Nu is de vraag van Tele2 of wij eens willen gaan proberen terwijl wij tv kijken om het dataverkeer van de pc's te stoppen dus niet te gaan internetten of te up/downloaden.
Virussen en maleware worden elke week geneutraliseerd door onze virus/maleware scanner.

Volgende week worden wij weer teruggebeld en als er geen verbetering is gaat Tele2 via het hoofdkantoor iets aanbieden ( ben benieuwd)
Hou jullie op de hoogte

vrgr Ron

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

ronybalony schreef op vrijdag 4 mrt 2011, 13:03: Wederom gebeld door tele2 vlgs afspraak vandaag 03-03-2011.

Ondanks de nieuwe decoder is er geen noemenswaardige verbetering, beeld en geluid haperen nog steeds, nu de melding van tele2 dat wij teveel down/uploaden (tijdens TV kijken) of dat er maleware of virussen actief zijn zodra wij met internet zijn verbonden. Nu is de vraag van Tele2 of wij eens willen gaan proberen terwijl wij tv kijken om het dataverkeer van de pc's te stoppen dus niet te gaan internetten of te up/downloaden.
Virussen en maleware worden elke week geneutraliseerd door onze virus/maleware scanner.

Volgende week worden wij weer teruggebeld en als er geen verbetering is gaat Tele2 via het hoofdkantoor iets aanbieden ( ben benieuwd)
Hou jullie op de hoogte

vrgr Ron

Hoop dat ze het oplossen voor je, ik mocht toendertijd mijn contract kosteloos laten ontbinden en ik ben inmiddels over naar Online (internet & Canaldigital (HD televisie wel met schotel dan) en dat bevalt echt uitstekend. Qua kosten zit ik nog onder die van tele2. Sterkte ;)

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

10 maart wederom gebeld door Tele2, met de vraag hoe het nu is gegaan, mijn antwoord is duidelijk "geen verbetering" .
Nu werd het ook wel duidelijk dat Tele2 momenteel niet in staat is om deze storing te verhelpen en dat dit echt ligt aan hun, softwarematig krijgt Tele2 het nog niet voor elkaar. Nu sturen ze nog eenmaal een oudere decoder op ( samsung) en vragen mij om het hier nog eens mee te willen proberen, nu heb ik nog een oude " samsung" boven staan in de slaapkamer en heb daar geen problemen mee. Ook gaat tele2 mij aanbieden dat ik desnoods kosteloos kan gaan overstappen, na overleg met het hoofdkantoor en hier hoor ik volgende week meer over.

Wel de hele morgen (10 maart) en in de loop van de middag veel storing gehad met de TV en nu ik op 11 maart in de ochtend het nieuws volg over de Tjunami in Japan hebben wij hier nog geen storing gehad..............

Word vervolgd

Ron

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel de hele morgen (10 maart) en in de loop van de middag veel storing gehad met de TV ..........

Dit was landelijk, dus iedereen had daar last van. Gewoon even een radio of een mp3 aangezet, en geen probleem, 's avond was alles weer oké.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met mijn innige deelneming in dezen als het nog niet opgelost.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met mijn innige deelneming in dezen als het nog niet is opgelost.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 11:05: Wel de hele morgen (10 maart) en in de loop van de middag veel storing gehad met de TV ..........

Dit was landelijk, dus iedereen had daar last van. Gewoon even een radio of een mp3 aangezet, en geen probleem, 's avond was alles weer oké.

Dat meld ik ook ...(*dezelfde avond) en de volgende morgen de gehele morgen de tv aan ivm Japan en nog geen problemen gehad.

*Niet gemeld van die avond in de topic.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het ontvangen van de " oude " Samsung ontvanger en het installeren van deze, wat overigens niet zonder problemen ging maar hier later meer over, ook geen verbetering van het beeld/geluid plus een trage verbinding met zappen en overschakelen. Tele2 heeft wederom teruggebeld met de mededeling dat wij kosteloos mogen overstappen naar een andere privider, waar wij dus serieus mee bezig gaan. Tele2 geeft dus geen garantie dat zij deze problemen op korte termijn kunnen oplossen. ( op lange termijn ook niet volgens mij, maar dat is mijn mening).

De problemen met de oude Samsung waren opgelost nadat ik naar helpdesk heb gebeld (pfff de 0,10 ct/min lijn) Ik had een medewerker die hier prima op anticipeerde door mij het bedrag te restitueren van wat ik verbeld heb met Tele2, prima zaak en dat juig ik toe, je moet er wel om vragen maar dan doet Tele2 ook niet moelijk.

Ik update alleen nog als wij zijn overgestapt of als de problemen zijn opgelost.

Succes voor al diegene die nog met deze problemen zitten en laat mij eens weten hoe jullie dit hebben opgelost.

Ron

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

De digitale tv van tele2 bevat ook nog de volgende storing: bij het bekijken van de tv-gids (met de afstandbediening) blijft deze gids hangen. Je kan dan niet meer vooruit scrollen. Het menu loopt vast bij een bepaalde tijd. Gevolg: geen tv-programmas kunnen opnemen na dat tijdstip.

Het advies resetten (= stekker 1 minuut eruit) moet ik zowat elke week opvolgen. Digitale tv van tele2 is extreem storingsgevoelig en hun service is niet goed.

Mijn familie zit bij Ziggo en die hebben nooit problemen met digitale tv.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2012 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben Tele2 en af en toe hadden we wat problemen met de ontvangst van de televisie, dit werd dan netjes opgelost. Sinds de afgelopen 2 weken is het echter helemaal mis, elke avond rond 20.00 uur valt het geluid op de tv weg en als dat te lang duurt ook het beeld. Al een paar keer gebeld met Tele 2 a 10 ct per minuut en je zit toch zo 20 minuten aan de telefoon. Nu is het weer mis, we zijn er goed klaar mee! Belachelijk en irritant is ook dat je geen klacht kunt indienen via email, nee je moet ze bellen tegen betaling. Wat is dat voor belachelijke service??? Oja dan kun je terug gebeld worden voor een tevredenheidsonderzoek, doen ze lekker op zaterdagochtend om 8.00 uur als je vrij weekend hebt. Ik snap werkelijk niet wat het woord service bij zo'n bedrijf in houdt. Wij gaan het abonnement opzeggen! Nu op zondagavond kun je maar tot 19.00 uur bellen en daarna heb je vette pech, geen tv in deze tijd, dat kan toch echt niet meer mensen. Morgen maar weer bellen maar dan om de boel stop te zetten!!!!

ve
door verwijderd - Nov 19, 2012 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is nu ruim 1 1/2 jaar verder en ik heb toendertijd inderdaad kosteloos kunnen opzeggen, wij zijn overgestapt naar Ziggo .
Ook bij Ziggo is het niet altijd goed maar wel 75 % beter als bij Tele2 in ieder geval de digitale TV daar hebben wij helemaal geen problemen mee alles werkt zoals het hoort te werken.
Bij Ziggo is het vaak het internet dat problemen geeft, niet de snelheid halen die word beloofd , of soms helemaal geen internet maar ik moet wel zeggen dat zij vrij snel hun problemen oplossen.

Dus bij deze zal ik hier niet meer gaan posten en is dit mijn laatste update.

Succes allen

Ron

ve
door verwijderd - Jan 5, 2013 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem klinkt herkenbaar. Je hebt zoals ik lees een samsung tv. Ik heb een tijdje last gehad van storend beeld, zwart beeld, hangend beeld. Meldingen van gecodeerd signaal. Ik gebruik hierbij en CI+ module. Ik heb het helemaal uitgezocht met behulp van mijn provider. De conclusie is dat het aan de tv ligt. Als ik verschillende forums op internet lees, blijken er hier meer problemen mee te zijn.

Het lijkt over het met de tuner van je tv of decoder te maken heeft. De problemen lijken aan te geven dat een van de twee niet goed werkt. In mijn geval bleek het de tv. Met een decoder had ik goed beeld. Met een CI+ kaart in de tv niet. In het laatste geval wordt het beeld omgezet door de tuner van de tv zelf.

Maar er zit wel een maar...ik heb digitaal via de kabel, dus misschien veranderd dat het verhaal.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook sinds begin van dit jaar een pakket van tele2: telefoon, internet en televisie.

Telefoon en internet werkt inmiddels (na wat ander gedoe waar ik hier niet over uitwijdt) goed maar de televisie geeft voortdurend problemen: het beeld gaat dagelijks wel een of twee maal ineens op zwart. Dan krijg ik een melding dat de gids aan het laden is. Opnemen en kijken naar een andere zender gaat helemaal niet. Dan gaat het beeld op zwart en loopt de boel vast. Geen tv , geen opname.
Volgens tele2 zou ik voldoende bandbreedte moeten kunnen hebben en ligt het mogelijk aan de plaats van het isra-punt en de afstand naar het modem.
Morgen ga ik maar eens proberen of ik de afstand tot het modem kan verminderen en dan maar afwachten... En anders wordt het dit jaar uitzitten en dan switchen naar ziggo..

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

lidwienw schreef op maandag 11 mrt 2013, 20:52: Ik heb ook sinds begin van dit jaar een pakket van tele2: telefoon, internet en televisie.

Telefoon en internet werkt inmiddels (na wat ander gedoe waar ik hier niet over uitwijdt) goed maar de televisie geeft voortdurend problemen: het beeld gaat dagelijks wel een of twee maal ineens op zwart. Dan krijg ik een melding dat de gids aan het laden is. Opnemen en kijken naar een andere zender gaat helemaal niet. Dan gaat het beeld op zwart en loopt de boel vast. Geen tv , geen opname.
Volgens tele2 zou ik voldoende bandbreedte moeten kunnen hebben en ligt het mogelijk aan de plaats van het isra-punt en de afstand naar het modem.
Morgen ga ik maar eens proberen of ik de afstand tot het modem kan verminderen en dan maar afwachten... En anders wordt het dit jaar uitzitten en dan switchen naar ziggo..

Je hoeft geen jaar toch meer uit te zitten je mag maandelijks opzeggen bij problemen... succes

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan pas maandelijks opzeggen als het jaarcontract dat is afgesloten, afgelopen is. Zeg je eerder op dan kunnen ze bijvoorbeeld eisen dat je de resterende maanbedragen van het jaar betaalt..

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar misschien kan ik wel voor het einde van het contract opzeggen als het allemaal niet werkt zoals het zou moeten en ik dat aan kan tonen. Maar dat is weer een volgende stap.

Wat ik wel raar vind is, dat gedaan wordt alsof bij iedereen een groot pakket als telefoon, internet en tv mogelijk is. Terwijl bekend is dat bij mensen met een beperkte bandbreedte (door bijvoorbeeld afstand tot de centrale) dit niet zal gaan werken.... En ze dan niet bijv èn kunnen opnemen, èn een andere zender kunnen kijken, èn kunnen internetten... ik had me dit helaas vantevoren niet gerealiseerd. Tele2 zou hier transparanter over moeten zijn. Nu komen er veel achter dat het niet werkt als ze er al aan vast zitten.