Tele2: Extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.
Hoi allemaal,
Een aantal weken geleden gebeurde er het volgende:
Ik zocht mijn telefoon, deze lag op zolder, toen ik deze pakte bleek mijn accu leeg te zijn. Dit was raar want ik had deze 's nachts opgeladen. Ik de telefoon aan de lader gedaan en ging toen iemand bellen. Toen kwam ik erachter dat ik was afgesloten door Tele2...
Ik bellen naar de 'klantenservice' die mij vertelde dat ik op mijn kreditlimiet zat (€250). Dit door een internet gebruik van meer dan 2GB.
Raar, ik heb de telefoon die dag niet aangeraakt en daarnaast heb ik thuis gewoon wifi.
De klantenservice meld mij op zondag tussen 07:30 en 14:30(?) is er elk half uur in blokken van exact 97.6563MB (€14,90) aan data gedownload van het ip adres: 84.241.224.32. Klinkt als een update of iets. Voor meer technische inhoud verwijs ik je door naar mijn vraag op tweakers.
Tele2 meld niets te kunnen doen voor mij. Er is iets gedownload dus er moet voor betaald worden. Ze kunnen mij niet verder helpen met uitzoeken en al helemaal niet tegemoet komen in de kosten. Waarschijnlijk ligt het aan mijn telefoon dus je moet het maar uitzoeken met Android, aldus Tele2...Bedankt voor de service Tele2!!!!!
Deze rekening komt één deze dagen binnen, wat moet ik nu doen?? €250 betalen heb ik natuurlijk weinig zin in...
Wat kan ik nu doen? Waar ligt de verantwoordelijkheid en is Tele2 niet verplicht om mij hierin (proberen) te helpen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord. Alle reacties zijn welkom!
Bart
Beste bartolo,
Ik vind het vervelend om te lezen dat er onduidelijkheid is over het verbruik. Ik begrijp dat je niet op een dergelijke rekening zit te wachten.
Het kunnen heel veel verschillende dingen geweest zijn waardoor dit gebeurd is. Wat voor telefoon gebruik je? Kun je terug kijken in je telefoon om te zien wat er precies gebeurd is? Is misschien je Wifi tijdelijk down geweest thuis en dat je telefoon toen over is gegaan op bijvoorbeeld 3G?
De kosten zijn inderdaad gemaakt en zullen betaald moeten worden, maar als we kunnen achterhalen waardoor het gekomen is kunnen we misschien nog iets voor je betekenen. Laat je me weten wat je bevindingen zijn?
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Heel persoonlijk denk ik dat je nog mazzel hebt. Zoals je ook op het andere forum kon lezen zit er ergens een bug in een app, of is er iets constant corrupt gedownload. Hier kan je Tele2 natuurlijk niet voor verantwoordelijk houden. Wie wel? Dat kan ik hiervandaan niet beoordelen. Tele2 heeft alleen de dienst geleverd die gevraagd werd. Niets meer en niets minder.
Dat is niet bedankt voor de service..... Je kan Tele2 toch niet iets verwijten als jouw telefoon op hol slaat, dat vind ik persoonlijk niet heel erg reëel. Jij bent verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van je telefoon, niet Tele2.
Misschien zit er wel een bug in je wifi app, waardoor deze op hol slaat en je telefoon naar andere verbindingen gaat zoeken. Ik zou even je telefoon opnieuw installeren.
[quote=tele2webcare schreef op vrijdag 11 jan 2013, 09:56]Beste bartolo,
Ik vind het vervelend om te lezen dat er onduidelijkheid is over het verbruik. Ik begrijp dat je niet op een dergelijke rekening zit te wachten.
Het kunnen heel veel verschillende dingen geweest zijn waardoor dit gebeurd is. Wat voor telefoon gebruik je? Kun je terug kijken in je telefoon om te zien wat er precies gebeurd is? Is misschien je Wifi tijdelijk down geweest thuis en dat je telefoon toen over is gegaan op bijvoorbeeld 3G?
De kosten zijn inderdaad gemaakt en zullen betaald moeten worden, maar als we kunnen achterhalen waardoor het gekomen is kunnen we misschien nog iets voor je betekenen. Laat je me weten wat je bevindingen zijn?
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Beste Daniëlle,
Allereerst bedankt voor je (snelle) reactie. Het gaat om een Samsung Galaxy Nexus, met android uiteraard.
Ik heb nog geprobeerd om een log uit mijn telefoon te lezen vanuit windows, maar dat heeft helaas geen resultaat opgeleverd. Wel heb ik een aantal screenshots waarin ik kan aantonen dat het om een achtergrondservice gaat van het besturingssysteem en dus geen App zoals facebook of iets wat ik zelf geinstaleerd heb. Ik lees op internet dat het gebruikelijker is dat deze achtergrondservice slechts enkele MB's gebruikt. foto1, foto2, foto3. Hebben jullie geen technisch servicepunt hiervoor? Je kan natuurlijk geen technisch niveau verwachten van een telefoongebruiker.
Ik heb begrepen dat bij o.a. KPN er bij €59,95 aan dataverkeer een sms wordt verstuurd waarin je met "JA" moet antwoorden om verder te gaan, anders wordt het internet stopgezet. Dit naar aanleiding van de nieuwe regelgeving binnen de EU. Meer hierover in deze link. Zou Tele2 dit ook niet moeten doen? Ik heb wel een sms gekregen met een mededeling, maar aangezien mijn telefoon op zolder lag en ik hier geen zicht op had, had die sms natuurlijk geen zin. Als ik de oplossing van KPN vergelijk met jullie kredietlimiet van €250 zit daar wel erg veel verschil in.
Ook vind ik het raar dat ik van mijn telefonie en mijn sms verkeer een keurige specificatie krijg, daar weet ik dus waarvoor ik betaal, dat kan ik dan ook checken. Maar als het gaat om dataverkeer is het ineens 'prive' en mag er alleen gespecificeerd worden hoeveel MB er is gebruikt. Ik weet dus niet specifiek waarvoor ik betaal?!
Hopelijk kan je hier iets mee. Alvast bedankt voor je reactie.
Vriendelijke groeten,
Bart
Heb je wel een beveiliging op de gsm zoals bijv. Avast? Indien niet dan zou ik dat installeren en eens scannen.
[quote=bartolo schreef op zondag 13 jan 2013, 22:41]Nog even een toevoeging op mijn bericht, ik lees op internet dat er binnen Europa een limiet geldt van €59.50 voor mobiel internet. Had mijn dataverbruik überhaupt wel zover hebben mogen oplopen?
Nogmaals bedankt.
Vriendelijke groeten,
Bart
Die limiet geldt alleen als je aan het roamen bent, niet als je in Nederland bent.
[quote=aurora1 schreef op zondag 13 jan 2013, 22:50]Heb je wel een beveiliging op de gsm zoals bijv. Avast? Indien niet dan zou ik dat installeren en eens scannen.
Ik ben reeds in de winkel geweest vanwege traag internet op mijn mobiel. Op hun advies heb ik Avast toe verwijderd. :-)
[quote=sweeterlake schreef op maandag 14 jan 2013, 02:35]Waarschijnlijk is uw toestel geïnfecteerd geweest met een virus o.i.d.
Als mijn telefoon geinfecteerd zou zijn, waarom download deze dan alleen via 3g? Momenteel doet de achtergrondservice via wifi helemaal niets meer. Deze maand slechts 5MB. En sinds de afsluiting heb ik niets veranderd aangezien ik instellingen intact wil houden i.v.m. analyse.
[quote=jorisw schreef op maandag 14 jan 2013, 08:35][quote=bartolo schreef op zondag 13 jan 2013, 22:41]Nog even een toevoeging op mijn bericht, ik lees op internet dat er binnen Europa een limiet geldt van €59.50 voor mobiel internet. Had mijn dataverbruik überhaupt wel zover hebben mogen oplopen?
Nogmaals bedankt.
Vriendelijke groeten,
Bart
Die limiet geldt alleen als je aan het roamen bent, niet als je in Nederland bent.
Mag ik vragen waar je dit gelezen heb? Het is natuurlijk niet logisch als er roaming (buiten nederland) een limiet geld, maar als je binnen nederland bent de rekening gewoon doorloopt. Beetje raar vind je niet? En dan druk ik mij nog matig uit. :-S
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer