ba
door bartolo Jan 10, 2013 om 11:10
Computers & telefonie

Tele2: Extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.

Hoi allemaal,

Een aantal weken geleden gebeurde er het volgende:
Ik zocht mijn telefoon, deze lag op zolder, toen ik deze pakte bleek mijn accu leeg te zijn. Dit was raar want ik had deze 's nachts opgeladen. Ik de telefoon aan de lader gedaan en ging toen iemand bellen. Toen kwam ik erachter dat ik was afgesloten door Tele2...

Ik bellen naar de 'klantenservice' die mij vertelde dat ik op mijn kreditlimiet zat (€250). Dit door een internet gebruik van meer dan 2GB.

Raar, ik heb de telefoon die dag niet aangeraakt en daarnaast heb ik thuis gewoon wifi.

De klantenservice meld mij op zondag tussen 07:30 en 14:30(?) is er elk half uur in blokken van exact 97.6563MB (€14,90) aan data gedownload van het ip adres: 84.241.224.32. Klinkt als een update of iets. Voor meer technische inhoud verwijs ik je door naar mijn vraag op tweakers.

Tele2 meld niets te kunnen doen voor mij. Er is iets gedownload dus er moet voor betaald worden. Ze kunnen mij niet verder helpen met uitzoeken en al helemaal niet tegemoet komen in de kosten. Waarschijnlijk ligt het aan mijn telefoon dus je moet het maar uitzoeken met Android, aldus Tele2...Bedankt voor de service Tele2!!!!!

Deze rekening komt één deze dagen binnen, wat moet ik nu doen?? €250 betalen heb ik natuurlijk weinig zin in...

Wat kan ik nu doen? Waar ligt de verantwoordelijkheid en is Tele2 niet verplicht om mij hierin (proberen) te helpen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord. Alle reacties zijn welkom!

Bart

8543 44 Rapporteer

tele2webcare
door tele2webcare - Jan 11, 2013 om 09:56
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bartolo,

Ik vind het vervelend om te lezen dat er onduidelijkheid is over het verbruik. Ik begrijp dat je niet op een dergelijke rekening zit te wachten.

Het kunnen heel veel verschillende dingen geweest zijn waardoor dit gebeurd is. Wat voor telefoon gebruik je? Kun je terug kijken in je telefoon om te zien wat er precies gebeurd is? Is misschien je Wifi tijdelijk down geweest thuis en dat je telefoon toen over is gegaan op bijvoorbeeld 3G?

De kosten zijn inderdaad gemaakt en zullen betaald moeten worden, maar als we kunnen achterhalen waardoor het gekomen is kunnen we misschien nog iets voor je betekenen. Laat je me weten wat je bevindingen zijn?

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

pino123
door pino123 - Jan 11, 2013 om 10:50
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Heel persoonlijk denk ik dat je nog mazzel hebt. Zoals je ook op het andere forum kon lezen zit er ergens een bug in een app, of is er iets constant corrupt gedownload. Hier kan je Tele2 natuurlijk niet voor verantwoordelijk houden. Wie wel? Dat kan ik hiervandaan niet beoordelen. Tele2 heeft alleen de dienst geleverd die gevraagd werd. Niets meer en niets minder.

Dat is niet bedankt voor de service..... Je kan Tele2 toch niet iets verwijten als jouw telefoon op hol slaat, dat vind ik persoonlijk niet heel erg reëel. Jij bent verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van je telefoon, niet Tele2.

Misschien zit er wel een bug in je wifi app, waardoor deze op hol slaat en je telefoon naar andere verbindingen gaat zoeken. Ik zou even je telefoon opnieuw installeren.

ba
door bartolo - Jan 13, 2013 om 22:34
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op vrijdag 11 jan 2013, 09:56]Beste bartolo,

Ik vind het vervelend om te lezen dat er onduidelijkheid is over het verbruik. Ik begrijp dat je niet op een dergelijke rekening zit te wachten.

Het kunnen heel veel verschillende dingen geweest zijn waardoor dit gebeurd is. Wat voor telefoon gebruik je? Kun je terug kijken in je telefoon om te zien wat er precies gebeurd is? Is misschien je Wifi tijdelijk down geweest thuis en dat je telefoon toen over is gegaan op bijvoorbeeld 3G?

De kosten zijn inderdaad gemaakt en zullen betaald moeten worden, maar als we kunnen achterhalen waardoor het gekomen is kunnen we misschien nog iets voor je betekenen. Laat je me weten wat je bevindingen zijn?

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Beste Daniëlle,

Allereerst bedankt voor je (snelle) reactie. Het gaat om een Samsung Galaxy Nexus, met android uiteraard.

Ik heb nog geprobeerd om een log uit mijn telefoon te lezen vanuit windows, maar dat heeft helaas geen resultaat opgeleverd. Wel heb ik een aantal screenshots waarin ik kan aantonen dat het om een achtergrondservice gaat van het besturingssysteem en dus geen App zoals facebook of iets wat ik zelf geinstaleerd heb. Ik lees op internet dat het gebruikelijker is dat deze achtergrondservice slechts enkele MB's gebruikt. foto1, foto2, foto3. Hebben jullie geen technisch servicepunt hiervoor? Je kan natuurlijk geen technisch niveau verwachten van een telefoongebruiker.

Ik heb begrepen dat bij o.a. KPN er bij €59,95 aan dataverkeer een sms wordt verstuurd waarin je met "JA" moet antwoorden om verder te gaan, anders wordt het internet stopgezet. Dit naar aanleiding van de nieuwe regelgeving binnen de EU. Meer hierover in deze link. Zou Tele2 dit ook niet moeten doen? Ik heb wel een sms gekregen met een mededeling, maar aangezien mijn telefoon op zolder lag en ik hier geen zicht op had, had die sms natuurlijk geen zin. Als ik de oplossing van KPN vergelijk met jullie kredietlimiet van €250 zit daar wel erg veel verschil in.

Ook vind ik het raar dat ik van mijn telefonie en mijn sms verkeer een keurige specificatie krijg, daar weet ik dus waarvoor ik betaal, dat kan ik dan ook checken. Maar als het gaat om dataverkeer is het ineens 'prive' en mag er alleen gespecificeerd worden hoeveel MB er is gebruikt. Ik weet dus niet specifiek waarvoor ik betaal?!

Hopelijk kan je hier iets mee. Alvast bedankt voor je reactie.

Vriendelijke groeten,

Bart

ba
door bartolo - Jan 13, 2013 om 22:41
13 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even een toevoeging op mijn bericht, ik lees op internet dat er binnen Europa een limiet geldt van €59.50 voor mobiel internet. Had mijn dataverbruik überhaupt wel zover hebben mogen oplopen?

Nogmaals bedankt.

Vriendelijke groeten,

Bart

aurora1
door aurora1 - Jan 13, 2013 om 22:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je wel een beveiliging op de gsm zoals bijv. Avast? Indien niet dan zou ik dat installeren en eens scannen.

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 14, 2013 om 02:35
468 Antwoorden / 16 Vragen

Waarschijnlijk is uw toestel geïnfecteerd geweest met een virus o.i.d.

jo
door jorisw - Jan 14, 2013 om 08:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bartolo schreef op zondag 13 jan 2013, 22:41]Nog even een toevoeging op mijn bericht, ik lees op internet dat er binnen Europa een limiet geldt van €59.50 voor mobiel internet. Had mijn dataverbruik überhaupt wel zover hebben mogen oplopen?

Nogmaals bedankt.

Vriendelijke groeten,

Bart

Die limiet geldt alleen als je aan het roamen bent, niet als je in Nederland bent.

ba
door bartolo - Jan 14, 2013 om 08:54
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 13 jan 2013, 22:50]Heb je wel een beveiliging op de gsm zoals bijv. Avast? Indien niet dan zou ik dat installeren en eens scannen.

Ik ben reeds in de winkel geweest vanwege traag internet op mijn mobiel. Op hun advies heb ik Avast toe verwijderd. :-)

ba
door bartolo - Jan 14, 2013 om 08:57
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sweeterlake schreef op maandag 14 jan 2013, 02:35]Waarschijnlijk is uw toestel geïnfecteerd geweest met een virus o.i.d.

Als mijn telefoon geinfecteerd zou zijn, waarom download deze dan alleen via 3g? Momenteel doet de achtergrondservice via wifi helemaal niets meer. Deze maand slechts 5MB. En sinds de afsluiting heb ik niets veranderd aangezien ik instellingen intact wil houden i.v.m. analyse.

ba
door bartolo - Jan 14, 2013 om 09:00
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 14 jan 2013, 08:35][quote=bartolo schreef op zondag 13 jan 2013, 22:41]Nog even een toevoeging op mijn bericht, ik lees op internet dat er binnen Europa een limiet geldt van €59.50 voor mobiel internet. Had mijn dataverbruik überhaupt wel zover hebben mogen oplopen?

Nogmaals bedankt.

Vriendelijke groeten,

Bart

Die limiet geldt alleen als je aan het roamen bent, niet als je in Nederland bent.

Mag ik vragen waar je dit gelezen heb? Het is natuurlijk niet logisch als er roaming (buiten nederland) een limiet geld, maar als je binnen nederland bent de rekening gewoon doorloopt. Beetje raar vind je niet? En dan druk ik mij nog matig uit. :-S

tele2webcare
door tele2webcare - Jan 14, 2013 om 10:01
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bartolo,

Bedankt voor je reactie. De limiet van €59,50- is inderdaad alleen voor in het buitenland zoals jorisw ook al aangeeft (@jorisw bedankt). Dit staat ook in de link die je zelf in je reactie plaatst onder het woord internet.

De foto’s geven inderdaad aan dat er op de achtergrond iets gebeurd is. Je zou je telefoon opnieuw kunnen installeren of dit laten doen bij een winkel. Ook zou je je kredietlimiet omlaag kunnen zetten bij Tele2, dit geeft geen garantie maar is wel een extra beveiliging. Er zijn ook bepaalde apps die je kunt instellen met een limiet en die dan je internet afsluiten zodat je niet meer kosten kunt maken.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ba
door bartolo - Jan 16, 2013 om 07:53
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op maandag 14 jan 2013, 10:01]Beste bartolo,

Bedankt voor je reactie. De limiet van €59,50- is inderdaad alleen voor in het buitenland zoals jorisw ook al aangeeft (@jorisw bedankt). Dit staat ook in de link die je zelf in je reactie plaatst onder het woord internet.

De foto’s geven inderdaad aan dat er op de achtergrond iets gebeurd is. Je zou je telefoon opnieuw kunnen installeren of dit laten doen bij een winkel. Ook zou je je kredietlimiet omlaag kunnen zetten bij Tele2, dit geeft geen garantie maar is wel een extra beveiliging. Er zijn ook bepaalde apps die je kunt instellen met een limiet en die dan je internet afsluiten zodat je niet meer kosten kunt maken.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Hoi Danielle,

Waarom geld die kredietlimiet dan alleen voor het buitenland? Of ik nou in nederland ben of in frankrijk, 59euro blijft 59 euro. Buitenland mag ik maar 59euro uitgeven, maar in nederland loopt dat door tot 250euro? Dat gaat natuurlijk nergens over.

Je zegt mij dat het kredietlimiet omlaag kan? GRAAG, waarom hoor ik dat eigenlijk nu pas, als het kalf verdronken is? En waarom vertellen ze mij bij de klantenservice tot tweemaal toe dat dit NIET mogelijk is?

[quote] De kosten zijn inderdaad gemaakt en zullen betaald moeten worden, maar als we kunnen achterhalen waardoor het gekomen is kunnen we misschien nog iets voor je betekenen. Laat je me weten wat je bevindingen zijn?

Hopelijk zijn de bevindingen voldoende en kan je nog iets voor mij betekenen. Ik heb eerdere gevallen gelezen waar T-Mobile wel tegemoet is gekomen. Hopelijk zijn jullie net zo coulant.

Alvast heel erg bedankt!

Bart

Je zegt mij dat

pino123
door pino123 - Jan 16, 2013 om 08:06
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@Bartolo,

Dit kan je allemaal vinden binnen de voorwaarde waarmee je akkoord bent gegaan. Ook staat deze informatie op de website.

ba
door bartolo - Jan 16, 2013 om 09:00
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pino123 schreef op woensdag 16 jan 2013, 08:06]@Bartolo,

Dit kan je allemaal vinden binnen de voorwaarde waarmee je akkoord bent gegaan. Ook staat deze informatie op de website.

...zucht, maar natuurlijk, de algemene voorwaarden...

Oke bemoeial, ten eerste is de regelgeving aangepast sindsdien. ten tweede leest NIEMAND deze voorwaarden (behalve jij waarschijnlijk). en ten derde heb je weinig keuze want de voorwaarden zijn toch overal één pot nat. deze zijn altijd geschreven ten nadele van de consument.

tele2webcare
door tele2webcare - Jan 17, 2013 om 10:58
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bartolo,

Ik vind het vervelend om te lezen dat er nog onduidelijkheid bestaat over de facturen en het verbruik. Ik zou graag willen uitzoeken of ik iets voor je kan betekenen! Zou je mij in een email aan danielle@tele2.com o.v.v. bartolo/Varakassa je postcode/huisnummer, klantnummer en contactgegevens kunnen sturen? Ik hoop snel van je te horen!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Cookies
door Cookies - Jan 17, 2013 om 11:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=bartolo schreef op woensdag 16 jan 2013, 09:00]
Oke bemoeial, ten eerste is de regelgeving aangepast sindsdien. ten tweede leest NIEMAND deze voorwaarden (behalve jij waarschijnlijk). en ten derde heb je weinig keuze want de voorwaarden zijn toch overal één pot nat. deze zijn altijd geschreven ten nadele van de consument.

Correctie: degenen die NIET de alg. voorwaarden lezen, komen hier altijd op het forum klagen!!

ba
door bartolo - Jan 17, 2013 om 11:32
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 17 jan 2013, 11:08][quote=bartolo schreef op woensdag 16 jan 2013, 09:00]
Oke bemoeial, ten eerste is de regelgeving aangepast sindsdien. ten tweede leest NIEMAND deze voorwaarden (behalve jij waarschijnlijk). en ten derde heb je weinig keuze want de voorwaarden zijn toch overal één pot nat. deze zijn altijd geschreven ten nadele van de consument.

Correctie: degenen die NIET de alg. voorwaarden lezen, komen hier altijd op het forum klagen!!

Waren we allemaal maar net zo perfect als jij! Dan was dit forum niet nodig, toch?

Cookies
door Cookies - Jan 17, 2013 om 11:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@bartolo: zielig ben je wel.

Tot je volgende topic maar weer.

Cookies
door Cookies - Jan 17, 2013 om 11:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O, de woorden 'alle reacties zijn welkom' kun je beter even wijzigen in 'alle reacties die in mijn straatje passen zijn welkom'.

ba
door bartolo - Jan 17, 2013 om 11:41
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 17 jan 2013, 11:36]@bartolo: zielig ben je wel.

Tot je volgende topic maar weer.

Jouw mening zitten we hier niet op te wachten en is daarnaast nogal off-topic.

Als ik hier meer reacties zoals die van jullie kan verwachten hoef je niet bang te zijn dat ik hier ooit nog een topic zal starten.

tele2webcare
door tele2webcare - Jan 17, 2013 om 12:07
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bartolo,

Ik heb je email ontvangen, bedankt hiervoor. Ik heb je gegevens genoteerd en zodra ik meer weet bericht ik je hierover. Mocht je in de tussentijd nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ba
door bartolo - Jan 17, 2013 om 12:48
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op donderdag 17 jan 2013, 12:07]Beste Bartolo,

Ik heb je email ontvangen, bedankt hiervoor. Ik heb je gegevens genoteerd en zodra ik meer weet bericht ik je hierover. Mocht je in de tussentijd nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Heel mooi, alvast bedankt Danielle!

tele2webcare
door tele2webcare - Feb 13, 2013 om 11:47
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bartolo,

Ik heb van mijn collega doorgekregen dat jullie tot een passende oplossing zijn gekomen. Mocht je toch nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag van je.

Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2

ba
door bartolo - Feb 13, 2013 om 11:49
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Danielle,

Het heeft wat moeite gekost, en eerlijk gezegd zag ik het zeer somber in. Maar, we zijn inderdaad tot een passende oplossing gekomen. Bedankt voor je hulp!

M.v.g. Bart

ag
door aggie j - Mar 6, 2013 om 20:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Onze dochter is hetzelfde overkomen. Ook zij heeft Tele 2 als internetprovider. Op 23 januari is er door ipadres 84.241.224.164 9 keer 15 euro van haar rekening afgeschreven. Ook zij had die dag haar telefoon niet gebruikt maar bij terugkomst toen zij hem uit haar kluisje haalde was de accu leeg. Een dag later kreeg zij van tele 2 te horen dat haar limiet bereikt was. Kon vervolgens anderhalve !!! maand niet meer bellen of internetten. Zij heeft aangifte gedaan bij de politie maar die verwezen haar naar Tele 2 die vervolgens niets ondernam ook niet nadat de politie toch contact met hun op had genomen. Elke keer krijg je klantenservice die vervolgens niets kunnen / willen ondernemen.
Tele 2 is op geen enkele wijze behulpzaam geweest dus de service is daar ver beneden peil! Ook het feit dat zij 1,5 maand niet kon bellen vonden wij erg vreemd en onterecht er wordt tenslotte wel maandelijks abonnementsgeld afgeschreven. Nu zijn wij heel benieuwd hoe Tele 2 dit bij jou heeft opgelost.

jo
door jorisw - Mar 6, 2013 om 20:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bartolo schreef op maandag 14 jan 2013, 09:00][quote=jorisw schreef op maandag 14 jan 2013, 08:35][quote=bartolo schreef op zondag 13 jan 2013, 22:41]Nog even een toevoeging op mijn bericht, ik lees op internet dat er binnen Europa een limiet geldt van €59.50 voor mobiel internet. Had mijn dataverbruik überhaupt wel zover hebben mogen oplopen?

Nogmaals bedankt.

Vriendelijke groeten,

Bart

Die limiet geldt alleen als je aan het roamen bent, niet als je in Nederland bent.

Mag ik vragen waar je dit gelezen heb? Het is natuurlijk niet logisch als er roaming (buiten nederland) een limiet geld, maar als je binnen nederland bent de rekening gewoon doorloopt. Beetje raar vind je niet? En dan druk ik mij nog matig uit. :-S

Het is niet zo heel raar als dat er in eerste instantie uit ziet: binnen je eigen netwerk kan je een internetbundel afsluiten zodat je voor een relatief laag bedrag behoorlijk veel data kan gebruiken. Als je aan het roamen bent gaat de meter vanaf de eerste MB lopen. Vandaar de limiet op dataverbruik tijdens roamen.

ba
door bartolo - Mar 6, 2013 om 20:56
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 6 mrt 2013, 20:41][quote=bartolo schreef op maandag 14 jan 2013, 09:00][quote=jorisw schreef op maandag 14 jan 2013, 08:35][quote=bartolo schreef op zondag 13 jan 2013, 22:41]Nog even een toevoeging op mijn bericht, ik lees op internet dat er binnen Europa een limiet geldt van €59.50 voor mobiel internet. Had mijn dataverbruik überhaupt wel zover hebben mogen oplopen?

Nogmaals bedankt.

Vriendelijke groeten,

Bart

Die limiet geldt alleen als je aan het roamen bent, niet als je in Nederland bent.

Mag ik vragen waar je dit gelezen heb? Het is natuurlijk niet logisch als er roaming (buiten nederland) een limiet geld, maar als je binnen nederland bent de rekening gewoon doorloopt. Beetje raar vind je niet? En dan druk ik mij nog matig uit. :-S

Het is niet zo heel raar als dat er in eerste instantie uit ziet: binnen je eigen netwerk kan je een internetbundel afsluiten zodat je voor een relatief laag bedrag behoorlijk veel data kan gebruiken. Als je aan het roamen bent gaat de meter vanaf de eerste MB lopen. Vandaar de limiet op dataverbruik tijdens roamen.

Dus omdat de kans kleiner is binnen je eigen netwerk is een limiet ineens niet meer nodig? Sorry maar ik ben absoluut niet overtuigd.Aannames lijden tot misverstanden. Sterker nog, ik vind het nog steeds meer belachelijk, hoe je het ook probeert goed te praten, als de klant echt koning was i.p.v. slechts een middel om geld te verdienen, dan zat deze limiet er standaard ook 'lokaal' op... nee, dit is slechts een manier om extra geld in het laadje te brengen bij tele2. Daar kunnen de bonussen weer van betaald worden!

We krijgen niet waar we recht op hebben terwijl wij als klant WEL netjes onze maandelijkse kosten naar hun overmaken. Ik ga toch ook niet ineens stoppen met betalen? en als hun bellen zeggen, "sorry ik kan niets voor u doen, mijn computer zegt toch echt dat er iets is afgeschreven"...nee dat zouden we moeten proberen?!!! Dan weten ze het incassobureau heeel snel te vinden en maken zich absoluut niet druk om je situatie.... Machtsmisbruik is het gewoon!

ba
door bartolo - Mar 6, 2013 om 21:02
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aggie j schreef op woensdag 6 mrt 2013, 20:04]Onze dochter is hetzelfde overkomen. Ook zij heeft Tele 2 als internetprovider. Op 23 januari is er door ipadres 84.241.224.164 9 keer 15 euro van haar rekening afgeschreven. Ook zij had die dag haar telefoon niet gebruikt maar bij terugkomst toen zij hem uit haar kluisje haalde was de accu leeg. Een dag later kreeg zij van tele 2 te horen dat haar limiet bereikt was. Kon vervolgens anderhalve !!! maand niet meer bellen of internetten. Zij heeft aangifte gedaan bij de politie maar die verwezen haar naar Tele 2 die vervolgens niets ondernam ook niet nadat de politie toch contact met hun op had genomen. Elke keer krijg je klantenservice die vervolgens niets kunnen / willen ondernemen.
Tele 2 is op geen enkele wijze behulpzaam geweest dus de service is daar ver beneden peil! Ook het feit dat zij 1,5 maand niet kon bellen vonden wij erg vreemd en onterecht er wordt tenslotte wel maandelijks abonnementsgeld afgeschreven. Nu zijn wij heel benieuwd hoe Tele 2 dit bij jou heeft opgelost.

Beste Aggie,

De enige manier waarop Tele2 leek mee te werken was publiciteit opzoeken, op facebook wel te verstaan. Dan willen ze ineens wel helpen.

Mijn rekening is uiteindelijk verlaagd tot de prijs van de hoogste afgelopen factuur, als je begrijpt wat ik bedoel. In mijn geval was dat 40euro.

Toch heb ik een aantal maanden niet kunnen bellen, maar omdat ik eindelijk gehoor kreeg en er helemaal klaar mee was maar akkoord gegaan. Terwijl ik eigenlijk recht heb op de maanden waarin ik niet heb kunnen bellen/internetten. Hier gaat weer op, klant is koning? NO WAY, geldschrapers zijn het....anders had die vergoeding voor die maanden allang op mijn rekening gestaan!!!

Succes Aggie!!!! (zet het op hun facebook pagina)

do
door donny1986 - Aug 26, 2013 om 12:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Bartolo,

Met verbazing lees ik je melding over je extreem hoge dataverbruik, bij mij is nu exact het zelfde gaande, een extreem hoog onverklaarbaar verbruik met gelijke "blokken" van 14,90 euro per keer.
Dit extreme verbruik heeft plaatsgevonden binnen een aantal uur, mijn internetbundel was nog helemaal nieuw (1500MB). Dat volledige tegoed is binnen een aantal uur verbruikt, plus nog honderden euro's aan extra kosten. Voor mij is het ook een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik heb meerdere malen met tele2 gebeld, zelfs een helpdesk medewerker gaf aan dat dit wel een erg vreemd verbruik is (omdat continue dezelfde hoeveelheid aan data verbruikt werd). Uiteindelijk werd er simpelweg gezegd dat ik desondanks gewoon moet betalen. Vervolgens heb ik een duidelijke maar correcte aangetekende brief gestuurd naar Tele2, waar ik tot op heden nog geen reactie op terug heb gehad. Ik heb ze gevraagd om mij de gedetailleerde gegevens te tonen waarop te zien is hoe dit extreme verbruik heeft plaats kunnen vinden. Als enige reactie hierop, hebben ze mijn openstaande rekening doorgestuurd naar een incasso bureau. Op dit moment hebben zij ook extra incasso kosten gerekend. Ik houd mijn poot stijf, want ik weet dat ik niet verantwoordelijk ben voor dit verbruik. Ook de waarschuwings smsjes, die tele2 zo mooi promoot ("bij de helft van uw verbruik en tegen het einde van uw databundel krijgt u netjes een sms, meneer!") kwamen pas de volgende dag, 's morgens vroeg aan op mijn telefoon. Toen "het kwaad al was geschied" volgens Tele2.
Tja, wat heb je er dan aan? wij worden als klant niet beschermd tegen deze extreme, en belangrijker nog, onverklaarbare kosten.
Ik zie dat jouw situatie al een tijdje geleden aan de gang was, dus ik vraag me af hoe de zaak er nu bij jou voorstaat? eventueel zouden wij samen iets kunnen ondernemen.
Trouwens, mijn telefoon is een Iphone4 met IOS, dus specifiek aan jouw telefoon kan het niet liggen!

Dit is een groot probleem, wat mij voor mij een hoop zorgen met zich meebrengt, elke dag.
Ik hoop dat hier snel een einde aan komt!

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2013 om 13:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@donny1986

Misschien kunt u net als @bartolo een heel grote mond opzetten en rondtoeteren dat het niet uw schuld is, en ook maar raaskallen over de logica dat mensen de algemenevvoirwasrden niet hoeven te lezen.

U kunt ook overwegen over te stappen naar een andere provider, want deze klachten komen toch het meeste voor bij Vodafone en Tele 2.

U zult hier logisch gesproken geen reactie krijgen van het web team, want deze zaak is afgewikkeld.

hu
door hugo24 - Sep 1, 2013 om 13:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

@ Donny1986,

Mijn vriendin heeft afgelopen maand in de periode van 8 t/m 28 augustus precies hetzelfde gehad. Haar abonnementsperiode loopt tot de 16de van de maand, dus ze heeft nu al twee telefoonrekeningen van respectievelijk € 200,- en € 70,-. Nu hebben we snel 3G uitgezet zodat ze alleen nog Wifi gebruikt. Twee keer contact gehad met Tele2, maar zonder resultaat. Het bedrag van de eerste rekening is twee dagen geleden afgeschreven. Dit proberen we nu te storneren.
Ik zal nogmaals proberen contact op te nemen met Tele2 en ze vragen om tot een zelfde regeling te treffen als met Bartolo.
Laten we elkaar op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

va
door valentino_1 - Nov 1, 2013 om 15:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Ik heb precies het zelfde meegemaakt, zelfde ipadres en zelfde 97.6563MB (€14,90) en bedrag in blokken. Ook mijn volle batterij is binnen no time helemaal leeg. Na 6 weken en vele malen contact met tele 2 zijn ook mijn hoge data kosten gecompenseerd, maar niemand kan mij duidelijk vertellen waar dit aan ligt. Het probleem is namelijk nog niet verholpen. Wat was voor jou de oplossing Bartolo? Ik hoor het graag van je, anders heb ik straks weer een dikke vette data rekening en is het dus dweilen met de kraan open.

Ik ben degene dankbaar die hier een oplossing voor heeft.

Groet valentino

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2013 om 17:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@valentino

Bartlolo kom hier waarschijnlijk niet meer terug. Zijn probleem is opgelost, hoewel niet volledig naar zijn zin.

Omdat u hier op zijn topic reageert, zal zo goed als zeker ook Tele-2 niet reageren. Als u hun reactie wilt, kunt u beter zelf een topic openen.

Het enige wat ik u kan adviseren, is, stap over naar een andere provider, maar niet Vodafone, daar speelt hetzelfde.

an
door antoinette1 - Nov 11, 2013 om 11:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn zoveel gedupeerden van het Tele2 dataverbruik, er is daar duidelijk iets mis !!
Zij blijven de schuld maar bij de gebruiker neerleggen met hun standard antwoorden !!

Ik heb uit onmacht het kaartje van mijn dochters Tele2 abonnement ingenomen en een prepaid
kaartje gekocht van T mobile, en raad eens ? Zelfde toestel, zelfde instellingen en nu GEEN PROBLEMEN !!

Zij heeft 3 maanden gebruik gemaakt van dit Tele2 abonnement, zit al maanden te betalen voor iets wat we niet meer gebruiken, ik kijk wel uit, ik kan geen eur 250,00 per maand missen voor internetverbuik die je ook nog eens NIET VERBRUIKT HEBT !!

Ik ga toch opzeggen, ookal zeggen zij dat dit niet kan, en ik hoop er maar op dat er een instantie bestaat die hier nu eens heel snel een stokje voor gaat steken, echt ongekend dit !!

la
door lady-t - Nov 12, 2013 om 08:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

@ antoinette1, @ donny1986, @ hugo24, @ valentino

Dit is mij ook overkomen. Ik heb diverse voorzorgsmaatregelen in acht genomen om dit nogmaals te voorkomen. Ik ben geen veelgebruiker van data via 3g, want ik heb overal waar ik kom wifi-netwerk. Zelfs thuis als mijn wifi-netwerk wegvalt, val ik terug op het netwerk van mijn buren.

Ik kreeg zondag een bericht dat mijn databundel voor de helft was verbruikt. Ik maakte mij geen zorgen, aangezien ik over een paar dagen een nieuwe bundel krijg. Dagelijks controleer ik de app van Tele 2, dus dat ik op de helft was klopte ook. Aangezien mij eerder op een onverklaarbare manier zo'n hoge telefoonrekening werd verstuurd, houd ik de app nauwlettend in de gaten. Ik zet regelmatig alle apps uit, downloaden gaat alleen handmatig etc. Volgende ochtend krijg ik een bericht dat mijn volledige bundel is verbruikt + meer dan € 200 erover heen gegaan. Niemand die dit kan verklaren. In de tussentijd dat dit gebeurde was ik thuis (en sliep ik gewoon). Overigens heb ik geen dingen gedownload of iets dergelijks.

Hoe kan een halve bundel + ruim € 200 meer data hebben verbruikt in één nacht? Je schrikt je natuurlijk kapot als je zoiets hoort. Het vervelende is dat zij niet kunnen vertellen waar het aan ligt. Ik heb, aangezien het mij een keer eerder is gebeurd, op het advies van Tele 2 een speciale app gedownload die het verbruik in de gaten houdt. Volgens die app heb ik bij lange na niet zoveel verbruikt. Ik heb alle advies dat zij mij meegaven, toegepast!

Ik hoor graag van jullie als jullie iets meer weten. Waar het aan kan liggen dan wel hoe het opgelost gaat worden of is opgelost?

@ Tijger1, overstappen doe t.z.t. ik zeker. Nog nooit zulke problemen gehad met andere providers. Maar in plaats van zulke irritante reacties te plaatsen (waar wij NIETS aan hebben), doe wat nuttigs met al jouw vrije tijd

hu
door hugo24 - Nov 12, 2013 om 09:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

We zijn nu een aantal maanden verder en helaas heb ik de hoge rekeningen toch maar betaald.
Ik heb een aantal keer contact gehad met Tele2. Meerdere brieven verzonden per post, maar allemaal zonder resultaat. Vervolgens kregen wij aanmaningen van Tele2, omdat de telefoonrekeningen niet waren betaald en werd er gedreigd de incasso over te dragen aan een incassobureau + bijkomende kosten!
Uiteindelijk werd zelfs het abonnement geblokkeerd (konden niet meer bellen of iets dergelijks). Toen hebben we besloten om de rekeningen van enkele honderden euro's te betalen. Nu is het abonnement weer aangesloten, maar we gebruiken geen mobiel internet meer. We betalen vanaf nu nog 1,5 jaar voor een bellen+ internetabonnement van €32,- per maand, waarvan we alleen de belminuten gebruiken en genoodzaakt zijn tot Wifi.
Het is kansloos, maar je staat met je rug tegen de muur :(

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2013 om 10:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lady-t

@ Tijger1, overstappen doe t.z.t. ik zeker. Nog nooit zulke problemen gehad met andere providers. Maar in plaats van zulke irritante reacties te plaatsen (waar wij NIETS aan hebben), doe wat nuttigs met al jouw vrije tijd

Vriendelijk is anders.

Maar mijn advies is de enige oplossing. Kijk maar in het zoekvak bij data gebruik. Tele- en Vodafone spannen de kroon. Een enkele keer verleent een provider wat coulance. Een enkele keer gaat iemand naar de geschillencommissie met een beetje resultaat. Maar echt veranderen doet het niet.

Al meer dan een jaar worden hier dezelfde vragen gesteld.

zoekster
door zoekster - Nov 12, 2013 om 10:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=lady-t schreef op dinsdag 12 nov 2013, 08:44]
@ Tijger1, overstappen doe t.z.t. ik zeker. Nog nooit zulke problemen gehad met andere providers. Maar in plaats van zulke irritante reacties te plaatsen (waar wij NIETS aan hebben), doe wat nuttigs met al jouw vrije tijd
Hou jij eens even je gemak. Het is goed bedoeld en als zulke problemen blijven spelen dan is het enige wat overblijft, naar een andere provider gaan.
Wij krijgen constant vragen over hoog dataverbruik en een oplossing is het afgelopen jaar nog niet gevonden, anders hadden we dat wel gemeld.

la
door lady-t - Nov 12, 2013 om 11:22
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het is naar mijn mening pas goed bedoeld als er zou worden meegedacht naar een oplossing. Naar een andere provider overstappen gaat lastig als je nog een aantal maanden vast zit aan een contract. Het lost overigens niet eens het probleem op van € 200 boven de bundel zitten zonder enige verklaring.

Als ik het nou echt zou hebben verbruikt, dan zou ik daar voor betalen (zoals dat hoort). Maar ik heb gewoonweg niet de data verbruikt waar Tele 2 het over heeft. Overigens te bizar voor woorden dat meerdere mensen dit is overkomen.

Dat terzijde, waar is dit forum nou juist voor bedoeld?

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2013 om 11:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar overstappen is de enige oplossing. Die verklaring krijgt u ook niet. Mogen ze niet geven ivm de privacy. Het enige waar u op kunt hopen is coulance.

Dit forum is bedoeld om vragen te stellen, maar dit forum kan een provider niet dwingen nota's ongedaan te maken. Als u dus alle vragen leest over hetzelfde onderwerp, zult u zien dat er geen normale oplossing van de problemen voorhanden is.

pino123
door pino123 - Nov 12, 2013 om 12:24
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat een gezellige boel hier. Iedereen breekt in op het topic van een ander. Als je advies geeft als vrijwiligger wordt je hier weggezet als bemoeial, irritant etc. Ongenuanceerdheid ten top hier.

@Lady-T,

Als de antwoorden je net aanstaan moet je de vraag hier niet stellen, hetzelfde geldt voor Bartolo. Het forum is niet bedoeld om alleen antwoorden te horen die je aanstaan. We gaan ook zeker niet meehuilen met de wolven in het bos.

Waar het verder aan kan liggen.... Tja zeg het maar, hoe kunnen wij dit beeordelen zonder de telefoon in handen te hebben. Ook kunnen wij de oplossing niet geven aangezien je hierbij bij Tele2 moet zijn. Zowel Tele2 als Vodafone geven veel van dit soort klachten.

th
door thoot - Jan 7, 2015 om 15:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas hetzelfde meegemaakt.
Na een jaar waarin ik eigenlijk geen problemen heb gehad is er deze maand 592 euro afgeschreven aan internet verbruik zonder dat mijn telefoon gedrag is verandert. Tele2 kan wel aangeven wat er is verbruikt per dag maar niet waaraan dus ik kan het ook niet nagaan of voor de toekomst voorkomen. Wel nu een plafond ingesteld maar de tegemoetkoming die is voorgesteld is uiterst teleurstellend te noemen. Is de korte termijn winst nu echt zo veel belangrijker dan klanten behouden?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 7, 2015 om 20:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dit geeft aan dat het
Ip adres van t-mobile is, dus hier zijn de kosten gemaakt. Dit terwijl ts via tele2 belt, ben benieuwd wat er achter dit ip schuilgaat?

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2015 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=diewilik schreef op woensdag 7 jan 2015, 20:41]Dit geeft aan dat het
Ip adres van t-mobile is, dus hier zijn de kosten gemaakt. Dit terwijl ts via tele2 belt, ben benieuwd wat er achter dit ip schuilgaat?

Tele 2 werkt via het netwerk van T-mobile,