he
door hermpie_1 Feb 20, 2010 om 11:50
Computers & telefonie

Tele2 Geldermalsen

Hallo ik ben een slachtoffer van tele2.
Ik zit nu al vier dagen zonder internet en telefoon.
Als ik naar tele2 klantenservice bel dan zegen ze dat het aan de centrale in Geldermalen licht maar daar is niemand te bekennen dus dat is al wat raar.
Nu is mijn vraag of er nog meer mensen er last van hebben?
Daarom vraag ik mij ook af waarom ze bij de consumentenbond het predicaat beste koop hebben gehad!!

1261 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een tele2 forum gevonden waar ook deze storing gemeld wordt.

Klik op hier

( http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1264&pid=7943)

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag hermpie,

Probeer dit probleem eens op te lossen, door kontakt op te menen met:

Danielle van Tele2

danielle@tele2.com

Ik ben niet telefonisch bereikbaar maar wel per e-mail. Als je mij je gegevens stuurt (postcode en huisnummer of klantnummer) kan ik je klacht in behandeling nemen.

Ukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

m.i. zou tele2 moeten nagaan of er iemand in Geldermalsen bereikbaar is om uw klacht te verhelpen.

Mijn tip: maakt u dagelijks een screenprint van het feit dat u geen verbinding kunt maken met internet zonder dat er iets gedaan wordt om uw probleem te verhelpen door uw internetprovider.

Vervolgens verzoekt u om gedeeltelijke restitutie van abonnementsgelden a.d. hand van het aantal screenprints wat u heeft verzameld.

U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

maakt ook aantekening met datum waarop u met een kluitje in het riet gestuurd bent en liefst ook door wie.

In uw geval zou ik contact opnemen met tele2 met het verzoek om een monteur die op de plek waar het probleem ligt reparatie werkzaamheden uit te voeren.
Waarna u hopelijk ongestoord van de dienst waarvoor u betaalt gebruik kunt maken.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag hermpie,

Je schrijft: Daarom vraag ik mij ook af waarom ze bij de consumentenbond het predicaat beste koop hebben gehad!!

Dat wat de Consumentenbond schrijft moet je de laatste jaren echt met een korreltje zout nemen. Zij doen uitspraken (zogenaamd op basis van onderzoek) die een soort "gemiddelde" weergeven van prijs en service en dan met name de prijs is erg belangrijk. Bovendien is het naar mijn mening zo, dat ze helemaal niet zo onafhankelijk opereren als ze zich voordoen (als je begrijpt wat ik bedoel).

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 01:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ hermpie,

Ook bij predicaat beste koop kan natuurlijk weleens iets mis gaan.

Ik ben zelf ook overgestapt van KPN naar Tele2 en heb nergens last van
tot nu toe en dat is al een jaar.

Het is goedkoper dan de KPN, maar los daarvan vond ik ze ook beter
bereikbaar dan de KPN en een betere klantenservice.

En een storing hebben ze allemaal weleens.

Ik hoop dus dat het snel wordt opgelost en ik zou doen wat tdehond schrijft en een schadevergoeding vragen, dat lukt vast wel, want bij mij ging de overdracht van KPN naar Tele2 administratief verkeerd en die kosten heeft Tele2 voor zijn rekening genomen.

Succes ermee, vr.gr. Elena

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het predikaat "Beste Koop" is a) subjectief en b) geen garantie dat er nooit 's wat mis gaat bij Tele2. Het betekent slechts dat [u]de Consumentenbond[/u] vindt dat zij daar de meeste waar voor hun geld kregen en dat de [u]andere aanbieders[/u] op hun criteria minder goed scoren.

Neemt niet weg dat bij elke provider wel tevreden én ontevreden klanten te vinden zijn. Soms ligt de oorzaak bij de provider zelf, soms ligt het gewoon aan de techniek die faalt en soms ligt het probleem bij de klant zelf.

Een wijkcentrale is onbewoond, een enkele keer komt daar een monteur onderhoud plegen. Dat daar niemand te bekennen is op het moment van een storing is dus volkomen normaal. Dat Tele2 zelf aangeeft dat het probleem in de centrale ligt is mooi, dat betekent dat zij zelf (of KPN namens hen) aan de slag kunnen om te problemen te verhelpen. In de Algemene Voorwaarden kun je terugvinden of en in welke mate er iets geregeld is voor dergelijke onderbrekingen in de dienstverlening.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi allemaal,
je bent niet de enigste met dit probleem, het schijnt van tricht t/m meteren te zijn
ik heb ook al 5 dagen geen internet/telefoon/televisie/eredivisie live
meerdere keren gebeld maar telkens vaag antwoord , zou aan de wijkcentrale liggen, maar daar zijn helemaal geen werklui bezig ik weet namelijk waar die centrale is, ik denk dat ze ons bewust aan het lijntje houden
ook gevraagd waarom er geen melding op de website van tele2 vermeld staat ?
ze konden mij niet duidelijk maken waarom niet, ik heb wel een vermoeden!!!!!!
TELE2 BORN TO BE CHEAP ALLEEN WERKT HET NIET!!!!!!
ik mag hopen dat ze mijn mobiele belkosten vergoeden anders dan denk ik dat ik mijn contract opzeg!

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal!

Ik wou even melden dat het internet het rond negen uur het weer doet.

Ik wou iedereen hartelijk bedanken voor alle raat die ik heb ontvangen!

M.V.G. Hermpie

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

michel1971 schreef op zondag 21 feb 2010, 20:56: hoi allemaal,
je bent niet de enigste met dit probleem, het schijnt van tricht t/m meteren te zijn
ik heb ook al 5 dagen geen internet/telefoon/televisie/eredivisie live
meerdere keren gebeld maar telkens vaag antwoord , zou aan de wijkcentrale liggen, maar daar zijn helemaal geen werklui bezig ik weet namelijk waar die centrale is, ik denk dat ze ons bewust aan het lijntje houden
ook gevraagd waarom er geen melding op de website van tele2 vermeld staat ?
ze konden mij niet duidelijk maken waarom niet, ik heb wel een vermoeden!!!!!!
TELE2 BORN TO BE CHEAP ALLEEN WERKT HET NIET!!!!!!
ik mag hopen dat ze mijn mobiele belkosten vergoeden anders dan denk ik dat ik mijn contract opzeg!

U heeft ook recht op restitutie van een deel v.d. abonnementskosten omdat u 5 dagen geen gebruik v.d. dienst heeft kunnen maken.
Zie wet vermeld in mijn reactie aan t.s. in groene veld.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi , het werkt weer,
allen bedankt nou maar hopen dat tele2 met een goeie vergoeding komt heb heel wat kosten met mobieltje gemaakt, heb 2 dochters in de puberleeftijd, nou dan weet je het wel!!! haha,
ik vind wel dat mijn snelheid minder is geworden kom niet verder dan 0.9mb terwijl ik tot voor kort 1.2mb haalde, hebben meerdere daar last van?

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal.

Bij mijn is het downloaden een beetje variërend hij schommelt tussen de 1,22Mb/s en de 1,50Mb/s

Groetjes

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........ik vind wel dat mijn snelheid minder is geworden kom niet verder dan 0.9mb terwijl ik tot voor kort 1.2mb haalde...........

Dat verschil merk je echt niet; beide snelheden zijn sowieso zo belachelijk laag, dat ik niet van 'snelheid' zou spreken in dit geval.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou nou, niet zo vlug de trekker overhalen.
Als je downloadt met 0,9MB/s (gemeten via je browser of newsgroepen), dan heb je het dus over ca. 9Mbps, wat een heel behoorlijk gemiddelde is voor een tot-20Mb adsl lijn. Een hele dvd kun je daarmee downloaden in nog geen uur tijd. Hoezo is dat belachelijk traag?

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edwardus: als je betaalt voor verbinding tot 20Mb, neem ik toch aan dat in ieder geval 15 Mb haalbaar moet zijn.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee zo werkt dat gewoon niet bij ADSL.
De maximaal haalbare snelheid is o.a. afhankelijk van de afstand tot de centrale, de kwaliteit van het koper onder de grond, het type lijnkaart in de centrale, het aantal aansluitingen in de wijk en de kwaliteit van de bekabeling in huis. Dat zijn wel de belangrijkste factoren.

Het is de grootste misvatting om te zeggen: "ik betaal voor 20Mb dus ik heb recht op x Mb". Daar trekken elektronen zich geen barst van aan.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik haal nu een film binnen met in ongeveer 90 minuten en voorheen in 70 minuten is dus wel degelijk minder, buiten dit alles heb ik met tele2 gebeld en zij geven mij maar 17 euro terug voor 6 dagen geen internet endat is incl. mijn belkosten, die ze alleen betalen wat ik verbruikt heb met bellen naar hun toe, vind dat vreemd want ik heb toch echt 6 dagen met mijn mobieltje moeten bellen, ben benieuwd naar de rekening van kpn mobiel als het echt teveel scheelt dan zeg ik mijn contract op,
ik haal volgens speedtest.net een snelheid van 09.2 binnen terwijl ik voorheen 1.2 binnen haalde vreemd!!!!!!! dat verhaal van de afstand met wijkcentrale klopt dus niet helemaal want er zijn mensen die verderweg wonen en gewoon 1.5 binnen halen
zijn er meer mensen die hier last van hebben na de 6 dagen geen tele2diensten?

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

EINDE TOPIC!!!

Hermpie heeft aangegeven dat het probleem is opgelost en dat alles het weer doet.

Eind goed, al goed.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@elenay: dat is niet aan jou om te bepalen! Of heb ik iets gemist en ben jij tegenwoordig de moderator hier?

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@michel1971: zoals je hebt kunnen lezen zijn er meer factoren dan alleen afstand.
Verder mag je enorm blij zijn dat je uberhaupt geld terug krijgt, niemand verplicht jou te bellen, dus waar je het vandaan haalt dat Tele2 jouw mobiele belkosten zou moeten vergoeden is mij een raadsel. Zoek maar eens een provider die dat wél doet ...

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

weer alles eruit in geldermalsen, weten weer niet hoelang het gaat duren, hebben meer mensen hier last van, was vanmiddag nog gebeld ddor medewerker of de vorige storing goed was opgelost, ik vertelde dat het er weer uit lag, omdat die afdeling het weekend niet werkt zou ik maandag hierover teruggebelt worden, nou maar hopen dat dat niet inhoud dat het weer het hele weekend eruit ligt, maar mijn gevoel zegt van wel

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

michel1971 schreef op vrijdag 26 feb 2010, 16:00: weer alles eruit in geldermalsen, weten weer niet hoelang het gaat duren, hebben meer mensen hier last van, was vanmiddag nog gebeld ddor medewerker of de vorige storing goed was opgelost, ik vertelde dat het er weer uit lag, omdat die afdeling het weekend niet werkt zou ik maandag hierover teruggebelt worden, nou maar hopen dat dat niet inhoud dat het weer het hele weekend eruit ligt, maar mijn gevoel zegt van wel

inmiddels doet hij het weer

ve
door verwijderd - Feb 27, 2010 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

michel1971 schreef op vrijdag 26 feb 2010, 16:16:
michel1971 schreef op vrijdag 26 feb 2010, 16:00: weer alles eruit in geldermalsen, weten weer niet hoelang het gaat duren, hebben meer mensen hier last van, was vanmiddag nog gebeld ddor medewerker of de vorige storing goed was opgelost, ik vertelde dat het er weer uit lag, omdat die afdeling het weekend niet werkt zou ik maandag hierover teruggebelt worden, nou maar hopen dat dat niet inhoud dat het weer het hele weekend eruit ligt, maar mijn gevoel zegt van wel

inmiddels doet hij het weer

en voor de derde keer deze week geen internet/telefoon en eredivisie live, gaat lekker met tele2 deze week.