ed
door eduard210560 Aug 18, 2015 om 08:05
Computers & telefonie

Tele2 komt afspraken niet en na en stort teveel betaald abonnementsgeld niet terug!!!!

Ik heb sinds december een zogenaamde smart tv. Hiermee kan ik via mijn internetaansluiting alles zien wat ik wil en wanneer ik dat maar wil. Ik had een totaalpakket van tele2. Internet bellen en tv.
Die laatste twee onderdelen had ik dus niet meer nodig en wil mijn abonnement dus wijzigen naar alleen internet met een hogere snelheid.

Scheelt in de kosten in plaats van 43 euro per maand naar 25 euro in de maand plus een bonus van de eerste drie maanden maar 15 euro per maand. Ik leef ver onder de armoedegrens dus op 1 december 2014 sluit ik mijn nieuwe abonnement af onder de voorwaarde dat ik 0,19 achterstallige eurocent overmaak die er na een administratieve fout is ingeslopen.

Meteen overgemaakt. Dus krijg ik op 8 december een bericht van de klantenservice met als titel "je nieuwe abonnement":

Ik stuur vervolgens alle oude apparatuur terug en krijg daarvoor op 18 december een bevestiging: Bedankt voor je bestelling. Je nieuwe abonnement zal rond 2 januari 2015 ingaan.

Toch typisch dat Thomas Wolters Manager Marketing bij Tele2 al zijn mailtjes afsluit met "We houden contact."

Ik heb zeker contact gehouden met Tele2 want zij bleven facturen sturen van maandelijks 43 euro in plaats van de eerste drie maanden 15 euro en vervolgens maandelijks 25 euro. De vele telefoontjes die ik er aan heb moeten besteden hielpen niets. Er werden toezeggingen gedaan dat het allemaal wel goed kwam maar er veranderde niets. Nu maar volgens deze weg.

Inmiddels heb ik dus 210 euro teveel betaald die ik graag zo snel mogelijk terug gestort krijg.
Daarnaast wil ik graag maandelijks de correcte factuur ontvangen van 25 euro per maand. Bovendien eis ik een vergoeding in de vorm van een redelijke eenmalige korting die de tijd en energie die ik hier in heb moeten stoppen enigszins compenseert.

Na een telefoongesprek dat ik op 30 juli met twee verschillende Tele2 medewerkers voerde en 39 minuten en 41 seconden duurde, word ik doodleuk verwezen naar een vergoedingsformulier dat ik op de site moet zoeken. Het zogenaamde vergoedingsformulier is niet te vinden dus ik neem aan dat het om het klachtenformulier gaat. Na verzending van het formulier verschijnt er een melding op het scherm dat Tele2 zeker tien dagen nodig heeft om hierop te antwoorden. Ik neem mijn gesprekken ook op voor trainings en kwaliteitsdoeleinden en zijn voor de liefhebbers eventueel te beluisteren.

Op 17 augustus, dus zeventien dagen later heb ik nog niets van Tele2 gehoord en besluit zelf maar te bellen. In dit gesprek krijg ik te horen dat Tele2 bereid is om slechts vier maanden terug te betalen.

De medewerker zegt nadat hij mij in de wacht heeft gezet voor overleg dat er verder niets aan is te doen. Hij wil wel proberen het verder uit te zoeken en dat er misschien nog iemand van Tele2 mij gaat terugbellen met beter nieuws.

Ik ontplof zowat en geef aan Kassa en mogelijk andere consumentenbelangen in te schakelen.
Ik leef op een absoluut bestaansminimum en moet wekelijks naar de voedselbank.

Tele2 komt afspraken niet na en besteelt mij vervolgens. Wie heeft er raad?

3433 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga naar de geschillencommissie.

Maar nieuwe smart tv en elke week naar de voedselbank? Wonderlijke combinatie.

crewmember
door crewmember - Aug 18, 2015 om 09:54
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 09:45]Ga naar de geschillencommissie.

Maar nieuwe smart tv en elke week naar de voedselbank? Wonderlijke combinatie.

Tv gehad?

@TS:

Als je echt 100% zeker ben van je gelijk en de geschillen commissie geen uitsluitsel brengt, zou ik allereerst eens de betalingen aan Tele 2 stopzetten. Daar reageren ze meestal wel op. Mail ze dat je voor de komende 14 maanden (15*14=210) niet meer zal betalen. Totdat je je geld weer terug hebt.
Eventuele deurwaarders kan je dit ook voorleggen.

Verder is Tele2 echt een ultieme budget tent, daarom zijn ze ook zo goedkoop. Je kan niet van ze verwachten dat ze de service leveren die je van bijvoorbeeld KPN gewend ben.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Aug 18, 2015 om 09:57
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 09:45]Ga naar de geschillencommissie.

Maar nieuwe smart tv en elke week naar de voedselbank? Wonderlijke combinatie.

Ik vraag mij werkelijk af waarom iemand op een bestaansminimum geen nieuwe tv kan bezitten. Wellicht betaald van vakantiegeld, bijzondere bijstand of van wie dan ook. Een smart tv hoeft helemaal niet duur te zijn en ik zie ook nergens staan hoe groot deze tv dan wel is.

Oordelen is wel makkelijk zonder de situatie te kennen

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 10:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=alfaromeo164 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 09:57][quote=tijger1 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 09:45]Ga naar de geschillencommissie.

Maar nieuwe smart tv en elke week naar de voedselbank? Wonderlijke combinatie.

Ik vraag mij werkelijk af waarom iemand op een bestaansminimum geen nieuwe tv kan bezitten. Wellicht betaald van vakantiegeld, bijzondere bijstand of van wie dan ook. Een smart tv hoeft helemaal niet duur te zijn en ik zie ook nergens staan hoe groot deze tv dan wel is.

Oordelen is wel makkelijk zonder de situatie te kennen

Wat mij betreft, hebben ze drie smart tv's, en gaan ze dagelijks naar de voedselbank, kledingbank en ga maar door.

Blijkbaar is het voor de Ts toch wel relevant dat gegeven te vermelden, dus dan mag daar ook op gereageerd worden.

En dan, bijzondere bijstand voor een smart tv? Dat gelooft u toch zelf niet.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 18, 2015 om 10:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik wil ook een sponsor voor een nieuwe smart tv. Vertel me uw geheim. En onder het bestaansminimum leven maar wel tweehonderdentien eurootjes kunnen aftikken vind ik ook knap.
Los van dat wens ik u veel kijkplezier.
Diewilik

gerbera
door gerbera - Aug 18, 2015 om 10:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb sinds december een zogenaamde smart tv. Hiermee kan ik via mijn internetaansluiting alles zien wat ik wil en wanneer ik dat maar wil.

@tijger1 schreef; Blijkbaar is het voor de Ts toch wel relevant dat gegeven te vermelden

Ts schreef dit om aan te geven dat bellen en TV niet meer nodig is.
En hoe Ts aan die TV is gekomen is niet aan u om hierover te oordelen.

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2015 om 10:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ten 1e: die actie van 3 maanden voor 15,- euro is alleen voor nieuwe Tele2 klanten, niet voor jou dus. Quote: Als je al een abonnement met Internet van Tele2 hebt, dan geldt deze actie niet.

Lijkt mij ook logisch, want je downgrade je pakket dat gaan ze dan echt niet belonen met een korting.

Ten 2e: was je al contractvrij?

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 10:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera

Ik oordeel helemaal niet over hoe de Ts aan die tv is gekomen. Wat mij betreft is die van een vrachtwagen gevallen.

Maar de Ts schreef ook: "Ik leef op een absoluut bestaansminimum en moet wekelijks naar de voedselbank."

Vindt de Ts dus ook relevant, anders hoeft het niet vermeld te worden.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 10:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En normaal gesproken kan je, als je je abonnement naar beneden bijstelt geen gebruik maken van een tijdelijke kennismakings korting.

mi
door miepje58 - Aug 18, 2015 om 11:03
208 Antwoorden / 6 Vragen

Een jaarabonnement op de bibliotheek kost maar een paar tientjes. Kan je je helemaal te buiten gaan op het internet.
Een gewone telefoon om te bellen kost haast niks meer
Stukken goedkoper dan nog steeds 25 euro per maand aftikken.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Aug 18, 2015 om 13:23
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 10:02]

En dan, bijzondere bijstand voor een smart tv? Dat gelooft u toch zelf niet.

Het is inderdaad mogelijk om bijzondere bijstand te krijgen voor de aanschaf van een televisie. Of dit een smart tv is of een gewone tv maakt niet uit. Je krijgt een maximumbedrag en daar mag je een tv van kopen.

Doorgaans wordt bijzondere bijstand hiervoor verstrekt in de vorm van een lening. Indien je langer dan 3 jaar op of onder het bijstandsminimum leeft kan het ook "om niet" worden verstrekt.

ed
door eduard210560 - Aug 18, 2015 om 13:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar heeft geen van jullie de voordelen van een smart tv ontdekt en betaalt zonder klachten de prachtige totaal pakketten die er worden voor gehouden. Hoewel dit niets te maken heeft met het ongelijk van Tele2 mogen jullie best weten dat ik de smart tv heb ik "gekregen" bij de overstap van mijn oude energieleverancier naar Essent. Overigens geen protserige big screen maar gewoon een klein scherm met slimme functies. Uit jullie bijdragen, concludeer ik dat het merendeel van bovenstaande deelnemers niet over slimme functies beschikt.

Daarbij moet ik vermelden dat ik vanochtend van Tele2 een telefoontje kreeg waarin zij mij in het gelijk stellen en zsm mijn teveel betaalde abonnementskosten terug storten. De reden van de korting die mij werd verstrekt, vindt zijn oorzaak in het feit dat ik al vijf jaar klant bij Tele2 ben en zal dat voorlopig nog wel even blijven. Een happy end dus waar deze post waarschijnlijk aan heeft bijgedragen.

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2015 om 14:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=eduard210560 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 13:59]ik de smart tv heb ik "gekregen" bij de overstap van mijn oude energieleverancier naar Essent.
Happy end.
Gelukkig is alles goed afgelopen.

Jammer dat u zich hier aan het verantwoorden bent over uw tv. Dat zou niet nodig moeten zijn.

Veel kijkplezier!

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2015 om 14:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Blijkbaar heeft geen van jullie de voordelen van een smart tv ontdekt......

Ja zeker wel! Maar heb ook de nadelen ontdekt;-).

.......De reden van de korting die mij werd verstrekt, vindt zijn oorzaak in het feit dat ik al vijf jaar klant bij Tele2 ben ......

Als je deze info even had vermeld bij je OP, was het stukken duidelijker geweest.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 14:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben zeker op de hoogte van de voordelen van een smart tv, maar daar ging het topic niet over.