Tele2 komt afspraken niet en na en stort teveel betaald abonnementsgeld niet terug!!!!
Ik heb sinds december een zogenaamde smart tv. Hiermee kan ik via mijn internetaansluiting alles zien wat ik wil en wanneer ik dat maar wil. Ik had een totaalpakket van tele2. Internet bellen en tv.
Die laatste twee onderdelen had ik dus niet meer nodig en wil mijn abonnement dus wijzigen naar alleen internet met een hogere snelheid.
Scheelt in de kosten in plaats van 43 euro per maand naar 25 euro in de maand plus een bonus van de eerste drie maanden maar 15 euro per maand. Ik leef ver onder de armoedegrens dus op 1 december 2014 sluit ik mijn nieuwe abonnement af onder de voorwaarde dat ik 0,19 achterstallige eurocent overmaak die er na een administratieve fout is ingeslopen.
Meteen overgemaakt. Dus krijg ik op 8 december een bericht van de klantenservice met als titel "je nieuwe abonnement":
Ik stuur vervolgens alle oude apparatuur terug en krijg daarvoor op 18 december een bevestiging: Bedankt voor je bestelling. Je nieuwe abonnement zal rond 2 januari 2015 ingaan.
Toch typisch dat Thomas Wolters Manager Marketing bij Tele2 al zijn mailtjes afsluit met "We houden contact."
Ik heb zeker contact gehouden met Tele2 want zij bleven facturen sturen van maandelijks 43 euro in plaats van de eerste drie maanden 15 euro en vervolgens maandelijks 25 euro. De vele telefoontjes die ik er aan heb moeten besteden hielpen niets. Er werden toezeggingen gedaan dat het allemaal wel goed kwam maar er veranderde niets. Nu maar volgens deze weg.
Inmiddels heb ik dus 210 euro teveel betaald die ik graag zo snel mogelijk terug gestort krijg.
Daarnaast wil ik graag maandelijks de correcte factuur ontvangen van 25 euro per maand. Bovendien eis ik een vergoeding in de vorm van een redelijke eenmalige korting die de tijd en energie die ik hier in heb moeten stoppen enigszins compenseert.
Na een telefoongesprek dat ik op 30 juli met twee verschillende Tele2 medewerkers voerde en 39 minuten en 41 seconden duurde, word ik doodleuk verwezen naar een vergoedingsformulier dat ik op de site moet zoeken. Het zogenaamde vergoedingsformulier is niet te vinden dus ik neem aan dat het om het klachtenformulier gaat. Na verzending van het formulier verschijnt er een melding op het scherm dat Tele2 zeker tien dagen nodig heeft om hierop te antwoorden. Ik neem mijn gesprekken ook op voor trainings en kwaliteitsdoeleinden en zijn voor de liefhebbers eventueel te beluisteren.
Op 17 augustus, dus zeventien dagen later heb ik nog niets van Tele2 gehoord en besluit zelf maar te bellen. In dit gesprek krijg ik te horen dat Tele2 bereid is om slechts vier maanden terug te betalen.
De medewerker zegt nadat hij mij in de wacht heeft gezet voor overleg dat er verder niets aan is te doen. Hij wil wel proberen het verder uit te zoeken en dat er misschien nog iemand van Tele2 mij gaat terugbellen met beter nieuws.
Ik ontplof zowat en geef aan Kassa en mogelijk andere consumentenbelangen in te schakelen.
Ik leef op een absoluut bestaansminimum en moet wekelijks naar de voedselbank.
Tele2 komt afspraken niet na en besteelt mij vervolgens. Wie heeft er raad?
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 09:45]Ga naar de geschillencommissie.
Maar nieuwe smart tv en elke week naar de voedselbank? Wonderlijke combinatie.
Tv gehad?
@TS:
Als je echt 100% zeker ben van je gelijk en de geschillen commissie geen uitsluitsel brengt, zou ik allereerst eens de betalingen aan Tele 2 stopzetten. Daar reageren ze meestal wel op. Mail ze dat je voor de komende 14 maanden (15*14=210) niet meer zal betalen. Totdat je je geld weer terug hebt.
Eventuele deurwaarders kan je dit ook voorleggen.
Verder is Tele2 echt een ultieme budget tent, daarom zijn ze ook zo goedkoop. Je kan niet van ze verwachten dat ze de service leveren die je van bijvoorbeeld KPN gewend ben.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 09:45]Ga naar de geschillencommissie.
Maar nieuwe smart tv en elke week naar de voedselbank? Wonderlijke combinatie.
Ik vraag mij werkelijk af waarom iemand op een bestaansminimum geen nieuwe tv kan bezitten. Wellicht betaald van vakantiegeld, bijzondere bijstand of van wie dan ook. Een smart tv hoeft helemaal niet duur te zijn en ik zie ook nergens staan hoe groot deze tv dan wel is.
Oordelen is wel makkelijk zonder de situatie te kennen
[quote=alfaromeo164 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 09:57][quote=tijger1 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 09:45]Ga naar de geschillencommissie.
Maar nieuwe smart tv en elke week naar de voedselbank? Wonderlijke combinatie.
Ik vraag mij werkelijk af waarom iemand op een bestaansminimum geen nieuwe tv kan bezitten. Wellicht betaald van vakantiegeld, bijzondere bijstand of van wie dan ook. Een smart tv hoeft helemaal niet duur te zijn en ik zie ook nergens staan hoe groot deze tv dan wel is.
Oordelen is wel makkelijk zonder de situatie te kennen
Wat mij betreft, hebben ze drie smart tv's, en gaan ze dagelijks naar de voedselbank, kledingbank en ga maar door.
Blijkbaar is het voor de Ts toch wel relevant dat gegeven te vermelden, dus dan mag daar ook op gereageerd worden.
En dan, bijzondere bijstand voor een smart tv? Dat gelooft u toch zelf niet.
Ik wil ook een sponsor voor een nieuwe smart tv. Vertel me uw geheim. En onder het bestaansminimum leven maar wel tweehonderdentien eurootjes kunnen aftikken vind ik ook knap.
Los van dat wens ik u veel kijkplezier.
Diewilik
Ik heb sinds december een zogenaamde smart tv. Hiermee kan ik via mijn internetaansluiting alles zien wat ik wil en wanneer ik dat maar wil.
@tijger1 schreef; Blijkbaar is het voor de Ts toch wel relevant dat gegeven te vermelden
Ts schreef dit om aan te geven dat bellen en TV niet meer nodig is.
En hoe Ts aan die TV is gekomen is niet aan u om hierover te oordelen.
Ten 1e: die actie van 3 maanden voor 15,- euro is alleen voor nieuwe Tele2 klanten, niet voor jou dus. Quote: Als je al een abonnement met Internet van Tele2 hebt, dan geldt deze actie niet.
Lijkt mij ook logisch, want je downgrade je pakket dat gaan ze dan echt niet belonen met een korting.
Ten 2e: was je al contractvrij?
@gerbera
Ik oordeel helemaal niet over hoe de Ts aan die tv is gekomen. Wat mij betreft is die van een vrachtwagen gevallen.
Maar de Ts schreef ook: "Ik leef op een absoluut bestaansminimum en moet wekelijks naar de voedselbank."
Vindt de Ts dus ook relevant, anders hoeft het niet vermeld te worden.
En normaal gesproken kan je, als je je abonnement naar beneden bijstelt geen gebruik maken van een tijdelijke kennismakings korting.
Een jaarabonnement op de bibliotheek kost maar een paar tientjes. Kan je je helemaal te buiten gaan op het internet.
Een gewone telefoon om te bellen kost haast niks meer
Stukken goedkoper dan nog steeds 25 euro per maand aftikken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer