di
door dialet Sep 28, 2015 om 19:34
Computers & telefonie

Tele2 levert niet, maar verkoopt wel

Op 12 september bij tele2 een abonnement met toestel afgesloten. Was een mooi aanbod, althans dat dacht ik... Heb tot op heden niets ontvangen maar vandaag is wel nummerbehoud ingegaan, dus niet meer bereikbaar ( want nog geen sim ontvangen). Inmiddels ral meer dan 4 uur met tele2 gebeld ( mega wachtlrijen ook nadat je intern wordt doorverbonden). Verschillende mogelijke oorzaken gehoord waar ' een probleem in backordersysteem' het meest gehoord is. Of her probleem op te lossen is weet men niet, vandaag was het advies om nog maar weer 1,5 week te wachten!! Hebben anderen hier ook ervaring mee? Tips hoe dit aan te pakken? Ervaringen met klachtenprocedure tegen tele2? Kortom iedere tip is welkom...

890 8 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Sep 28, 2015 om 20:08
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste dialet,

wat tele2 bij u doet kan natuurlijk niet.
Als ik u was zou ik direct een klacht indienen op de site van tele2.
U kunt het ook nog aangeven op het forum van tele2 (zie de vorige link).
Als ik u was zou ik ze aangeven dat ze nog een week de tijd hebben om het voor elkaar te krijgen of dat u anders verdere stappen onderneemt. Meer informatie over wat u kunt doen leest u hier.

De keuze is aan u uiteraard, maar misschien bent u al wel klaar met tele2 na deze ervaring. Aangezien tele2 niet levert en dus de aangegane contractuele verplichting niet nakomt kunt u ze ook nog in gebreke stellen, ze een termijn stellen en aangeven dat als ze het niet binnen de door u aangegeven termijn oplossen dat u dan de koop ontbind wegens het niet nakomen van de contractueel aangegane verplichting van de zijde van tele2. Meer informatie vind u hier en hier.

Als ik u was zou ik sowieso compensatie eisen van tele2, dat u nu niet meer bereikbaar bent en uw nummer niet meer kunt gebruiken behoort niet te gebeuren.

di
door dialet - Sep 28, 2015 om 20:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor het meedenken, klachtenformulier ingevuld ( reactie in max 10 dagen) en net ook gevraagd naar lotgenoten via tele2forum, ben benieuwd...

door 1953 - Sep 29, 2015 om 03:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Tele2: met mijn innige deelneming!

Tele2 levert niet wat het heeft beloofd.

En iedere keer tuint, of tuinde, men er weer in de geloof praat van die Tele2!

zoekster
door zoekster - Sep 29, 2015 om 09:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Overal neerzetten deze klacht, klacht.nl, klachtenkompas.nl, trustpilot.com

Misschien hebben ze nog facebook en twitter.

Nu komt er misschien een webcare die zegt dat u het overzichtelijk moet houden en het alleen op het forum van Tele 2 moet zetten.
Doe dat niet!!
Gewoon overal blijven klagen, iedere dag weer, anders gebeurt er niets en laten ze u daar lekker bengelen op het Tele2 forum.

Dus morgen zet u gewoon hier een reactie neer of het al is opgelost of niet.

Lastige klanten worden het snelst geholpen.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 29, 2015 om 21:06
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet de klacht op hun forum neerzetten, dat lezen ze direct.

Oh wacht ook daar word je als Tele2-klant vakkundig genegeerd.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 29, 2015 om 21:09
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Om dit in de toekomst te voorkomen koop een dual-sim telefoon. 1x jouw 'favoriet' nummer gebruikt via prepaid (om gebeld te worden) en 1x sim-only.
Kun je altijd overstappen zonder jouw 'favoriet' nummer te verliezen.

di
door dialet - Sep 29, 2015 om 21:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor het meeleven en meedenken. Beperk me niet alleen tot het tele2 forum ook op facebook gereageerd en wederom gebeld. Kom op het tele2 forum lotgenoten tegen. O.a iemand waarbij op 11/ 9 al nummerbehoud is overgezet en ook nog niets ontvangen. Ook klachtenformulier ingevuld en op alle andere fora die ik maar kan bedenken. Een medewerker die mijn probleem door wilde zetten naar afdeling bijzondere gevallen geeft aan hier zelf niet doorheen te komen.. Weet trouwens niet of deze afdeling bestaat, stond in ieder geval niet in mijn dossier vermeld....
Ook interessant is dat sales ( ik heb nu via sales gebeld aangezien dat wel een gratis nummer is) niets van een orderprobleem afweet terwijl ik begrepen heb dat dit al vanaf medio augustus speelt. Tele2 verkoopt denk ik echt gebakken lucht. Mooi twitter bericht

hereistom
door hereistom - Sep 29, 2015 om 22:48
732 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet bemoedigend voor u, maar ik wacht al ruim 2 maanden op het nummerbehoud overzetten van Tele2, al die tijd is mijn oude dus al niet meer bereikbaar!