el
door ellinkhuizen Jun 17, 2015 om 10:27
Computers & telefonie

Tele2 rekening

mijn dochter heeft bij tele2 een maand abonnement van 5euro alleen om te bellen geen internet!! Krijg ik over de maand april een rekening ven 494,41 euro omdat ze internet heeft gebruikt?? dit zou dan gaan om 489.438 MB nu vraag ik mij af kan dit ik heb een abonnement alleen voor bellen niet voor MB en dan nog ik koop voor me zelf 500MB bij een andere provider voor 15 euro in de maand?? Ik heb deze rekening niet voldaan en een klacht neer gelegd bij tele2 maar deze sturen mij dood leuk een betalings herrinering wat kan hier aan gedaan worden, en klopt dit wel?? vind het wel een hoop geld zo

1504 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

jantje7
door jantje7 - Jun 17, 2015 om 11:01
1459 Antwoorden / 23 Vragen
0

Helaas heeft ze haar telefoon niet geblokkeerd voor internetten. Doordat er geen abonnement is afgesloten voor internetten zijn de gebruikte MB's extra duur. Probeer het op een coulance regeling te gooien. En nu eerst de telefoon blokkeren voor internet.

br
door bravehenk - Jun 17, 2015 om 11:15
206 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat er aan gedaan kan worden de telefoon zo instellen dat alleen van wifi gebruik gemaakt kan worden. Wifi kan wel eens uitvallen en dan gaat je telefoon een andere weg zoeken en dat is 3G of 4G netwerk provider, vooral als u de apps op automatisch updaten heeft staan, gaan de verbruikte mb's heeeel snel omhoog.
Of uw dochter een telefoon geven zijnde een niet smartphone.


gr Henk

Cookies
door Cookies - Jun 17, 2015 om 11:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Bij de meeste providers kun je mobiel internet uitschakelen in je account, in dit geval dus 'mijn tele2'. Probeer het eens. Dat je geen internetabonnement hebt, betekent niet dat je geen internet kunt gebruiken.

aurora1
door aurora1 - Jun 17, 2015 om 11:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Lees anders eens klik hier de informatie van de Consumentenbond en vooral ook de tips op die website.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 17, 2015 om 20:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Psssst bij de concurrent krijg je voor 5 euro 200 minuten/sms ;-).

ho
door hopetobehelping - Jun 17, 2015 om 21:00
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste elinkhuizen,

zoals u al gelezen heeft kan dit inderdaad zomaar.
Aangezien er geen bundel voor internet is rekent tele2 € 1,- per MB. Belachelijk hoog uiteraard, maar met iets buiten de bundel bent u bij iedere provider de sigaar.

Probeer in overleg te gaan met tele2, leg de situatie uit en probeer met tele2 tot een compromis te komen. Hopelijk zijn ze gevoelig voor het argument dat de rekening wel erg hoog is, er helemaal geen waarschuwingen zijn geweest en uw dochter zich van geen kwaad bewust was.
Het volgende artikel heeft geen betrekking op internetten in Nederland maar wellicht kunt u het nog gebruiken bij uw argumentatie om tot een compromis met tele2 te komen, klik hier.

Geen idee wat de leeftijd van uw dochter is, maar ik zou op 'mijn tele2' de instellingen voor het account van het nummer van uw dochter goed nalopen.
Betaalde SMS'jes, SMS abonnementen komen bij de jeugd helaas ook nog weleens voor (spreek jammer genoeg uit ervaring). Dat kan behoorlijk in de papieren lopen als u daar te laat achter komt. Ook uitzetten als dat mogelijk is.
U kunt er ook nog voor kiezen om met enige regelmaat te kijken op 'mijntele2' wat het verbruik is tot nu toe, dan ziet het eerder en kunt u ook eerder ingrijpen (zodat het niet tot zulke hoge bedragen komt).

Uw dochter zal wel behoorlijk geschrokken zijn maar hoop dat ze toch nog plezier aan haar telefoon beleeft.

tele2webcare
door tele2webcare - Jun 18, 2015 om 15:00
366 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi elinkhuizen,

Wat een hoge kosten zeg, kan me goed voorstellen dat je hier erg van geschrokken bent!. Op zulke kosten zit natuurlijk niemand te wachten. We willen je daarom ook graag helpen in deze situatie!

Ik raad je aan een privébericht via Facebook te sturen en deze te richten aan mij. Als je hier je volledige naam, adres, woonplaats plus je mobiele nummer (en ter verificatie je geboortedatum) in vermeldt en dat het een bericht van Kassa.Vara betreft, zal ik het uitzoeken voor je en je daar verder helpen.

We proberen iedereen altijd zo optimaal te informeren over dataverbruik. Op onze website staat hier informatie over:
- https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/abonnement/tips-dataverbuik/
- https://www.tele2.nl/mobiel/internet/hoeveel-mb-heb-ik-nodig/

Dit neemt niet weg dat ongelukjes kunnen gebeuren dus als je de gegevens stuurt vertel ik je graag wat hier gebeurd is.

Ik hoor graag van je!

Groetjes Maurice

el
door ellinkhuizen - Jun 18, 2015 om 18:24
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tele2webcare schreef op donderdag 18 jun 2015, 15:00]Hoi elinkhuizen,

Wat een hoge kosten zeg, kan me goed voorstellen dat je hier erg van geschrokken bent!. Op zulke kosten zit natuurlijk niemand te wachten. We willen je daarom ook graag helpen in deze situatie!

Ik raad je aan een privébericht via Facebook te sturen en deze te richten aan mij. Als je hier je volledige naam, adres, woonplaats plus je mobiele nummer (en ter verificatie je geboortedatum) in vermeldt en dat het een bericht van Kassa.Vara betreft, zal ik het uitzoeken voor je en je daar verder helpen.

We proberen iedereen altijd zo optimaal te informeren over dataverbruik. Op onze website staat hier informatie over:
- https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/abonnement/tips-dataverbuik/
- https://www.tele2.nl/mobiel/internet/hoeveel-mb-heb-ik-nodig/

Dit neemt niet weg dat ongelukjes kunnen gebeuren dus als je de gegevens stuurt vertel ik je graag wat hier gebeurd is.

Ik hoor graag van je!

Groetjes Maurice

el
door ellinkhuizen - Jun 18, 2015 om 18:26
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tele2webcare schreef op donderdag 18 jun 2015, 15:00]Hoi elinkhuizen,

Wat een hoge kosten zeg, kan me goed voorstellen dat je hier erg van geschrokken bent!. Op zulke kosten zit natuurlijk niemand te wachten. We willen je daarom ook graag helpen in deze situatie!

Ik raad je aan een privébericht via Facebook te sturen en deze te richten aan mij. Als je hier je volledige naam, adres, woonplaats plus je mobiele nummer (en ter verificatie je geboortedatum) in vermeldt en dat het een bericht van Kassa.Vara betreft, zal ik het uitzoeken voor je en je daar verder helpen.

We proberen iedereen altijd zo optimaal te informeren over dataverbruik. Op onze website staat hier informatie over:
- https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/abonnement/tips-dataverbuik/
- https://www.tele2.nl/mobiel/internet/hoeveel-mb-heb-ik-nodig/

Dit neemt niet weg dat ongelukjes kunnen gebeuren dus als je de gegevens stuurt vertel ik je graag wat hier gebeurd is.

Ik hoor graag van je!

Groetjes Maurice

Hoi MAURICE Wat is je facebook account zodat ik je de gegevens kan doorsturen???

tele2webcare
door tele2webcare - Jun 19, 2015 om 09:11
366 Antwoorden / 0 Vragen
0

He Ellinkhuizen!

Je kan een privébericht sturen via ons Tele2 Nederland Facebook pagina.

Groetjes,
Su Ling

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.     Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp   Veelvoorkomende problemen met de distributieriem        Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer