ki
door kimsie Apr 7, 2014 om 20:54
Computers & telefonie

Tele2 slecht internet en bereik

Ik ben sinds een kleine maand klant van tele2, mijn abonnement is in samenwerking met een nieuwe telefoon via een gsmwijzer besteld.
Nu heb ik vanaf het begin af aan super slecht internet bereik en heel vaak geen netwerk. Sindsdien heb ik denk ik zo'n 7 a 8 keer aan de telefoon gehangen met tele2 voor dit verhaal, ze hebben een dekkingsonderzoek gedaan en uiteindelijk geven ze toe dat er hier heel slecht bereik is (op het randje van) en geven ze me 2 opties: de ene is 10 euro korting op mijn abonnement, wat ik dom vind want ik wil niet betalen voor een telefoon die geen/ weinig netwerk heeft. De andere optie is de telefoon afkopen voor 191 euro die ik helaas niet voor het oprapen heb liggen.
Ik heb gevraagd of ik de telefoon niet terug kan sturen zodat ik een heel nieuw abonnement bij een andere provider af kan sluiten maar dat schijnt niet te kunnen daarvoor moet ik bij de andere site van gsmwijzer zijn. Die stuurt me weer net zo hard terug naar tele2. Hoe moet ik dit nu oplossen? Ik ben niet van plan om een abonnement te houden waar ik vrij weinig aan heb, maar ik ben ook niet van plan om deze telefoon af te kopen. Kan iemand me hier advies in geven?

7421 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 7, 2014 om 21:11
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Je contract heeft 2 delen, de telefoon en het abonnement.

Het abonnement is te stoppen.
De telefoon heb nieuwe gekocht en gekregen en zul je moeten betalen, dat is niet anders, je zou zelf ook geen gebruikte geaccepteerd hebben.

Probeer in je huidige telefoon een paar verschillende simkaarten van vrienden, collega's en of familie. Heb je de juiste provider gevonden, stop je het tele2 abo simkaartje en neem je een sim only van de provider met het goede bereik. Dit is voor nu de goedkoopste optie.

mahadma
door mahadma - Apr 7, 2014 om 21:13
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Je hebt qua telefoon en abo met Tele 2 te maken, die keuze heb je zelf gemaakt en VIA gsmwijzer besteld. Zij zijn niets meer als tussenpersoon.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 8, 2014 om 09:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Makkelijkste en waarschijnlijk het goedkoopste is om voor die 10 euro korting te gaan, lijkt mij behoorlijk gezien de afkoopsom van de telefoon.

Wat je nog kunt proberen is om het toestel enkel toegang te laten verlenen tot het 2G netwerk.
En heb je thuis toegang tot wifi, zijn er nog andere mogelijkheden om bereikbaar te zijn :-).

gompy2
door gompy2 - Apr 8, 2014 om 13:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 8 apr 2014, 09:44]Makkelijkste en waarschijnlijk het goedkoopste is om voor die 10 euro korting te gaan, lijkt mij behoorlijk gezien de afkoopsom van de telefoon.

Wat je nog kunt proberen is om het toestel enkel toegang te laten verlenen tot het 2G netwerk.
En heb je thuis toegang tot wifi, zijn er nog andere mogelijkheden om bereikbaar te zijn :-).
Best een goed antwoord vind ik.
Tele2 maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile en het blijkt dat de dekking en signaalsterkte van de 3G verbindingen niet overal optimaal zijn.
Je zou dan inderdaad in je telefoon in kunnen stellen dat dat ie alleen een 2G verbinding mag maken.
2g is het tweede generatie draadloze telefoon netwerk --> GSM
Hierop kan je bellen, smssen en (ik geloof) GPRS internet en WAP.
Erg langzaam internet (tot +/- 114 kbps) zit er dus op.
3g is de nieuwere generatie die 2g voorbij streeft vooral in internet mogelijkheden, video-bellen en mobiel TV.
Internet gaat via 3g, umts of HSPA. Dit is een heel stuk sneller (tot +/- 2Mbps) dan GPRS.
2G netwerken zijn zuiniger in gebruik.
3G gebruikt meer energie.
Wil je thuis internetten dan kun je dat, indien mogelijk, instellen zoals lekkerisdat schrijft via wifi als dat kan.
Ben je buiten daar waar je woont en de signaalsterktemeter op je telefoondisplay voor 3G is voldoende, schakel je je weer even over.

Voor de rest is het zo dat ,zoals Mahada als schreef, je een abonnement bent aangegaan en een telefoon er bij gekregen.
Het abonnement voldoet niet, die mag je dus ontbinden, de telefoon moet je dan betalen, het is simpel.
De kosten van die telefoon zaten in dat abonnement verwerkt en als dat weg valt wil Tele2 de telefoon betaald hebben...

xi
door xinnigx - Nov 3, 2014 om 20:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

In augustus hebben mijn vriend en ik een internet en tv abonnement afgesloten bij Tele2. Na 3 weken wachten hadden we 2 decoders en een modem ontvangen.
Al snel bleek dat het geluid en het beeld vaak hapert en vast loopt.
In het begin viel het nog aan te zien omdat het een keer per uur 3 minuten voordeed.
Sinds afgelopen week is het stotteren van het geluid erger geworden. Mijn vriend kon niet meer normaal het ochtendnieuws volgen.

Mijn vriend en ik hebben al meerdere keren contact op genomen met de klantenservice. Deze hebben al een monteur van Tele2 en van KPN langs gestuurd, helaas zonder resultaat.

Iemand nog ideeën hoe dit opgelost kan worden?
Graag.

We hebben alles al geprobeerd, zoals:
Modem resetten
Zappen (om eventueel beeld te krijgen van een andere zender)
Decoder wisselen

snah
door snah - Nov 3, 2014 om 21:07
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo xinnigx

Dit topic gaat over mobiele telefonie van tele2 .

Zie jouw andere reactie op een ander topic over tele2

door 1953 - Nov 4, 2014 om 02:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Deze topic is wel ruim 7 maanden oud en is het probleem met/door ts reeds opgelost of niet.