ju
door juul84 Feb 23, 2015 om 23:50
Geldzaken & recht

Tele2 telefoonabonnement wat moet ik hiermee

Ik heb Tele2 mijn betaalbewijzen door moeten sturen, omdat
ik volgens hun een betaling van oktober 2014 in eerste instantie niet had voldaan. In december 2014 heeft Tele2 mij afgesloten, omdat ik dit bedrag plus aansluitingskosten (dus volgens hun 2 rekeningen achter liep). Na 30 min met een medewerker van Tele2 ( naam heb ik nog maar achteraf heb er niks aan) aan de telefoon te hebben gezeten, concludeerde hij dat er een verkeerde betalingskenmerk was gebruikt ( van oktober) waardoor dit het gevolg was. Ik moest 1 x een bedrag van 84,96 euro voldoen, omdat ze het bedrag niet zomaar ongedaan konden maken. Het te veel betaalde bedrag ( aansluitingskosten) zou verrekend worden met mijn nieuwe maandfactuur. Maand later werd het bedrag zoals afgesproken idd verrekend. De medewerker van Tele2 attendeerde nog dat ik de verzonden brief (door mij nog te ontvangen) als niet verzonden kon worden beschouwen. Dacht dat het zo mooi opgelost was, tot dat ik een brief van Bos incasso kreeg om een bedrag van 52.90 plus 40 euro incasso kosten te voldoen. Ik toch maar voor de zekerheid gebeld met Tele2 ( toch even checken of het wel goed zit) waar ik te horen kreeg dat ze niks meer voor mij konden betekenen en dat ik contact met Bos incasso moest opnemen. Tele2 had het uit handen gegeven en daar was niks aan te doen. Ik herhaalde nog nadrukkelijk dat ik mijn rekening van oktober had voldaan en een betaalbewijs naar Tele2 had verzonden. Waarop ik van een mederwerker van Tele2 te horen kreeg dat het niet om een maandfactuur van oktober 2014 ging maar van juli 2014. Ik was stomverbaasd en ging gelijk mijn betaalbewijs van juli erbij halen ( en deze bleek ook keurig betaald te zijn) Nogmaals herhaalde ze dat ze niks meer voor mij kon betekenen. Paar dagen daarna kreeg ik een brief van Preventel binnen waar ik als wanbetaler aangemerkt zou staan door het niet betalen van mijn telefoonrekening. Telefonisch zocht ik contact op met Bos incasso en die wilde mijn betalingsbewijs hebben van oktober 2014..
Bos incasso heb ik niet alleen mijn betaalbewijs van oktober 2014 verzonden, maar alle betalingen die ik in 2014 heb voldaan. Na 2 weken niks te hebben vernomen, weer telefonisch contact gezocht maar dit keer gelijk met Bos incasso. Bos incasso kon mijn mail niet in behandeling nemen omdat zij in mijn mail cc stonden en in mijn mail de AAN de e-mailadres van betaalbewijstele2 stond. Wederom een mail verzonden naar Bos incasso met mijn betaalbewijzen. Dit keer gelijk een reactie van Bos incasso terug, omdat er geen dossiernummer was vermeld in mijn mail maar alleen mijn naam en kenmerk van Tele2. Begin deze maand ( 5 feb) kreeg ik een brief ( aanmaning) van Bos incasso met het verzoek om alsnog 52,00 euro te betalen om mijn overeenkomst wegens wanbetaling te voorkomen ( tot mijn verbazing waren de extra incasso kosten van 40 euro niet meer vermeld) Wederom een mail verstuurd naar Bos incasso en niks meer vernomen (afwachtend dacht ik dat het wel goed zou komen) tot mijn verbazing ik geen service zag staan op mijn telefoon. Ik kan niet meer bellen en gebeld worden. Mijn man nam contact op met Tele2, waarop een medewerker hem liet weten dat mijn abonnement niet actief, opgezegd, onhold staat!! Ik zou een rekening van september 2014 niet hebben betaald..ze verwijzen naar Bos incasso, want daar is mijn dossier nu in behandeling! Wat kan ik nog doen? En als ze straks alles inzien..Wat kan ik eisen? ..Want klant wil ik echt niet bij hun blijven!

2372 15 Rapporteer

tele2webcare
door tele2webcare - Feb 24, 2015 om 09:39
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Juul84,

Wat een vervelend verhaal zeg! Ik kan mij voorstellen dat je hiervan baalt. Zou je dit het verhaal ook op ons forum willen plaatsen en mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en klantnummer. www.forum.tele2.nl. Ik kan je daar beter verder helpen! Ik wil graag even kijken waar het precies mis is gegaan.

Groetjes,

Su Ling

ju
door juul84 - Feb 24, 2015 om 20:39
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 24 feb 2015, 00:22]Ik kan me voorstellen dat u per direct wilt opzeggen bij Tele2, wat een administratieve puinhoop daar en wat laten ze u in de kou staan met uw problemen met Bos.
Zit u aan een of ander jaarcontract vast, of kunt u sowieso opzeggen?

Ik zou in ieder geval schadevergoeding eisen voor de tijd dat u bent afgesloten.

Waar u waarschijnlijk de fout mee bent ingegaan is alles telefonisch af te handelen. Daar zitten een paar jongens en meisjes aan de telefoon die van toeten noch blazen weten. Ik weet er alles van, ben er ook klant geweest. De voorkant weet niet wat de achterkant doet, als u begrijpt wat ik bedoel.

U zou kunnen overwegen een klacht in te dienen bij de geschillencommissie Telecommunicatie, maar dat duurt allemaal erg lang.

U kunt ook een een ingebrekestelling sturen waarin u eist dat binnen 2 weken uw telefoon weer wordt aangesloten, omdat alle rekeningen zijn betaald en omdat u nooit een achterstand in de betaling heeft gehad. Verder u eist een schadevergoeding voor de niet geleverde dienst. Gebeurt er binnen die 2 weken niets, dan ontbindt u na die 2 weken de overeenkomst met Tele2, zo vermeldt u.
Verzoek om een schriftelijke reactie binnen 2 weken.
Gezien de staat van dienst van Tele2 zou ik die brief aangetekend versturen.

U kunt evengoed nog bij de Geschillencommissie een klacht indienen om van de ban van Preventel af te komen.

Wat een ellende voor u, dat een bedrijf je het leven toch zo zuur kan maken.

zoekster
door zoekster - Feb 24, 2015 om 20:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik kan me voorstellen dat u per direct wilt opzeggen bij Tele2, wat een administratieve puinhoop daar en wat laten ze u in de kou staan met uw problemen met Bos.
Zit u aan een of ander jaarcontract vast, of kunt u sowieso opzeggen?

Ik zou in ieder geval schadevergoeding eisen voor de tijd dat u bent afgesloten.

Waar u waarschijnlijk de fout mee bent ingegaan is alles telefonisch af te handelen. Daar zitten een paar jongens en meisjes aan de telefoon die van toeten noch blazen weten. Ik weet er alles van, ben er ook klant geweest. De voorkant weet niet wat de achterkant doet, als u begrijpt wat ik bedoel.

U zou kunnen overwegen een klacht in te dienen bij de geschillencommissie Telecommunicatie, maar dat duurt allemaal erg lang.

U kunt ook een een ingebrekestelling sturen waarin u eist dat binnen 2 weken uw telefoon weer wordt aangesloten, omdat alle rekeningen zijn betaald en omdat u nooit een achterstand in de betaling heeft gehad. Verder u eist een schadevergoeding voor de niet geleverde dienst. Gebeurt er binnen die 2 weken niets, dan ontbindt u na die 2 weken de overeenkomst met Tele2, zo vermeldt u.
Verzoek om een schriftelijke reactie binnen 2 weken.
Gezien de staat van dienst van Tele2 zou ik die brief aangetekend versturen.

U kunt evengoed nog bij de Geschillencommissie een klacht indienen om van de ban van Preventel af te komen.

Wat een ellende voor u, dat een bedrijf je het leven toch zo zuur kan maken.

ju
door juul84 - Feb 24, 2015 om 20:44
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op dinsdag 24 feb 2015, 09:39]Hoi Juul84,

Wat een vervelend verhaal zeg! Ik kan mij voorstellen dat je hiervan baalt. Zou je dit het verhaal ook op ons forum willen plaatsen en mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en klantnummer. www.forum.tele2.nl. Ik kan je daar beter verder helpen! Ik wil graag even kijken waar het precies mis is gegaan.

Groetjes,

Su Ling

ju
door juul84 - Feb 24, 2015 om 22:09
6 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag weer met Tele2 gebeld. Opmerkelijk 2 opties gekregen ! Optie 1 is het (volgens hun) openstaande bedrag van okt 2014 alsnog betalen, zodat ik een nieuw abonnement kan afsluiten ( want mijn telefoonabonnement is officieel niet meer ingebruik) bij Tele2 of elders en ze zouden dan bij Preventel mijn registratie ongedaan maken. Optie 2 is, niet betalen.. met alle gevolgen vandien! Tja, maar er moet toch betaald worden... werd er ff snel achteraan gezegd!
En bij Bos incasso moet u niet meer zijn mevrouw. Zij hebben uw dossier weer terug naar ons verzonden. Want de doorloop termijn is verstreken. Mijn advies is betalen mevrouw, want als u dat niet doet dan kan u nergens meer een nieuw abonnement afsluiten.

Ben er helemaal klaar mee! Ik zal een klacht naar de geschillencommissie versturen en bezwaar maken... Zoals jullie adviseren.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2015 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u wel een mail naar het webcare team gestuurd? Zo nee, toch maar doen.

tele2webcare
door tele2webcare - Feb 25, 2015 om 11:42
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Juul84,

Ik wil graag even met je mee kijken, maar ik heb jammer genoeg nog geen gegevens ontvangen via het forum. www.forum.tele2.nl. Zou je deze alsnog willen sturen? Ik zie het graag tegemoet.

Groetjes,
Su Ling

zoekster
door zoekster - Feb 25, 2015 om 12:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op woensdag 25 feb 2015, 11:42]Hoi Juul84,

Ik wil graag even met je mee kijken, maar ik heb jammer genoeg nog geen gegevens ontvangen via het forum. www.forum.tele2.nl. Zou je deze alsnog willen sturen? Ik zie het graag tegemoet.

Groetjes,
Su Ling
Waarom zo omslachtig, Su LIng? Geef gewoon een emailadres waar deze vraagsteller je kan bereiken.

tele2webcare
door tele2webcare - Feb 25, 2015 om 17:24
366 Antwoorden / 0 Vragen

We willen de topic starter graag helpen, helaas behoort email niet tot onze service kanalen. Alle manieren waarop er contact mogelijk is kun je hier vinden: https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/

Groetjes, Leonie

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2015 om 17:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op woensdag 25 feb 2015, 17:24]We willen de topic starter graag helpen, helaas behoort email niet tot onze service kanalen. Alle manieren waarop er contact mogelijk is kun je hier vinden: https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/

Groetjes, Leonie

Hoe is het mogelijk. ;-(((

ju
door juul84 - Feb 25, 2015 om 20:18
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op woensdag 25 feb 2015, 17:24]We willen de topic starter graag helpen, helaas behoort email niet tot onze service kanalen. Alle manieren waarop er contact mogelijk is kun je hier vinden: https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/

Groetjes, Leonie

Ik heb gisteren een mail verzonden naar Webcare-NL@Tele2.com
Dit adres klopt niet? Doen jullie niks mee?
Ook heb ik op forum.tele2.nl onder onderwerp vragenvuur( gisteren en vandaag) , abonnement en onder klachten mijn tekst geplaatst. Dit is niet duidelijk? Niet aangekomen? Hoort niet op deze manier?

ju
door juul84 - Feb 25, 2015 om 20:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 22:27]Hebt u wel een mail naar het webcare team gestuurd? Zo nee, toch maar doen.

Heb ik gedaan

ju
door juul84 - Feb 25, 2015 om 20:22
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 25 feb 2015, 12:17][quote=tele2webcare schreef op woensdag 25 feb 2015, 11:42]Hoi Juul84,

Ik wil graag even met je mee kijken, maar ik heb jammer genoeg nog geen gegevens ontvangen via het forum. www.forum.tele2.nl. Zou je deze alsnog willen sturen? Ik zie het graag tegemoet.

Groetjes,
Su Ling
Waarom zo omslachtig, Su LIng? Geef gewoon een emailadres waar deze vraagsteller je kan bereiken.

Precies! Maar ben niet anders gewend

ho
door hopetobehelping - Feb 25, 2015 om 20:26
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste juul84,

lees uw verhaal. Werkelijk ongelooflijk wat u meemaakt met Tele2.
Hoop dat de 'webcare' van Tele2 u verder gaat helpen.
Maar het is toch te zot voor woorden dat het 'niet automatisch kunnen matchen' van betalingen (als ik het goed begrijp klopten betalingskenmerken niet) dit als resultaat heeft.
Vervolgens stuurt u netjes al uw betalingsbewijzen en weigeren zowel Tele2 als Bos Incasso (onderdeel van DAS) er serieus naar te kijken.
Ik zou sowieso een klacht indienen bij de geschillencommissie zoals zoekster ook aangeeft.
Dat Preventel verhaal moet u niet hebben. Als men u al geregistreerd heeft zou ik bezwaar aantekenen bij Preventel (alhoewel Tele2 dat voor u behoort te regelen en uw registratie ongedaan behoort te maken). Volstrekte waanzin van Tele2 dat men u daar aanmeld omdat men zelf hun administratie niet op orde heeft.
Bizar ook dat een dochter van DAS, Bos Incasso, zich op deze mijns inziens louche manier gedraagt.

tele2webcare
door tele2webcare - Feb 26, 2015 om 11:06
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Juul,

Mijn collega Su Ling heeft helaas nog geen gegevens van je ontvangen. Ik zie dat je onder een andere gebruikersnaam een bericht op ons forum geplaatst hebt. We gaan je hierbij helpen! Sorry voor de omslachtige afhandeling, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je bericht wordt zo snel mogelijk opgepakt en we komen hier bij je op terug via ons forum.

Groetjes,
Yvonne