Tele2 telefoonabonnement wat moet ik hiermee
Ik heb Tele2 mijn betaalbewijzen door moeten sturen, omdat
ik volgens hun een betaling van oktober 2014 in eerste instantie niet had voldaan. In december 2014 heeft Tele2 mij afgesloten, omdat ik dit bedrag plus aansluitingskosten (dus volgens hun 2 rekeningen achter liep). Na 30 min met een medewerker van Tele2 ( naam heb ik nog maar achteraf heb er niks aan) aan de telefoon te hebben gezeten, concludeerde hij dat er een verkeerde betalingskenmerk was gebruikt ( van oktober) waardoor dit het gevolg was. Ik moest 1 x een bedrag van 84,96 euro voldoen, omdat ze het bedrag niet zomaar ongedaan konden maken. Het te veel betaalde bedrag ( aansluitingskosten) zou verrekend worden met mijn nieuwe maandfactuur. Maand later werd het bedrag zoals afgesproken idd verrekend. De medewerker van Tele2 attendeerde nog dat ik de verzonden brief (door mij nog te ontvangen) als niet verzonden kon worden beschouwen. Dacht dat het zo mooi opgelost was, tot dat ik een brief van Bos incasso kreeg om een bedrag van 52.90 plus 40 euro incasso kosten te voldoen. Ik toch maar voor de zekerheid gebeld met Tele2 ( toch even checken of het wel goed zit) waar ik te horen kreeg dat ze niks meer voor mij konden betekenen en dat ik contact met Bos incasso moest opnemen. Tele2 had het uit handen gegeven en daar was niks aan te doen. Ik herhaalde nog nadrukkelijk dat ik mijn rekening van oktober had voldaan en een betaalbewijs naar Tele2 had verzonden. Waarop ik van een mederwerker van Tele2 te horen kreeg dat het niet om een maandfactuur van oktober 2014 ging maar van juli 2014. Ik was stomverbaasd en ging gelijk mijn betaalbewijs van juli erbij halen ( en deze bleek ook keurig betaald te zijn) Nogmaals herhaalde ze dat ze niks meer voor mij kon betekenen. Paar dagen daarna kreeg ik een brief van Preventel binnen waar ik als wanbetaler aangemerkt zou staan door het niet betalen van mijn telefoonrekening. Telefonisch zocht ik contact op met Bos incasso en die wilde mijn betalingsbewijs hebben van oktober 2014..
Bos incasso heb ik niet alleen mijn betaalbewijs van oktober 2014 verzonden, maar alle betalingen die ik in 2014 heb voldaan. Na 2 weken niks te hebben vernomen, weer telefonisch contact gezocht maar dit keer gelijk met Bos incasso. Bos incasso kon mijn mail niet in behandeling nemen omdat zij in mijn mail cc stonden en in mijn mail de AAN de e-mailadres van betaalbewijstele2 stond. Wederom een mail verzonden naar Bos incasso met mijn betaalbewijzen. Dit keer gelijk een reactie van Bos incasso terug, omdat er geen dossiernummer was vermeld in mijn mail maar alleen mijn naam en kenmerk van Tele2. Begin deze maand ( 5 feb) kreeg ik een brief ( aanmaning) van Bos incasso met het verzoek om alsnog 52,00 euro te betalen om mijn overeenkomst wegens wanbetaling te voorkomen ( tot mijn verbazing waren de extra incasso kosten van 40 euro niet meer vermeld) Wederom een mail verstuurd naar Bos incasso en niks meer vernomen (afwachtend dacht ik dat het wel goed zou komen) tot mijn verbazing ik geen service zag staan op mijn telefoon. Ik kan niet meer bellen en gebeld worden. Mijn man nam contact op met Tele2, waarop een medewerker hem liet weten dat mijn abonnement niet actief, opgezegd, onhold staat!! Ik zou een rekening van september 2014 niet hebben betaald..ze verwijzen naar Bos incasso, want daar is mijn dossier nu in behandeling! Wat kan ik nog doen? En als ze straks alles inzien..Wat kan ik eisen? ..Want klant wil ik echt niet bij hun blijven!
Hoi Juul84,
Wat een vervelend verhaal zeg! Ik kan mij voorstellen dat je hiervan baalt. Zou je dit het verhaal ook op ons forum willen plaatsen en mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en klantnummer. www.forum.tele2.nl. Ik kan je daar beter verder helpen! Ik wil graag even kijken waar het precies mis is gegaan.
Groetjes,
Su Ling
[quote=zoekster schreef op dinsdag 24 feb 2015, 00:22]Ik kan me voorstellen dat u per direct wilt opzeggen bij Tele2, wat een administratieve puinhoop daar en wat laten ze u in de kou staan met uw problemen met Bos.
Zit u aan een of ander jaarcontract vast, of kunt u sowieso opzeggen?
Ik zou in ieder geval schadevergoeding eisen voor de tijd dat u bent afgesloten.
Waar u waarschijnlijk de fout mee bent ingegaan is alles telefonisch af te handelen. Daar zitten een paar jongens en meisjes aan de telefoon die van toeten noch blazen weten. Ik weet er alles van, ben er ook klant geweest. De voorkant weet niet wat de achterkant doet, als u begrijpt wat ik bedoel.
U zou kunnen overwegen een klacht in te dienen bij de geschillencommissie Telecommunicatie, maar dat duurt allemaal erg lang.
U kunt ook een een ingebrekestelling sturen waarin u eist dat binnen 2 weken uw telefoon weer wordt aangesloten, omdat alle rekeningen zijn betaald en omdat u nooit een achterstand in de betaling heeft gehad. Verder u eist een schadevergoeding voor de niet geleverde dienst. Gebeurt er binnen die 2 weken niets, dan ontbindt u na die 2 weken de overeenkomst met Tele2, zo vermeldt u.
Verzoek om een schriftelijke reactie binnen 2 weken.
Gezien de staat van dienst van Tele2 zou ik die brief aangetekend versturen.
U kunt evengoed nog bij de Geschillencommissie een klacht indienen om van de ban van Preventel af te komen.
Wat een ellende voor u, dat een bedrijf je het leven toch zo zuur kan maken.
Ik kan me voorstellen dat u per direct wilt opzeggen bij Tele2, wat een administratieve puinhoop daar en wat laten ze u in de kou staan met uw problemen met Bos.
Zit u aan een of ander jaarcontract vast, of kunt u sowieso opzeggen?
Ik zou in ieder geval schadevergoeding eisen voor de tijd dat u bent afgesloten.
Waar u waarschijnlijk de fout mee bent ingegaan is alles telefonisch af te handelen. Daar zitten een paar jongens en meisjes aan de telefoon die van toeten noch blazen weten. Ik weet er alles van, ben er ook klant geweest. De voorkant weet niet wat de achterkant doet, als u begrijpt wat ik bedoel.
U zou kunnen overwegen een klacht in te dienen bij de geschillencommissie Telecommunicatie, maar dat duurt allemaal erg lang.
U kunt ook een een ingebrekestelling sturen waarin u eist dat binnen 2 weken uw telefoon weer wordt aangesloten, omdat alle rekeningen zijn betaald en omdat u nooit een achterstand in de betaling heeft gehad. Verder u eist een schadevergoeding voor de niet geleverde dienst. Gebeurt er binnen die 2 weken niets, dan ontbindt u na die 2 weken de overeenkomst met Tele2, zo vermeldt u.
Verzoek om een schriftelijke reactie binnen 2 weken.
Gezien de staat van dienst van Tele2 zou ik die brief aangetekend versturen.
U kunt evengoed nog bij de Geschillencommissie een klacht indienen om van de ban van Preventel af te komen.
Wat een ellende voor u, dat een bedrijf je het leven toch zo zuur kan maken.
[quote=tele2webcare schreef op dinsdag 24 feb 2015, 09:39]Hoi Juul84,
Wat een vervelend verhaal zeg! Ik kan mij voorstellen dat je hiervan baalt. Zou je dit het verhaal ook op ons forum willen plaatsen en mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en klantnummer. www.forum.tele2.nl. Ik kan je daar beter verder helpen! Ik wil graag even kijken waar het precies mis is gegaan.
Groetjes,
Su Ling
Vandaag weer met Tele2 gebeld. Opmerkelijk 2 opties gekregen ! Optie 1 is het (volgens hun) openstaande bedrag van okt 2014 alsnog betalen, zodat ik een nieuw abonnement kan afsluiten ( want mijn telefoonabonnement is officieel niet meer ingebruik) bij Tele2 of elders en ze zouden dan bij Preventel mijn registratie ongedaan maken. Optie 2 is, niet betalen.. met alle gevolgen vandien! Tja, maar er moet toch betaald worden... werd er ff snel achteraan gezegd!
En bij Bos incasso moet u niet meer zijn mevrouw. Zij hebben uw dossier weer terug naar ons verzonden. Want de doorloop termijn is verstreken. Mijn advies is betalen mevrouw, want als u dat niet doet dan kan u nergens meer een nieuw abonnement afsluiten.
Ben er helemaal klaar mee! Ik zal een klacht naar de geschillencommissie versturen en bezwaar maken... Zoals jullie adviseren.
Hoi Juul84,
Ik wil graag even met je mee kijken, maar ik heb jammer genoeg nog geen gegevens ontvangen via het forum. www.forum.tele2.nl. Zou je deze alsnog willen sturen? Ik zie het graag tegemoet.
Groetjes,
Su Ling
[quote=tele2webcare schreef op woensdag 25 feb 2015, 11:42]Hoi Juul84,
Ik wil graag even met je mee kijken, maar ik heb jammer genoeg nog geen gegevens ontvangen via het forum. www.forum.tele2.nl. Zou je deze alsnog willen sturen? Ik zie het graag tegemoet.
Groetjes,
Su Ling
Waarom zo omslachtig, Su LIng? Geef gewoon een emailadres waar deze vraagsteller je kan bereiken.
We willen de topic starter graag helpen, helaas behoort email niet tot onze service kanalen. Alle manieren waarop er contact mogelijk is kun je hier vinden: https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/
Groetjes, Leonie
[quote=tele2webcare schreef op woensdag 25 feb 2015, 17:24]We willen de topic starter graag helpen, helaas behoort email niet tot onze service kanalen. Alle manieren waarop er contact mogelijk is kun je hier vinden: https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/
Groetjes, Leonie
Hoe is het mogelijk. ;-(((
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerContinue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer