ba
door bart616 Sep 2, 2015 om 13:57
Computers & telefonie

Tele2 wil klant niet helpen met oplossing

Geachte lezer,
Ik heb dit jaar veel storingen (5-6) meegemaakt van Tele2 alles in 1 waardoor ik per storing 2 dagen geen signaal had voor tv,internet,bellen.
Elke storing heb ik gemeld bij Tele2 met hun antwoord ach dat is vervelend ,we zullen het doorgeven, en zal 3 tot 10 dagen duren
Alles standaard van een briefje voorgelezen.
Ik wil nu naar 15 jaar klant te zijn van Tele2 kosteloos van mijn contract af wegens wangedrag van de provider .
Tele2 geeft aan dit voor mij niet kosteloos te willen doen, alleen als ik de openstaande maanden van het contract overmaak.

Ik heb Tele2 meerdere keren de kans gegeven om het probleem van de vele storingen op te zoeken en te verbeteren ,wat ook niet gedaan is
Ik heb een ADSL download snelheid test gedaan (door Tele2 zelf aangegeven www.speedtest.net/nl/ ) en kom op 6.22 Mbit dit is 32 % van de 20 Mbit waarvoor ik betaal.

Graag hoor ik van u wat ik hier aan kan doen

4478 76 Rapporteer

ro
door ron530 - Sep 2, 2015 om 14:21
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als u al jaren klant van Tele 2 bent en u heeft niets aan uw contract veranderd dan kunt u maandelijks opzeggen. ADSL snelheid is relatief want Tele 2 geeft geen garantie op de snelheid want externe factoren bepalen de internetsnelheid die voor uw huisadres behaald kunnen worden.

ba
door bart616 - Sep 2, 2015 om 14:31
34 Antwoorden / 1 Vragen

Ron,

Ik ben wel dit jaar een nieuw contract aangegaan met hun tot 03-07-2016
snelheid is relatief ja klopt maar verleden maand was het nog constant 11 Mbit
zit nu op de helft hiervan
Tele2 en snelheid word steeds slechter

ro
door ron530 - Sep 2, 2015 om 15:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De snelheidsvermindering kan wel kloppen want u neemt nu ook tv en telefonie af. Uw totale 11 Mb snelheid wordt nu voor de helft gebruikt om tv en telefonie mogelijk te maken. Wat de storingen betreft is dat geen reden om van het contract af te komen want ADSL providers zijn afhankelijk van KPN die het beheer over de telefoonlijnen heeft.

ba
door bart616 - Sep 2, 2015 om 15:16
34 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al jaren alles in 1 dus daar ligt het niet aan
Als je het zelf zou meemaken dat een bedrijf regelmatig niet levert waarvoor je betaald zou jij ook chagrijnig worden

n.
door n.vd.bengelaar - Sep 2, 2015 om 16:12
12 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is helaas een gevolg van hun nieuwe zenderindeling welke toevalligerwijs omstreeks Uw contractverlenging heeft plaatsgevonden.
Gelijktijdig met die nieuwe zenderindeling is er besloten om 5Mb te reserveren voor televisie, of je die nu aan hebt staan of niet.
In Uw geval (6Mb over) heeft U w.s. geen problemen met de SD kanalen (animal planet bijv:) wél problemen met de HD kanalen (eerste 10 zenders)
Het callcenter heeft geen idee waar ze het over hebben en sturen U van kastje naar de muur.
U moet dit door het totale gebrek bij Tele2 aan communicatie middelen zoals @mail op hun klantenforum ter sprake brengen.
https://forum.tele2.nl/
Dan pas gaat er echt iets aan Uw klacht gedaan worden, dat kan zijn door het opnieuw intrainen van het modem tot een snellere verbinding.
Helaas werkt dat ook niet zo snel, er word i.i.g. wat met Uw klacht gedaan.

=bart616 schreef op woensdag 2 sep 2015, 14:31: Ron,

Ik ben wel dit jaar een nieuw contract aangegaan met hun tot 03-07-2016
snelheid is relatief ja klopt maar verleden maand was het nog constant 11 Mbit
zit nu op de helft hiervan
Tele2 en snelheid word steeds slechter

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 2, 2015 om 17:09
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Maar waarom bij zoveel storingen 'n nieuw contract aangaan?

Makkelijkste is om de resterende maanden uit te zitten en dan over te stappen, kies dan wel voor 'n ander draadje.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2015 om 17:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u zoveel storingen had, waaraan in uw ogen niets gedaan werd, waarom hebt u dan uw contract weer met een jaar verlengd.

Waarom hebt u überhaupt verlengd als u dat contract al jaren hebt? Hebt u dan iets gewijzigd?

ba
door bart616 - Sep 2, 2015 om 18:34
34 Antwoorden / 1 Vragen

laatste paar maanden nadat ik het laatste contract heb genomen
En zal ook echt niet verlengd worden

Bengelaar heeft de waarheid verteld en Tele2 geeft dit gewoon niet toe...

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2015 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=bart616 schreef op woensdag 2 sep 2015, 18:34]laatste paar maanden nadat ik het laatste contract heb genomen
En zal ook echt niet verlengd worden

Bengelaar heeft de waarheid verteld en Tele2 geeft dit gewoon niet toe...

Maar waarom hebt u verlengd?

n.
door n.vd.bengelaar - Sep 2, 2015 om 18:53
12 Antwoorden / 0 Vragen

Bart616 had verlengd vóór de nieuwe zenderindeling, daarna begonnen de storingen.
2: Als U nog nooit verlengd heeft zou ik maar eens een nieuw prijsje gaan vragen bij Uw provider, of overstappen, of gewoon teveel blijven betalen.

=tijger1 schreef op woensdag 2 sep 2015, 17:40: Maar als u zoveel storingen had, waaraan in uw ogen niets gedaan werd, waarom hebt u dan uw contract weer met een jaar verlengd.

Waarom hebt u überhaupt verlengd als u dat contract al jaren hebt? Hebt u dan iets gewijzigd?

ba
door bart616 - Sep 2, 2015 om 19:29
34 Antwoorden / 1 Vragen

Bengelaar heeft gelijk

Het komt door de nieuwe zender indeling met meer HD zenders
Daardoor gebruikt de TV meer Mbitjes en wordt de rest trager
Sindsdien heb ik 2 storingen per maand

Daarvoor had ik mijn contract verlengd om een prijsverlaging ( nu 32 Euro p/m )
Tot medio 2016 en zal hem echt niet verlengen meer

Ik denk dat ik naar Telfort glasvezel ga in 2016
Of Tele2 moet met iets beter komen

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2015 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=n.vd.bengelaar schreef op woensdag 2 sep 2015, 18:53]Bart616 had verlengd vóór de nieuwe zenderindeling, daarna begonnen de storingen.
2: Als U nog nooit verlengd heeft zou ik maar eens een nieuw prijsje gaan vragen bij Uw provider, of overstappen, of gewoon teveel blijven betalen.
[quote=tijger1 schreef op woensdag 2 sep 2015, 17:40]Maar als u zoveel storingen had, waaraan in uw ogen niets gedaan werd, waarom hebt u dan uw contract weer met een jaar verlengd.

Waarom hebt u überhaupt verlengd als u dat contract al jaren hebt? Hebt u dan iets gewijzigd?

De Ts schrijft dat hij dit jasr veel storingen had, maar hij heeft pas per 9-7 verlengd. Klopt dus niet erg.

n.
door n.vd.bengelaar - Sep 2, 2015 om 21:59
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, een startpost moet je ook nooit al te letterlijk nemen.
Dit jaar kan zijn vanaf 1 januari, kan zijn na de zomervakantie, kan zijn contractjaar enzzz.
Kernpunt is, bart616 heeft een leveringsprobleem waar (nog steeds) niets aan gedaan word.
Voor een oplossing is het totaal niet interessant of er nu wel of niet verlengd zou zijn.

@bart616
Bent U dat die dit topic geopend heeft op Tele2 klanten forum ?
https://forum.tele2.nl/vragenvuur-173/vele-storingen-lage-snelheid-46610

di
door dirkrob - Sep 2, 2015 om 22:47
6 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer hier https://thd-fpi-info.fourstack.nl/ uw postcode en huisnr in te vullen. Deze link doet een vrij degelijk schatting van wat er maximaal mogelijk is en of er een versnelling/update geplanned staat.
aan de hand van die snelheid kan je eventueel om wat scherper advies vragen.

tele2webcare
door tele2webcare - Sep 3, 2015 om 17:07
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Bart,

Wat ontzettend balen dat je zoveel storingen in een korte tijd hebt ervaren, dat is natuurlijk nooit fijn. Ik begrijp dat deze inmiddels wel vanzelf zijn opgelost? Mocht jouw verbinding nou weer uitvallen, dan raad ik je aan om even je modem en decoder te resetten. Helaas is het niet mogelijk om je contract zomaar stop te zetten. Je bent immers een betalingsverplichting met ons aangegaan. We zullen in dat geval eerst kijken of we de situatie kunnen verbeteren.

Wat betreft de kwaliteit van jouw internetverbinding, dit is van veel verschillende factoren afhankelijk, zoals hoeveel apparaten er op het netwerk zijn aangesloten en jouw afstand tot de dichtstbijzijnde wijkcentrale. Ik raad je aan om deze tips eens te doorlopen: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/open-internetsnelheid/

Mocht je na het doorlopen van deze tips nog steeds problemen ervaren met de snelheid van jouw verbinding, dan raad ik je aan om even een berichtje te plaatsen op één van onze Social Media Kanalen of via ons forum. Dan helpen we je vanuit daar graag verder!

Facebook: https://www.facebook.com/Tele2Nederland?ref=aymt_homepage_panel
Twitter @Tele2webcare
Forum: https://forum.tele2.nl/

Groetjes, Fleur van Tele2

ba
door bart616 - Sep 3, 2015 om 17:42
34 Antwoorden / 1 Vragen

Fleur,

Weer een standaard antwoord van Tele2
Modems heb ik al wel 100 keer gereset en ja betalingsverplichting......
Het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen met een overeenkomst
Ik heb inmiddels samen met de consumentenbond een brief naar jullie postadres
Deze consumentenbond krijgt alle reacties van jullie kant

Wat betreft de kwaliteit van jouw internetverbinding, dit is van veel verschillende factoren afhankelijk
klopt maar aan mijn kant is er niets veranderd , aan jullie zijde wel.
De snelheid is met de helft gedaald , nu nog 6.22 Mbit over na de nieuwe zenderindeling met extra HD zenders van de 11 Mbit die ik zeker mag verwachten van jullie

We zullen in dat geval eerst kijken of we de situatie kunnen verbeteren.
Ja ook daar hebben jullie 8 maanden voor gehad en

Ik hoor het allemaal wel
Maar denk ook eens aan de klant , die is degene die de lonen betalen daar

vgr

Bart

ba
door bart616 - Sep 3, 2015 om 17:46
34 Antwoorden / 1 Vragen

Dirkrob,

Heb ik gedaan

en geen update gepland

n.
door n.vd.bengelaar - Sep 3, 2015 om 17:54
12 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij heeft Fleur de startpost niet eens gelezen.
Begint gelijk over betalingsverplichtingen en kastje muur, dat hebben de medewerkers van het call center al gedaan.
Nu is het de beurt aan de "echte" medewerkers om het probleem op te lossen of tot een oplossing te komen.
Hoe komt Fleur erbij dat het inmiddels opgelost zou zijn ?
Tele2 weet waar het probleem ligt

Lieve Fleur
Je vraagt of bart616 maar ergens wil proberen via een ander Tele2 kanaal contact te zoeken.

Welnu,wat je ook had kunnen lezen, op jullie klantenforum heeft bart616 al een topic geopend.
Het enthousiasme van je collega's spat er vanaf.
0,0 reacties.

Link naar dat topic
https://forum.tele2.nl/vragenvuur-173/vele-storingen-lage-snelheid-46610

Geef je het even door Fleur ?
We wachten in spanning af

Grt

ba
door bart616 - Sep 3, 2015 om 18:00
34 Antwoorden / 1 Vragen

Bengelaar,

Ik heb maar 1 vriend hier en dat ben jij
Afwachten of ik er nog 1 bij krijg misschien Tele2
Als ze mij tevreden stellen zal ik dat ook op de vele forums zetten, maar tot nu nog geen interesse in

Gr

Bart

ba
door bart616 - Sep 4, 2015 om 13:44
34 Antwoorden / 1 Vragen

MEDEWERKSTER TELE2 GEEFT HET ZELF AL AAN

Moderator
Reacties: 4154
1 maand geleden
Hoi nemehob,

Dat is niet zo mooi! Ervaar je deze problemen sinds de HD zenders verplaatst zijn in je zenderlijst?

Zou je eens een bekabelde speedtest willen uitvoeren en een printscreen kunnen posten in dit topic? Op die manier krijgen we een goed beeld van de situatie.

Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd maar ik raad je toch nog even aan om deze stappen te doorlopen, helpt dat?

Groetjes, Leonie
like this
Reageer
nemehob
Auteur
Starter
Reacties: 3
1 maand geleden
Nou was het nooit al best, maar het is inderdaad nog slechter geworden sinds die HD kanalen er op staan. Maar er zitten nu haperingen in:

- uitzending gemist via mijn Smart TV;
- gewoon TV kijken op HD of gewoon;
- internet is nog langzamer dan het al was (en dat was al te langzaam).

Bijgevoegd 2 screenshots van bekabelde tests en een screenshot van een wifi test.
Voor alle helderheid ben ik niet aan het downloaden tijdens deze tests en stond de TV niet aan.

Ik verwacht wel een soort restitutie want heb nu al een week ellende met TV, internet.

ho
door hopetobehelping - Sep 5, 2015 om 09:54
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bart616,

aangezien u samen met de consumentenbond al een brief naar Tele2 heeft gestuurd is mijn reactie wellicht mosterd na de maaltijd voor u.
Maar misschien heeft u er toch nog iets aan.

Het contract dat u en Tele2 met elkaar zijn aangegaan heeft verplichtingen voor beiden. U moet de facturen voldoen en Tele2 moet de dienst leveren die u afneemt en waarvoor u betaalt.
Als Tele2 keer op keer in gebreke blijft dan kunt u een termijn stellen en ze in gebreke stellen, naar de geschillencommissie stappen en het kan er toe leiden dat u uiteindelijk kosteloos uw contract kunt ontbinden.
Dat zal niet zonder slag of stoot gaan, maar Tele2 moet gewoon haar contractueel aangegane verplichtingen nakomen. In de volgende links leest u meer informatie hierover, klik hier en hier.
Voor de perioden dat u geen gebruik kunt maken van de dienst die u afneemt moet Tele2 u tegemoet komen, klik hier.

ba
door bart616 - Sep 5, 2015 om 10:56
34 Antwoorden / 1 Vragen

Hopetobehelping,

Alle info is meegenomen.
Dit is ook de weg die de consumentenbond zal doorlopen

bedankt

Bart

tele2webcare
door tele2webcare - Sep 5, 2015 om 11:17
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Bart,
Jammer dat je zo ontevreden bent! Ik begrijp heel erg goed dat het je frustreert! Ik zie dat je al op het forum een bericht hebt geplaatst. Wij helpen je daar graag verder. Anders lopen alle conversaties door elkaar en krijgen we misverstanden en dat lijkt mij niet nodig ;). Groetjes, Petra

n.
door n.vd.bengelaar - Sep 5, 2015 om 11:19
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 5 sep 2015, 09:54]
Voor de perioden dat u geen gebruik kunt maken van de dienst die u afneemt moet Tele2 u tegemoet komen, klik hier.

Let op, in alle gevallen vind verrekening achteraf plaats.
Pas als het probleem opgelost is, dan is er pas bekend hoelang U zonder dienst(en) heeft gezeten.
U kan dus niet elke week een vergoedings-formulier invullen.
Verwacht daar niet teveel van, er word naar dienst en rato vergoed,
U heeft wel van internet (telefoon ?) gebruik kunnen maken, dat word niet vergoed.

n.
door n.vd.bengelaar - Sep 5, 2015 om 11:31
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op zaterdag 5 sep 2015, 11:17]Anders lopen alle conversaties door elkaar en krijgen we misverstanden en dat lijkt mij niet nodig ;). Groetjes, Petra

Welke ?
Hier word niets gecommuniceerd door Tele2
Op het Tele2 forum word niets gecommuniceerd door Tele2

Geef de klant nu eens duidelijk antwoord in WELKE conversatie er verder gegaan moet worden i.p.v. op de gebiedende toon dat Tele2 niet aan de slag zou kunnen omdat ze simpelweg zelf niet wenst te communiceren.

ba
door bart616 - Sep 5, 2015 om 11:41
34 Antwoorden / 1 Vragen

Bengelaar,

Ik als klant hoor en zie nog niets van Tele2
En waarom moet de klachten eerst op een forum staan voordat Tele2 er over wil praten, maar niet via hun klantenservice die ik zo vaak gebeld heb
En dit staat notabene ook op hun eigen forum waar ik helemaal niets van hoor

Ik hoor het wel hoop ik

tele

ba
door bart616 - Sep 6, 2015 om 13:31
34 Antwoorden / 1 Vragen

Deze klacht heb ik ook geplaatst op het forum van Tele2
Maar is daar gewoon verwijderd door Tele2
Zo ga je dus om met klachten, GEWOON VERWIJDEREN

Maar hij staat er weer hoor

n.
door n.vd.bengelaar - Sep 6, 2015 om 16:48
12 Antwoorden / 0 Vragen

Uw bericht daar is niet verwijderd hoor, i.t.t. wat Petra van de Tel2 webcare beweert helpen ze U daar niet zo graag verder.
Wat hierboven al beschreven is, stel Tele2 schriftelijk in gebreke en stel een termijn waarbinnen het opgelost moet zijn.
Dit kunstje tijdrekken in het absoluut niet converseren van Tele2 kon anders weleens heel lang gaan duren.

=tele2webcare schreef op zaterdag 5 sep 2015, 11:17: Ik zie dat je al op het forum een bericht hebt geplaatst.
Wij helpen je daar graag verder.

ba
door bart616 - Sep 6, 2015 om 16:59
34 Antwoorden / 1 Vragen

Petra van de Tel2

Ik heb op het forum van Tele2 een bericht staan voor je
Dan kan ik in contact komen me je
Of wie dan ook van Tele2.................

tele2webcare
door tele2webcare - Sep 6, 2015 om 18:18
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Bart,
Goed om te lezen dat je een bericht op ons forum hebt geplaatst. Daar staan mijn collega's voor je klaar om je verder te helpen. We doen ons best om deze zo snel mogelijk op te pakken. Het is momenteel helaas erg druk, dus het kan zijn dat je iets langer op een antwoord moet wachten dan gebruikelijk.

Ik hoop dat het probleem snel kan worden opgelost!

Groetjes en een fijn weekend gewenst!

Fleur van Tele2

ba
door bart616 - Sep 6, 2015 om 18:27
34 Antwoorden / 1 Vragen

tele2webcare

waarom reageer je niet vanuit het forum van Tele2

tele2webcare
door tele2webcare - Sep 7, 2015 om 19:57
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Bart, we doen ons best zo snel mogelijk te reageren. Wanneer heb je het bericht geplaatst, en onder welke naam heb je dit gedaan? Dan kijk ik het voor je na!
Groetjes, Fleur van Tele2

ba
door bart616 - Sep 7, 2015 om 20:05
34 Antwoorden / 1 Vragen

Fleur,

Nogmaals
WAAROM REAGEER JE ALLEEN OP DEZE SITE EN NIET OP HET FORUM VAN TELE2 ???????????????????????????????????????????

zie Tele2 forum alle topics bdegraaf

Maar dat wist je al

n.
door n.vd.bengelaar - Sep 7, 2015 om 20:19
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op zaterdag 5 sep 2015, 11:17]Hoi Bart,
Jammer dat je zo ontevreden bent! Ik begrijp heel erg goed dat het je frustreert! Ik zie dat je al op het forum een bericht hebt geplaatst. Wij helpen je daar graag verder. Anders lopen alle conversaties door elkaar en krijgen we misverstanden en dat lijkt mij niet nodig ;). Groetjes, Petra

@Fleur
Typerend dat Uw collega Petra het heeft over misverstanden als er langs elkaar heen gewerkt word.
Bart's eerdere 4 topics zijn al beantwoord door klanten die het voor 200% duidelijk is dat de zenderindeling debet is aan dit probleem.
Bart's laatste topic is nog "vers", wellicht is die interessanter voor Tele2, daar kunnen nog de onnodige vragen worden gesteld.

Link naar het nog "verse" Topic
https://forum.tele2.nl/vragenvuur-173/traag-internet-46765

ba
door bart616 - Sep 7, 2015 om 20:23
34 Antwoorden / 1 Vragen

Bengelaar,

hahahaha your are right

ba
door bart616 - Sep 7, 2015 om 21:10
34 Antwoorden / 1 Vragen

Ze ( TELE2 ) hebben mij de toegang tot het Tele2 forum geweigerd zie :
Kom er niet meer op ik krijg nu 5 min deze melding :

De pagina die je zoekt is mogelijk verwijderd, tijdelijk niet beschikbaar of de naam ervan is gewijzigd.

Als je hier terecht bent gekomen via onze website, laat dan graag weten wanneer deze fout is opgetreden zodat we dit kunnen herstellen. Stuur een e-mail naar: Webcare-NL@Tele2.com.

Bent u hier via een link op een andere website gekomen, dan is deze verwijzing onjuist opgenomen. Wij kunnen hier helaas niets aan veranderen. U kunt wel de betreffende website van dit probleem op de hoogte stellen.

Misschien kan het volgende helpen:

Controleer of het adres, zoals u deze in de adresbalk heeft ingetypt, correct is gespeld.
Ga naar: startpagina.
Klik op 'vorige' in de browser als je een andere link wil proberen.

ba
door bart616 - Sep 7, 2015 om 21:20
34 Antwoorden / 1 Vragen

En het is alleen het forum , voor de rest kan ik overal bijkomen op de site van Tele2

zegt wel wat....................

ba
door bart616 - Sep 7, 2015 om 21:49
34 Antwoorden / 1 Vragen

Correctie op vorige melding (geweigerd)
ik kan niet meer op het forum komen van Tele2
Rest v/d site wel

wie wel ??

n.
door n.vd.bengelaar - Sep 7, 2015 om 22:00
12 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft niets met U persoonlijk te maken.
Zo te zien zijn ze met onderhoud van hun forum bezig, die staat los van de webserver.
Als ik U was zou ik toch niet de hele dag kijken of U ergens antwoord krijgt, U heeft verder ook een leven hoop ik maar zo.
Zitten stressen lost de zaak ook niet eerder op.

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2015 om 22:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ook niet.

ba
door bart616 - Sep 7, 2015 om 22:06
34 Antwoorden / 1 Vragen

Jaja ik heb een heel goed leven en gezond

Maar ik hou niet van multinationals die de klant van het kasje naar de muur sturen
en later zeggen : had dat dan eerder gezegd.... dan hadden wij er iets aan gedaan.

gr

Bart

ba
door bart616 - Sep 14, 2015 om 17:19
34 Antwoorden / 1 Vragen

Weer een week verder en JA Tele2 doet er nog steeds niets aan , terwijl het Tele2 forum vol staat met deze zelfde klacht van andere Tele2 gebruikers

Laat je klant maar lekker zitten ZE MOETEN TOCH BETALEN

zoekster
door zoekster - Sep 14, 2015 om 17:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste is een aangetekende brief naar Tele2 te sturen. De zogenaamde ingebrekestelling. Daarin geeft u eerst aan wat de overeenkomst is. Wat er niet wordt nagekomen in de overeenkomst door Tele 2 en hoe lang deze problemen al aan de gang zijn. Vervolgens geeft u een redelijke termijn waarbinnen deze problemen moeten zijn opgelost. Ook vraagt u een schadevergoeding voor de niet nakoming van de overeenkomst tot nu toe. Die moet wel redelijk zijn.
Zijn deze problemen niet binnen deze termijn opgelost, zo stelt u, dan ontbindt u de overeenkomst.
Verzoek om een schriftelijke reactie binnen bijv. 14 dagen.
Vergeet niet uw NAW gegevens, datum en klantnummer te vermelden.

Succes ermee.

ba
door bart616 - Sep 14, 2015 om 17:37
34 Antwoorden / 1 Vragen

Zoekster,

Die brief heb ik al gestuurd maar hoor ik ook niets op

Die is mijn nieuwe topic op het Tele2 forum:

Oplossen van storing duurt 2 dagen en vraag beantwoorden duurt meer als 18 dagen ???

Zie mijn eerste topic

bdegraaf

kom op Tele2 dit kan sneller

zoekster
door zoekster - Sep 14, 2015 om 17:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u er niets op hoort en u heeft een termijn gesteld en daaraan toegevoegd dat u de overeenkomst zult ontbinden bij het niet oplossen binnen de termijn, dan kunt u nu de overeenkomst ontbinden.

ba
door bart616 - Sep 14, 2015 om 17:56
34 Antwoorden / 1 Vragen

Zoekster,

Doen we

Bedankt

zoekster
door zoekster - Sep 14, 2015 om 18:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=bart616 schreef op maandag 14 sep 2015, 17:56]Zoekster,

Doen we

Bedankt
Ik hoop dan wel dat u een echte ingebrekestelling heeft gestuurd en niet een berichtje via het forum, dan zit u vanuit juridisch oogpunt gezien goed.

tele2webcare
door tele2webcare - Sep 15, 2015 om 17:52
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Bart,
Wat balen dat je vaste diensten niet naar behoren werken. Zou je een berichtje achter willen laten op onze Facebook, Twitter of forum; tele2.nl/forum. Dan help ik je daar graag verder bij het oplossen van jouw probleem. Ikz ie je berichtje graag tegemoet.
Groetjes, Petra

ba
door bart616 - Sep 15, 2015 om 18:03
34 Antwoorden / 1 Vragen

Petra,

staat er al lang op Facebook en ook op het Tele2 forum
maar dat wist je al

n.
door n.vd.bengelaar - Sep 15, 2015 om 18:22
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op dinsdag 15 sep 2015, 17:52]Hoi Bart,
Wat balen dat je vaste diensten niet naar behoren werken. Zou je een berichtje achter willen laten op onze Facebook, Twitter of forum; tele2.nl/forum. Dan help ik je daar graag verder bij het oplossen van jouw probleem. Ikz ie je berichtje graag tegemoet.
Groetjes, Petra

SERIEUS ?????

[quote=tele2webcare schreef op zaterdag 5 sep 2015, 11:17]Hoi Bart,
Jammer dat je zo ontevreden bent! Ik begrijp heel erg goed dat het je frustreert! Ik zie dat je al op het forum een bericht hebt geplaatst. Wij helpen je daar graag verder. Anders lopen alle conversaties door elkaar en krijgen we misverstanden en dat lijkt mij niet nodig ;). Groetjes, Petra

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2015 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op dinsdag 15 sep 2015, 17:52]Hoi Bart,
Wat balen dat je vaste diensten niet naar behoren werken. Zou je een berichtje achter willen laten op onze Facebook, Twitter of forum; tele2.nl/forum. Dan help ik je daar graag verder bij het oplossen van jouw probleem. Ikz ie je berichtje graag tegemoet.
Groetjes, Petra

Ach, die Petra en die Fleur, ze worden wel bezig gehouden op dit forum hoor.;-))

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 15, 2015 om 20:56
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op dinsdag 15 sep 2015, 17:52]Hoi Bart,
Wat balen dat je vaste diensten niet naar behoren werken. Zou je een berichtje achter willen laten op onze Facebook, Twitter of forum; tele2.nl/forum. Dan help ik je daar graag verder bij het oplossen van jouw probleem. Ikz ie je berichtje graag tegemoet.
Groetjes, Petra

Zal ik jouw werk dan maar even overnemen Petra? Kijk hier (Petra dat woordje is roze/paars kun je op klikken moet je eens voor de aardigheid doen) en doe eens gek, begin daar de (ex)klant te helpen.
Is dat nu echt zo moeilijk?

@Directie Tele2 doe Petra even op staande voet ontslaan, ze neemt haar 'baan' niet echt serieus. Oh wacht dat is zo opgedragen vanuit de directie..

door 1953 - Sep 15, 2015 om 21:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Met mijn innige deelneming als contractant bij Tele2.

Uw probleem wordt rap behandeld als 'Pappen en nathouden'!

Zoek na uw contractuele verplichtingen een andere provider. Bij Tele2 bent u een ontevredene, waar zij u niet willen, kunnen of doen helpen, ja: 'Van de wal in de sloot'!

zoekster
door zoekster - Sep 15, 2015 om 21:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Petra heeft last van een persoonlijkheidsstoornis, zoiets moet je serieus nemen!

ba
door bart616 - Sep 16, 2015 om 22:51
34 Antwoorden / 1 Vragen

Er was even geen reactie op het forum van mij want je raad het al IK HAD GEEN INTERNET jaja weer een storing MAAR er komt vrijdag een monteur langs om alles te meten (meten is weten)
Maar ik heb niks veranderd hier alleen dat het signaal uitvalt van Tele2
Maar na een niet vriendelijk gesprek met klachtenservice (klantenservice) heb ik ineens om 22:35 ineens weer internet

En toch volhouden dat het aan mijn zijde ligt

En de tweede brief gaat aangetekend als ingebrekestelling naar Tele2
Ik mag dat toch wel doen na 6 storingen in 5 maanden
Of zou ik nog even wachten op storing 7.8.9 10 11 12 13 ......

ba
door bart616 - Sep 16, 2015 om 22:54
34 Antwoorden / 1 Vragen

Oja en dit dan (lees de regel ...Vervelend dat je een storing hebt.)
Dit is echt de eerste keer......ach..................

Subject: We gaan het oplossen!

Je afspraak met de monteur

Beste ,

We hebben elkaar net aan de telefoon gehad. Vervelend dat je een storing hebt. We sturen een monteur langs. Hij komt op 18-09-2015 tussen 08:00 uur en 13:00 uur bij je thuis.

ba
door bart616 - Sep 16, 2015 om 23:29
34 Antwoorden / 1 Vragen

Oja van 12:45 tot 22:35 geen internet ach wat vervelend he !!!

Het vertrouwen is weg van mij aan Tele2 in zie op vele forums dat ik niet alleen sta hiermee

Tele2 moet echt veranderen in het omgaan met klanten
Ik ben nu 5 maanden aan het strijden geweest met Tele2 om te krijgen wat ik mag verwachten de 11 Mbit

En zeker niet met de uitspraken van Tele2..... ja maar u hebt een betalingsverplichting aan ons
En de levering verplichting dan ..............

Ik kan wel doorgaan maar voor mij is het over en uit..............

tele2webcare
door tele2webcare - Sep 18, 2015 om 13:38
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bart,
Ik begrijp dat de monteur inmiddels is geweest en ik ben benieuwd of er iets in de situatie is veranderd. Is er iets gedaan en wat heb je met de monteur besproken omtrent deze situatie? Wil je me dit laten weten via een bericht op ons forum?
Groet,
Rick

n.
door n.vd.bengelaar - Sep 21, 2015 om 10:39
12 Antwoorden / 0 Vragen

Nu ben ik (en anderen) niet te beroerd om een ongezouten mening te geven over de werkwijze van Tele2 webcare maar ben wel "teleurgesteld" dat Meneer Bart helemaal niets meer van zich laat horen.
Aan de post van Rick hierboven te lezen is het probleem opgelost, hij kan immers de rapporten inzien en uiteraard heeft Tele2/Webcare er alle belang bij dat oplossingen ook vermeld worden.
Ik denk dat Meneer Bart hierin ook een verantwoordelijkheid heeft, je kan wel roepen dat er niets gebeurd, roep dan ook terug als er wel iets is gebeurd.

Meneer Bart ?

ba
door bart616 - Sep 21, 2015 om 10:55
34 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hoor ik wil wel reageren maar zoals ik tegen Tele2 heb gezegd dat ik het eerst even een paar wil aankijken.
Het is al eerder voorgekomen dat het signaal goed was en een uur of wat later weer inzakte .
Het signaal is nu stabiel maar traag
hou 6 Mbit over van de 11.1 Mbit die uit de modem komt met TV aan

zoals ik eerder zo snel riep "het is goed" wil ik nu eerst even afwachten of dit een paar dagen goed gaat.

Maar Tele2 zou wel hun forum kunnen opheffen
Daar wordt alleen gekeken maar niet op gereageerd naar de klant toe

ba
door bart616 - Sep 21, 2015 om 10:56
34 Antwoorden / 1 Vragen

De monteur heeft een andere modem geplaatst

n.
door n.vd.bengelaar - Sep 22, 2015 om 10:45
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bart616 schreef op maandag 21 sep 2015, 10:55]Maar Tele2 zou wel hun forum kunnen opheffen
Daar wordt alleen gekeken maar niet op gereageerd naar de klant toe
Met alle respect, er word op dat forum al 10 dagen gereageerd door Webcare.
Als ik zo de eerdere, maar vooral de laatste reactie van Webcare lees krijg ik de indruk dat U zelf wilt bepalen hóe het opgelost gaat worden ?

ba
door bart616 - Sep 22, 2015 om 11:29
34 Antwoorden / 1 Vragen

De monteur is hier 18 Sept. geweest en een nieuwe modem geplaatst ,een uur later belde Tele2 hoe het was
Ik vertelde dat ik de snelheid enkele dagen wilde testen, Tele2 vertelde dat ze mij enkele dagen later zouden bellen.
Ik begreep van Ciana dat ze dat gisteren zouden doen (niet gedaan)
Maar heb doorgegeven dat ze vanavond konden bellen
En de regel dat U zelf wilt bepalen hóe het opgelost gaat worden snap ik niet zo

Het zal ook wel goed komen maar het heeft wel HEEEEL lang geduurd
We wachten het af

p.s. de snelheid is nu stabiel maar hou weinig over om te internetten echt merkbaar i.v.m. de HD zenders , die verbruiken heel veel
Hiervoor nooit problemen gehad alleen vele malen een storing

tele2webcare
door tele2webcare - Sep 23, 2015 om 09:19
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Bart616,
Ik zie dat je met mijn collega Ciana ook contact hebt op ons forum. Heel goed.

Wat is je snelheid op dit moment? Is het stabiel? Ik zie dat in het systeem inderdaad staat aangegeven dat je teruggebeld zou worden, maar dat is helaas nog niet gebeurd. Wil je nog telefonisch benaderd worden? Want dan zorg ik dat dat gaat gebeuren. Als je het niet nodig vindt omdat het allemaal prima werkt is dat ook helemaal goed.

Laat het Ciana even weten op jouw forumbericht.
Groetjes Kiko van Tele2

ba
door bart616 - Sep 23, 2015 om 09:22
34 Antwoorden / 1 Vragen

Hey Kiko,

Eerst lezen en dan antwoorden

ba
door bart616 - Sep 24, 2015 om 08:32
34 Antwoorden / 1 Vragen

Ach wat vervelend voor mij he ! , dat Tele2 weer niet heeft gebeld
Ik zie dat in het systeem inderdaad staat aangegeven dat je teruggebeld zou worden
Wel communiceren via het Kassa en Tele2 Forum “echt te gek voor woorden”, maar gewoon even bellen ?
Nee daar zijn ze te druk voor
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gehad die ik weken geleden gesteld heb
Welke dat is ? dan lees je eerst maar de voorgaande berichten in al mijn topics
Een nieuw spelletje ZOEK DE VRAAG
Als het de vraag gevonden heb mag je antwoord geven hierop.

tele2webcare
door tele2webcare - Sep 27, 2015 om 20:29
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Bart,
Jammer dat je zo ontevreden bent. Dat zie ik graag anders! Voor de optimale communicatie wil ik je vragen om het gesprek voort te zetten via ons forum. Anders lopen we informatie mis, aangezien we op 2 verschillende sites communiceren. Hopelijk kunnen we het oplossen.
Groetjes, Petra

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2015 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@telewebcare

Maar dat is het hem juist. Er wordt helemaal niet gecommuniceerd.

hereistom
door hereistom - Sep 27, 2015 om 21:00
733 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bart616 schreef op woensdag 2 sep 2015, 19:29]
Ik denk dat ik naar Telfort glasvezel ga in 2016
Of Tele2 moet met iets beter komen

Mijn advies; Neem Vodafone Thuis glasvezel, ben ik ook naar over gestapt van Tele2 ellende.
Vodafone nooit geen problemen mee en ook nog stuk goedkoper!

zoekster
door zoekster - Sep 27, 2015 om 22:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op zondag 27 sep 2015, 20:29]Hoi Bart,
Jammer dat je zo ontevreden bent. Dat zie ik graag anders! Voor de optimale communicatie wil ik je vragen om het gesprek voort te zetten via ons forum. Anders lopen we informatie mis, aangezien we op 2 verschillende sites communiceren. Hopelijk kunnen we het oplossen.
Groetjes, Petra

Hi Petra!

Zeg, help je klant ff want die zit hier stevig te balen. Misschien, voor de optimale communicatie, kunt je beter het gesprek op het Kassaforum voortzetten, dan genieten wij ook een beetje mee....

We zijn inmiddels alweer 25 dagen verder....

Ik hoop dat het gauw wordt opgelost, dat zou supertof zijn!

Nou doei!

ba
door bart616 - Sep 28, 2015 om 17:38
34 Antwoorden / 1 Vragen

Tele2 heeft een oplossing gevonden voor mijn probleem
Dus bij deze sluit ik deze topic

iedereen bedankt voor uw reacties

gr

Bart

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2015 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is die oplossing dan? Of mogen we dat niet weten.

ba
door bart616 - Sep 28, 2015 om 17:47
34 Antwoorden / 1 Vragen

sorry had ik er effe bij moeten zetten

glasvezel 50/50

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2015 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wT is glasvezel 50/50?

ba
door bart616 - Sep 28, 2015 om 17:55
34 Antwoorden / 1 Vragen

50Mbit down/50Mbit up ???

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2015 om 19:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Duidelijk, ik dacht voor half geld.;-))