do
door dorusje Jul 16, 2014 om 18:42
Computers & telefonie

Telefoneren

wij worden steeds lastig gevallen door een 005000 nummer, vandaag wel 5x , wij nemen niet meer op , maar hoe kan je die lui stoppen?? het is erg vervelend hoor.

4688 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 16, 2014 om 18:50
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Dorusje,
hier zal wel een oplossing tussen staan.
KLIK

valerius-2
door valerius-2 - Jul 16, 2014 om 19:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Gewoon opnemen en de hoorn er naast leggen zodat bij hun de teller doorgaat.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 16, 2014 om 20:22
1129 Antwoorden / 98 Vragen

De vraag was (eer)gisteren ook al aan de orde, zij het dan over een ander telefoonnummer. Behalve het antwoord hierboven vond ik het idee van één van de forumleden wel mooi: scheidsrechterfluitje kopen en hard blazen.

pi
door pieterwolters - Jul 16, 2014 om 20:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 16 jul 2014, 19:12]Gewoon opnemen en de hoorn er naast leggen zodat bij hun de teller doorgaat.

Met de huidige lage beltarieven tref je ze daar niet echt mee.

pi
door pieterwolters - Jul 16, 2014 om 20:46
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=boppe1943 schreef op woensdag 16 jul 2014, 20:22] scheidsrechterfluitje kopen en hard blazen.

Daarmee stop je het bellen niet. Hoogstens wordt de verbinding wat sneller verbroken. Maar als je nummer weer voorbij komt in het systeem wordt je gewoon weer gebeld.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 17, 2014 om 06:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 16 jul 2014, 19:12]Gewoon opnemen en de hoorn er naast leggen zodat bij hun de teller doorgaat.
Bellen naar vast kost 0 cent per minuut met een starttarief van 0 cent.

simon55
door simon55 - Jul 18, 2014 om 12:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Wat valerius-2 al schreef gewoon de hoorn er naast leggen als ze mij bellen vragen ze is die meneer...........er...zeg ik momentje........geef n schreeuw leg de hoorn neer en hopsa na n minuutje of vier hoor je tuut tuut tuut tuut

frits
door frits - Jul 18, 2014 om 15:56
146 Antwoorden / 5 Vragen

als je een goede provider hebt kun je daar instellen dat onbekende nummers (geen nummer weergave) geblokkeerd worden.
Maar kijk uit sommige instanties ziekenhuis,gezondheidscentra,politie, gemeente, hebben geen nummer weergave.

pi
door pietro1948 - Jul 18, 2014 om 17:49
18 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat ik op kijn mobiele telefoon zeer vaak werd lastiggevallen door afgeschermde nummers waarbij telkens werd neergelegd zodra ik opnam heb ik eerst een klacht ingediend bij mijn provider. Ik kreeg als reactie dat dit waarschijnlijk belcomputers zijn die ad random allerlei nummers bellen om te checken of het een bestaand nummmer is. Als er wordt opgenomen is dat voor hun een bevestiging dat het inderdaad een bestaand nummer is. Die nummmers verkopen ze aan callcenters voor commerciële doeleinden. Dit antwoord is geen oplossing, dus ik heb nu een app die alle binnenkomende telefoontjes van afgeschermde nummers automatisch verbreekt. Vrienden en familie heb ik hiervan op de hoogte gesteld. Niet ideaal, maar ik word tenminste niet meer lastig gevallen.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 18, 2014 om 19:11
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Niet reageren of terug spreken, als je reageerde word het nogmaals geprobeerd....

Het fluitje of pleur op klootzak is ook goed, gewoon Nederlands mag, en vooral niet in Engels en schelden....

Het zijn meestal oplichters en als je boos word en ophang bellen ze niet meer.
Netjes blijven en netjes in Engels antwoorden is de manier voor eenzame die contact willen en dan blijven ze bellen dus voor bepaalde groepen leuk, maar niet voor mij en U.

labren
door labren - Jul 21, 2014 om 10:21
862 Antwoorden / 0 Vragen

ach dat gebeurt mij ook heel veel , ik ga dan gewoon hele domme antwoorden geven zodat ze op een gegeven moment vanzelf ophangen en als ze zeggen dat ik domme antwoorden geef moet je gewoon antwoorden ja maar jij begon hahahahahah