ma
door maatje 53 Aug 17, 2014 om 12:34
Computers & telefonie

Telefoon

ik word bijna elke dag gebeld door anoniem nr. of hele lange nummers. altijd een buitenlandse stem. ik leg meteen weer neer. weet iemand wat dat is. bel me niet heb ik al gedaan.

325 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2014 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgende keer ens vragen wie er aan de lijn is. Dan weet u het.

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2014 om 12:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bel me niet register heeft totaal geen zin voor dit soort telefoontjes die uit het buitenland komen. Vermoedelijke zijn het oplichters die willen dat u wat handelingen op de computer uitvoert, zogenaamd zijn ze van Microsoft en helpen ze u uw computer te beveiligen, als u er aan meewerkt is een paar dagen later mogelijk uw bankrekening leeg. Neerleggen is slim, tegen deze telefoontjes is helaas weinig te doen.

Cookies
door Cookies - Aug 17, 2014 om 12:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ziekenhuizen, sociale diensten enz. bellen ook vaak anoniem.

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2014 om 13:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik nam aan dat TS met buitenlandse stem ook een andere taal (Engels lijkt me het meest voor de hand liggend) bedoelde. Uiteraard is het mogelijk dat er een instantie met een afgeschermd nummer belt en de beller kan natuurlijk een buitenlands accent hebben. Hele lange nummers wijzen wel op buitenlandse nummers, vooralsnog ga ik dus maar van het slechtste geval uit, de "Microsoft Helpdesk" o.i.d.

Natuurlijk geeft vragen wie er aan de lijn is de meeste kans op antwoord. Neerleggen kan daarna altijd nog. Zolang zij bellen en de ontvanger geen rare opdrachten uitvoert van ze is er geen enkel risico om de even open te laten staan.

edrick3
door edrick3 - Aug 17, 2014 om 13:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo maatje 53,

Lees eens hier.

Met vr.gr.

sw
door swat1500 - Aug 17, 2014 om 15:19
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Als zeggen dat ze van Microsoft zijn en Engels spreken gewoon doen of u geen Engels spreekt of zeggen dat u een Apple computer heeft.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 18, 2014 om 11:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=swat1500 schreef op zondag 17 aug 2014, 15:19]Als zeggen dat ze van Microsoft zijn en Engels spreken gewoon doen of u geen Engels spreekt of zeggen dat u een Apple computer heeft.
Als je tijd overhebt, hou ze dan 'n uur aan de praat. Kunnen ze niet waarderen :-).

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 11:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=maatje 53 schreef op zondag 17 aug 2014, 14:52]op slappe antwoorden zoals sinterklaas zit ik niet te wachten!

Misschien dan volgende keer vragen: "met wie spreek ik?", dan hoeft u hier niet te vragen door wie u opgebeld wordt.

crewmember
door crewmember - Aug 19, 2014 om 10:05
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Volgende keer gewoon opnemen en vragen wie het is. Als je ze niet kent en ze willen dat je iets voor ze doet (Op de computer ofzo) is het waarschijnlijk een scam. In dit geval de tv aanzetten en de telefoon ervoor leggen. Als hun kosten oplopen zonder dat ze er wat voor terug krijgen houden ze het snel voor gezien.

Als je zeker weet dat het een scam is kan je ze ook nog eens extra irriteren door met een gastoeter of een fluit af en toe in de hoorn te blazen.

costnix
door costnix - Aug 19, 2014 om 10:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon in het Nederlands blijven praten. Ga ze niet helpen door in hun taal met ze te praten. Ze leggen dan ZELF op en bellen u niet meer terug.
Een HEEL botte manier is om al uw Engelse scheldwoorden tegen hun gebruiken.