xa
door xavier33 Aug 26, 2015 om 18:46
Computers & telefonie

Telefoon abonnementen

Beste redactie,

Momenteel heb ik een BEN abonnement voor 24 lopen. Bij het afsluiten is mijn een maandelijkse korting beloofd over het gehele contracttermijn. Halverwege is door BEN de korting uit mijn facturen gehaald en wordt ik voor meer geld aangeslagen. Dit duurt nu al 5 maanden. Bij het meerdere malen klagen, is door BEN bevestigd dat er een fout gemaakt is. Echter is mijn verzocht om de hoge factuur bedragen te betalen en nadat het uitgezocht zou zijn door BEN, zal het teveel betaalde bedrag misschien terugbetaald worden. (overigens ben ik keurig binnen mijn bundel gebleven qua verbruik) Wat kan ik hier tegen doen? en wat zijn mijn rechten?

411 7 Rapporteer

door 1953 - Aug 26, 2015 om 18:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als het in het contract staat vermeld, dan pleegt BEN contractbreuk jegens contractant.

door 1953 - Aug 26, 2015 om 18:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Mocht BEN zich niet willen conformeren aan het geldende contract en halsstarrig negeert voor uitvoering conform het afgesprokene, dan wordt een civiele zaak bij de kantonrechter.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2015 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 26 aug 2015, 18:56]Mocht BEN zich niet willen conformeren aan het geldende contract en halsstarrig negeert voor uitvoering conform het afgesprokene, dan wordt een civiele zaak bij de kantonrechter.

Wat ern onzin. De Ts kan ook nasr de geschillencommissie.

@xavier33

U bent wel erg geduldig. Zet uw klacht overal neer. Klacht.nl, Klachtenkompas, Radarforum, Twitter en Facebook. Heeft Ben een eigen forum? Daar ook uw klacht deponeren.

Stuur Ben een mail dat u nu eist dat het binnen 14 dagen in orde is en dat het teveel betaálde wordt teruggestort. En schrijf ook dat als ze daar geen gehoor aan geven u een klacht in zal dienen bij de Geschillencommissie.

Kijk op Google voor de procedure. Dat kost een klein beetje, maar dat krijgt u terug nadat u gewonnen hebt,

zoekster
door zoekster - Aug 26, 2015 om 19:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft recht op directe teruggave van de te veel betaalde bedragen. Zet uw klacht op klachtenkompas.nl.
Daar wordt door Ben gereageerd. Er staan erg veel klachten over Ben. Die hebben hun toko duidelijk niet op orde.

ho
door hopetobehelping - Aug 26, 2015 om 19:56
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste xavier33,

u heeft een contract gesloten waarbij u zich aan het contract moet houden en uiteraard moet Ben zich ook aan het contract houden. Het is ronduit belachelijk dat het nu al 5 maanden duurt voordat Ben dit in orde maakt.

Als ik u was zou ik de stappen volgen in de volgende link, klik hier.

Stel Ben schriftelijk (brief of email (met ontvangstbevestiging) zodat u er later bewijs van heeft) in gebreke en sommeer Ben om de aangegane contractuele verplichtingen na te komen. Geeft ze daarbij een termijn van 14 dagen. Binnen die 14 dagen dient Ben het helemaal te herstellen en dus ook het geld terug te storten op uw rekening. Geef ook aan dat als ze het niet binnen de gestelde termijn oplossen u naar de geschillencommissie stapt.
Dat moet u dan ook doen uiteraard. De uitspraak van de geschillencommissie is bindend voor beide partijen tenzij één der partijen binnen 2 maanden naar de rechter stapt (maar dat zal Ben niet doen die weten zelf ook wel dat ze fout zitten).

Als het al 5 maanden duurt dan is het gewoon tijd voor u om Ben een ultimatum te stellen, wie weet hoe lang Ben u anders nog aan het lijntje houdt.
Hoop dat het snel opgelost is voor u.

door 1953 - Aug 28, 2015 om 19:20
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 26 aug 2015, 19:04][quote=1953 schreef op woensdag 26 aug 2015, 18:56]Mocht BEN zich niet willen conformeren aan het geldende contract en halsstarrig negeert voor uitvoering conform het afgesprokene, dan wordt een civiele zaak bij de kantonrechter.

Wat ern onzin. De Ts kan ook nasr de geschillencommissie.

@xavier33

U bent wel erg geduldig. Zet uw klacht overal neer. Klacht.nl, Klachtenkompas, Radarforum, Twitter en Facebook. Heeft Ben een eigen forum? Daar ook uw klacht deponeren.

Stuur Ben een mail dat u nu eist dat het binnen 14 dagen in orde is en dat het teveel betaálde wordt teruggestort. En schrijf ook dat als ze daar geen gehoor aan geven u een klacht in zal dienen bij de Geschillencommissie.

Kijk op Google voor de procedure. Dat kost een klein beetje, maar dat krijgt u terug nadat u gewonnen hebt,

Net als uw gezever om niets!

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2015 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

"Net als uw gezever om niets!" ??????