ma
door mark87smith Aug 27, 2014 om 14:39
Computers & telefonie

Telefoon geblokkeerd uitgaande gesprekken ???

Door een vage ( al eerder gelezen reden hier op de website ) heb ik van Vodafone een onwijze rekening van 800 euro gehad voor het zogenaamd vele Data verbruik in het buitenland. Nu weet ik van mezelf dat voordat ik het vliegtuig instap, ik mijn 3G, Dataroaming en Mobiele Internet altijd uitzet.

Na veel gezeik ( o.a. door de zeer slechte bereikbaarheid van de klantenservice ) blijven ze bij hun punt dat ik mijn rekening moet betalen. Niet mee eens maar "weet hoe ze zijn" en zal overstag moeten gaan want meedenken/kijken willen ze niet bij Vodafone.

Nu een regeling getroffen, wordt er ook nog vrolijk gezegd dat mijn telefoon wordt geblokkeerd voor uitgaande gesprekken en internet " MAAR " je moet wel maandelijks je kosten van het abbonement betalen + de regeling die is getroffen.

Mag dit zomaar ? Ik betaal toch mijn kosten die ik afgesproken heb ?

3289 15 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 27, 2014 om 15:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

1. Waarom ben je überhaupt dan nog klant van Vodafone? Als ik zo'n ervaring met een bedrijf hebben, kunnen ze het bekijken.
2. Sinds kort mag wanneer je 'n rekening betwist niet meer afgesloten worden. Echter zul jij wel moeten bewijzen dat deze niet klopt (onmogelijk). Maar zo is het ook onmogelijk voor Vodafone om te bewijzen dat deze wel klopt.
3. Bij achterstallige betalingen, ben je nog altijd verplicht om het abonnement te betalen, zoals in de voorwaarden/contract staat.

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2014 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vodafone pest zo wel alle klanten weg. U mag dus niet geblokkeerd worden. Ga naar de geschillencommissie.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Aug 28, 2014 om 09:32
779 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mark87smith,
Bedankt voor het plaatsen van je bericht. Dat is wel een flink bedrag.

Op het moment dat je het mobiele internet uitschakelt, is het technisch gezien niet mogelijk om kosten te maken voor het mobiele internet. Er moet een internetverbinding open hebben gestaan, als er kosten in rekening zijn gebracht.

Uit je bericht maak ik op dat je er al contact over hebt gehad en dat de collega aangeeft dat de kosten correct zijn gefactureerd.

Mochten er nog vragen zijn over de getroffen betalingsregeling, dan beantwoorden de collega's die graag. Zij hebben immers toegang tot je dossier. Zij zien wat er is afgesproken en wat de reden daarvan is.

Als je het prettig vindt dat wij er ook nog eens kijken naar de gang van zaken, dan doen we dat uiteraard graag. Ik wil daarbij wel op voorhand aangeven, dat wij enkel kijken naar het verloop van je issue:
- Wanneer de kosten gemaakt zijn
- Of er sprake is van een notificatie voor de gemaakte kosten
- Of deze tijdig is verstuurd

Als je een betalingsregeling hebt getroffen, dan kunnen wij deze niet aanpassen.

Je kunt een mail hierover sturen naar: webcare.nl@vodafone.com met als onderwerpveld: kassa | mark87smith | woensdag 27 aug 2014 | Telefoon geblokkeerd uitgaande gesprekken ???

De gegevens die we nodig hebben ter controle, zijn als volgt:
- mobiele nummer
- klantnummer (My Vodafone)
- postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van je bankrekeningnummer

Wellicht kunnen we op die manier de onduidelijkheid weg nemen.
Ik verneem het graag van je.

Groeten, Per
Vodafone
24/7 Web Crew

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2014 om 09:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beste Per,

Het zou prettig zijn als uw baas, dus Vodafone, zich eens aan de wet ging houden.

czar
door czar - Aug 28, 2014 om 10:00
1209 Antwoorden / 20 Vragen

@vodafonewebcare: kun je eens aangeven welke gegevens jullie doorkrijgen van het telefoonverkeer in het buitenland. Zover ik weet hebben jullie ook weinig tot geen inzicht in dat verkeer, maar ik kan het mis hebben.

@iedereen: zolang de leverancier geen gespecificeerde rekening kan overleggen (dus een lijst met welk contact, wanneer en gedurende welke periode), staan ze juridisch behoorlijk zwak.

Algemeen gezegd ga ik er wel vanuit dat de telecom-aanbieder meestal toch gelijk heeft v.w.b. het verkeer. Ze spelen echter een dubbelrol: ze bieden het liefst telefoontjes aan bij hun abonnementen waarbij je snel over je abo heen gaat. Daarbij rekenen ze belachelijke prijzen: een mobieltje in HongKong bellen is voor mij 10x goedkoper dan het mobieltje van m'n buurman bellen. Het is toch allemaal Voip en daarmee is de kostprijs heel erg laag.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 28, 2014 om 15:01
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=czar schreef op donderdag 28 aug 2014, 10:00]Zover ik weet hebben jullie ook weinig tot geen inzicht in dat verkeer, maar ik kan het mis hebben.
Bij de eerste beste paal, gaat het verkeer linea recta het internet op en richting de servers van Vodafone. Vodafone heeft gewoon volledig inzicht in al het verkeer.
Vandaar dat het ook zo vreemd is, dat bellen/data in het buitenland (ook in eigen land) zo prijzig is.
Je ziet het wel aan de labels van Dellmonte dat bellen vrijwel niets hoeft te kosten.

czar
door czar - Aug 28, 2014 om 15:23
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 28 aug 2014, 15:01]
Bij de eerste beste paal, gaat het verkeer linea recta het internet op en richting de servers van Vodafone. Vodafone heeft gewoon volledig inzicht in al het verkeer.

Ik had het over bellen in het buitenland hè.
In hoeverre Vodaphone een gespecificeerde rekening kan maken over al je telefoontjes en dataverkeer in het buitenland, meestal zit je dan via een roaming-partner.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 28, 2014 om 15:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=czar schreef op donderdag 28 aug 2014, 15:23][quote=lekkerisdat schreef op donderdag 28 aug 2014, 15:01]
Bij de eerste beste paal, gaat het verkeer linea recta het internet op en richting de servers van Vodafone. Vodafone heeft gewoon volledig inzicht in al het verkeer.

Ik had het over bellen in het buitenland hè.
In hoeverre Vodaphone een gespecificeerde rekening kan maken over al je telefoontjes en dataverkeer in het buitenland, meestal zit je dan via een roaming-partner.

Wat ik zeg geldt ook voor het buitenland. Die partner staat toe dat Vodafone direct het internet op kan vanaf hun mast. Dat is alles.

crewmember
door crewmember - Aug 29, 2014 om 11:49
1040 Antwoorden / 0 Vragen

@Per + Vodafone.

Haal een even de baas van je baas erbij en laat hem hoge datakosten zoeken op Kassa.nl.

90% van de meldingen die je tegenkomt zijn van vodafone gebruikers. Dit terwijl jullie minder dan een kwart marktaandeel hebben. Hebben jullie nou nog niet door dat jullie hier fout zitten?
Of is dit een nieuwe strategie van een een of ander omhooggevallen managertje die heeft bedacht dat met random, onware datakosten lekker snel geld te verdienen is?

En zoals altijd in dit soort topics de tip: Blijf weg bij Vodafone!

ro
door robm - Aug 29, 2014 om 11:54
17 Antwoorden / 4 Vragen

Tijger 1, nog bedankt voor jouw deskundige hulp. Gelukkig had je even niks te doen en kon je ons weer verder helpen.
Rob

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2014 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@robm

Graag gedaan ;-)

czar
door czar - Aug 29, 2014 om 12:33
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=robm schreef op vrijdag 29 aug 2014, 11:54]Tijger 1, nog bedankt voor jouw deskundige hulp. Gelukkig had je even niks te doen en kon je ons weer verder helpen.
En wat heeft dat met dit topic te maken?
Of heeft Tijger opeens fans ingehuurd? :-)

edrick3
door edrick3 - Aug 29, 2014 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@czar,

OT
robm bedoelt dit m.i. sarcastisch! (ook gezien de opmerkingen in andere topics).

pi
door pieterwolters - Aug 30, 2014 om 10:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 28 aug 2014, 15:39][quote=czar schreef op donderdag 28 aug 2014, 15:23][quote=lekkerisdat schreef op donderdag 28 aug 2014, 15:01]
Bij de eerste beste paal, gaat het verkeer linea recta het internet op en richting de servers van Vodafone. Vodafone heeft gewoon volledig inzicht in al het verkeer.

Ik had het over bellen in het buitenland hè.
In hoeverre Vodaphone een gespecificeerde rekening kan maken over al je telefoontjes en dataverkeer in het buitenland, meestal zit je dan via een roaming-partner.

Wat ik zeg geldt ook voor het buitenland. Die partner staat toe dat Vodafone direct het internet op kan vanaf hun mast. Dat is alles.

Dan vergeet je voor het gemak even de RNC, SGSN, GGSN (2x), PCRF en HLR/HSS nodes die nodig zijn om überhaupt internettoegang te krijgen.

mousy32
door mousy32 - Aug 30, 2014 om 11:08
179 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op donderdag 28 aug 2014, 09:32]Hallo Mark87smith,
Bedankt voor het plaatsen van je bericht. Dat is wel een flink bedrag.

Op het moment dat je het mobiele internet uitschakelt, is het technisch gezien niet mogelijk om kosten te maken voor het mobiele internet. Er moet een internetverbinding open hebben gestaan, als er kosten in rekening zijn gebracht.

Wat een leugens verkondigen jullie, ik ken mensen die niets verbruikt hebben en ook een rekening gehad hebben van rond de 700euro. (hoor dit de laatste tijd regelmatig en raad al die mensen aan zoek een andere provider) Mensen van wie hun telefoon gehackt was jullie hebben die kosten deels kwijtgescholden ook bleek er 1 iemand een abonnement dienst te hebben terwijl zn telefoonnummer voor deze diensten was geblokkeerd dus meneer kreeg nooit geen sms te zien maar wel de rekening. Jullie hebben toen ook maar een gedeelte kwijtgescholden. Bij jullie intern zit het niet goed en ik weet van deze persoon dat hij nu ook bij jullie weg is .
Ik ben gelukkig al 2 jaar bij jullie weg en heb nu normale rekeningen en nooit bedrag buiten de bundel wat bij jullie maandelijks de standaard was. Schandalige klantenservice met mensen die niets oplossen, nog brutaal zijn ook . Blij dat k niks meer met jullie te maken heb.