du
door duwel Jul 26, 2015 om 21:53
Computers & telefonie

Telefoon stuk

Ik heb een telefoon aangeschaft die tegen een stootje moet kunnen (cat s50) en volgens de fabrikant moet je hem kunnen laten vallen van ongeveer 1,2 meter. mijn telefoon is uit mijn broekzak gevallen en dat is ongeveer 0,90 cm en het glas is toch stuk.. De leverancier wil me niet helpen. Kan iemand mij vertellen wat de normale procedure is en of het vergoed moet worden en onder garantie van de fabrikant valt omdat het vermeld staat in beschrijving van de telefoon?

2555 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 26, 2015 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien viel dat toestem van 1.20 meter wel op zacht tapijt?

ve
door verwijderd - Jul 26, 2015 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Te vlug geklikt.

U hebt hem laten vallen, dus eigen schuld.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2015 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Garantie op vallen dat zou leuk zijn, maar dat is natuurkijk niet mogelijk daar zijn verzekeringen voor. Een voorbeeld tig jaren geleden kocht mijn broer een schokvrij horloge hij zij moet even kijken en hij gooide hem een eind weg maar toen hij hem oppakte was hij wel stuk.Garantiezij want hij moet daar tegen kunnen. Maar dat ging ook niet door.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 06:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het toestel verkocht wordt met de eigenschap dat het kan vallen van 1,2 meter dan moet dat natuurlijk ook kunnen zonder schade. Lijkt mij wel degelijk een garantiezaak, maar het ligt er natuurlijk maar aan hoe e.e.a. beschreven is als eigenschappen. Uitgaande van deze [url=http://androidworld.nl/nieuws/cat-s50-robuuste-smartphone-met-redelijke-specificaties/]recensie [u](klik)[/u][/url] moet het toestel de beschreven val wel schadevrij kunnen overleven.

Mijn eigen telefoon is van grotere hoogte op het asfalt gevallen zonder echte schade.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Duwel,
er zal wel bedoeld worden dat de telefoon dik ingepakt van grotere hoogte mag vallen.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn man heeft dat ook gehad, alleen hij verstapte zich op de trap en ving zich op tegen de muur waardoor de telefoon zie in zijn zak zat in de verdrukking kwam. Met als gevolg glas stuk maar ook vanbinnen stuk. Via de inboedelverzekering alles vergoed gekregen, terwijl hij net 1 jaar oud was geweest. Nieuwprijs met verzendkosten vergoed gekregen. Misschien kun je dat ook proberen?

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo duvel,

Aangezien je dit toestel aangeschaft hebt ivm de specifieke eigenschappen valt dit m.i. wel degelijk onder de garantie.
(Het wordt natuurlijk wél moeilijk om aan te tonen dat het toestel 'gewoon' gevallen is.)
Je moet de verkoper hier op aanspreken onder verwijzing naar de beschrijving van de telefoon en de garantiebepalingen.
Lees ook eens hier.

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het toestel met creditcard betaald hebt, dan is ie de eerste zes maanden gewoon verzekerd bij de creditcardmaatschappij. Anders heb je echt pech.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht het toch onder garantie vallen omdat in de beschrijving van de fabrikant staat dat hij een val moet kunnen overleven moet dan de leverancier dat regelen of moet ik dat zelf doen? Ik heb de telefoon bij een abonnement en de leverancier wil totaal niet meewerken, zelfs niet met geven van adressen of telefoon nummers waar ik verder mee kan.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor garantie MOET u naar de verkoper gaan, en geen andere weg.

Ik heb de telefoon bij een abonnement en de leverancier wil totaal niet meewerken,

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

duwel schreef op zondag 26 jul 2015, 21:53: Ik heb een telefoon aangeschaft die tegen een stootje moet kunnen (cat s50) en volgens de fabrikant moet je hem kunnen laten vallen van ongeveer 1,2 meter.

In de specificaties staat: Drop test Up to 1,2 meters (4").

Er staan verder geen definities bij. Er zijn valstandaarden waarin precies staat omschreven hoe de test moet worden uitgevoerd. Misschien moet je die eens boven water zien te krijgen.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn verhaall over de inboedelverzekering geld niet voor telefoons bij een abonnement, alleen los gekochte toestellen.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

giepske schreef op maandag 27 jul 2015, 14:31: Mijn verhaall over de inboedelverzekering geld niet voor telefoons bij een abonnement, alleen los gekochte toestellen.

Ten eerste moet men wel een al-risk inboedelverzekering hebben om dat gedekt te hebben, met vaak een eigen risico, maar wat is het verschil tussen een losgekocht toestel en één bij een abonnement?

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pure onzin, dit antwoord.
En ook het antwoord van Valerius en Sjoppie.
De Cat S50 telefoon wordt geimporteerd door het Amerikaanse bedrijf Caterpillar.
Caterpillar is een bedrijf dat al vele jaren zware grondverzet machine's verkoopt.
En ook een telefoon die tegen een stoot kan.
Volgens vraagsteller moet de telefoon van 1.20 kunnen vallen, zonder dat de telefoon schade oploopt.
Dat is niet juist, op de site van Caterpillar kun je wat demo filmpjes bekijken.
En daar kun je zien dat de Cat S50 zelfs een valhoogte van 1.80 meter moet overleven !
Dat garandeert Caterpiller.
Dat het ruitje kapot is gegaan door een val moet niet kunnen.
Voor het ruitje is gebruik gemaakt van het zgn gorillaglas 3.
Dat materiaal heet niet voor niets zo.
Als iets gegarandeerd een val van 1.80 moet overleven dan is het antwoord
dat de schade geheel eigen schuld is grote onzin.
Advies aan vraagsteller : heeft u Caterpillar zelf al benaderd ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

tijger1 schreef op zondag 26 jul 2015, 22:43: Te vlug geklikt.

U hebt hem laten vallen, dus eigen schuld.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmi20: Cat garandeert zelf "tot 1,2m", zie mijn eerdere antwoord. Dat ze iets in een reclamefilmpje laten zien zegt niet zoveel. Als dat wel zo zou zijn, moeten we allemaal massaal bij telsell gaan kopen. Dan wordt je me een partij gelukkig van al die geweldige producten.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat dat Gorrillaglas 3 BIJNA onverwoestbaar is.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters schreef op maandag 27 jul 2015, 20:45: @wimmi20: Cat garandeert zelf "tot 1,2m", zie mijn eerdere antwoord. Dat ze iets in een reclamefilmpje laten zien zegt niet zoveel. Als dat wel zo zou zijn, moeten we allemaal massaal bij telsell gaan kopen. Dan wordt je me een partij gelukkig van al die geweldige producten.

+1

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb caterpiller nog niet benaderd omdat ik hoopte dat de leverancier mij daar zou helpen omdat ik er vanuit ging dat zij de connecties zouden hebben maar ik denk dat ik het zelf moet gaan doen. ze zitten alleen niet in nederland en zal het dus in Amerika moeten proberen.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2015 om 00:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

jaja Tijger en Sjoppie.
Even Wimmi vertellen dat hij bijna gelijk heeft, maar toch niet helemaal.
Maar dat gaat niet zo gemakkelijk bij Wimmi, oom Wimmi legt extra duidelijk uit :
Tijger en Sjoppie, klop in bij koekel : crazy gorilla glass 3 test.
Daar zie je op you tube een filmpje waarin gorilla glass wordt gemarteld, maar niet kapot gaat.
20 klappen met een hamer, het glas blijft heel.
Een flinke spijker in een stuk hout slaan met de glaskant van een telefoon, het glas blijft heel.
Het is niet zo dat de telefoon een valhoogte van 1.20 moet overleven.
Volgens de specs van Caterpillar zelf is het 1.80 meter.
Die 1.20 zijn de specificaties van het mil. specs certificaat 810G.
Dat certificaat is toegekend aan de telefoon CatS50.
Dat zijn militaire specs, ingesteld voor militaire apparatuur in de US.
Ook civiele apparatuur test de overheid, op verzoek.
Ikzelf bezit portofoons met een mil specs verklaring.

Getest wordt op hoge en lage temperaturen.
Zand en stof.
Een bepaalde tijd onder water op 1 meter diepte.
Trillen en schokken.
En vallen, er wordt getest op een betonnen vloer die afgedekt is met 5 cm multiplex.
26 maal laat men de telefoon vallen, vanaf een hoogte van 112 centimeter,onder verschillende hoeken.
Als de telefoon dit alles overleeft wordt het certificaat 810G toegekend.
Breekt het gorillaglas van vraagsteller na een val van 120 centimeter dan is dat in conflict met het certificaat.
En ja hoor Tijger, u hebt helemaal gelijk ! Gorillaglas is BIJNA onverwoestbaar.
Want alles is kapot te krijgen.
Helemaal gelijk hoor.....
++++++++++++++++++++++++++++++++==============

quote=tijger1 schreef op maandag 27 jul 2015, 20:57]Er staat dat Gorrillaglas 3 BIJNA onverwoestbaar is.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2015 om 01:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb caterpiller nog niet benaderd omdat ik hoopte dat de leverancier mij daar zou helpen omdat ik er vanuit ging dat zij de connecties zouden hebben maar ik denk dat ik het zelf moet gaan doen. ze zitten alleen niet in nederland en zal het dus in Amerika moeten proberen.

Je moet voor garantie gevallen ALTIJD naar de VERKOPER, Je hebt met het bedrijf in 'the USA' niets te maken, en als je iets naar 'the usa' stuurt, ben je het met een zekerheid van (geschat) 99,99% kwijt.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2015 om 01:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op dinsdag 28 jul 2015, 01:06:

Je moet voor garantie gevallen ALTIJD naar de VERKOPER, Je hebt met het bedrijf in 'the USA' niets te maken, en als je iets naar 'the usa' stuurt, ben je het met een zekerheid van (geschat) 99,99% kwijt.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2015 om 01:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mahadma beweert dat als je iets naar de US stuurt dat je het altijd kwijt bent.
Klinkt logisch toch ?
Of is 99.9% toch niet helemaal kwijt ?
Volgens Mahadma ben je in 999 van de 1000 gevallen je spulletje kwijt.
Kwalijke score voor die Yanks !
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=======
[quote=mahadma schreef op dinsdag 28 jul 2015, 01:06

Je moet voor garantie gevallen ALTIJD naar de VERKOPER, Je hebt met het bedrijf in 'the USA' niets te maken, en als je iets naar 'the usa' stuurt, ben je het met een zekerheid van (geschat) 99,99% kwijt.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2015 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmie20
Wat zit u weer te zeuren :-(

ve
door verwijderd - Jul 28, 2015 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

costnix schreef op dinsdag 28 jul 2015, 12:06: @wimmie20
Wat zit u weer te zeuren :-(

+1

ve
door verwijderd - Jul 28, 2015 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

/Advocaat van de duvel

Een gemiddeld mens is 1,75 hoog.

Telefoon valt uit broekzak. Is gemiddeld ca. 1,10 hoog.

Is de telefoon met een grote boog omhoog uit de broek gesprongen?