bl
door bluebird14 Aug 12, 2014 om 11:55
Elektronica & tv

Telefoon terreur 0900-1594

UPC brengt enorme bedragen in rekening ivm het bellen naar 0900-1594. UPC kan zien dat wij dit niet doen en gaat dit nu uitzoeken. Zij geven aan dat er aangifte gedaan moet worden bij de politie van telefoon terreur. Hoe kan dit gestopt worden nu heb ik mijn telefoonnummer compleet laten blokkeren en kan er dus geen gebruik van maken. Ik verwijt UPC dat zij mij niet eerder over hebben geinformeerd en er zijn vast meer abbonnees met dit probleem.

14833 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 12, 2014 om 12:02
11558 Antwoorden / 51 Vragen

klik eens HIER.

Omdat dit een beltegoed gebeuren is, en mensen er mogelijk wel gebruik van maken vind ik (Ik verwijt UPC dat zij mij niet eerder over hebben geinformeerd) wel een vrij botte stelling.

Cookies
door Cookies - Aug 12, 2014 om 12:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onrechtmatig gebruik van 0900-1594

Helaas kan het in incidentele gevallen voorkomen dat het betalen per telefoon onrechtmatig gebruikt wordt. Zie je op je telefoonrekening dat er een betaling per telefoon is gedaan met het nummer 0900-1594 en herken je deze betaling niet? Neem in dat geval contact met ons op middels het contactformulier. Bij ons kun je namelijk direct terecht met vragen over de betaling. Ook kun je bij ons terecht voor klachten over het betalen via 0900-1594.

Bron: KLIK

Volkomen overbodig om je telefoon compleet te laten blokkeren. Bij UPC kun je (o.a.) de 0900 nrs laten blokkeren.

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 12, 2014 om 12:27
646 Antwoorden / 8 Vragen

Maakt u gebruik van de HotSpot mogelijkheid (FON) ?
Zet 'm uit, het systeem is niet waterdicht.

costnix
door costnix - Aug 12, 2014 om 14:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@damaster
U kunt uw bewering vast wel onderbouwen.

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2014 om 15:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=damaster schreef op dinsdag 12 aug 2014, 12:27]Maakt u gebruik van de HotSpot mogelijkheid (FON) ?
Zet 'm uit, het systeem is niet waterdicht.

Nog meer onzin?

costnix
door costnix - Aug 12, 2014 om 15:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1
Damaster heeft blijkbaar zijn router buiten gezet tijdens een regenbui :-)

sw
door swat1500 - Aug 12, 2014 om 18:25
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Aangifte van telefoon terreur. Ik heb even in het Wetboek gekeken. Dat feit kennen we niet. Ik hoop dat ze u wat betere instructies hebben gegeven. Een onterechte incasso is niet direct een strafbaar feit.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 12, 2014 om 18:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Technisch gezien is het mogelijk om in te breken in jouw voip-[modem]-router, dan dit nummer te gaan bellen en zo 'n centje te verdienen, als je dit meldt bij hun, zie bovenstaande reactie(s), lossen ze dit echt wel op.

Hier hebben ze ook verschillende pogingen gedaan om toegang te krijgen tot mijn voip-router (niet van mijn provider/waarom ze het precies willen weet ik niet). Aangezien dat ding uit de middeleeuwen stamt, had hij de neiging om de telefoon over te laten gaan. Mijn btg is niet flink geslonken dus het zal ze dan ook wel niet gelukt zijn :-).

jo
door johnbob - Dec 25, 2014 om 12:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zoon van 13 hebben ze onder valse voorwendselen 6 x 20 minuten naar 0900-1594 laten bellen. Op internet vertelde ze dat je gratis een server voor minekraft konden krijgen als ze naar dat nummer belde. Beltegoed.nl reageert alleen dat je aangifte moet doen en ze dan het ip-adres van de ontvanger vrijgeven. Alsof de politie je aangifte serieus neemt. Geintje kostte nu € 124.00. Valt nog mee als ik alle andere verhalen lees. Ongelooflijk dat vanuit je eigen huiskamer beroofd kan worden.

ta
door tante_barb - Jan 23, 2015 om 18:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem er is mijn bij T-Mobile en bedrag van 63,59 in rekening gebracht door 0900-1594 terwijl ik daar nog nooit naar gebeld heb.. Heb contact met hun opgenomen en nu willen ze dat ik een kopie van mijn factuur en een kopie van mijn ID opstuur via e-mail voordat ze me verder kunnen helpen, maar weet niet of dit betrouwbaar is, omdat er tenslotte ook misbruik gemaakt is van mijn telefoonnummer en dus of ik ze deze gegevens moet toesturen.. Iemand advies?

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2015 om 18:17
11558 Antwoorden / 51 Vragen

en een kopie van mijn ID opstuur via e-mail voordat ze me verder kunnen helpen

Ze mogen u bij wet geen volledige kopie van uw id vragen. Maak een kopie, zelf, wis de pasfoto en uw bsn nummer en zet erbij alleen en uitsluitend voor t mobile met de datum in het vak van uw pasfoto.

ta
door tante_barb - Jan 23, 2015 om 18:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 23 jan 2015, 18:17]en een kopie van mijn ID opstuur via e-mail voordat ze me verder kunnen helpen

Ze mogen u bij wet geen volledige kopie van uw id vragen. Maak een kopie, zelf, wis de pasfoto en uw bsn nummer en zet erbij alleen en uitsluitend voor t mobile met de datum in het vak van uw pasfoto.

Dit is ondertussen al voor beltegoed.nl (de website achter 0900-1594). T-Mobile heeft me naar hun doorverwezen omdat daar het telefoonnummer van is en die dit bedrag in rekening gebracht hebben. Dus u zegt ik haal de pasfoto weg en het bsn nummer en vul daar in dat het uitsluitend voor beltegoed.nl is met de datum erbij? En ze willen ook een kopie van mijn factuur zien, is dat geen probleem?