rompslomp
door rompslomp Mar 24, 2015 om 20:29
Computers & telefonie

Telefoon voor bijna blinde persoon

Ik zoek voor een 83 jarige bijna blinde dame een telefoon met grote toetsen waar ik een foto in kan plaatsen zodat zij nog enigszins kan zien wie ze belt..
Nou weet ik dat dat soort telefoons al bestaan...MAARRRR... dat ze ook kan zien door WIE ze gebeld wórdt.
Maw dat een van de foto's van degene die belt op licht... of knippert...
Ik heb geen idee of zoiets bestaat... Graag alleen serieuze reacties

3525 19 Rapporteer

rompslomp
door rompslomp - Mar 24, 2015 om 20:56
31 Antwoorden / 11 Vragen

Nog even een aanvulling op mijn vraag van hierboven...
Ik denk dat het hier zal gaan om een vast toestel... niet draadloos dus..
Als het mocht bestaan dan was het wellicht super om op zo'n vaste telefoon, ipv het knipperen en verlichten van een foto, een stem/ringtone aan het nummer dat belt, te kunnen koppelen, ((zoals dat tegenwoordig ook op de mobile telefoons kan)), om zo te kunnen hóren, wie er belt...

mahadma
door mahadma - Mar 24, 2015 om 22:13
11558 Antwoorden / 51 Vragen

@Rompslomp,

na wat zoekwerk vond ik een model FX 500, € 20,00, een huistelefoon met grote toetsen, waar (pas)foto's in passen. Dat is deel 1 van je vraag.

Deel 2, verschillende ringtones of afbeeldingen tonen van de beller heb ik nog niet gezien (en eerlijk gezegd verwacht ik dit ook niet dat het bestaat).

rompslomp
door rompslomp - Mar 25, 2015 om 11:01
31 Antwoorden / 11 Vragen

@mahadma

Bedankt voor je reactie . Dit is een aanvulling voor een bestaand toestel... Dat zou een eventuele mogelijkheid kúnnen zijn.

Heb inmiddels ook nog hier en hier even gekeken..

Ik wacht eventuele andere reacties ook nog af.. Hoe meer inzichten , des te meer mogelijkheden.

Mvrgr

Cookies
door Cookies - Mar 25, 2015 om 11:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt hier even kijken KLIK

rompslomp
door rompslomp - Mar 25, 2015 om 11:28
31 Antwoorden / 11 Vragen

@carola.83

Ik heb het idd gezien.. ik ben er nog niet helemaal uit, ik vind zowel de Fysic FX-3200 foto-kies big button telefoon als ook de Fysic FX-3850 erg interessant...
Wellicht is er voor de 3200 naast het foto-kies deel, een los groot numeriek keyboard .. dat zou helemaal perfect zijn.. Bedankt iig zover..

Cookies
door Cookies - Mar 25, 2015 om 11:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mij lijkt de Fysic FX-3200 foto-kies big button telefoon het meest geschikt: Fysic FX-3200 foto-kies big button telefoon, rechthoekige toetsen (25 x 20 mm) met foto's voor 10 indirecte geheugens, 3 directe geheugens, flitslicht bij oproep en instelbaar belvolume, sterk regelbaar hoornvolume, nummerherhaling, kleur antraciet.

Deze is te vinden bij mijn eerder gegeven link.

mahadma
door mahadma - Mar 25, 2015 om 11:36
11558 Antwoorden / 51 Vragen

Er bestaan ook losse telefoon flitsers, die je in meerdere kamers kan zetten, een buurman van mij heeft die in gebruik. Wellicht heb je daar nog iets aan. Suc6.

rompslomp
door rompslomp - Mar 25, 2015 om 11:51
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 25 mrt 2015, 11:36]Er bestaan ook losse telefoon flitsers, die je in meerdere kamers kan zetten, ......

Dankjewel.. zal er zeker naar kijken.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 25, 2015 om 13:14
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik peins me suf waarom u een flitser adviseert aan een bijna blind persoon.
Die flitsers zijn niet voor blinden maar voor slechthorenden.
++++++++++++++++++++++++++++++++=

quote=mahadma schreef op woensdag 25 mrt 2015, 11:36]Er bestaan ook losse telefoon flitsers, die je in meerdere kamers kan zetten, een buurman van mij heeft die in gebruik. Wellicht heb je daar nog iets aan. Suc6.

mahadma
door mahadma - Mar 25, 2015 om 13:37
11558 Antwoorden / 51 Vragen

@Wimmie,

je stoppen met je suf peinzen. Ik heb gisteren een BIJNA blinde mevrouw (zicht 20 à 30%)geïnterviewd voor ons programma, die ziet nog wel wat en vooral de sterke korte flitsen geven juist de info aan die persoon dat er telefoon is. Als je verder even naar de topicvraag kijkt, zie je ook staan voor "een 83 jarige bijna blinde dame". Omdat ik niet weet in hoeverre dit een bruikbare optie is voor de vraag van de TS geef ik alleen deze hint.

cr
door crooij2 - Mar 25, 2015 om 13:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Informeer eens bij de vereniging voor blinden en slechtzienden. adres is wel op het net te vinden. Zij weten wellicht meerdere nogelijkheden

wimmi20
door wimmi20 - Mar 25, 2015 om 14:30
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mahadma,
ik probeer het nog 1 keer, heel voorzichtig en volgens mij duidelijk :
Mevrouw is slechtziend, dat houdt in dat zij gewoon de telefoon hoort overgaan.
Dus wat moet ze dan met een flitser ?

En voor Carola geef ik even een antwoord dat ter zake doende is :
Wimmi klopte in bij Koekel : telefoon voor slechtzienden.
En wat kwam ik tegen ?
De telefoon waar Carola een groen antwoord voor kreeg.
Op Koekel wordt je doodgeggooid met zulke telefoons.
Gewoon Koekel, voor al uw problemen !

rompslomp
door rompslomp - Mar 25, 2015 om 14:36
31 Antwoorden / 11 Vragen

@iedere reactie:

Flitsers.. wellicht kan dat nog wel ooit eens.... en extra bellen. zoemers, geluidsversterkers... het zijn allen opties..

Gelukkig hoort de betreffende dame nog goed maar is het zicht enkel ernstig verminderd...wat al vervelend genoeg is...

De optie van @crooij3 om te informeren bij een vereniging voor blinden en slechtzienden, is zeker ook niet verkeerd.. dat zal ik dan ook zéér zeker gaan doen.

Allen bedankt voor jullie input iig.

Mvrgr
Erik

am
door amaccis - Mar 25, 2015 om 19:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is bij vele vaste telefoons mogelijk aan vastgelegde namen en nummers een bepaalde ringtoon vast te leggen. Zo kan ik horen of mijn kinderen of mijn moeder belt.
In elk geval werkt dit bij de Cocoon 1100 (Lidl) goed, ik kan tot 17 verschillende tonen opslaan.
Denk dat dit ook in uw geval een oplossing zou zijn. Succes

wimmi20
door wimmi20 - Mar 25, 2015 om 19:29
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dit vind ik tot nu toe het beste en simpelste advies.
Het moet voor een slechtziend mens van 83 jaar oud een makkie zijn om 17 ringtones en bijbehorende namen uit het hoofd te leren.
Maar waarom moet je eerst weten door wie je gebeld wordt ?
Dat hoor je toch als je de telefoon opneemt ?
Ik heb nog nooit eerst op mijn telefoon gekeken als ik gebeld wordt.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==

quote=amaccis schreef op woensdag 25 mrt 2015, 19:02]Het is bij vele vaste telefoons mogelijk aan vastgelegde namen en nummers een bepaalde ringtoon vast te leggen. Zo kan ik horen of mijn kinderen of mijn moeder belt.
In elk geval werkt dit bij de Cocoon 1100 (Lidl) goed, ik kan tot 17 verschillende tonen opslaan.
Denk dat dit ook in uw geval een oplossing zou zijn. Succes

macwouter
door macwouter - Mar 26, 2015 om 06:05
825 Antwoorden / 9 Vragen

Krijg je hetzelfde gedonder als met die 2 blauwe vinkjes van Whatsapp. Iedereen kwam daar tegen in opstand. Als die 83 jaar oude slechtziende dame een keer de telefoon niet oppakt krijg je al scheve gezichten want Pietje of Jantje had toch gebeld waarom neemt ze dan niet op ? Oma gaat nu selecteren.

rompslomp
door rompslomp - Mar 26, 2015 om 08:14
31 Antwoorden / 11 Vragen

@macwouter

Ik meen gevraagd te hebben om alleen serieuze reacties....aan jouw opmerking heb ik totaal niets..

pi
door piaster - Mar 26, 2015 om 10:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

misschien kan stichting" Bartimeus" iets voor uw moeder betekenen die zijn gespecialiseerd in alles wat met zicht te maken heeft.(deze heeft ook een gelijknamige website)