wizard2
door wizard2 Sep 27, 2015 om 16:45
Elektronica & tv

Televisie

Hallo,hallo,

Mijn TV is aan vervanging toe.
Wie heeft er verstand van TV's ?
Welk merk TV is beter: Philips of Samsung?

m.vr.gr. wizard2

6031 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2015 om 16:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wizard2,

Het ligt er maar aan wat voor tv je wilt hebben.
Smaken verschillen.
De vraag is - elders - al eerder gesteld.
Lees eens hier bij het 1e antwoord. Klik

Voor smart tv: lees ook eens hier.

Suc6 met je keuze.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Sep 27, 2015 om 16:54
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Wat zou je graag in jouw tv willen hebben? Welk budget denk je aan? Hoe groot? Overigens, het blijft met Philips een loterij, of je hebt pech of geluk.

pavoordf
door pavoordf - Sep 27, 2015 om 17:16
519 Antwoorden / 73 Vragen

Ik heb 30 jaar bij Philips aan videorecorders, (DAB)Radio en digitale TV gewerkt (hard en SW ontwikkeling). Wanneer ik nu een TV zou kopen, zou dat een Samsung zijn. Dat is helaas iets dat ik van veel meer oud Philips collega's hoor. Overigens bestaan er geen Philips TV's meer. Het zijn TV's van het Taiwanese merk TP Vision waar nog een aantal jaar het Philips logo op zit.

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2015 om 17:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou zeker geen Philips kopen, maar een Samsung.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 27, 2015 om 19:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mocht u een smart tv overwegen, laat u dan niet gek maken met 800Hz 1600Hz of curved tv.
Vraag de verkoper zeker om een demo van bv programma gemist of YouTube.
Op deze manier kunt u de processorsnelheid bekijken die nodig is voor het starten van dit soort aplicaties.
Sommige smart tv's doen daar bijzonder lang over terwijl andere dit binnen luttele seconden starten.
Maar al met al, kijk vooral naar de beeldkwaliteit met een tv zender aan (niet een mooie demo die in de winkel draait op alle tv's) 4K zou als het binnen budget is nog wel een (toekomst)overweging kunnen zijn.

diewilik

holstein
door holstein - Sep 28, 2015 om 09:09
922 Antwoorden / 16 Vragen

Zoveel reacties, zoveel meningen en adviezen, je kan beter eens op internet kijken op kieskeurig of dat soort sites en praktijkervaringen van gebruikers bekijken, daar lees je vaak meerdere voor- en nadelen.
Kan ik wel zeggen dat ik Panasonic heb en er erg tevreden over ben, maar ja.......

simon55
door simon55 - Sep 28, 2015 om 13:23
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Philips echt niet nemen is Bagger

ha
door harryromijn - Sep 28, 2015 om 13:49
272 Antwoorden / 0 Vragen

Staat-of-valt met wat u er mee wilt.

Zijn de apps van wezenlijk belang ? Dan heeft Samsung met ca 50% marktaandeel in NL een stevig voordeel. Juist omdat ze in NL zo sterk zijn, kunnen ze zich de licentierechten veroorloven en.. wensen daarom meer geld te ontvangen voor een NL /Benelux model dan een "Europees" model. Zelf gebruik ik die enkel op mijn computer, behalve Netflix en Youtube.

Zapt u graag en veel langs veel kanalen: dan zal uw keurs anders zijn dan de mijne.

Wilt u nog naar het ene programma kijken maar het andere ook al zien ? Dan een PiP nodig.

Ik heb een "curved" op proef gehad: sorry, kost te veel voor het weinige extra.

Wilt u dat Ziggo c.s. bepaalt, waar u naar kijken mag, of wilt u een 30+-tal Duitse en een 20+-tal Britse zenders gratis erbij, naast nogal wat "mindere" ? Dan is een S-tuner met schotel handig.

Wenst u alleen de NL kabel/sat, of ook de satelliet programma's van anderen, ik denk maar aan TV-Vlaanderen of Sky of HD+ uit Dsl ? Dan heeft u een duo-card model nodig. Zijn er in NL niet zo veel van.

4K? Kijk uit, dat u wel de nieuwe definiëring koopt, met 60 fps, HDMI-2.0 enz en niet de oude met 30 fps en HDMI-1.4

Wilt u een groot scherm of een kleine ? Mijn ervaring: een groot scherm, ik heb een 55 inch gekocht. Mijn vrouw is er nog steeds blij om. Mijn zoon baalt steeds meer van zijn 42 inch.

Welke aanbieding is er toevallig ?

crewmember
door crewmember - Sep 28, 2015 om 14:09
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 5 Jaar lang in de Electronica retail gewerkt, en ben er nu net 4 jaar uit.
Dit was toendertijd de mening over veel marken. En van wat ik de laatste tijd heb gehoord is dit nog redelijk relevant.

Merken:

-Philips is een beetje prijsschieten qua kwaliteit sinds de tv's niet meer door Philips worden gemaakt. Ik zou hier alleen vor gaan als je Ambilight echt leuk vind. (muur wordt verlicht in de kleuren op je scherm)

-Samsung maakt schreeuwerige tv's met veel kleuren in de hoop hiermee klanten te trekken in de winkel. (Ja dit werk helaas echt). Schermen die ze gebruiken zijn vaak gemaakt door LG.
Ze hebben door hun hoge contrast (veel kleur) echter vaak probleemen met schokkerige bewegende beelden en artefacten bij bewegingen. (nog bovenop de winkelinstellingen) verder is de kleurproductie vaak niet heel accuraat.

- LG Maakt zeer hoge kwaliteit schermen voor vrijwel alle merken. En heeft zelf een van de beste low budget (500€ of minder) TV lijnen met hun eigen schermen.

-Panasonic heeft naar mijn mening de beste schermen overall. Ze hebben vaak een zeer vloeiend en mooi beeld, met accurate kleur productie en goede instelbaarheid.

-Toshiba:Beetje goedkoop, wel ok.

-Sony: Beetje tussen Panasonic en LG in. Met af en toe ineens een extreem slechte tv ertussen.

Wat de laaste tijd ook een probleem is geworden zijn de extreme winkel settings van de schermen. Veel leveranciers hebben een apparte winkel modus op hun tv's die de helderheid en contrast op 100% zetten. Om zoveel mogelijk felle kleuren uit de tv te laten springen in de winkel. Om zo kopers naar de tv te trekken. Echter is dit veels te helder en te kleurrijk voor thuis. En veroorzaakt dit artefacten en haperingen bij snelle beweginen over het scherm.
Dit zorgt er echter wel voor dat in de winkel schermen vergelijken moeilijk is.

Tweakers.net heeft best goede reviews betreffende TV's. Kijk daar eens op.

pe
door pebk - Sep 28, 2015 om 14:17
579 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst uw budget bepalen. Wat wilt u er voor uitgeven?

Daarna bepalen wat voor functies en features u wilt gebruiken.
- Smart of niet?
- Welke maat past het best in uw woonkamer?
- Wel of geen 3D?
- Koopt u een TV voor 3 of 5 jaar of langer?
- Speelt u games?
- Heeft u een media center of een PC aangesloten?
- Hoeveel HDMI poorten heeft u nodig?

Vul dit in op een site als tweakers en dan volgt een kleine selectie. Goed de reviews lezen en dan heeft u uw antwoord.

hereistom
door hereistom - Sep 28, 2015 om 16:27
730 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn veel goed merken, zoals bijv. Toshiba, die heb ik en ben er zeer tevreden over.
Maar smaken verschillen dus u zult toch zelf moeten kijken in de winkel, maar laat u niet verleiden door verkoop praatjes.

hansje klein
door hansje klein - Sep 28, 2015 om 16:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Je kunt je TV natuurlijk bij criminelen kopen......deze boete betaal je mee:

http://www.nu.nl/gadgets/3868034/philips-en-samsung-krijgen-boete-prijsafspraken.html

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2015 om 16:58
16774 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op maandag 28 sep 2015, 16:51]Je kunt je TV natuurlijk bij criminelen kopen......deze boete betaal je mee:

http://www.nu.nl/gadgets/3868034/philips-en-samsung-krijgen-boete-prijsafspraken.html

Klein Hansje??????

Een apart aandachtspunt: onderdelen van een TV van wel merk dan ook komen vaak van eenzelfde onderdelenleverancier en dat is bij bijv. een TV waar het merk Philips op staat en een Samsung zeker het geval. De onderdelen zijn overwegend ook gebaseerd op één en hetzelfde patent en dan zal kunnen betekenen dat zelfs in een Samsung TV Philips patenten zijn toegepast of omgekeerd.

endemion
door endemion - Sep 28, 2015 om 17:26
237 Antwoorden / 3 Vragen

De meest populaire TV's zijn meestal niet voor niets populair. Doe er je voordeel mee.
http://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/

pi
door pieterwolters - Sep 28, 2015 om 19:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het maakt allemaal niet zo veel uit. De verschillen zijn niet zo groot en alleen maar waarneembaar als je de toestellen naast elkaar vergelijkt. Smart-TV's werken weliswaar allemaal iets anders, maar na een paar dagen ben je gewend aan wat je in huis hebt staan.

En als je gaat zoeken op problemen dan vind je van alle merken problemen dus dat is ook niet echt een goede raadgever (een merk waar je geen problemen vindt is gevaarlijker: dan ben je de eerste die zo'n ding koopt).

diumenge
door diumenge - Sep 28, 2015 om 19:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tsja, de keuze valt bij de experts hier kennelijk niet op Philips. Ik ben echter nog steeds erg tevreden met mij Philips bak van een jaar of vijf oud.

door 1953 - Sep 28, 2015 om 20:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Mijn regelrechte voorkeur is toch wel een PHILIPS! I hate Samsung!

crewmember
door crewmember - Sep 29, 2015 om 09:51
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 28 sep 2015, 19:21]Het maakt allemaal niet zo veel uit. De verschillen zijn niet zo groot en alleen maar waarneembaar als je de toestellen naast elkaar vergelijkt.

Niet mee eens, er zitten grote verschillen tussen tv's. Deze merk je niet snel als je even in een winkel loopt en naar een random tv kijkt. Maar als je eenmaal thuis zit ga je het zien.

Problemen als:Backlight bleeding/onjuiste kleuren/Onjuiste witbalans/Artefacten/zwart dat eigenlijk blauw is/haperende bewegingen. En het stomme is dat een tv van 1500€ dit allemaal kan hebben, terwijl dezelfde grootte tv van hetzelfde merk van 1000€ dit allemaal niet hoeft te hebben. Duur hoeft dus niet meteen goed te zijn.

Van te voren goed weten waar je in de winkel op moet letten kan je dit besparen.

[quote=diumenge schreef op maandag 28 sep 2015, 19:39]Tsja, de keuze valt bij de experts hier kennelijk niet op Philips. Ik ben echter nog steeds erg tevreden met mij Philips bak van een jaar of vijf oud.

Die is ook nog door Philips in plaats van TPVision gemaakt.
2012 ging dat ongeveer over.

[quote=1953 schreef op maandag 28 sep 2015, 20:11]Mijn regelrechte voorkeur is toch wel een PHILIPS! I hate Samsung!
Goede onderbouwing.

wizard2
door wizard2 - Sep 29, 2015 om 12:01
125 Antwoorden / 58 Vragen

Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de reacties.
Zal er nog eens over nadenken.
Tot de volgende keer.

m.vr.gr. wizard2