Termijn retour nike gympen
Ik heb eind februari voor mijn dochter Nike gympen gekocht in de JDsport zaak. Voor €133,- na enige weken kreeg zij verschrikkelijke blaren op haar hak van de schoenen. En heb ik pleisters gekocht. Omdat dit door bleef gaan enze inmiddels zelfs littekens op haar hakken heeft van de schoenen heb ik ze naaar de schoenmaker gebracht. Hij gaf aan dat waarschijnlijk de stof in de schoen achter dubbel zit en niet goed is in de schoen. Nu ben ik terug gegaan met de schoenen en de bon . De verkoopster gaf aan dat ik 3 maanden heb om met deze klacht terug te komen maar geen 4 maanden .ik vroeg waar kan ik dit dan in de verkoopvoorwaarden vinden? Nergens doen we overal zo in de stad? Waarop ik vroeg of zij ze dan naar Nike kunnen opsturen omdat ik ze immers bij hun gekocht heb. Nee dat moest ik ook maar zelf doen. Nu is mij niet duidelijk wanneer je nog met een product terug kunt gaan.Ik lees op een aantal site dat de termijn 6 maanden is. Kan ik nu een aangetekende brief sturen naar JDsports of wat is wijsheid in deze situatie.
De verkoopster zuigt e.e.a. uit haar duim. U hebt hiervoor niet slechts 3 maanden de tijd. U hebt recht op een deugdelijk product, zo simpel is het.
Ga terug met dit antwoord en indien men nog niet over de brug komt, kunt u de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem op te lossen door vervanging of reparatie.
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Omdat het een consumentenkoop betreft (dus als u als particulier hebt gekocht) ligt de bewijslast de eerste zes maanden bovendien niet bij u, maar bij de verkoper.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Ik neem aan dat u bedoelt dat zij blaren op hasr hielen kreeg, maar als daar achter in de schoen iets niet goed zou zitten, zou dat niet pas na een paar weken gebeuren.
En dan door blijven dragen tot er zelfs littekens zijn? Aan beide voeten?
Maar als daar achterin de schoen iets niet goed zit, wat zulke gevolgen heeft, moet dat zo te zien zijn.
Zijn de schoenen iets te groot waardoor met lopen teveel wrijving tussen hak en schoen?
Inlegzooltje kan helpen.
Als de schoen niet goed is (zoals de schoenmaker dacht) dan kan je dat simpel controleren door het te vergelijken met een ander paar van hetzelfde type.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer