an
door anja19631 Aug 24, 2015 om 15:20
Huishouden & energie

Terug gave van het geld

Ik heb in januari 2015 bij matras direct 2 matrassen gekocht.
Nu ben ik er inmiddels achter gekomen dat we geen matrassen gaan krijgen en zeer waarschijnlijk ook geen geld terug.
Nu heb ik via een uitzending van jullie op 11 april dit jaar begrepen dat er meer gedupeerde zijn.Nu is mijn vraag, alleen begin je niks kunnen we samen eventueel iets ondernemen om misschien toch het een en ander geregeld
te kunnen krijgen.
Hoop snel iets van u te horen.

Vriendelijke groeten Anja v.d Nieuwenhuizen.

387 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 24, 2015 om 15:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom gaat u geen matrassen krijgen of u geld niet terug? Zijn ze failliet?

Nog nooit van dat bedrijf gehoord, ze zijn ook nergens bij aangesloten, was dus al onverstandig daar te kopen.

Maar dit is een consumentenforum, als u Kassa wilt bereiken, moet u links onderaan op contact met Kassa klikken.

ho
door hopetobehelping - Aug 24, 2015 om 19:17
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste anja19631,

als u uw aankoop online gedaan heeft dan leest u in de volgende link wat u kunt doen, klik hier.
Ontbind de overeenkomst en eis uw geld terug. Bij een koop op afstand dient de verkoper uw geld binnen 14 dagen het geld op uw rekening te storten.

Als u over een rechtsbijstandsverzekering beschikt zou ik deze als ik u was inschakelen.

Ook als u de matrassen in de winkel heeft gekocht en al betaald heeft kunt u de koop ontbinden en uw geld terug eisen.
Meer informatie daarover leest u hier.

Alleen kunt u uiteraard ook gewoon actie ondernemen. Raadpleeg in ieder geval uw rechtsbijstandsverzekering als u die heeft.
Alle communicatie bij voorkeur op papier (brief of email) zodat u er later nog bewijs van heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 24, 2015 om 19:45
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Voor de goede orde: wij zijn geen medewerkers van Kassa maar vrijwilligers die op basis van ervaring, kennis, eer en geweten proberen vragen te beantwoorden.

De actie die hopetobehelping@ bedoelt is het nemen van gerechtelijke stappen.
Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft kunt u die voor de civiele kant het best contacteren. M.b.t. de strafrechtelijke kant kunt u aangifte doen.

Als u communiceert met de verkoper van de matrassen: dan niet alleen schriftelijk maar ook aangetekend met bewijs van ontvangst.
Hoe dan ook, voor het nemen van aktie kunt u zonder meer de verkoper in verzuim stellen / in gebreke stellen onder verwijzing naar art. 6:74 Burgerlijk Wetboek) (tekortkoming in de nakoming van verbintenissen)