pf
door pfaas Sep 2, 2015 om 22:34
Auto & vervoer

Terug komen op koop

Wat kun je het beste doen wanneer je vlak nadat je een fiets gekocht hebt, dezelfde fiets bij verschillende andere winkels een stuk goedkoper ziet

4749 47 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 2, 2015 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

In een "stenen" winkel is koop ook koop. Als er nergens staat, op de bon, in de winkel oid, dat er zoals bijvoorbeeld bij deze zaak, (als voorbeeld ) je binnen 14 dagen een lagere prijs als je betaald hebt elders, heb je geen recht van spreken. Je kàn proberen dit te overleggen, maar als de verkoper niets doet, heeft u geen rechten.

Als het een internet aankoop is kunt het artikel binnen 14 dagen retourneren, zonder reden en elders kopen. Maar u heeft het over een winkel, dus ga ik uit van een "stenen" winkel.

U had dus beter rond moeten kijken, maar misschien geeft deze verkoper u wel een aanzienlijk betere service. Voor niets gaat de zon op moet u zich ook realiseren.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2015 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het vervolg niet meer rondkijken als u al iets gekocht hebt. Waarom zou u, u was er eerst mee tevreden.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2015 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag "wat kun je het beste doen" is immers niet relevant meer. Er valt niets aan te doen: u heeft die fiets immers gekocht? Het zijn niet allemaal "Jumbo" winkels (of BCC) die beloven je het verschil terug te betalen of je potje pindakaas gratis te geven (Jumbo)!!

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad je verlies nemen... gisterochtend bij Hyper-U in Frankrijk benzine getankt voor 128,4 eurocent per liter.
Daarna boodschappen gehaald (heeft met afrekenen erbij ongeveer 20 minuten geduurd). We staan weer bij de auto en zien de cijfertjes op het grote prijzenbord bij het tankstation rollen... Even wachten en jawel toen 125,9. Dat veranderen gebeurt gewoon overdag en is ons jaren eerder in de Pyreneeën ook overkomen. Ach... 't is niet anders.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niets, koop is koop, ik heb verder niets toe te voegen aan de al gegeven antwoorden.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even terug gaan naar de winkel van aankoop kan geen kwaad, lijkt mij. Altijd interessant om te kijken wat ze zeggen.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan het beste een flinke fietsrit maken en het prijsverschil vergeten.
Het belangrijkste is dat de fiets naar je zin is.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ltmvz schreef op donderdag 3 sep 2015, 15:04: Even terug gaan naar de winkel van aankoop kan geen kwaad, lijkt mij. Altijd interessant om te kijken wat ze zeggen.

Gaat zo
.
Hoi fietsenmaker.
Heej, nou al weer terug?
Ja, ik heb mijn fiets ergens anders goedkoper gezien en nou wil ik de koop ongedaan maken.
Geen punt, gaan we regelen, die paar tientjes gun ik je graag.
Fijn fietsenmaker, kan je dan ook even de accesoires eraf halen, die moeten op de andere nieuwe fiets.
Tuurlijk.

Knutsel knutsel knutsel.

........bedankt fietsenmaker, nou ik mijn fiets ergens anders ga kopen doe ik hem daar ook in het onderhoud.
Vaarwel fietsenmaker.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De (halve) voorpret van iets kopen is zeker weten dat je het beste produkt hebt voor de laagste prijs.
Vroeger was dat lastig, nu niet meer.

Maar je moet er wel moeite voor doen, niemand gaat jou vertellen waar de beste koopjes zijn.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat kun je het beste doen wanneer je vlak nadat je een fiets gekocht hebt, dezelfde fiets bij verschillende andere winkels een stuk goedkoper ziet

Ja u kunt natuurlijk teruggaan en het de handelaar vertellen. Maar reken er niet op dat deze net zo reageert als in de Jumbo reclame "dan is deze gratis" en passen we meteen de prijs aan. T'is jammer maar eerst kijken en dan kopen.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerbera schreef op donderdag 3 sep 2015, 15:55:

Ja u kunt natuurlijk teruggaan en het de handelaar vertellen. Maar reken er niet op dat deze net zo reageert als in de Jumbo reclame "dan is deze gratis" en passen we meteen de prijs aan. T'is jammer maar eerst kijken en dan kopen.

Juist, dat bedoel ik dus, het verschil tussen de werkelijkheid en de reclamewereld.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zit 25% marge op een fiets, waarvan 5% voor allerlei kosten enz enz en 20% winst voor de handelaar, dus er is ruimte voor spelen met de prijs, waar nemen ze genoegen mee.
Ik beding altijd 10% korting op een nieuwe fiets, graag of niet en hij doet het iedere keer weer, niet direct akkoord gaan en anders eens om je heen kijken.....

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

breedbeeld schreef op vrijdag 4 sep 2015, 09:45: Er zit 25% marge op een fiets, waarvan 5% voor allerlei kosten enz enz en 20% winst voor de handelaar, dus er is ruimte voor spelen met de prijs, waar nemen ze genoegen mee.
Ik beding altijd 10% korting op een nieuwe fiets, graag of niet en hij doet het iedere keer weer, niet direct akkoord gaan en anders eens om je heen kijken.....

En wat moet TS met deze reactie?
De fiets is al gekocht!

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ltmvz schreef op donderdag 3 sep 2015, 15:50:
van leyden schreef op donderdag 3 sep 2015, 15:46:
Gaat zo
.
Hoi fietsenmaker.
Heej, nou al weer terug?
Ja, ik heb mijn fiets ergens anders goedkoper gezien en nou wil ik de koop ongedaan maken.
Geen punt, gaan we regelen, die paar tientjes gun ik je graag.
Fijn fietsenmaker, kan je dan ook even de accesoires eraf halen, die moeten op de andere nieuwe fiets.
Tuurlijk.

Knutsel knutsel knutsel.

........bedankt fietsenmaker, nou ik mijn fiets ergens anders ga kopen doe ik hem daar ook in het onderhoud.
Vaarwel fietsenmaker.

Enigszins belachelijke reactie. Zegt alleen iets over u.

Misschien een spottend reactie maar zo zou het wel gaan. Vind hem wel gevonden.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

epcot schreef op vrijdag 4 sep 2015, 10:46: ...maar zo zou het wel gaan ...

Als je niet normaal kunt praten met een fietsenhandelaar zou het zo kunnen gaan. Ik ging er echter van uit dat de vraagsteller wèl normaal zou kunnen praten.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@breedbeeld, Er zit 25% marge op een fiets, waarvan 5% voor allerlei kosten enz enz en 20% winst voor de handelaar, dus er is ruimte voor spelen met de prijs, waar nemen ze genoegen mee.
Ik beding altijd 10% korting op een nieuwe fiets, graag of niet en hij doet het iedere keer weer, niet direct akkoord gaan en anders eens om je heen kijken.....
Ik mag toch hopen dat u een vast contractueel salaris heeft. Ik zie het al voor me, uw werkgever komt naar u toe, "Ik beding altijd 10% korting op salarissen, graag of niet" hoe u dan (in dat geval dus) zou reageren .........

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon niet over die andere prijzen nadenken. Veel plezier met je nieuwe fiets.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stel u verkoopt een fiets op Marktplaats. Er komt een koper, koop wordt besloten en het aankoopbedrag wordt voldaan.
De dag erop komt de koper weer bij u om te vragen of de koop ongedaan kan worden gemaakt want hij heeft dezelfde fiets maar dan goedkoper op Marktplaats gezien.
Wat zou u doen?

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jezelf voor je kop slaan omdat je zo dom bent geweest om niet eerst de nodige prijsinfo te zoeken alvorens de fiets (of welk product dan ook) te gaan bestellen.
Nu is het alleen nog mosterd na de maaltijd en dat smaakt niet naar meer.
Verzint eer ge begint.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mein33,

OT
.....Verzint eer ge begint......
En wat moet-ie dan verzinnen? ;-)

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op donderdag 3 sep 2015, 09:54: Hallo pfaas,

Jezelf voor je kop slaan dat je je niet beter georiënteerd hebt vóórdat je tot die aankoop overging. ;-)
.

"Oeps", je tweemaal voor je kop slaan is wel wat overdreven lijkt me ;-((, laat mijn advies dan maar achterwege.

vr.gr. mein33

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op vrijdag 4 sep 2015, 14:49: @mein33,

OT
.....Verzint eer ge begint......
En wat moet-ie dan verzinnen? ;-)

OT.

Niet naar de bekende weg vragen want u weet het weeeeeeeeel ;-)),

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

[verwijderd door redactie] graag on topic blijven

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zodra je met de fiets de winkel verlaat, is hij tweedehands.
De winkelier zal hem niet tegen de betaalde prijs terug willen nemen.

Maar misschien krijg je, als je toch teruggaat en overduidelijk blijkt dat hij in de buurt onder dezelfde voorwaarden goedkoper te koop is, als tegemoetkoming toch iets terug, of een andere vergoeding, b.v. een gratis controlebeurt.
Dus even vriendelijk bij de fietsenwinkel binnenlopen kan geen kwaad, Maar je hebt geen rechten.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat gaat hier de volgende brandende vraag worden ?
Ik kocht een fles cola, en de volgende dag was hij in de aanbieding.
Kan ik geld terugvragen ?
Dat is eenzelfde vraag als over die fiets.

De vraag is : wat kan ik doen ?
Ga gewoon op de bank zitten janken met een fles wijn en een doos bonbons.
En vooral smarties eten, daar wordt je heel smart van.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben ook twee electrice fietsen gekocht via internet,
Dat scheelde ons € 1250 op precies dezelfde fietsen bij onze fietsemaker in het dorp.
Kan dus wel uit als je even op internet kijkt en een prima cervice.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet gaan huilen als straks de laatste fietsenmaker uit het dorp het bijltje er bij neer gooit hè.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laten we dit antwoord eens beredeneren.
Op de 2 fietsen die gekocht werden via het internet maakte die internet handelaar winst.
Maar de fietenprutser in het dorp wilde bovenop die winst nog eens 1250 euro extra verdienen.
Volgens Diumenge moet je die man die 1250 euro extra gunnen.
Want anders sluit hij misschien wel zijn winkel, voorspelt Diumenge.
Tuurlijk Diumenge, u gaat dus 1250 euro meer betalen voor 2 fietsen ?
Om de fietsenmaker te behouden voor een dorp ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

diumenge schreef op vrijdag 4 sep 2015, 19:00: Niet gaan huilen als straks de laatste fietsenmaker uit het dorp het bijltje er bij neer gooit hè.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moeten we nu een internet handelaartje en een gevestigde fietsenmaker (met alles er op en er aan) als gelijke beschouwen?

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een interessante stelling.
Mahadma verklaart eigenlijk dat hij het logisch vindt dat een winkelier 1250 euro meer verdient op een fiets dan een internet verkoper.
En uw tekst handelaartje slaat nergens op.
Deze internet handelaren hebben ook een magazijn met personeel.
En zo'n internet handelaar heeft ook meestal een stenen winkel.
Uw commentaartje slaat nergens op.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

mahadma schreef op vrijdag 4 sep 2015, 19:35: Moeten we nu een internet handelaartje en een gevestigde fietsenmaker (met alles er op en er aan) als gelijke beschouwen?

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Wimmi20, zoals gebruikelijk vink ik weer uit voor je commentaar.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op vrijdag 4 sep 2015, 19:35: Moeten we nu een internet handelaartje en een gevestigde fietsenmaker (met alles er op en er aan) als gelijke beschouwen?

Nee, we willen het niet maar het gaat natuurlijk wel zo tegenwoordig. 't Is niet alleen die fietsenmaker die uit het beeld gaat: 't is toch overal zo dat de auto's van heel veel bezorgdiensten tegenwoordig de pakketjes, pakketten en noem maar op bezorgen, uiteraard ten koste van welke "stenen" ondernemers dan ook. Alleen als de "stenen" ondernemer ook nog op internet actief is, heeft ie nog een kans.
Maar nogmaals, de reeds verkochte fiets is dus van winkelier naar eigenaar gegaan; voor mij zou het dan "helaas pindakaas" zijn en blijven! Wie dus voor een fiets van de fietsenmaker kiest (nog steeds mijn voorkeur - service -) weet eigenlijk ergens wel dat online alles wel goedkoper is.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op vrijdag 4 sep 2015, 19:49: @Wimmi20, zoals gebruikelijk vink ik weer uit voor je commentaar.

O.T. Zie nu je commentaar: vreemd om je voor @wimmi20 uit te vinken. Lees je er toch overheen?

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmi, wat heb je toch een hoop fantasie. Je verzint ze wel hè.

wimmi20 schreef op vrijdag 4 sep 2015, 19:29: Laten we dit antwoord eens beredeneren.
Op de 2 fietsen die gekocht werden via het internet maakte die internet handelaar winst.
Maar de fietenprutser in het dorp wilde bovenop die winst nog eens 1250 euro extra verdienen.
Volgens Diumenge moet je die man die 1250 euro extra gunnen.
Want anders sluit hij misschien wel zijn winkel, voorspelt Diumenge.
Tuurlijk Diumenge, u gaat dus 1250 euro meer betalen voor 2 fietsen ?
Om de fietsenmaker te behouden voor een dorp ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tenormin,
even een reactie op uw bijdrage.
U spreekt over de service van de fietsenmaker, die een internet verkoper niet zou geven.
Dat is niet zo, internet verkopers geven fabrieks garantie, en eventuele reparaties worden gewoon aan huis door een mobiele servicedienst uitgevoerd.
Ook fietsen gekocht bij Praxis of Aldi kunnen aan huis worden gerepareerd.
De tijden zijn veranderd, alleen de grote spelers op de markt blijven straks over.
Behalve in streng christelijke dorpen, daar koopt men niet bij winkeliers de niet
'van de kerk zijn'.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Diumenge,
dit is uw tekst.
Uit uw tekst blijkt toch dat het beter is om 1250 euro meer te betalen voor 2 fietsen.
Omdat anders de fietsenmaker ermee op kan houden.
Dat schrijft u toch zelf hieronder ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

diumenge schreef op vrijdag 4 sep 2015, 19:00: Niet gaan huilen als straks de laatste fietsenmaker uit het dorp het bijltje er bij neer gooit hè.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dat schrijf ik nergens. Dat maak jij ervan wimmi20, je verzint er van alles bij.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan best zijn, @wimmi20, ik hou nog van 'lijfelijk' contact, d.w.z. dat ik de winkeliers gewoon ken. Da's voor mij prettiger.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soms lukt het toch!

Ik kocht ooit bij een heel bekende mediaketen een navigator.
De verpakking bleef gesealed, want ik had nog geen tijd om hem uit te pakken..
Paar dagen daarna krantje in de bus van die winkel en dezelfde navigator € 50 goedkoper.....
Ik ben met navigator en krantje naar de winkel gegaan en ze deden niet moeilijk.
De oude werd teruggenomen en ik kon hem meteen weer terugkopen tegen de lagere prijs....
Verschil was natuurlijk wel dat het dezelfde winkel was.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

mathijs_b schreef op vrijdag 4 sep 2015, 21:20: Soms lukt het toch!

Verschil was natuurlijk wel dat het dezelfde winkel was.

Denk dat het verschil alleen was dat alles nog 'gesealed' was!

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles mooi en wel Tenormin,
mag ik uit uw betoog opmaken dat u bereid bent 625 euro voor een fiets meer te betalen omdat u de fietsenmaker kent ?
625 euro extra betalen, alleen voor het 'lijfelijk' contact met de fietsenmaker ?.
Overigens : de servicemonteur aan huis heeft ook een lijf.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

tenormin schreef op vrijdag 4 sep 2015, 20:28: Kan best zijn, @wimmi20, ik hou nog van 'lijfelijk' contact, d.w.z. dat ik de winkeliers gewoon ken. Da's voor mij prettiger.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft pech. U had, voordat u een nieuwe fiets kocht, bij diverse fietsenwinkels moeten gaan kijken en vergelijken. Dan zat u niet met het "probleem" dat de fiets elders goedkoper is.
U kunt aannemen dat u nul op request krijgt. Koop is koop, alleen als uw nieuwe fiets binnen de garantie kapot is en niet meer te repareren is, dan krijgt u een nieuwe.
Een goede les voor de volgende keer.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmi20, nou, voor de helft van de prijs van wat u noemt is het antwoord: ja. En de servicemonteur aan huis ken ik niet. Ik "doe" het nog steeds met de bekende, lokale middenstanders. Of 'hoogstanders' zo u wilt. Al kom ik dan 10 keer terug met mijn fiets, maakt niet uit: altijd de gratis service, geen geouwehoer met de servicemonteur aan huis. Maar ja, dat is nu eenmaal mijn keuze; die ik me gelukkig ook nog eens kan veroorloven. En om u voor te zijn: dan is gratis niet gratis "want dat heeft u al betaald".

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tenormin,
ik kan uw argumentatie volkomen begrijpen.
Ik kocht een fiets via het internet.
Dat scheelde mij zeker 600 euro.
Die ik dan weer kan besteden aan 'lijfelijk' contact.
Heb ik meer plezier van dan zwammen met de fietsenprutser.
Ik ben bang dat ik afdwaal van de vraag.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

De fiets is ergens anders duurder. U gaat natuurlijk naar uw leverancier en betaalt aan hem het verschil bij. U heeft het tenslotte te goedkoop gekregen en wil niet dat de leverancier tekort komt.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2015 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

kan je niks aan doen, koop is koop , in de toekomst beter kijken bij verschillende winkels en niet klakkeloos een winkel binnen stappen en gelijk kopen

ve
door verwijderd - Sep 5, 2015 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo pfaas,

kun je wat met de antwoorden ?