Teruggave kosten vliegtickets
Door mijn eigen schuld heb ik twee vliegtickets gekocht op een verkeerde datum (sept) bij Czech Airlines via cheaptickets. Ik heb deze tickets binnen 24 uur geannuleerd en 2 tickets gekocht (bij dezelfde vliegtuigmaatschappij) voor een week later wat geen probleem was. Echter zij meldde wel dat ik de eerste 2 tickets volledig moet betalen ondanks dat de reis over 5 maanden is en ik binnen 24 uur heb gereageerd. is hier nog iets aan te doen?
Het is niet mogelijk om uw reservering online te wijzigen of annuleren. U kunt hiervoor terecht bij ons contact center.
Wil je een vlucht annuleren?
Neem altijd telefonisch contact op met ons contact center op telefoonnummer 0900-4564560.
Let op: Er worden altijd kosten in rekening gebracht voor het annuleren van een vakantievlucht. Volgens de ANVR Reisvoorwaarden wordt er door de reisorganisatie een bepaald bedrag doorbelast. Hiernaast rekenen wij € 25,- per ticket aan administratiekosten.
Je had volgens mij beter de boeking kunnen wijzigen i.p.v. opnieuw boeken:
Wat kost het wijzigen van een afgeronde boeking van een vakantievlucht?
De wijzigingskosten die de luchtvaartmaatschappij berekent, zijn afhankelijk van de voorwaarden die bij het geboekte tarief horen. Het kan ook zijn dat de luchtvaartmaatschappij geen wijzigingen toestaat. CheapTickets.nl berekent € 25,- administratiekosten per ticket voor het doorvoeren van een wijziging.
Hallo Carola,
Ik had ze ook gebeld en gevraagd wat de mogelijkheden waren. Het antwoord was inderdaad dat de vliegtuigmaatschappij Czech niets vergoed ook al annuleer je binnen 24 uur of wil je omboeken(staat ook in hun voorwaarden, welke ik natuurlijk achteraf las). Dus ik was genoodzaakt om 2 nieuwe tickets te bestellen.
Mijn andere vraag is dan ook, mag een vliegtuigmaatschappij een product verkopen zonder redelijke garanties op het gebied van annuleren/omboeken?
Hallo degenhart,
.....Mijn andere vraag is dan ook, mag een vliegtuigmaatschappij een product verkopen zonder redelijke garanties op het gebied van annuleren/omboeken?.....
Ja, dat mag (zoals je gemerkt hebt).
Als je de mogelijkheid wilt openhouden van omboeken/annuleren zul je een (duur(der)!) ticket bij een andere maatschappij moeten kopen.
Met vr.gr.
Cheaptickets is lid van de ANVR en houdt zich hiermee niet aan de Algemene Voorwaarden van de ANVR:
Artikel 9: Annulering door de reiziger
1. Standaard-annuleringskosten
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel
verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
? bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
? bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór
de vertrekdag: 35% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór
de vertrekdag: 40% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór
de vertrekdag: 50% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de
vertrekdag: 75% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de
reissom;.
? bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.
Als ik jou was zou ik hierover contact zoeken met de ANVR.
[quote=degenhart schreef op zaterdag 19 apr 2014, 13:10]Dank voor jullie antwoord. Ik ga ermee aan de slag.
Succes, laat even weten hoe het afgelopen is. Laat je niet zomaar afschepen.
[quote=carola.83 schreef op zaterdag 19 apr 2014, 13:08]Cheaptickets is lid van de ANVR en houdt zich hiermee niet aan de Algemene Voorwaarden van de ANVR:
Artikel 9: Annulering door de reiziger
1. Standaard-annuleringskosten
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel
verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
? bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
? bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór
de vertrekdag: 35% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór
de vertrekdag: 40% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór
de vertrekdag: 50% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de
vertrekdag: 75% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de
reissom;.
? bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.
Als ik jou was zou ik hierover contact zoeken met de ANVR.
Carola, bij punt 1 staat toch duidelijk vermeld als annuleringskosten "de aanbetaling". Als je dus bij het boeken het volledige bedrag al hebt betaald is dat de aanbetaling en ben je die dus kwijt. Wanneer je bij een reisburo boekt betaal je meestal bij het boeken een aanbetaling en niet het volledige bedrag en ben je dus je aanbetaling kwijt en indien het vertrek korter is dan 42 dagen nog een percentage van het totale bedrag. Dus volgens de ANVR voorwaarden krijg je niks terug.
......Carola, bij punt 1 staat toch duidelijk vermeld als annuleringskosten "de aanbetaling". Als je dus bij het boeken het volledige bedrag al hebt betaald is dat de aanbetaling en ben je die dus kwijt.........
Sorry, hoor, het gaat er bij mij niet in dat je bij binnen 24 uur annuleren je volledigebedrag kwijt bent! Zou gewoon bezopen zijn!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?
Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.
De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer