de
door degenhart Apr 19, 2014 om 12:01
Auto & vervoer

Teruggave kosten vliegtickets

Door mijn eigen schuld heb ik twee vliegtickets gekocht op een verkeerde datum (sept) bij Czech Airlines via cheaptickets. Ik heb deze tickets binnen 24 uur geannuleerd en 2 tickets gekocht (bij dezelfde vliegtuigmaatschappij) voor een week later wat geen probleem was. Echter zij meldde wel dat ik de eerste 2 tickets volledig moet betalen ondanks dat de reis over 5 maanden is en ik binnen 24 uur heb gereageerd. is hier nog iets aan te doen?

5228 19 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 19, 2014 om 12:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is niet mogelijk om uw reservering online te wijzigen of annuleren. U kunt hiervoor terecht bij ons contact center.

Wil je een vlucht annuleren?
Neem altijd telefonisch contact op met ons contact center op telefoonnummer 0900-4564560.

Let op: Er worden altijd kosten in rekening gebracht voor het annuleren van een vakantievlucht. Volgens de ANVR Reisvoorwaarden wordt er door de reisorganisatie een bepaald bedrag doorbelast. Hiernaast rekenen wij € 25,- per ticket aan administratiekosten.

Je had volgens mij beter de boeking kunnen wijzigen i.p.v. opnieuw boeken:

Wat kost het wijzigen van een afgeronde boeking van een vakantievlucht?
De wijzigingskosten die de luchtvaartmaatschappij berekent, zijn afhankelijk van de voorwaarden die bij het geboekte tarief horen. Het kan ook zijn dat de luchtvaartmaatschappij geen wijzigingen toestaat. CheapTickets.nl berekent € 25,- administratiekosten per ticket voor het doorvoeren van een wijziging.

de
door degenhart - Apr 19, 2014 om 12:51
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Carola,

Ik had ze ook gebeld en gevraagd wat de mogelijkheden waren. Het antwoord was inderdaad dat de vliegtuigmaatschappij Czech niets vergoed ook al annuleer je binnen 24 uur of wil je omboeken(staat ook in hun voorwaarden, welke ik natuurlijk achteraf las). Dus ik was genoodzaakt om 2 nieuwe tickets te bestellen.
Mijn andere vraag is dan ook, mag een vliegtuigmaatschappij een product verkopen zonder redelijke garanties op het gebied van annuleren/omboeken?

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2014 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo degenhart,

.....Mijn andere vraag is dan ook, mag een vliegtuigmaatschappij een product verkopen zonder redelijke garanties op het gebied van annuleren/omboeken?.....

Ja, dat mag (zoals je gemerkt hebt).

Als je de mogelijkheid wilt openhouden van omboeken/annuleren zul je een (duur(der)!) ticket bij een andere maatschappij moeten kopen.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Apr 19, 2014 om 13:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Cheaptickets is lid van de ANVR en houdt zich hiermee niet aan de Algemene Voorwaarden van de ANVR:

Artikel 9: Annulering door de reiziger

1. Standaard-annuleringskosten
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel
verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
? bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
? bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór
de vertrekdag: 35% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór
de vertrekdag: 40% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór
de vertrekdag: 50% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de
vertrekdag: 75% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de
reissom;.
? bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.

Als ik jou was zou ik hierover contact zoeken met de ANVR.

de
door degenhart - Apr 19, 2014 om 13:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor jullie antwoord. Ik ga ermee aan de slag.

Cookies
door Cookies - Apr 19, 2014 om 13:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=degenhart schreef op zaterdag 19 apr 2014, 13:10]Dank voor jullie antwoord. Ik ga ermee aan de slag.

Succes, laat even weten hoe het afgelopen is. Laat je niet zomaar afschepen.

Cookies
door Cookies - Apr 19, 2014 om 13:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb Cheaptickets zojuist verzocht te reageren op dit topic.

Gr
door Grunn1 - Apr 19, 2014 om 13:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 19 apr 2014, 13:08]Cheaptickets is lid van de ANVR en houdt zich hiermee niet aan de Algemene Voorwaarden van de ANVR:

Artikel 9: Annulering door de reiziger

1. Standaard-annuleringskosten
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel
verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
? bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
? bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór
de vertrekdag: 35% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór
de vertrekdag: 40% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór
de vertrekdag: 50% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de
vertrekdag: 75% van de reissom;
? bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de
reissom;.
? bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.

Als ik jou was zou ik hierover contact zoeken met de ANVR.

Carola, bij punt 1 staat toch duidelijk vermeld als annuleringskosten "de aanbetaling". Als je dus bij het boeken het volledige bedrag al hebt betaald is dat de aanbetaling en ben je die dus kwijt. Wanneer je bij een reisburo boekt betaal je meestal bij het boeken een aanbetaling en niet het volledige bedrag en ben je dus je aanbetaling kwijt en indien het vertrek korter is dan 42 dagen nog een percentage van het totale bedrag. Dus volgens de ANVR voorwaarden krijg je niks terug.

de
door degenhart - Apr 19, 2014 om 13:28
4 Antwoorden / 1 Vragen

Succes, laat even weten hoe het afgelopen is. Laat je niet zomaar afschepen.

Zal ik doen.

Cookies
door Cookies - Apr 19, 2014 om 13:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Carola, bij punt 1 staat toch duidelijk vermeld als annuleringskosten "de aanbetaling". Als je dus bij het boeken het volledige bedrag al hebt betaald is dat de aanbetaling en ben je die dus kwijt.........

Sorry, hoor, het gaat er bij mij niet in dat je bij binnen 24 uur annuleren je volledigebedrag kwijt bent! Zou gewoon bezopen zijn!

cheaptickets.nl
door cheaptickets.nl - Apr 19, 2014 om 14:37
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mevrouw Degenhart,

Op lijndiensttickets zijn de ANVR Reisvoorwaarden niet van toepassing.
Tevens staat in de Algemene Voorwaarden van CheapTickets.nl vermeld dat een ticket na boeken definitief is en niet meer gewijzigd of geannuleerd kan worden.

De zogenoemde bedenktijd waarvan sprake is bij een reguliere ‘koop op afstand’, is niet van toepassing op de dienstverlening van CheapTickets.nl. Vanaf het moment dat de opdrachtgever op ‘betalen en bevestigen’ drukt, is de boeking definitief.

Volgens de voorwaarden van Czech Airlines is uw ticket niet wijzigbaar of annuleerbaar. In dit geval dient u dan een nieuwe boeking te maken met de correcte datum.

CheapTickets.nl begrijpt dat het vervelend is dat uw ticket niet wijzigbaar is, echter kunnen wij niet afwijken van de door de luchtvaartmaatschappij gestelde voorwaarden.

Met vriendelijke groet,

Customer Support
CheapTickets.nl

Cookies
door Cookies - Apr 19, 2014 om 14:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O, was er er niet vanuit gegaan dat het een lijndienstticket betrof.

Wel, zo wordt Cheaptickets dus Expensive tickets!

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2014 om 14:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....
Wel, zo wordt Cheaptickets dus Expensive tickets!
....

Ja, maar wél door een fout van TS zelf!

de
door degenhart - Apr 19, 2014 om 15:28
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een email naar ANVR gestuurd en wacht op een reactie. Ik snap dat er richtlijnen moeten zijn t.a.v. annulering of omboeking en ik heb ook geen probleem dat er door een fout mijner kant extra kosten in rekening gebracht kunnen/mogen worden, maar dat de kosten zo hoog zijn terwijl ik binnen 24 uur reageer en het tickets betreft die over 5 maanden gebruikt gaan worden, dat gaat er bij mij niet in.

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2014 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@degenhart,

......maar dat de kosten zo hoog zijn terwijl ik binnen 24 uur reageer en het tickets betreft die over 5 maanden gebruikt gaan worden, dat gaat er bij mij niet in.....

Tja, regeltjes hè.
En zo staat het dan ook in de Algemene Voorwaarden.

Met vr.gr.

Gr
door Grunn1 - Apr 19, 2014 om 18:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 19 apr 2014, 13:35]......Carola, bij punt 1 staat toch duidelijk vermeld als annuleringskosten "de aanbetaling". Als je dus bij het boeken het volledige bedrag al hebt betaald is dat de aanbetaling en ben je die dus kwijt.........

Sorry, hoor, het gaat er bij mij niet in dat je bij binnen 24 uur annuleren je volledigebedrag kwijt bent! Zou gewoon bezopen zijn!

Het is eerder bezopen dat men niet de voorwaarden leest voordat men klakkeloos zaken aanschaft en betaald. Ook wanneer je rechtstreeks bij een vliegmaatschappij tickets boekt en je neemt het allergoedkoopste tarief dan zitten hier bepaalde voorwaarden aan en dezen staan altijd vermeld ook zie je dit bij het boeken van bijvoorbeeld een hotel kamer. Je kan vaak met korting een kamer boeken maar dan is deze niet te annuleren en krijg je dus geen geld terug. Als men altijd voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten kan het voorkomen dat je en keer je geld kwijt bent. Maar omdit nou direct te bezopen te noemen.......Mensen lees toch eerst de voorwaarden!!

pi
door pieterwolters - Apr 20, 2014 om 09:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 19 apr 2014, 14:43]O, was er er niet vanuit gegaan dat het een lijndienstticket betrof.

Wel, zo wordt Cheaptickets dus Expensive tickets!

Als ik bij een goedkope supermarkt als Aldi 10 kilo vlees koop en daarvan 9 kilo weggooi is het ook een dure winkel geworden. Rare reactie van je.

Cookies
door Cookies - Apr 20, 2014 om 10:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 20 apr 2014, 09:56]
Als ik bij een goedkope supermarkt als Aldi 10 kilo vlees koop en daarvan 9 kilo weggooi is het ook een dure winkel geworden. Rare reactie van je.

Rare reactie van jou, want ik bedoel precies hetzelfde als jouw Aldi voorbeeld: door zijn fout, moet hij nu 2x betalen. Dus is het niet meer goedkoop.

mo
door monica - Apr 20, 2014 om 22:26
70 Antwoorden / 8 Vragen

Je kunt wel luchthavenbelasting van het verkeerde ticket terug vragen.