hellevoet
door hellevoet Feb 10, 2011 om 10:28
Computers & telefonie

Terugkijken RTL4

Hallo allemaal

Ik kan geen RTL4 programma's meer terugkijken.

Ik krijg de foutmelding Licensing Mediaelement error Fout 4001
Bestand kan niet worden geopend.

Ik heb de laatse versie van silverlight en java en kan andere zenders wel terugkijken.

Wie herkent dit en wie heeft de oplossing??

Vr. Gr. Hellevoet

4037 18 Rapporteer

hellevoet
door hellevoet - Feb 10, 2011 om 10:54
151 Antwoorden / 28 Vragen

Aanvulling op mijn vraag.

Het betreft alle RTL zenders

aurora1
door aurora1 - Feb 10, 2011 om 12:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Hellevoet,
Ik heb met IE8, Opera en FireFox uitzending gemist van rtl4 gecheckt en alles werkt probleemloos. Je moet wel voor een aantal uitzendingen betalen. Je zou eens rechts op de site van rtl4 Publieksservice kunnen aanklikken, vervolgens rtlxl gemist en problemen met... en dan eventueel een systemcheck kunnen doen.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2011 om 14:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hellevoet,

Als ik op diverse fora kijk, dan blijken er meer mensen last van te hebben.
Maar oplossingen heb ik nergens gezien.

Bij mij werkt overigens alles wel.

Als je de systeemcheck uitvoert die aurora aangeeft komt er misschien iets uit.
Staat de tijd van je computer wel goed?

Suc6

hellevoet
door hellevoet - Feb 10, 2011 om 15:46
151 Antwoorden / 28 Vragen

Ik krijg het niet opgelost, heb ook naar RTL gemaild.

Ik zie op internet meer meldingen en mijn klok staat goed.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik gebruik het ook niet zo vaak, dus ik kan wel even wachten.

Hartelijke gr. Hellevoet

hellevoet
door hellevoet - Feb 10, 2011 om 15:58
151 Antwoorden / 28 Vragen

Hallo

Hier ben ik nog even.

Ik heb op diverse fora gekeken en het schijnt toch aan site te liggen.

Het is natuurlijk vreemd, dat ik alle andere zenders wel kan terugkijken.

De één schijnt er last van te hebben en de ander niet.

Alles is bij mij up to date, ik heb een goed werkende IE8 dus wacht het maar rustig af.

Nogmaals bedankt voor de genomen moeite.

Vr. gr. Hellevoet

hellevoet
door hellevoet - Feb 10, 2011 om 16:13
151 Antwoorden / 28 Vragen

@aurora1 en edrick3

Ik val jullie wel iedere keer lastig, maar hoop, dat anderen dit ook lezen.

Voor mij is het probleem opgelost voorlopig.

Ik kan ook via YouTube terugkijken. Ik las deze tip op één van de fora.

Vr. Gr. Hellevoet

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2011 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hellevoet,

Nou, je valt ons niet lastig, hoor, we doen dit vrijwillig. ;-)

.....Ik kan ook via YouTube terugkijken.....

Dat is nieuw voor mij, maar in ieder geval goed dat het voor jou een oplossing biedt.

Zou toch ook eens kijken of je het probleem ook hebt als je Firefox gebruikt.
Kun je hier downloaden.
Baat het niet dan schaadt het niet.
Je kunt altijd switchen tussen IE en FF.

Met vr.gr.

jeroenedig
door jeroenedig - Feb 13, 2011 om 17:23
13 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Dit probleem heb ik persoonlijk ook gehad, maar enkel met Internet Explorer. Via de browser van Google (Google Chrome) werkt alles goed.

Misschien inderdaad eens proberen als FireFox (zoals edrick3 aanraad) of Chrome te proberen, misschien dat het probleem dan toch verholpen is.

Jeroen

hellevoet
door hellevoet - Feb 13, 2011 om 18:51
151 Antwoorden / 28 Vragen

@jeroenedig

Heel erg bedankt voor je reactie.

Dit heb ik al geprobeerd, maar mocht niet baten.

Het is een bekend probleem, de één heeft er last van de ander niet.

Als ik op internet kijk is er niet echt een éénluidende oplossing.

Ik wacht het maar rustig af, misschien verdwijnt het probleem weer net zo vanzelf als het gekomen is.

Vr. Gr. Hellevoet

jeroenedig
door jeroenedig - Feb 13, 2011 om 19:08
13 Antwoorden / 0 Vragen

Op http://www.rtl.nl/service/xl/support/ kan er een systeemcheck gedaan worden.
Indien de systeemcheck goed verloopt maar de video niet word afgespeeld ligt het probleem bij de website van RTL Gemist (RTL XL).

p.s Soms lost het omschakelen van de kwaliteit (bandbreedte functie rechtsonder) het probleem op met met het afspelen van de videostream.

hellevoet
door hellevoet - Feb 13, 2011 om 19:49
151 Antwoorden / 28 Vragen

@jeroenedig

Lief van je, dat je je zo inspant hoor.

De systeemcheck had ik al gedaan en deze geeft aan, dat alles up to date en in orde is. Het schijnt i.d.d. op één of andere manier aan de vernieuwde RTL site te liggen.

De één minuut reclame voorafgaand aan een programma krijg ik wel door, maar als het programma begint, komt hij met de bewuste foutmelding.

Ik kan dus wel alle andere zenders terugkijken, die Silverlight en Java gebruiken.

IK had trouwens ook naar RTL gemaild, en ik kreeg berichtje terug, dat ik de klok goed moet zetten, maar die staat goed.

Voorlopig kijk ik maar via YouTube terug en wacht de gebeurtenissen af.

Nogmaals bedankt voor je inspanning.

Vr. Gr. Hellevoet

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 12, 2011 om 00:23
143 Antwoorden / 8 Vragen

Hier staat de oplossing voor dit probleem,succes

birdies
door birdies - Sep 12, 2011 om 09:32
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=aboveoeuf schreef op maandag 12 sep 2011, 00:23]Hier staat de oplossing voor dit probleem,succes

Na 7 maanden zal het probleem wel opgelost zijn, denk ik zo.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 12, 2011 om 09:34
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 12 sep 2011, 00:27][quote=aboveoeuf schreef op maandag 12 sep 2011, 00:23]Hier staat de oplossing voor dit probleem,succes

Na 7 maanden zal het probleem wel opgelost zijn, denk ik zo.

Ik denk het niet als je even op google zoekt.groeten

hellevoet
door hellevoet - Sep 12, 2011 om 09:44
151 Antwoorden / 28 Vragen

@aboveoeuf

Ik was iets te snel in mijn enthousiasme, jij was als eerst met je antwoord,

Maar in elk geval allebei bedankt en een vette knuffel. Zowel jouw link als die van birdies waren juist,

HET WERKT

Vr. Gr. Hellevoet

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 12, 2011 om 11:18
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=hellevoet schreef op maandag 12 sep 2011, 09:44]@aboveoeuf

Ik was iets te snel in mijn enthousiasme, jij was als eerst met je antwoord,

Maar in elk geval allebei bedankt en een vette knuffel. Zowel jouw link als die van birdies waren juist,

HET WERKT

Vr. Gr. Hellevoet

Graag gedaan en fijn dat het nu is opgelost.

edrick3
door edrick3 - Sep 12, 2011 om 13:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hellevoet,

Mooi dat het alsnog opgelost is (birdies was dus iets te voorbarig met de conclusie en reactie op aboveoeuf).

Heb de oplossing ook maar even opgeslagen voor toekomstig gebruik.
Deze oplossing was mij nog niet bekend.
Dus ook mijn dank aan aboveoeuf

Met vr.gr.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 12, 2011 om 14:15
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 12 sep 2011, 13:33]@hellevoet,

Mooi dat het alsnog opgelost is (birdies was dus iets te voorbarig met de conclusie en reactie op aboveoeuf).

Heb de oplossing ook maar even opgeslagen voor toekomstig gebruik.
Deze oplossing was mij nog niet bekend.
Dus ook mijn dank aan aboveoeuf

Met vr.gr.

Haastige spoed............
bedankt voor de reactie