no
door norie44 Sep 2, 2015 om 18:28
Geldzaken & recht

Terugsturen ongewenste artikelen LuxStyle

Een maand geleden heb ik op FB geklikt op een advertentie van LuxStyle (wie kent het niet) over antisnurkbeugels (snorekillers). Hierop klikkend verscheen een advertentietekst waarin stond als je 1 beugel bestelt, krijg je er 2 gratis bij. Totaalprijs 38,50 euro (incl.verzendkosten). Afijn, ik heb dit artikel besteld en betaald via iDeal. In de snelheid heb ik niet verder gekeken en gelezen. Blijkt dat ik bij het aangaan van deze bestelling een abonnement heb afgesloten voor maandelijkse levering. Ontving na mijn bestelling een bevestigingsmail. Gevolgd door een 2e mail waarin stond dat ik eind augustus weer een levering zou ontvangen. Hier kon je onderuit door uiterlijk 3 dagen voor de datum (30 augustus) via de mail te laten weten dat je dit niet wil. Afijn deze mail heb ik dus over het hoofd gezien. Tot mijn verbazing ontving ik deze week een mail waarin deze levering werd bevestigd. Ik werd hier witheet over en heb een aantal mails verzonden naar de klantenservice van dit fijne bedrijf. Heb verzocht om ontbinding en om levering niet te laten plaatsvinden en dat ik deze zeker niet zou betalen. Hierop ontving ik een reactie van de klantenservice dat ik inderdaad een abonnement heb afgesloten, maar zij dit abonnement op mijn verzoek zouden stopzetten. Maandelijkse leveringen worden dus stopgezet. Echter geplande levering gaat door, maar factuur wordt stilgezet die ontvang ik dus niet omdat ik beloofd heb om artikelen terug te sturen. Nu wil ik ze terugsturen naar het adres in Denemarken, maar is dat wel verstandig. Ik lees namelijk op diverse fora (Kassa, Radar) dat LuxStyle artikelen nooit schijnt terug te ontvangen. Mensen blijven met problemen zitten. Nu komt mijn vraag: Kan ik met een gerust hart de artikelen terugsturen? Moet dit aangetekend? Of heeft iemand een andere suggestie. In ieder geval was dit voor mij weer een leermoment. Zal in toekomst zeker nooit meer iets bij een dergelijk bedrijf bestellen. Ook anderen zal ik dit ontraden.

2389 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2015 om 18:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo norie44,

.... In de snelheid heb ik niet verder gekeken en gelezen. Blijkt dat ik bij het aangaan van deze bestelling een abonnement heb afgesloten voor maandelijkse levering. .....
Tja, en dat is dus een beetje dom .....

..... Afijn deze mail heb ik dus over het hoofd gezien.......
Tja, nog een beetje dommer ......

..... Hierop ontving ik een reactie van de klantenservice dat ik inderdaad een abonnement heb afgesloten, maar zij dit abonnement op mijn verzoek zouden stopzetten. Maandelijkse leveringen worden dus stopgezet. Echter geplande levering gaat door, maar factuur wordt stilgezet die ontvang ik dus niet omdat ik beloofd heb om artikelen terug te sturen......
En nou maar hopen dat je geen verdere artikelen ontvangt en rekeningen krijgt.
Zou die reactie maar goed bewaren.
Als je artikelen retourneert zorg dan dat je een bewijs van verzending hebt.


diumenge
door diumenge - Sep 2, 2015 om 18:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

[quote=norie44 schreef op woensdag 2 sep 2015, 18:28]... [u]In de snelheid heb ik niet verder gekeken en gelezen[/u]. Blijkt dat ik bij het aangaan van deze bestelling een abonnement heb afgesloten voor maandelijkse levering. Ontving na mijn bestelling een bevestigingsmail. Gevolgd door een 2e mail waarin stond dat ik eind augustus weer een levering zou ontvangen. Hier kon je onderuit door uiterlijk 3 dagen voor de datum (30 augustus) via de mail te laten weten dat je dit niet wil. [u]Afijn deze mail heb ik dus over het hoofd gezien[/u].
...Of je leest in het vervolg even de informatie die je ze geven.

Weiger het pakketje gewoon aan de deur en ze dat het retour afzender moet.

no
door norie44 - Sep 2, 2015 om 18:57
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op woensdag 2 sep 2015, 18:36]Hallo norie44,

.... In de snelheid heb ik niet verder gekeken en gelezen. Blijkt dat ik bij het aangaan van deze bestelling een abonnement heb afgesloten voor maandelijkse levering. .....
Tja, en dat is dus een beetje dom .....

..... Afijn deze mail heb ik dus over het hoofd gezien.......
Tja, nog een beetje dommer ......

..... Hierop ontving ik een reactie van de klantenservice dat ik inderdaad een abonnement heb afgesloten, maar zij dit abonnement op mijn verzoek zouden stopzetten. Maandelijkse leveringen worden dus stopgezet. Echter geplande levering gaat door, maar factuur wordt stilgezet die ontvang ik dus niet omdat ik beloofd heb om artikelen terug te sturen......
En nou maar hopen dat je geen verdere artikelen ontvangt en rekeningen krijgt.
Zou die reactie maar goed bewaren.
Als je artikelen retourneert zorg dan dat je een bewijs van verzending hebt.


no
door norie44 - Sep 2, 2015 om 18:59
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op woensdag 2 sep 2015, 18:36]Hallo norie44,

.... In de snelheid heb ik niet verder gekeken en gelezen. Blijkt dat ik bij het aangaan van deze bestelling een abonnement heb afgesloten voor maandelijkse levering. .....
Tja, en dat is dus een beetje dom .....

..... Afijn deze mail heb ik dus over het hoofd gezien.......
Tja, nog een beetje dommer ......

..... Hierop ontving ik een reactie van de klantenservice dat ik inderdaad een abonnement heb afgesloten, maar zij dit abonnement op mijn verzoek zouden stopzetten. Maandelijkse leveringen worden dus stopgezet. Echter geplande levering gaat door, maar factuur wordt stilgezet die ontvang ik dus niet omdat ik beloofd heb om artikelen terug te sturen......
En nou maar hopen dat je geen verdere artikelen ontvangt en rekeningen krijgt.

Bij die mailtjes moet ik wel zeggen dat het allemaal heel sneaky was aangegeven. Wat ik fout gedaan heb weet ik. Maar ook als je niets bestelt bij ze, wordt er toch geleverd heb ik bij andere berichten gelezen. t Is geen prettig bedrijf.

Zou die reactie maar goed bewaren.
Als je artikelen retourneert zorg dan dat je een bewijs van verzending hebt.


tenormin
door tenormin - Sep 2, 2015 om 19:12
16823 Antwoorden / 108 Vragen
0

Tja, retourneren, zelfs met bewijs, dus track & trace geeft geen garantie dat "ze" het ontvangen. En dat het ; ietwat dom' is geweest om niet alles te lezen, dat weet je inmiddels wel. Ik weet het niet echt wat nu in deze een goed advies is: al dan niet retourneren. Ze nemen het nu eenmaal niet zo nauw met niet hebben ontvangen.

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2015 om 19:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

..... Maar ook als je niets bestelt bij ze, wordt er toch geleverd heb ik bij andere berichten gelezen. t Is geen prettig bedrijf....
Maar dat heeft niets met jouw probleem te maken!

ho
door hopetobehelping - Sep 2, 2015 om 20:20
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste norie44,

achteraf had u het natuurlijk anders gedaan, maar dat doet er nu niet meer toe.
In Nederland is er wetgeving met betrekking tot het aangaan van een abonnement, de manier zoals LuxStyle dit doet voldoet in ieder geval duidelijk niet aan de wetgeving die in Nederland geldig is, in de volgende link leest u hier meer over, klik hier.

Aangezien LuxStyle een bedrijf uit Denemarken is kunt u ze hier helaas niet aan houden.
Wel is er uiteraard op Europees niveau ook wetgeving (komt dicht in de buurt van de Nederlandse wetgeving, daarom ook de eerder geplaatste link).
Het volgende komt waarschijnlijk wel dicht in de buurt bij wat u meemaakt met LuxStyle, klik hier.

Als ik u was zou ik contact opnemen met het Europees Consumenten Centrum, klik hier voor de contactgegevens.
U bent overigens niet de enige met klachen over LuxStyle. Als ik u was zou ik eerst contact opnemen met het Europees Consumenten Centrum.
Het ongevraagde pakket zou ik niet retourneren als ik u was. Het is een ongevraagd pakket, laat ze het maar komen ophalen zou ik zeggen.
Als u niet betaald zal LuxStyle gaan dreigen met een incassobureau maar daar moet u zich niet al te druk over maken. Een incassobureau kan dreigen en kan intimiderend overkomen maar om u daadwerkelijk tot betalen te dwingen zal er een uitspraak van de rechter en een deurwaarder aan te pas moeten komen. LuxStyle zal niet naar de rechter stappen omdat ze zelf ook wel weten dat ze niet goed bezig zijn en er zal geen rechter zijn die LuxStyle in het gelijk zal stelt.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2015 om 20:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En weet u die antisnurkbeugels werken niet eens. Dus sowieso weggegooid geld.


Nog een leermoment.

Ma
door Mark808 - Jan 25, 2016 om 15:58
7 Antwoorden / Vragen
0

Hey
Er is een website opgericht waar je tips kan vinden wat je tegen dit bedrijf kan doen!
Het is via de site mogelijk jouw klacht aan hun door te geven, hun gaan dan ingesprek met luxstyle daarover.
www.opgelicht-luxstyle.nl

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

rosa 60
rosa 60 - Apr 17, 2024 om 21:02
Winkels & webshops

Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft

heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering  heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw  maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer