ei
door eigeninbreng Oct 27, 2014 om 10:10
Auto & vervoer

Terugval in schadevrije jaren

Goedemorgen allen,

Ik had even een vraag mbt de autoverzekering.
Waarom doen verzekeringsmaatschappijen toch zo schimmig over de aantal schadevrije jaren die overblijven na een geclaimde schade. Ze vertellen je alles over de bonus malus tabel maar hoeveel schadevrije jaren je overhoudt dan zwijgen ze in alle talen…

Ik heb op de sites van diverse verzekeringsmaatschappijen gezocht naar de “schadevrije jaren tabel” maar nergens is deze direct duidelijk te vinden. Achteraf zal de verzekeringsmaatschappij zeggen “het stond op de site”…. mocht je het niet eens zijn met je terugval maar dan is het te laat.

Maar nu de vraag:
Ik heb 25 schadevrije jaren opgebouwd en val bij de meeste verzekeringsmaatschappijen meer dan 15 jaar terug. Ik vind dit een beetje van de zotte, rij je jaren schade vrij wordt je op deze manier terug gepakt. Ja, de meeste verzekeringsmaatschappijen geven aan je valt maar 5 of 10% terug in premie!!! Tot je bij deze verzekeringsmaatschappij weg wilt.

Weet hier iemand welke verzekeringsmaatschappij hier coulanter mee omgaat??? Ik weet dat dit probleem bij meer mensen een doorn in het oog is maar wilde de vraag hier toch even stellen.

Alvast allemaal bedankt voor het mee denken……

3089 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2014 om 10:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er bestaat geen schadevrije jaren tabel.
De verzekeraars hanteren een bonus/malus ladder en daarop kunt u zien wat de invloed is van een gemelde schade.

En verzekeraars hanteren niet allemaal dezelfde ladder.

door 1953 - Oct 27, 2014 om 12:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ieder maatschappij hanteert hun eigen voorwaarden v.w.b. schadevrije jaren. De één hanteert 4 jaar en de ander weer 6 jaren terugval.

No-claimbescherming beschermt niet tegen de terugval schadejaren bij een accident, wel blijft dan de premie gelijkluidend bij een eenmalig accident per jaar.

ei
door eigeninbreng - Oct 28, 2014 om 09:45
6 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 27 okt 2014, 10:22]Er bestaat geen schadevrije jaren tabel.
De verzekeraars hanteren een bonus/malus ladder en daarop kunt u zien wat de invloed is van een gemelde schade.

En verzekeraars hanteren niet allemaal dezelfde ladder.

@tijger1,
Wie zegt dat er geen schadevrije jaren tabel bestaat, ben de tabellen toch echte tegengekomen.
Maar mijn vraag was hoe het mogelijk is dat je zoveel schadevrije jaren in moet leveren als je 1x schade claimt. Dat de verzekeraars allemaal verschillende regels hanteren ben ik inmiddels achter… maar waarom je zoveel jaren terugval hebt niet. Alle verzekeringsmaatschappijen doen hier erg geheimzinnig over!!!

ei
door eigeninbreng - Oct 28, 2014 om 09:46
6 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 27 okt 2014, 12:04]Ieder maatschappij hanteert hun eigen voorwaarden v.w.b. schadevrije jaren. De één hanteert 4 jaar en de ander weer 6 jaren terugval.

No-claimbescherming beschermt niet tegen de terugval schadejaren bij een accident, wel blijft dan de premie gelijkluidend bij een eenmalig accident per jaar.

@1953
Zoals al boven geschreven weet ik dat alle verzekeraars hun eigen regels hebben… Maar kun je me dan vertellen welke verzekeringsmaatschappij bij 1x schade de door jou aangegeven 4 á 6 jaar terugval hanteert. Ik ben alleen maar maatschappijen tegen gekomen waar je van 25 schadevrije jaren terug valt naar ± 9 schadevrije jaren…. Met een uitloop naar maar 4 schadevrije jaren…. Dit zou betekenen dat ik dus in het minst erge geval 16 schadevrije jaren kwijt ben en niet de door jou aangegeven 4 á 6 jaar.

Begrijp me niet verkeerd….. maar verzekeringsmaatschappijen zijn boeven…
Alleen premie innen en als je wat komt claimen verwijzen naar de “kleine lettertjes”….

Hebben jullie je eigen polis wel eens goed bekeken en weten jullie hoeveel schadevrije jaren je overhoudt….. Ik denk dat je schrikt…

Thanks…

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2014 om 09:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet eens een link neer naar zo'n schadevrije jaren tabel.

ei
door eigeninbreng - Oct 28, 2014 om 10:04
6 Antwoorden / 2 Vragen

geen probleem...ff googlen..

Je vindt je no-claimkorting in de tabel. Deze tabel staat ook in de polisvoorwaarden??. Heb je een jaar geen schade gehad? Dan krijg je 1 schadevrij jaar erbij. Je krijgt dan meer korting op je premie. Tot maximaal 75%. Heb je 1 of meer schades gehad? Dan lever je 1 of meer schadevrije jaren in. Je krijgt dan minder korting op je premie. Zak je naar -1, -2 of -3 schadevrije jaren? Dan betaal je juist extra premie.

https://www.fbto.nl/autoverzekering/schadevrije-jaren/Paginas/schadevrije-jaren.aspx?CID=GoogleAdWords&PLA=autoverzekering_schadev&gclid=COf2o53-zsECFZQZtAodqhQAlQ

Ik hoop dat de link werkt....

It's a simple..

gompy2
door gompy2 - Oct 28, 2014 om 10:15
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Link van Eigeninbreng, klik-> Hier

pi
door pieterwolters - Oct 28, 2014 om 10:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eigeninbreng schreef op dinsdag 28 okt 2014, 09:46]
Begrijp me niet verkeerd….. maar verzekeringsmaatschappijen zijn boeven…
Alleen premie innen en als je wat komt claimen verwijzen naar de “kleine lettertjes”….

Hebben jullie je eigen polis wel eens goed bekeken en weten jullie hoeveel schadevrije jaren je overhoudt….. Ik denk dat je schrikt…

Thanks…

Als je daar nu pas van schrikt is het al eerder fout gegaan. Normaal lees je je polisvoorwaarden als je de verzekering afsluit. Anders teken je ergens voor zonder te weten waarvoor. En dan krijg je van die dooddoeners als waar je mee komt dat alle verzekeraars boeven zijn. Dat komt alleen maar omdat je een niet realistisch beeld hebt gevormd van waar je recht op zou hebben zonder te weten waar het over gaat.

ei
door eigeninbreng - Oct 28, 2014 om 10:27
6 Antwoorden / 2 Vragen

@gompy2

Top....

@pieterwolters

dit is een aanname van je..
het is niet fout gegaan omdat het niet of nauwelijks in de voorwaarden staan.

Maar we dwalen af.
Mijn vraag was, weet er hier iemand een verzekering waar je niet zo grote "vrije val" maakt..

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2014 om 10:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De link die u geeft is gewoon de bonus malus ladder van uw verzekeraar.

Kijk ik bijvoorbeeld op diezelfde ladder van Ditzo, dan daalt u vijf treden na een schade.

Dus ga alle bonus malus ladders maar bestuderen.

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2014 om 10:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En het is geen kwestie van coulanter omgaan, het staat gewoon in alle voorwaarden van de verzekeraars.

ei
door eigeninbreng - Oct 28, 2014 om 11:19
6 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1,

waarom reageer ik eigenlijk nog....
het gaat mij om de verzekering die minder jaren terugval heeft...

maar er staat toch echt:

Hoe werkt de tabel?
Stel, je hebt 9 of meer schadevrije jaren (1e kolom van de tabel, onderste regel). Dat betekent dat je 75% no-claimkorting krijgt (2e kolom van de tabel, onderste regel). Claim je vervolgens 1 schade? Dan hou je nog 4 schadevrije jaren over (4e kolom van de tabel, onderste regel). Het volgende verzekeringsjaar krijg je dus 65% no-claimkorting (2e kolom van de tabel bij 4 jaren zonder schade-uitkering). In de daaropvolgende jaren kun je de no-claim weer opbouwen naar het maximum van 75%. Dat doe je in stapjes van 2,5% per jaar

Dus graag bij de vraag blijven en eerst lezen en dan reageren.

Thanks

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2014 om 11:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan gaat u toch naar een ander die meer jaren in aanmerking neemt? Ditzo telt tot 30 jaar. En u vraagt toch reacties, als u die niet wilt hebben, moet u hier niet posten.

door 1953 - Oct 28, 2014 om 13:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=eigeninbreng schreef op dinsdag 28 okt 2014, 09:46][quote=1953 schreef op maandag 27 okt 2014, 12:04]Ieder maatschappij hanteert hun eigen voorwaarden v.w.b. schadevrije jaren. De één hanteert 4 jaar en de ander weer 6 jaren terugval.

No-claimbescherming beschermt niet tegen de terugval schadejaren bij een accident, wel blijft dan de premie gelijkluidend bij een eenmalig accident per jaar.

@1953
Zoals al boven geschreven weet ik dat alle verzekeraars hun eigen regels hebben… Maar kun je me dan vertellen welke verzekeringsmaatschappij bij 1x schade de door jou aangegeven 4 á 6 jaar terugval hanteert. Ik ben alleen maar maatschappijen tegen gekomen waar je van 25 schadevrije jaren terug valt naar ± 9 schadevrije jaren…. Met een uitloop naar maar 4 schadevrije jaren…. Dit zou betekenen dat ik dus in het minst erge geval 16 schadevrije jaren kwijt ben en niet de door jou aangegeven 4 á 6 jaar.

Begrijp me niet verkeerd….. maar verzekeringsmaatschappijen zijn boeven…
Alleen premie innen en als je wat komt claimen verwijzen naar de “kleine lettertjes”….

Hebben jullie je eigen polis wel eens goed bekeken en weten jullie hoeveel schadevrije jaren je overhoudt….. Ik denk dat je schrikt…

Thanks…

AllSecur - met die irritante gebroeders Coronel - bij elke schade 4 jaren terug eigen schuld of werd veroorzaakt door de familie Op 't Kerkhof.