dr
door drietrompetter Apr 10, 2012 om 15:07
Auto & vervoer

Teveel afgeboekt bij tanken in Frankrijk

onze zoon was met een aantal vrienden afgelopen Pasen in Frankrijk op de motor. Bij thuiskomst bleek een bedrag van €130 afgeschreven te zijn. Er gaat max. voor € 24 in zijn tank. Het brengt hem in grote problemen omdat hij geen werk heeft en absoluut van een minimum moet leven. De andere jongens studeren nog, dus ook heel weinig inkomen. Bij de ING vertelde men hem dat dit vaker voorkomt. Maar mag een benzinestation ongevraagd zoveel van je rekening afschrijven? Het was een enorme domper op een weekend waar hij heel erg voor gespaard had en maar net kon betalen. Het kan toch niet zo zijn dat je ongevraagd voor bank moet spelen voor een benzine leverancier? Betalen zij ook het verlies aan rente terug, als ze al terug betalen want dat moeten we nu nog maar afwachten. Kan dit probleem een keer besproken worden in uw TV programma?

23627 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 10, 2012 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u dit als tv item wilt aanmelden moet u dat doen via de knop "contact". Uw vraag staat nu op een openbaar forum.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2012 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw zoon bij een onbemand tankstation heeft getankt kan het even duren voor het borg bedrag wordt terug gestort. Met een beetje mazzel is het bedrag al weer op de rekening terug.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2012 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik herinner mij dat dit in Nederland ook wel gebeurt, het is dan de bedoeling dat het teveel in rekening gebrachte bedrag binnen korte tijd weer teruggeboekt wordt. Ik zie niet wat hiervan de zin of de rechtvaardiging zou kunnen zijn. In ieder geval kun je op het web het een en ander hierover vinden. (tankstations, teveel afboeken, enz) De informatie is uiteenlopend, dus kijk maar even onder een paar steekwoorden.

Zwemmer

ve
door verwijderd - Apr 10, 2012 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om te tanken bij een onbemand station moet er wel voldoende saldo op de rekening staan meer dan de borg die gevraagd wordt. In Nederland merk je daar niets van want na het tanken is het borgbedrag weer bijgeschreven. Bij een onbemand tankstation in het buitenland duurt bijschrijving vaak langer. Geduld en de rekening in de smiezen houden is een schone zaak.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2012 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je bespreken, maar dan nog kan je geen enkele invloed aanwenden op een metjhode die in Frankrijk gebruikelijk is, Dat geld is al lang weer teruggestort. Ze zijn sneller dan het betalingsverkeer van Nederlandse banken.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

uw zoon heeft waarschijnlijk getankt bij een onbemand tankstation. uit veiligheidsoogpunt wordt dan direct een bepaald bedrag, afhankelijk van de actuele brandstofprijzen, van de rekening afgeschreven, na een paar dagen wordt de zaak gecorrigeerd, het werkelijk "getankte" bedrag wordt afgeschreven en het voorschot wordt teruggestort. dit is een doodnormale procedure in Frankrijk, met name bij supermarkten buiten de openingstijden. mocht overigens na enkele werkdagen de zaak niet geregeld zijn dan kunt u via uw bank een klacht indienen en wordt de zaak alsnog geregeld

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook ervaring met tanken en borgafschrijving in Frankrijk.
Had het aanvankelijk ook niet begrepen maar het werd inderdaad binnen 2 weken teruggestort. Komt goed.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit gebeurt in Nederland ook bij onbemande pompstations alleen is het dan minder zichtbaar omdat het terugboeken van de borg veel sneller gaat.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

drietrompetter schreef op dinsdag 10 apr 2012, 15:07: Betalen zij ook het verlies aan rente terug

Je hebt geen renteverlies bij een ING rekening want zij betalen geen rente op een betaalrekening.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was het wel een onbemand tankstation?

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

C'est bien vrai car 3 x 24,76 litre est 130 euro. Si les trois plein vrai rouleau
Drie motors a 24,76 liter is 130 euro.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op woensdag 11 apr 2012, 16:17: Inderdaad Tucker, fijn dat er nog normaal denkende mensen zoals jij zijn, Eclipse maakt zich zelf schuldig aan wat hij anderen verwijt, en hij doet ook nog op denigrerende wijze omdat hij geen goede argumenten heeft om zijn beweringen te staven!
Lees nu het volgende deze keer eens goed Eclipse: een gek zegt altijd tegen een ander dat hij gek is!

Ha die Rob de geranium, was JIJ dat niet ??? die zijn misgenoegen uit, aan degene die een leuke dag wilt ??? omdat meneer de geranium op ze reet blijft zitten . leef een leven en laat een ander leven..
dus ben Jij eerder "gek" als oppperhoofd met houten gezicht? of ben je "gek "als je in een rose tutu gaat zitten als geraniumsnuiver, op een groene stoel, met blauwe hartjes ? laat mij dan maar "gek" zijn , beste geraniumsnuiver, wat er de definitie ook van is !! Ik zit straks 2 maanden in Frankrijk op de MOTOR en niet MOTEUR , en Jij in je rose Tutu achter je geraniums geanimeerd te slaplullen met opperhoofd met houten kop....en je frustraties op het net te uiten over anderen die wel wat zinnigs doen.... steek een veer in je kont en loop 3 x rond je tafel, gaat het vast beter met je .....

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

eclipse schreef op woensdag 11 apr 2012, 16:08:
@@ yep, daar hebben we nummer 3 ...wordt een gezellig zeik clubje, bij Rob thuis....

Gelukkig dat er tenminste nog twee mensen zijn die samen met Rob een beetje verantwoord en verstandig reageren. Deze drie zullen vast niet met een minimum aan geld zo ver op vakantie gaan en als het dan misgaat gaan ze ook vast niet hier klagen en de TV erbij halen. Dat heeft te maken met het goed voorbereiden van een reis en weten wat je mogelijk te wachten staat bij o.a. benzinepompen en dus niet bij een onbemande pomp tanken!.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@ Rob geranium snuiver, oké ik geef het toe , ik ben gek, tenminste dat beweert opperhoofd met houtengezicht, dus wie wat is mij een biet, maar laat die Jongen lekker op de motor rijden en veroordeel hem niet omdat jij er geen geld voor hebt, zoals je beweert , en nu kom je aanzeiken dat je een vliegtuig hebt ?
weet je, die raket in Noord Korea die is van mij he, dus als jij met je geen geld te makken houding nu eens fff de lucht ingaat zal ik vragen of ze die raket zo kunnen afstellen dat ze op een bepaald punt elkaar tegenkomen, maakt tevens een eind aan dit jalours gezeur....Ow beste Rob, had ik toch een vraagje he, ken je onderweg met je Mistral nu ook pinnen boven ?? beetje kerosine bijtanken...en een tekstverwerker , wat een flauwe onzin, je beter laten overkomen dat je werkelijk bent ? ag sja ... stom van me ik pureer me andijvie ermee.. was die daarvoor dan ?

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heerlijk wat een ethiek vliegt hier over de tafel!

Vermakelijk om te lezen dat iedereen het laatste woord wil hebben en er om ziets onbenulligs "ruzie" wordt gemaakt.

zoekster schreef op woensdag 11 apr 2012, 15:11: Het is geen onzinnige of onredelijke vraag, het is een vraag van iemand die iets niet weet dat sommige anderen wel weten. Ik wist ook niet dat het in Frankrijk bij onbemande stations zo werkte. Dus bedankt voor de informatie. Prettig dat er zo'n vraag en antwoord rubriek hier is.

Eens! Ik had het ook niet geweten.

Misschien niet de juiste plaats om je vraag te stellen ;-) maar als je misschien niet zo handig bent met computers, komt hij noou eenmaal hier terecht.

Mevrouw heeft antwoord op haar vraag, dus om meer ergernis te voorkomen zou ik -in forum.fok woorden te spreken- zeggen: Slotje!

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bah, wat een naar gezeur hier van beide kanten.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

helemaal gelijk, slot erop, vinkje weg, prettige dag allemaal verders....

ve
door verwijderd - Apr 13, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

geraniums, houten opperhoofd, rose tutu, het nodige mis zijn....................................bla, bla, bla bla, waar gaat dit in hemelsnaam nog over? Het ging om te hoog afgeschreven bedrag en het eindigt met dit soort nonsens. Toon wat meer respect voor elkaar en beperk je tot het onderwerp waar het over gaat, namelijk dat er teveel was afgeschreven i.v.m. tanken in Frankrijk.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij gaan regelmatig naar Frankrijk. Soms reizen wij zowel op de heen- als terugweg op zondag. De meeste tankstations, tenminste als je goedkoper wilt tanken dan langs de autosnelweg, zijn onbemande. Doordeweeks zijn de meeste goedkope tankstations, ook onbemand. En inderdaad, als je met je betaalpas betaalt, wordt er (tijdelijk) een hoger bedrag afgeschreven dan het bedrag waarvoor je hebt getankt. Gebeurt dit op een zondag of een feestdag, dan kan het soms wel tot een week duren voordat het verschil is teruggeboekt op de rekening. Als je doordeweeks tankt, gebeurt terugboeken meestal binnen 2 werkdagen.
Er zijn echter ook goedkope tankstations waar je doordeeweks de keuze hebt: betalen aan de kassa, of met je betaalpas aan de tankzuil. Als je voor dat laatste kiest, wordt het hogere bedrag afgeschreven. Betaal je aan de kassa, dan wordt het juiste bedrag afgeschreven.