ly
door lynn42 Sep 30, 2014 om 20:40
Voeding & gezondheid

Thaise schoonzoon

Mijn (homofiele)zoon van 35 heeft tijdens zijn vakantie in Thailand eenn17'jarig pubertje (!werkzaam in de sexindustrie) opgeduikeld en is hier heel erg verliefd op,geworden. In mei jl, heeft hij hem 3'maanden op een toeristenvisum naar Nederland laten komen. Niet alleen zijn wij er nu achter gekomen dat hij hierdoor bijna 10.000,euro schuld heeft gemaakt, zijn spaargeld Is weg...zijn creditcard is maximaal belast..hij kan geen rekening meer betalen, maar ook heeft hij opgebiecht dat die knul seropositief is, en dat hij hem hiervoor definitief naar Nederland wil,halen...een ziektekostenverzekeringetje en alle medicatie wordt betaald....ik geloof hier geen drol van...buiten dat ik gewoon zie dat die knul m,financieel helemaal uitkleed...hij wil nergens naar luisteren....wij kunnen niet tot m doordringen...advies?

899 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Advies? Uw zoon is 35 en stapelverliefd. Daarin valt niet door te dringen.

Let op uw portemonnee en uw pinpassen of creditcard. Dat u daarmee ook niet de boot ingaat. Uiteraard wordt er niets voor dat liefje betaald.

Leen hem geen geld, want dat is een bodemloze put.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wees keihard anders gaat u er zelf aan onderdoor.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zorg voor een gesprek met een sociaal werker. Dit wordt voor u te veel en te hoog gegrepen. Dit kan zelfs u naar de afgrond leiden. Al was het alleen al de medische kosten . Want je kan niet zomaar even iemand in NL halen en een NL ziektekosten verzekering bieden. Blokkeer/beveilig uw financiën goed. En wees bikkelhard. Hoe vervelend dat dit ook is.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het hem lukt hem hier legaal naar toe te halen, dan kan hij dus wel direct verzekerd worden. Sterker nog, dat is verplicht.

Het hem uit zijn hoofd praten is waarschijnlijk kansloos. Verder is hij volwassen, het beste is denk ik afstand nemen. In ieder geval financieel.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach lynn42, wat (alweer) een triest verhaal van iemand die verliefd is geworden op een Thai. Homo of hetero maakt geen bal uit; wat wel uitmaakt is dat de meesten alleen op geld en vastigheid uit zijn. Je vraagt advies. Keihard: even "zoon laten vallen" voor zolang het duurt. Is, zolang hij verliefd blijft toch geen zinnig woord met het te wisselen want 'jullie zijn en zien het fout'. Hij moet eerst zelf inzien dat ie belazerd wordt. Tja, harde leerschool maar geldt voor velen. Ga hem in Godsnaam niet zelf ook nog eens financieel bijstaan: kan jullie ondergang betekenen. Je vraagt om eerlijk advies: dit is een advies van een moeder: laat je zoon even helemaal los en laat het hem alles zelf uitzoeken. Ook met alle consequenties. Ga alsjeblieft nooit in om geldelijke hulp. Ik smeek je, bijna!!

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

En ook kostbaarheden achter slot en grendel zou ik zeggen.
Of dat "knulletje" wel 17 is? Is hij veel jonger dan valt te denken aan eventuele strafbaarheid. Hij kan overigens ook veel ouder zijn.
Lees eventueel eens klik hier.
En dat uw zoon zich laat testen op een mogelijke besmetting.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou de belbus inschakelen.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op dinsdag 30 sep 2014, 22:31: Ik zou de belbus inschakelen.

Nee zoekster (mijn favoriet trouwens) belbus heeft echt geen zin. Ik ben, daarom reageer ik altijd op ervaring, inmiddels €100.000,00 armer, zie mijn zoon nooit meer (noch mijn spaargeld): in mijn geval ben ik zoon en de zogenaamde 'liefde van zijn leven' kwijt; als je als TS over dit soort dingen schrijft klim ik in de hoogste boom. M.a.w. ik ben en mijn zoon EN mijn spaargeld kwijt. Stom, stommer, stomst. Maar hoe graag wil je je kind geloven. Dek nu: te graag, te stom..

ve
door verwijderd - Sep 30, 2014 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nu is en blijft het stil na mijn reactie. Vreemd, hoewel voorspelbaar. Dat is altijd nadat ik mijn eigen ervaring (in mijn geval desastreus) heb meegemaakt. Dan denken de mede forumleden: ja, zal wel waar zijn.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal zeker waar zijn, Tenormin, maar het loopt tegen 0.00 uur dus het wordt ook rustiger. Ik hoop dat de TS iets aan je verhaal heeft en vooral er wat mee doet.

Het punt is dat er in dit verhaal van TS veel vraagtekens zijn, veel onzekerheden en absoluut zeker veel problemen. Daarom is het goed dat je geschreven hebt wat je beleeft hebt.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin

Dat kan een mens toch ook alleen maar stil van zijn. Zulk een ellende.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 03:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw zoon zijn eigen verantwoordelijkheid.

Helaas overkwam u deze situatie, hoe vervelend het voor u is.

'Liefde maakt blind'! Hoop voor u en uw zoon dat het tij, met de schuldenlast, keert.

Het enige wat mogelijk zou kunnen helpen is uw zoon onder bewindvoering stellen, of dat gaat lukken bij een rechter is maar de vraag of het voldoende is voor (verplichte) bewindvoering?

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 09:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op dinsdag 30 sep 2014, 23:57: En nu is en blijft het stil na mijn reactie. Vreemd, hoewel voorspelbaar. Dat is altijd nadat ik mijn eigen ervaring (in mijn geval desastreus) heb meegemaakt. Dan denken de mede forumleden: ja, zal wel waar zijn.
Dat is niet waar.
Het is net wat tijger1 schrijft, men kan meestal alleen maar stil zijn als je soms de enorme ellende hier leest waar mensen mee in aanraking zijn gekomen of wat hun gebeurd is, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen compassie is.
Vaak herkent men gebeurtenissen en helemaal als men wat ouder wordt dan is een levenspad al vol littekens.
Dus wat je schrijft wordt best herkent en meegevoeld.
Ouwe taaie ??

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat jammer voor U ,maar dat gebeurt veelal wanneer de hersenen niet in je hoofd zitten maar in je
geslachtsdelen , heet in de volksmond : achter je lul aan lopen !

ve
door verwijderd - Oct 1, 2014 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is toch helemaal geen consumentenprobleem. Dit onderwerp zou op een andere plaats aan de orde gesteld moeten worden.