li
door liesbethmal Nov 30, 2009 om 16:20
Huishouden & energie

Theeaanslag in glazen.

Hoi Allen,

Wie heeft er voor mij de tip om glazen in de afwasmachine theeaanslagvrij te krijgen.

Bedankt, Liesbeth.

28801 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag liesbethmal,

Ik ben er 100% zeker van dat je het aantwoord op jouw vraag via de hier volgende verwijzing kunt vinden:

VerwijderenThee-aanslag

Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Direct de glazen omspoelen en in het water zetten doet mijn al jaren en dus nooit thee aanslag in glazen.
Valerius.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2009 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Allen,

Wat ik lees, ook bij verwijderen Thee-aanslag, zijn handelingen die je allemaal extra mag doen voor je de theeglazen in de afwasmachine plaatst, dat bedoelde ik juist niet, extra water en of middelen gebruiken, de theeglazen worden in de afwasmachine niet schoon, de rest van de spullen wel.
Mijn vraag was dus "n tip om de glazen in de afwasmachine theeaanslagvrij te krijgen of wat kan ik in de afwasmachien doen of weglaten zodat ook deze theeaanslag verdwijnd.

Bedankt, Liesbeth.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2010 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Liesbeth,

er is tot op heden echt geen middel dat de theeglazen aanslagvrij maakt in de vaatwasser. Het beste is om de glazen even om te spoelen met het warme water uit de waterkoker wat je gebruikt hebt om thee te zetten. Niet opnieuw aan de kook brengenSucces verzekerd.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2010 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Liesbeth,

Hoe je zonder voorbewerking de aanslag uit de theeglazen krijgt door ze alleen in de vaatwasser te stoppen weet ik niet, doch ik kan je wel een tip geven hoe je met een simpele voorbewerking ze wel snel schoon krijgt. In het leger gebruikte ik dat middel omdat je anders met inspectie van de mok waar nog iets aanslag in zat minstens een trein later bij je wachtende meisje aankwam. (Nablijven en poetsen. Intussen was de reguliere trein weg.)

Doe een scheutje (is niet kritisch) chloor (dikke bleek) in een theeglas en wals dat rond langs de zijkanten over de bruine aanslag. De aanslag vliegt weg! En schoon!
Met het overblijfsel aan chloor kun je nog een hele trits glazen behandelen, tot het bruin geworden is.
Doe het in een goed geventileerde ruimte of buiten (i.v.m. chloorgas=slecht voor je longen) en pas op dat je niet morst op je kleren of vloer!

De witte, doffe aanslag in glazen, waardoor een glas niet schoon lijkt, krijg je er niet mee weg: dat is er in geëtst door het agressieve vaatwasmiddel. Kleine plekken daarvan kun je wegpolijsten met tandpasta of polijstmiddel als Commandant/koperpoets. Dat duurt. Grote plekken niet aan beginnen. Is hopeloos.

Succes ermee!

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2010 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Allen,

Bedankt voor de reacties, zoals ik eerder opmerkte, het gaat er echt om, om de theeglazen, zonder allerlei voorbewerkingen in de afwasmachiene te kunnen zetten, om ze schoon er uit te laten komen en dat weet tot nu toe niemand.
Bij chloor krijg ik rillingen, dit zou € 25,= per kleine fles moeten kosten, nee we gaan niet die discussie starten, dan zij er genoeg andere alternatieven en anders drink ik gewoon thee uit het glas met bruine aanslag, daar hou je tenslotte ook geen enge ziekte aan over.

Veel lieve theegroetjes van Liesbeth.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2010 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel flauw, maar zou een bruine mok geen oplossing zijn? N

u even alle bruine aanslag op een stokje: bij mij komen de theeglazen zonder voorbewerking altijd helder uit Truus (mijn vaatwasster). Ik gebruik altijd Sun of Calgon vaatwastabletten en Sun glansspoelmiddel.